Nachtdienst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn2014

Re: Nachtdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:24

2/7 we gaan er weer tegenaan!!!

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:30

3/3.... erg rustig hier op de groep, dat scheelt. Kan ik mooi voor mijn examen leren straks.

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:32

Dat is lekker, hier tot nu toe nog wel rustig, maar dit kan zomaar omkeren haha! Daarbij zwerf ik wat rond in de nacht op verschillende locaties, dus ga alle drukke momenten mee ondersteunen...
Moet je nog veel leren?

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:01

Hier is het eigenlijk altijd wel rustig, over er moet overlast onderling zijn of drugsgebruik. Dan moet ik ingrijpen.

Ja :-) net begonnen met een hbo studie

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:04

Hier ook weer van de partij ! :wave:

3 van 5 :z

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:14

Wescha schreef:
Hier is het eigenlijk altijd wel rustig, over er moet overlast onderling zijn of drugsgebruik. Dan moet ik ingrijpen.

Ja :-) net begonnen met een hbo studie

Wat doe je voor werk als ik vragen mag? En nog lang met je studie bezig of is het niet een van een paar jaar?

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:22

Ik ben nachtwaker op een groep met jongeren met gedrag en psychische problemen. Ik ben in de nacht dus aanspreekpunt voor de jongeren mocht er wat aan de hand zijn. Verder moet ik er voor zorgen dat de jongeren geen overlast hebben van elkaar en aanspreken op de regels.

Ik ben in oktober begonnen met een 4 jarige thuisstudie ( in theorie mag ik daar 6 jaar over doen) SPH jeugdzorgwerker

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:31

Ow dat is een andere tak als wat je normaal hoort! Lijkt mij ook wel erg leuk! Zelf 8 jaar in een logeertehuis gewerkt voor kinderen/jongeren met een lichamelijke beperking / NAH en EMB.
Nu sinds een jaar werk ik in de oudere zorg, ook leuk om te doen, maar de kids blijven wel op nummer 1 staan als ik eerlijk ben.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:47

Ik ben begonnen als pedagogisch medewerker op de kinderopvang en begeleidster peuterspeelzaal.
Daarna ruim een half jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt op verschillende niveau
's. EMB - IB - persoonlijk begeleider - agressieve groepen.

Logeerhuis lijkt mij ook ontzettend leuk om te doen.

Wat voor opleiding heb jij gedaan dan? En werk jij alleen maar nachten?

En dit werk doe ik nu bijna 7 maanden. Vind dit toch wel een hele leuke doelgroep, vandaar ook mijn specificatie jeugdzorgwerk. Je kan ook algemeen SPH doen. Ik kreeg deze baan aangeboden en toen ook besloten om de studie te gaan doen, zodat ik 's nachts wat te doen heb. Verslagen schrijven gaat ook prima in de nachten. Ondertussen al 4 modules af. Maar moet nu een tentamen leren en dat gaat toch wat moeizamer qua concentratie.

Ik zei dat het rustig was, maar heb nu twee jongeren die niet luisteren. Dus ga zo maar eens in gesprek met ze.

(studie ontwijkend gedrag)

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:50

2 van de 4 hier.

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 02:23

Haha we moeten ook niet zeggen dat het rustig is

Ik ben jaren geleden de zorg in gerold door adl opleiding te doen binnen fokus. Daarna een opleiding mmz bij de kinderen. Tevens werkte ik daar ook met NAH volwassenen. Omdat ik al 12 jaar in de zorg werk wordt de mmz ook als verzorgende erkend binnen de ouderen zorg.

Maar ik werk alleen maar in de nachten ja, al vanaf 2011 volgens mij. Ik vind het heerlijk en nu met mijn kleine is het ook erg goed te combineren.

Jij werkt wel overdag?

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 02:31

Nee ik werk nu dus al 7 maanden alleen maar 's nachts. Maar wil straks als mijn opleiding klaar is wel weer naar overdag.

Ik mis nu het contact met collega's, maar ook met de jongeren.

Vind het nu wel prima te doen, maar weet niet voor hoelang. Heb inderdaad ook twee kids maar vind het wel lastig dat wanneer ik werk ze zo weinig zie.
Met mijn opleiding is het ook "zonde" om in deze functie te blijven. Dit is een mbo-functie en ik heb straks hbo. Maar zie wel wat er op mijn pad komt. Heb nu een jaarcontract en in die tijd wil ik mijn studie zo ver mogelijk zien te halen. Moet nog een jaar stage lopen dus even zien hoe dat gaat lopen dan straks.

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 03:18

Ik ben sinds september zwerfwacht. Dit houdt in dat ik andere locaties ga ondersteunen, vooral de personen die alleen staan in de nacht. Ik kom bijna elke nacht wel op minimaal 3 locaties, dus zie dan ook 3 verschillende collega’s. Als het heeeel rustig is overal ga ik nog naar 1 of 2 andere locaties ( 1 is het altijd heel rustig, de andere staan niet alleen, ) Dan kijk ik of ik daar kan ondersteunen.

