[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:57

Succes! Niet weg waaien ;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:11

Mettee schreef:
Wordt zo opgehaald, het weer zit niet zo mee maar we zullen het gaan zien :')

En geslaagd?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:07

Ik kom me hier melden :)
Ik heb zo als verrassing voor mijn verjaardag om 11 uur mijn eerste rijles en ik ben super zenuwachtig! Ik zie mezelf echt al tegen een boom aanrijden ofzo :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:29

Dat gaat niet gebeuren, je zit niet alleen in de auto he

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:04

Zojuist voor de 4e keer gezakt.. ;( Op een ingreep bij een rotonde, een fout die ik tijdens een les waarschijnlijk niet had gemaakt.. Hoewel ik een faalangstexamen had was ik toch nog te gespannen om een normale rit te rijden.

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:46

@_mjwb: gefeliciteerd! Leuk je eerste les!

@loveu_p: Balen zeg! Wat ging er niet goed?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:54

Over 2 weekjes examen, les vandaag ging slecht, volgende week laatste lesje

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:58

Komt goed. Ik ben al 2x op geweest en liet afgelopen les de auto 6x uit vallen. Gebeurd normaal nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:28

@loveu_p hè wat balen zeg... Wat zei je instructeur ervan?

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:35

@nustice @_dreamer behoorlijk balen idd.. Ik had een ingreep bij een rotonde.. Mijn instructeur vond het natuurlijk ook erg jammer maar aan de hoeveelheid lessen lag het niet, dan ging het meestal ook best goed. De 5e keer zal ik voor het staatsexamen moeten gaan.
@lianneputzhy dat gebeurt vaak zo, is helemaal niet gek en zegt ook niks over je examen, succes alvast :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:07

Dankje!
Heb gelukkig nog 1 les (heel mischien 2, moet K ff kijken hoe en wat met school)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:16

Wat onwijs balen dat je gezakt bent.
Het staatsexamen, of BNOR zoals dat tegenwoordig heet is wel vergelijkbaar met een faalangstexamen alleen is het voorgesprek wat uitgebreider en hebben ze met rijden ook meer tijd om je een extra kans te geven als er iets mis zou gaan door de zenuwen. Ook is het vaak op een andere locatie waardoor je als het goed is minder druk voelt.
Hoe dan ook, het blijft onwijs balen, succes de volgende keer!!

Lianne ook succes!!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:29

Dankje!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 04:12

Ik heb maandag mn theorie. Heb alle stof goed geleerd maar mn oefen exames blijven maar slecht gaan := gewoon telkens een fout te heel irritant :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:56

Op welk onderdeel ga je de mist in bij je oefenexamens?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:12

Het echte theorie gebeuren. Maar niet een bepaald onderwerp.
Het komt denk ik door de switch van gevaar herkenning naar de rest, door dat je die steeds binnen 8 sec moet beantwoorden heb ik de neiging om daarna op dat tempo door te gaan en lees ik de vraag niet goed.

Chamaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:11

Jilletje schreef:
Het echte theorie gebeuren. Maar niet een bepaald onderwerp.
Het komt denk ik door de switch van gevaar herkenning naar de rest, door dat je die steeds binnen 8 sec moet beantwoorden heb ik de neiging om daarna op dat tempo door te gaan en lees ik de vraag niet goed.

Wat mij heel erg hielp op het examen gisteren, was om bij het echte theorie gedeelte, de volle tijd te nemen per vraag. Zelfs al weet je het antwoord meteen, blijf de tijd uitzitten, zo dwong ik mijzelf om rustig te blijven en de vraag goed te lezen evenzo de antwoorden. En dat hielp mij ook heel erg bij gevaarherkenning, ik zakte bij bijna al mijn proef examens of haalde het echt net aan, max aantal fouten en gisteren op mijn echte examen ruimschoots gehaald. Dus dat zou een optie voor je kunnen zijn? Verder natuurlijk heel veel succes!!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:48

Ja, helemaal waar!!!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:38

Ik werd er juist helemaal kriegel van als ik ook gewoon bij elke vraag de max tijd te nemen, ging heel erg twijfelen

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:19

Ik ben maar gestopt net, word helemaal gek van het leren en oefenen. Moet het maar gewoon doen morgen.

Let it go let it goooooo :)ddd

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:46

Ik heb nu een app met tekeningen, en vind dan de afstand heel lastig in te schatten bij de "wat doe je" vragen (niets, gas loslaten, remmen).
Met foto's gaat dat veel beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:55

Ik heb als vuistregel geleerd voor gevaarherkenning: direct gevaar is altijd remmen (remlichten bij auto's voor je, je rijdt 80 als de adviessnelheid voor een bocht 60 is en het is mistig, een bal op de weg want daar kan een kind achteraan komen), potentieel gevaar is gas los (als iets slecht te overzien is, er staat een waarschuwingsbord bijvoorbeeld) en de rest niks doen. Altijd goed de snelheid in de gaten houden, want als je al 50 rijdt en er staat op een bord boven de snelweg dat je max 50 mag hoef je niet altijd op de remmen te gaan staan.

Gevaarherkenning vond ik nog wel goed te doen, ik ben gezakt op de kennisvragen. Vooral als je voorrangsvragen krijgt en je moet niet slepen maar echt lezen (eerst blauwe auto, dan rode auto, dan vrachtwagen, dan motor) is het best lastig om binnen de tijd het goede antwoord te geven vond ik. Uiteindelijk moet je ook wel een klein beetje geluk hebben met de vragen die je krijgt.. Ik had de eerste keer 1 fout te veel terwijl ik echt keihard geleerd had, en de tweede keer had ik maar 2 fouten, waarvan eentje omdat ik de verkeerde indrukte en dat ook wist.

Chamaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:18

LiannePuthzy schreef:
Ik werd er juist helemaal kriegel van als ik ook gewoon bij elke vraag de max tijd te nemen, ging heel erg twijfelen

Ik had het vooral om te zorgen dat ik niet te snel door ging en gehaast alles probeerde te maken, wanneer je inderdaad gewoon rustig de vraag hebt gelezen en goed hebt geantwoord, kan je ook gewoon doorgaan ;)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:19

Aaarrgghhh!!!! Voel de frustratie!!!!!! Aarrrhhhhhh _-:( een vraag te veel fout ^)
Ik was liever gewoon dik gezakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:28

Jilletje schreef:
Aaarrgghhh!!!! Voel de frustratie!!!!!! Aarrrhhhhhh _-:( een vraag te veel fout ^)
Ik was liever gewoon dik gezakt

Ooohhhh zo rot :( Ik herken het gevoel helemaal.. Maar misschien is het een troost dat je volgende keer weet wat het is en hoe het werkt en dat het dan vast helemaal top gaat. Gelijk voor zo snel mogelijk een nieuwe inplannen!