Fennadev schreef:Ik kom mij ook maar weer eens melden. Inmiddels heb zelfs mijn theorie opnieuw moeten aanvragen zolang les ik al en eerlijk gezegd ben ik het afrijden inmiddels zo beu dat ik na 10 april niet weer ga proberen. Dan maar geen rijbewijs. Dan maar als ik ooit wel zin heb om mijn rijbewijs te halen, de theorie opnieuw doen. Dat is toch appeltje eitje voor mij.. Ik ben waarschijnlijk 1 van weinige mensen die kan zeggen dat ze twee keer in 1 keer de theorie heeft gehaald en deze theorie ook nog steeds goed weet. Alleen dat afrijden, ik raak er zo gestress't van, faalangst werkt niet bij mij. Die duurt eigenlijk zelfs te lang voor mij. Ik heb nu wel weer faalangst aan laten vragen, maar eigenlijk helpt het bij mij geen biet en op het einde heb ik echt geen concentratie meer en daarom zakte de laatste keer ook. Verder rijd ik inmiddels wel beter dan de gemiddelde chauffeur, ik leer ook niks nieuws bij in de lessen. Ja, ik ben nu de bijzondere verrichtingen aan het herhalen, maar de rest weet ik allemaal wel. De fouten die ik tijdens het examen maak, maak ik niet in de les, dus ik kan ze er ook niet uittrainen. Ik wil eigenlijk absoluut geen pillen nemen, maar de 10de van april is wel mijn laatste poging. Ik heb het rijbewijs toch nog niet nodig nu. Ik wil gewoon niet weer dat klote gevoel van het afrijden.
Een rijbewijs halen heeft altijd nut
ook al denk je dat je het nog niet nodig hebt; dat kan volgende week compleet anders zijn.
Ik heb mijn vrachtwagenrijbewijs al jaren, heb ook al geruime tijd geen vrachtwagen meer maar nu blijkt dat een van onze paarden echt niet op de trailer durft, kan ik gewoon kijken voor een vrachtwagen en heb ik geen beperkingen. Ik kan al die te zwaar gebouwde wagens gewoon links laten liggen en kijken voor een vrachtwagen die WEL voldoende laadvermogen heeft.
Datzelfde geldt ook voor je gewone rijbewijs. Als je opeens aan een baan komt waar je met de fiets, brommer of OV bijna niet kunt komen terwijl je er met de auto in een half uurtje naar toe rijdt, dan is het toch wel erg handig dat je je rijbewijs hebt. Een auto heb je zo gekocht.......