Ik kom op de schooldagen er om 14:30 uit om mijn dochter op te halen, woensdag en vrijdag gaat ze naar mijn ouders. Daarbij ben ik normaal ongeveer 10 dagen vrij ( de ene keer meer en de andere keer minder ) dus dan komt mijn dochter gezellig thuis eten tussen de middag.

Maar snap het van je functie. En k denk ook dat nachten je ding moet zijn. IK zou niet anders meer willen. Ookal zou ik mezelf nog wel graag verder ontwikkelen, dan zou ikzelf nog de nacht niet uit willen.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 03:28

2 van 4
Tot nu toe lekker rustig, collega's zijn naar een bhv gevalletje

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 03:28

Babsiej schreef:

Slaap of actief?

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 03:29

sabine1979 schreef:
2 van 4
Tot nu toe lekker rustig, collega's zijn naar een bhv gevalletje

Nou lekker toch? Wat doe je om de rustige nacht door te komen?

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 04:20

Ik heb qua dat ook wel een vervelend rooster. Ik werk momenteel gemiddeld 4 nachten per week, dus weinig rustdagen er tussen. Waardoor ik het gevoel heb dat ik altijd aan het werk ben.

Ik heb sinds oktober niet meer langer dan 4 dagen vrij gehad tussendoor.
Maart is als volgt
1-2-3 vrij. 4-5 werken 6-7-8-9 vrij, 10-11-12 werken, 13-14 vrij, 15-16 werken, 17-18-19 vrij, 20-21 werken, 22-23 vrij, 24, 25, 26 werken en dan weer 3 dagen vrij.

Als ik er in moet slaap ik van 18.30 tot 21.30. Dan ga ik rond 8.30 naar bed en slaap ik tot 17 uur.
Als ik er uit kom slaap ik tot 13.30.
Als ik gewerkt heb is mijn moeder er of mijn vriend in het weekend.

Ik vind het absoluut niet vervelend om 's nachts te werken. Vind het wel vervelend dat er weinig te doen is. Op sommige nachten is mijn concentratie niet voldoende om met school bezig te gaan en dan duurt de nacht lang. Als je nog wat kan doen gaat de tijd sneller voorbij denk ik

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 04:32

Ik heb net wat hazenslaapjes gedaan.

@Lynn je krijgt ook de groetjes van de andere cliënt waar we het over hadden

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 05:05

Lynn2014 schreef:
Babsiej schreef:

Slaap of actief?

Actief ! Tijd gaat lekker snel vannacht gelukkig. Hopelijk kan ik straks slapen, tot nu toe is het nog niet gelukt overdag -O-

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 05:54

@ wescha, Dat is idd niet prettig!! Veel schakelen zeg! Ik heb dat helaas de komende maand ook, in 3 weken werk ik 129 uur.... en dan is april ook nog even pittig, maar vanaf mei wordt het weer wat meer normaal. ( zieken ivm zwangerschap ) Maar zo ben je constant aan het schakelen zeg!!

@Dayanara, Ahh wat grappig, dat mensen mij toch nog kennen! Zij zien zoveel gezichten!!!
maar jij ook weer nachtdienst begrijp ik!

@babsiej, nog niet geslapen na 3 nachten??!! Pfff dan wordt het wel heel pittig!!!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 06:02

@Lynn ja ik draai ook nachten, maar alleen op mijn eigen project omdat ik geen cursus beademing heb gedaan. Nu hebben we hier ook niemand met beademing, alleen op projecten waar ik ook weleens inval.

Ik heb vanmiddag 4 uur geslapen. Ben ook echt kapot nu. Straks lekker slapen <3

Verder is het rustig hier.

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 06:10

Volgens mij hebben we allemaal slecht geslapen, ik heb van 8 tot 12 geslapen... daarna tot 14 uur een beetje gedoezeld... meestal slaap ik erg goed en moet ik een wekker zetten om wakker te worden. Dus hopelijk straks weer een goede nacht.

Hier alle locaties nu gehad, nu nog even de bellen lopen tot 07.00 dan mijn bed opzoeken!
En als het dan straks regent en waait, en ik zie al die mensen naar hun werk gaan geniet ik er nog meer van als ik onder de dekens mag kruipen haha!

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:11

Ik verwacht in april nog meer te moeten gaan werken. Collega is ontslagen en andere collega heeft ontslag genomen.

Wij hebben drie locaties. We waren met zeven en nu nog maar met vijf.

Ik moet om 8 uur eerst auto ophalen bij de garage en kids naar school en oppas brengen. En dan slapen!!!

Welterusten allemaal en tot later

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:33

Pfff pittig.... zo 2 man mis je wel! Weet niet hoeveel uur ze hadden, maar toch ga je dit voelen ja...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:37

Hier zit t er ook op.. net thuis ..

Zo maar weer een poging tot slapen doen :z

Slaap lekker allemaal !