[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:44

Ik hoop dat ze de troep op de weg een beetje op tijd opruimen want ik moet morgen afrijden :))

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:00

Emmaa_ schreef:
Ik hoop dat ze de troep op de weg een beetje op tijd opruimen want ik moet morgen afrijden :))

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:23

Gezakt helaas! Had in de eerste 5 minuten al een hele stomme ingreep dus raakte in de stress en toen totaal niet gereden zoals ik normaal doe. Dus gewoon m'n eigen dikke schuld. Had een mentorexamen en dat maakte me al extra zenuwachtig en raakte compleet m'n kluts kwijt.

Nu maar even hopen dat ik er nog ergens tussendoor kan en niet moet wachten tot mei, want m'n rijinstructeur gaf al aan dat het niet echt nodig is om allemaal extra lessen te gaan nemen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:01

Balen Emma! Wat voor ingreep had je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:30

Ja echt onwijs stom. Ik draaide een weg op en de examinator zei dat ik wat gas bij moest geven zodat ik iets makkelijker mee zou komen met het verkeer, maar net op het moment dat ik gas bij gaf trapte hij op de rem. Had een zebrapad gemist en daar kwamen net mensen aanlopen. Was volledig m'n eigen schuld hoor, maar ik heb pas 1 keer eerder een ingreep gehad en ik raakte er zo van in de stress dat ik daarna te veel ging twijfelen en dingen ging missen. Als het alleen die ingreep was geweest was het misschien het einde nog niet geweest, maar ik stopte daarna een keer voor een stoplicht waar ik niet had hoeven stoppen en ik miste een paar zijstraten. Ik zat zo te trillen dat ik mezelf ook niet meer kon herpakken dus we kwamen aanrijden en ik wist eigenlijk al dat het niet gelukt zou zijn.

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:41

Balen :(

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:51

Balen Emma :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:52

Hè wat balen zeg... :(

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:49

Da's knap.. :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:59

Ook nog gewoon stilstaand op die heuvel of wat t ook is :=

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:32

Hoe vaak kijkt jullie rijinstructeur tijdens je les eigenlijk op zijn/haar telefoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:37

Nustice schreef:
Hoe vaak kijkt jullie rijinstructeur tijdens je les eigenlijk op zijn/haar telefoon?

Nooit. Hij heeft twee keer gebeld tijdens een les, een keer om mijn examen in te plannen en een keer omdat hij gebeld werd door iemand.

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:46

Die van mij kijkt toch wel zeer regelmatig op z'n telefoon. (lees: toch minstens wel 5x per uur en dan niet 2 sec) En als ik een keer een appje stuur over een les oid dan duurt het 2 uur voordat ik antwoord krijg. Toch apart. := (verwacht echt niet stel op sprong antwoord. Is logisch dat het soms wat langer duurt. Maar als je toch steeds op je telefoon kijkt..)

Misschien volgende les maar eens iets over zeggen dan..
Laatst bijgewerkt door Nustice op 25-02-17 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:02

Afhankelijk van wie ik les heb kijken ze toch zeer vaak op hun mobiel en dan idd niet voor eventjes maar meteen een paar minuten lang

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:11

Ik doe soms alsof ik op mn telefoon kijk omdat sommige leerlingen heel anders gaan rijden als ze denken dat je niet oplet. Dus dan zit ik gewoon op te letten om te helpen als het nodig is maar laat ze even zelf een oplossing zoeken, dit overigens alleen bij leerlingen die daar ook aan toe zijn.
Verder heb ik mijn geluid uit en komen alleen vooraf ingestelde 'prioriteit' oproepen binnen en van die ingestelde contacten dus ook appjes (dat zijn: mijn werkgever, vader, partner, oppas, school van mn zoontje. Die weten dat ik werk en appen dan alleen als het echt nodig is). Komt er iets binnen dan kijk ik of het meteen actie vereist of kan wachten tot de pauze.
Tijdens leerlingwissel kijk ik dan even of er nog een leerling heeft geappt, als het belangrijk is beantwoord ik die en anders doe ik dat in de pauze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:34

Die van mij keek bij mijn eerste lessen alleen als we stilstonden; later bijna elke les wel even op momenten waarop dat ook wel kon. Ze had met collega's een appgroep over onverwachte verkeersopstoppingen e.d., zodat we nooit lestijd verspilden in files of met omleidingen. Maar nooit minutenlang en die had ondertussen alles in de gaten :D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:56

Mijn rijinstrusteur is 70, en hij heeft een nokia. :') Ik heb hem 1x zien bellen, toen belde zijn vrouw hem. Verder let hij de hele les voor de 100% op. Ik vind het fijn. :j

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:08

Moet zeggen, opletten doet ie wel want hij ziet alles :') Maar vind het altijd zo ongezellig.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:17

Vandaag ging rijles weer best goed, mag alleen wat nieuwsgieriger zijn, over 2 weekjes examen :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:32

Morgen om 10;45 examen praktijk, daarvoor nog een uurtje les. Ben benieuwd :) nog niet zenuwachtig maar komt morgenochtend wel denk ik.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:34

Succes!

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:34

Veel succes. Enne: laat je zenuwen maar thuis! :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:22

Wordt zo opgehaald, het weer zit niet zo mee maar we zullen het gaan zien :')

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:56

Gelukkig heb je een dak boven je hoofd!

Succes!