Ik heb al kaarten schrijven voor ouderen (doet de rest ook, maar dan doen zij het niet op een kerstkaart) of voor iemand die het nodig heeft binnen hun gemeenschap
En gewoon leren en werken

Nog een idee?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Nee dat is een super subjectief deel, dat kunnen en doen. Je ziet vaak dat oudere collega's achteroverhangen in de LD en dat de jongere keihard werken en innovatief zijn maar toch geen uitzicht hebben op LD of zelfs maar LC. Scheef.
Met een eerstegraads ben je objectief meer inzetbaar dan met een tweedegraads bevoegdheid, dus dat verschil snap ik dan zeg maar wel. Overigens vind ik de beperkte groeimogelijkheden dan weer niet terecht. Ander startsalaris wellicht maar dezelfde groeimogelijkheden? Ik zou het ook niet weten.
Sheran schreef:Ja klopt, is een verplichte schooldag maar ze willen niet mee-eten.
Sheran schreef:Meekletsen lukt niet, de rest zit in de klas en zij willen er niet bij zijn. Zij gaan dus in een apart lokaal zitten (in hun eentje of met z'n tweeen, afhankelijk van de tijd - niet alle klassen gaan gelijktijdig) en willen een aangepast programma. Ze krijgen de klas dus helemaal niet te zien verder...
Sadira schreef:Wat bizar hoe anders het per school geregeld is. Als bovenbouwdocent, sectievoorzitter, organisator van een reis en coach van HB leerlingen, kom ik nog steeds niet vanzelfsprekend met gemak de LB-schaal uit. Bij ons is het heel erg afhankelijk van zaken die niks te maken hebben met de klassen die je lesgeeft of het vak dat je geeft, maar met taken die je doet en de lange termijn-effecten die wat jij doet op de school als geheel hebben (als jij weggaat, heb je dan een voetafdruk achtergelaten die voelbaar blijft, als het ware).
Overigens kom je hier voor een LC of LD-sollicitatie ook in een procedure verwikkeld waar je 10 kantjes voor moet typen en daarna in een sollicitatiegesprek met 6 of 7 man tegenover je. Het is vrij intens in verhouding tot wat ik op andere scholen tegenkom.
Sheran schreef:Nee, gaat over Islamitische kinderen. Nu hebben we daar wel heel veel meer van op school, maar die staan er allemaal weer anders in. Jehova's getuigen lijken me erg lastig. Wat sneu voor dat kind inderdaad.
Nu zijn wij ook een openbare school en heeft onze kerstviering geen religieuze insteek.
Goof schreef:Willen jullie eens meedenken?
Ik wil eigenlijk niet meer verder met voltijd voor de klas staan en ben me een beetje aan het oriënteren welke mogelijkheden er nog meer zijn.
Afgelopen jaren ben ik altijd aan het werk geweest als docent, coach van leerlingen en werkplekbegeleider van een stagiair. Een leuke combi, maar die ga ik na mijn burnout niet meer trekken.
Ik vind het coachen en begeleiden wel erg leuk en vind ook het onderwijs erg leuk, dus ik zoek iets in die hoek denk ik.
Decanaat lijkt me leuk, maar is nooit een volledige baan, een zorgfunctie lijkt me leuk.
Met welke opties zijn jullie bekend? Eventueel toch buiten het onderwijs?
SdaphneS schreef:Het ligt natuurlijk ook wel aan het functie huis/organisatie structuur van je school, alle functies die Lena nu noemt kennen wij bijvoorbeeld niet. Dus het moet ook maar net bestaan binnen een school.
Goof schreef:Bedankt allemaal!
Ik vind het lesgeven op zich leuk, dus een combi lesgeven en andere taken zou top zijn.
Schoolopleider lijkt me erg leuk, maar die hebben we al en er is geen ruimte voor 2 personen. Decaan idem. Dyslexiecoach en RT'er ook. En dit zijn eigenlijk altijd taken die binnen een school ingevuld worden, dus er valt ook niet op te solliciteren.
BPO'er lijkt me ook erg leuk, die wil ik sowieso in de gaten houden.
Teamleider, examensecretairs etc vind ik totaal niet interessant.