Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:43

Ik loop op wolkjes. Een uitnodiging gekregen voor testen voor check-in! Een goede eerste stap :D.

Ik wil ECHT die job... 3-4 maand als stage gedaan, wat een heerlijk werk... Had het gevoel dat ik ervoor geboren was, zelfs dat dat de zin van mijn bestaan was. Ik verkoop mijn ziel voor die job als het moet... Als ik ze krijg ben ik de gelukkigste mens op aarde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:09

Moeten jullie wel eens je diploma meenemen op een gesprek? Ik moet hem volgende week meenemen naar een sollicitatie... Sinds ik hem in 2011 heb gehaald, heb ik er nog niets mee hoeven doen. Moet dus even de zolder op om m op te zoeken :+

xLes, wat voor baan gaat dit om? Spannend!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:03

Ik heb ooit mijn cijferlijsten (ook van de middelbare :') ) mee moeten sturen.
Ware het niet dat in mijn puberteit school onderaan het prioriteitenlijstje stond en ik een magere 6-jes eindlijst heb.
Moest ook even 2x knipperen of ze nu serieus waren of niet :+

Narcissa

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:05

Ik heb 1x mijn diploma moeten doormailen, dat was voor een sollicitatie voor de Stad zelf.

Het is een baan als check-in bediende op de luchthaven van Zaventem. Maandag om 9u de testen :D. Vroeg eruit maar dat heb ik er absoluut voor over!
Als de test positief is volgt er daarna nog een gesprek. Hoop op het beste. Deze job betekent zo veel voor me... Als ze me zouden vragen mijn paard weg te doen, direct. En dat terwijl ik net zo hard aan het werk zoeken ben zodat ik haar wél kan houden en niet over een half jaar wegens geldgebrek moet verkopen. Dat zegt genoeg denk ik, die job is geen job maar een hobby, een passie...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:04

Janine1990 schreef:
Winged schreef:
mijn contract loopt 14 februari af en 13 maart nemen ze pas een besluit :')

Echt? Wat raar zeg... :\

Dit is een uiterste datum. Je zal echter eerder bericht krijgen.

Bij mij liep het 1 dec af, 31 oktober ww aangevraagd, 29 dec zou de beslissing vallen. Echter 2 weken later was het antwoord al bekend.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:05

Janine1990 schreef:
Hier ook geen klachten hoor...

Maar MonaLieske, kan je dat toelichten? Fictieve opzegtermijn? Heb ik zelf iets gemist??? :o :o

Net weer een brief verstuurd, leek me wel een leuke vacature.
De vacature waar ik vorige week eerst een afwijzing voor kreeg en later mail dat ik de afwijzing als niet verzonden moest beschouwen heb ik nog niets van gehoord. Intussen heeft betreffende persoon wel mijn LinkedIn bekeken. Nu ben ik echt super benieuwd, want dat was écht iets voor mij! Echt de kant die ik op zou willen gaan...

Nog wel een vraagje over het UWV... Ik heb inmiddels 4 sollicitatieactiviteiten doorgegeven, maar er verschijnt niet dat ik heb voldaan aan het minimum. Hoe zit dat precies? Wie o wie kan me dat vertellen? Anders vraag ik het donderdag eventjes in het gesprek dat ik bij het UWV heb.

Je krijgt ook geen bevestiging over je solicitatieactiviteit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:36

Thanks Stamper! Was me inmiddels duidelijk.

Vanmiddag een eerste afspraak gehad, tjeetje... viel me een beetje tegen. In de zin van meedenken.
Het ijs breken viel me niet mee, maar lukte uiteindelijk wel. Ik begrijp wel dat ze je zo snel mogelijk naar nieuw werk willen hebben. Maar als ik hetzelfde blijf doen..... Kom ik nooit uit huis, zo zie ik het.

Ook nog een mail over jongeren iets van het UWV. Iemand daar ervaring mee? Ze vragen om mijn CV. Mevrouw van het UWV kende het niet, maar zei dat ik gewoon mijn CV moest opsturen.

Maar om positief af te sluiten, ze verwacht niet dat ik lang werkloos zal zijn.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:00

Hmm, bij mij verwachtten ze ook dat ik direct aan het werk zou zijn met 2 jaar ervaring als dispatcher in een multinational en een zeer positieve referentie. Toch alweer 5 maand werkloos, en nog geen vooruitzichten...

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:39

Ik ben niet heel actief geweest hier, maar ik wil het toch even melden:

IK HEB EEN BAAN!

Vandaag had ik tweede gesprek, ze hebben meteen gevraagd of ik die dag nog wilde meedraaien en heb meteen ook wat meegewerkt. Maandag beginnen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:25

Wat leuk gefeliciteerd.

Ik heb nog nooit mijn diploma's mee hoeven te nemen... volgens mij heb ik ze niet eens meer hahahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:53

Nou diploma's gevonden en moest ook nog een getuigschrift regelen.. die had ik 10 minuten later al in de mail, nu gesprek maar afwachten.

