Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:48

Lalidan schreef:
Voor WW of en ZW uitkering? Voor de WW staat dit op de website:
Citaat:
U geeft maandelijks uw inkomsten aan ons door met het formulier Inkomstenopgave. Voor het berekenen van uw WW-uitkering kijken we naar de inkomsten die u verdient naast uw WW-uitkering. Op basis van uw inkomsten berekenen wij de hoogte van uw uitkering.
Het betreffende formulier vind je dan hier: http://www.uwv.nl/particulieren/formuli ... pgave.aspx

Voor de ZW stuur ik elke maand mijn loonstrookje naar een speciaal emailadres.

WW. Ik kreeg net uitleg van iemand, maar blijkbaar staat het inkomstenformulier er bij mij niet bij. Morgen nog maar eens proberen te bellen dan.
Bedankt in ieder geval :)

Janine1990

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:50

Berichtje via je werkmap wordt ook heel snel op gereageerd!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:52

Zelfs afgewezen bij een huiswerkbegeleiding groep omdat ik geen vwo vooropleiding heb. Het feit dat ik nu een HBO lerarenopleiding volg is niet goed genoeg....

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:08

Vandaag testen gaan afleggen voor check-in. Ik denk wel dat ik erdoor ben, kon het meerendeel goed beantwoorden en zelfs de taalvragen vielen best mee :).

Eind deze week hoor ik of ik word uitgenodigd voor een gesprek... Duimen... Dit is echt hetgene dat mij doodgelukkig zou maken...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:14

Mjetterd schreef:
WW. Ik kreeg net uitleg van iemand, maar blijkbaar staat het inkomstenformulier er bij mij niet bij. Morgen nog maar eens proberen te bellen dan.
Bedankt in ieder geval :)

Ik hoorde zonet van iemand anders dat die er ook niet bij kon, vanwege de enorme drukte vandaag (want ja, iedereen geeft vandaag zijn inkomen op). Dus misschien later vandaag nog eens proberen, of morgenochtend.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:12

Ik zit in spring-int-rond modus haha.

Testen waren positief, maandag gesprek voor de droomjob :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:37

Wat goed!!! Ik ga voor je duimen :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:27

Morgen 2 sollicitaties :D Die ene die ik vorige week al wist, waar ik diploma voor op moest zoeken en later in de middag nog 1, waar ik al eerder op had gesolliciteerd. Die 2e heeft qua functie denk ik wel mijn voorkeur. Eerst morgen maar eens doorkomen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:32

Spannend xLes en Relaxed! Succes!

Ik ben sinds gisteren officieel werkloos. Vrijdag afscheidsborrel gehad op mijn oude werk. Nog leuke cadeaus gekregen! En gisteren meteen ziek gemeld bij UWV omdat ik gisterochtend ben geholpen aan mijn keelamandelen. Voelde me gistermiddag eigenlijk al superfit, maar praten is niet heel erg prettig. Dus ga er vanuit dat ik maandag helemaal hersteld ben. M'n hoofd staat niet heel erg naar solliciteren vandaag, omdat ik vreselijke spierpijn heb. Denk van de operatie.

Wel gisteren telefoon gehad voor een functie, later nog mail. Net maar een mailtje gestuurd of ze me de vacature kan toezenden per mail. Wilde graag bellen, maar ik heb daar nu weinig zin in. Hopelijk begrijpen ze dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:45

Lijkt me wel als je uitlegt waarom bellen nu een beetje lastig is Janine :j :)

xLes, spannend! Weer een stapje verder!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:58

Ga ik ook wel vanuit hoor. Ach en ik verwacht er toch weinig van. Is via een Uitzendbureau en ze sturen weer zo'n gouden berg per mail. Over een toonaangevend bedrijf en blablabla. Maar niets over een functie. Dus dan ben ik altijd wat sceptisch.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:23

Tjee, ik zit te kijken. Heb vorige week tijdens het eerste gesprek bij het UWV wat notities gemaakt en die wil ik nu even verwerken omdat ik er nog geen tijd voor heb gehad.
De tip om me in te schrijven bij StartPeople... Waar geen enkele vacature is die bij mijn profiel en ervaringen past....
En de tip om me in te schrijven bij een detacheerder in de juridische wereld, die niets juridisch doet... Snorlex, weet jij nog een uitzendbureau/detacheerder die dat wel doet?

Kan beide naast me neer leggen. Erg jammer... Nu maar even inschrijven bij Adecco. Dat past nog het beste bij mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:55

Pffffffff heb het al weer helemaal gehad :( 1e gesprek was echt een leuk gesprek, pastte perfect qua opleiding en werkervaring, maar andere kandidaat was iets meer extavert en overtuigend.. Dus die werd het..
2e gesprek met 20 minuten weer buiten, even door CV heen. Salaris werd niet hoger, kreeg 1 dag om te acclimatiseren en dan werd ik in het diepe gegooid als ik aangenomen zou worden.. Hoezo 1 richtingsverkeer :n

Zucht..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:56

:(:)

Wat een teleurstelling!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:00

Ja die 2e hoor ik nog, maar ga ik niet doen denk ik.. Zelfde salaris en wel verder weg..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:02

Ook geen toereikende reiskosten?

Je zat toch in een reorganisatie? Of ben ik nu in de war?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:05

Ja klopt, we zitten in faillissement en overname.. Mag waarschijnlijk wel blijven hoor, maar wou al een tijdje wat anders :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:06

Hmm ja dan snap ik dat je eerst bedankt... Sowieso niet echt een warm welkom van bedrijf nummer 2...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:11

Kun jij trouwens niets bij Yacht? Zijn ook vrij breed in detacheren en werven :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:18

Bedankt voor de tip. Ben meteen gaan kijken, maar in Groningen zit alleen IT, Finance en Engineering. Is het dan ook echt zo dat ze alleen die vakgebieden bedienen? Want dichtst bij na Groningen is Zwolle. En dat is 100km. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:21

Dat weet ik niet, maar je zou wellicht eens kunnen informeren. Ze werken ook nauw samen met Randstad.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:59

Janine1990 schreef:
En de tip om me in te schrijven bij een detacheerder in de juridische wereld, die niets juridisch doet... Snorlex, weet jij nog een uitzendbureau/detacheerder die dat wel doet?

Maandag heeft wel vacatures/detacheerd in die richting.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:01

Ga ik ff doen Relaxed!

Snorlex, daar sta ik al ingeschreven. Helaas tot nu toe nog niet veel gezien :( Ja vacatures waar bepaalde ervaringen een must zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 07:35

Janine Ik zit ook regio Groningen heb gesprekken gehad bij Brunel en Mischien is management& engineering in Leeuwarden iets voor je is een onderdeel van olympia en ze zit ook soms in drachten op het kantoor.
Mijn vorige baan had ik ook via haar.

Ze hadden nu niets voor me maar ingeschreven is ingeschreven
Ook bij heel veel uitzendbureaus ingeschreven als iets op hun pad komt denken ze best wel aan je
Ik was niet zo selectief hoor met inschrijven
Je zal jezelf toch in de picture moeten zetten
Ook je LinkedIn profiel op available zetten

Ik heb ook heel veel open sollicitatie brieven verstuurd ook als ze niets op de site hadden staan.
Nooit geschoten altijd mis en mijn huidige baan heb ik via zo'n open sollicitatie

Heb het erg naar mijn zin werk er nu mijn 3e week en deze week gelijk vakantie vervangen en alleen
Echt wel mijn ding.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:31

Bedankt Mando! Ga ik even naar kijken allemaal...

LinkedIn staat al op dat ik wat nieuws zoek... :)