Ik heb deze vacature via een collega, zij had ook gesolliciteerd. Zij mag alleen niet op gesprek en ik wel.. best l*llig.. :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:02

Ik lees hierboven goede en hoopvolle berichten! Toi toi, dames!
Relaxed, dat zal ook wel dubbel zijn voor je collega :=

Ik kom me ook weer even melden voor een update: 15 februari heb ik een gesprek over de voorwaarden voor mijn mogelijk nieuwe contract (mits we allebei natuurlijk akkoord gaan). Het blijft dus nog even spannend. Mijn huidige contract loopt per 1 februari af, maar ik werk gewoon netjes door. Eventuele wijzigingen worden dan met terugwerkende kracht ingevoerd :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:34

Wat een positieve berichten lees ik, fijn hoor!!

Ik krijg afwijzing na afwijzing. Je past niet in het profiel, voldoet niet aan de eisen, we gaan verder met iemand met meer ervaring. And so on.. Echt ik wordt er niet goed van!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:46

Hoe zit het nu met een transitievergoeding? Geldt dat ook bij afloop van een contract voor bepaalde tijd? Ik heb in totaal 3 contracten en 2,5 jaar gewerkt.
We weten allebei niet goed hoe het nu zit, wordt uitgezocht, maar ben even benieuwd.

Edit: Het document op rijksoverheid word ik niet echt wijs uit, want ze gebruiken volgens mij niet de termen die ik gebruik...

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:19

Transitievergoeding geldt ook voor contracten bepaalde tijd.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:17

Jelleee schreef:
Wat een positieve berichten lees ik, fijn hoor!!

Ik krijg afwijzing na afwijzing. Je past niet in het profiel, voldoet niet aan de eisen, we gaan verder met iemand met meer ervaring. And so on.. Echt ik wordt er niet goed van!

Hier idem.... Erg is dat!!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:48

Voor zover ik het begrijp heb je recht op een transtitievergoeding van een half maandsalaris. Dat is wat mijn werkgever mij vertelde, als mijn huidige contract niet wordt omgezet in een vastcontract en de kans op vast is niet zo groot.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:39

Ik lees hier nog steeds mee maar loop iedere keer een hele week achter :+

Heb het goed naar mijn zin bij mijn nieuwe baas maar maak wel flinke lange dagen, gelukkig wel uitdaging genoeg!

We zoeken momenteel nog een administratief medewerker met ervaring op het gebied van p&o. Voor 16 uur per week, iemand hier met interesse uit de buurt van Esbeek (bij Tilburg)

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:19

Hoi! Ik zag dit topic en vroeg me af of er hier misschien iemand is die naar mijn sollicitatiebrief zou willen kijken? Moet solliciteren voor mijn wpo-stage in het 4e jaar (pabo) :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:12

daffieduck83 schreef:
Voor zover ik het begrijp heb je recht op een transtitievergoeding van een half maandsalaris. Dat is wat mijn werkgever mij vertelde, als mijn huidige contract niet wordt omgezet in een vastcontract en de kans op vast is niet zo groot.

Een derde maandsalaris per jaar dat je gewerkt hebt, voor zover ik weet. Dus als je twee jaar gewerkt hebt, heb je recht op 2/3de maandsalaris. Let ook op, als je het daadwerkelijk voor studie gebruikt, kan je het bruto gebruiken. Als je het laat uitbetalen krijg je het netto.

Enige vraag die er op dat gebied bij mij overblijft, is per wanneer ze beginnen met tellen. Is dat per juli 2015, wanneer de wet is ingegaan, of wordt er gewoon geteld vanaf het moment van je eerste contract? Iemand die dat toevallig weet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:09

Aah thanks Lalidan, dus geen 2 maandsalarissen. Dat had ik begrepen... Ach, alle beetjes helpen.
Bij 2,5 jaar gaat het dus om 5/6e maandsalaris.

Dat tellen is natuurlijk ook belangrijk, maar ik ga er vanuit dat het er niet toe doet of je voor of na die datum bent begonnen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:11

Ligt aan start ontslagprocedure (voor of na 1 juli). Na 1 juli geldt transitievergoeding. Daarom moesten er zoveel mensen nog "snel" even uit voor de eerste.

Edit: los van de kleine mits en maren bij cao.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:42

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:35

Ik kom even binnenvallen. Ik ben onbekend met het UWV en nu moet ik blijkbaar mijn inkomstenopgave doorgeven op de website uwv.nl. Nu kan ik nergens vinden waar ik dat zou moeten doen, is er hier iemand die het vaker gedaan heeft en het mij kan uitleggen?
Heb net al 18 minuten in de wacht gehangen bij de klantenservice en uiteindelijk maar opgehangen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:37

Voor WW of en ZW uitkering? Voor de WW staat dit op de website:
Citaat:
U geeft maandelijks uw inkomsten aan ons door met het formulier Inkomstenopgave. Voor het berekenen van uw WW-uitkering kijken we naar de inkomsten die u verdient naast uw WW-uitkering. Op basis van uw inkomsten berekenen wij de hoogte van uw uitkering.
Het betreffende formulier vind je dan hier: http://www.uwv.nl/particulieren/formuli ... pgave.aspx

Voor de ZW stuur ik elke maand mijn loonstrookje naar een speciaal emailadres.