1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:25

pharagirlke schreef:
lampjerulez schreef:
Unfaithful
dat klopt ze weten niet waar ze mee bezig zijn, daarom vind ik de stakingen dus ook onnozel.

en dat denkt de minister beslist ook.

En doordat er zulke stakingen gehouden worden zal hij ons scholieren ook minder serieus gaan nemen wanneer wij vragen/staken om nuttige, goede lessen denk ik.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:26

Ja idd Nagelbijten / Gniffelen

Helderder

_Lotte_ schreef:
Wij hebben ook altijd maandag het 2e uur studieuur.. Echt irritant, want het 1e uur hebben we altijd GS en daar krijgen we nooit hw van, dus dan heb je ook bijna niks te doen Nagelbijten / Gniffelen

Dan kun je toch huiswerk voor de rest van de dag maken. Heb je in het weekend weer een uur minder werk..

Eleionomae

Sorry hoor, maar dan kun je toch gewoon vooruit werken voor een ander vak? Huiswerk maken kun je altijd...

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:27

Paula schreef:
_Lotte_ schreef:
Wij hebben ook altijd maandag het 2e uur studieuur.. Echt irritant, want het 1e uur hebben we altijd GS en daar krijgen we nooit hw van, dus dan heb je ook bijna niks te doen Nagelbijten / Gniffelen

Dan kun je toch huiswerk voor de rest van de dag maken. Heb je in het weekend weer een uur minder werk..

Dat kan wel.. maar voor maandag hebben we bijna nooit hw Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:28

chanora schreef:
Frouk schreef:
je zit op school om te leren, zolang je je lessen gevuld krijgt vind ik die 1040 uur prima (bij mij op de havo heb ik het prima overleeft) ik snap dat je sjaggo wordt van al die tussen uren maar daar kun je dan prima huiswerk in maken zodat je aan het einde van de middag thuis en in de weekends niets meer hoeft te doen.

Straks ga je naar MBO of HBO en ga je weer klagen dat je te weinig uren krijgt en te weinig op school zit, er is altijd wel wat.

Daar zal ik nooit over klagen..

Dat vind ik dan gewoon raar Vork Je komt op school om wat te leren en zeker wanneer je naar mbo/hbo/uni gaat. Als het goed is heb je dan gekozen voor een opleiding die je leuk vind en daar wil je dan toch ook zoveel mogelijk van leren? en niet 4 jaar lang in je neus gaan zitten peuteren omdat er niet genoeg docenten zijn om de uren op te vullen en meer van dergelijke onzin?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:29

Dan kun je toch huiswerk voor de rest van de dag maken. Heb je in het weekend weer een uur minder werk..[/quote]
Dat kan wel.. maar voor maandag hebben we bijna nooit hw Haha![/quote]

Bestaat jou week dan alleen uit maandag? Je hebt toch nog meer vakken dan geschiedenis neem ik aan...

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:30

Ja, maar dan moet ik weer veel meer boeken meenemen naar school en ik heb soms al last van mijn rug...

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:31

Ik kan mijn huiswerk beter thuis maken dan op school, gaat veel sneller... op school raak ik altijd zo afgeleid door de drukte om me heen. Clown

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:31

En wat deed Frouk dan, die kopieerde gewoon de benodigde blz uit het les boek en nam dan alleen de werkboeken en losse schriften mee, zo moeilijk is dat niet hoor Lachen scheelt je een hoop pijn in de rug en anders zijn er neem ik aan ook nog wel kluisjes?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:32

Ik denk dat deze kwestie gewoon in het verschil van karakter zit. Ik wil veel leren, ik wil doorleren en later in mijn vak 'het beste' worden. In ieder geval wil ik heel erg ver doorleren.
Als ik een dag niets op school heb geleerd vind ik het erg zonde, maar heb je interessante lessen; OK dan!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:33

Unfaithful schreef:
Ik kan mijn huiswerk beter thuis maken dan op school, gaat veel sneller... op school raak ik altijd zo afgeleid door de drukte om me heen. Clown

Ik geloof dat iedere scholier tegenwoordig wel een mp3 spelerheeft, en er zijn ook in elke school wel aparte studeer ruimtes te vinden....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:34

Paula schreef:
Ik denk dat deze kwestie gewoon in het verschil van karakter zit. Ik wil veel leren, ik wil doorleren en later in mijn vak 'het beste' worden. In ieder geval wil ik heel erg ver doorleren.
Als ik een dag niets op school heb geleerd vind ik het erg zonde, maar heb je interessante lessen; OK dan!

kijk en dat kan ik me dan wel weer goed voorstellen Lachen ik had ook wel dagen met lessen waarvan ik dacht wat zal mij het boeien, maar als je een beetje gemotiveerd bent, kun je ook van die mindere vakken en al die gaten in je rooster wel wat maken Lachen

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:34

De aparte ruimtes zitten meestal meteen vol..

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:35

Ik vind de kwt best wel handig eigenlijk..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:36

_Lotte_ schreef:

Dan zijn er gelukkig toch nog mensen die snappen waar de tussen uren voor kunnen worden gebruikt.
Bij ons op school kon je overigens in overleg met een decaan of iemand anders van de school ook wel gebruik maken van lege lokalen als de studieruimtes erg vol zaten, miss is dat een idee?

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:37

Frouk schreef:
_Lotte_ schreef:

Dan zijn er gelukkig toch nog mensen die snappen waar de tussen uren voor kunnen worden gebruikt.
Bij ons op school kon je overigens in overleg met een decaan of iemand anders van de school ook wel gebruik maken van lege lokalen als de studieruimtes erg vol zaten, miss is dat een idee?

Ik zal het is een keer vragen Knipoog

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:38

ja want dan kun je wel lekker rustig studeren Lachen deed ik altijd met een paar vriendinnen nadat ik door een hoop niets doen bleef zitten in 4 havo Vork

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:38

Haha Tong uitsteken
Is wel een goed idee Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:41

Nou hopelijk wil de school daar dan aan meewerken Lachen

(scheelt hen weer wild stakende leerlingen Vork )

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:51

Frouk schreef:
Unfaithful schreef:

Ik geloof dat iedere scholier tegenwoordig wel een mp3 spelerheeft, en er zijn ook in elke school wel aparte studeer ruimtes te vinden....

Als ze dat bij ons zouden maken zou het een stuk beter zijn. Ja MP3's mogen dan weer niet. Maar ach, verder heb ik eigenlijk geen problemen met school. Ben alleen tegen de onnuttige aanwezigheidsuren, maak daar dan goede lesuren van.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:49

Candorlover schreef:
Ik heb er nog geen last van (ik zit in de 2e). Bij mij op school is het volgens mij nog niet in gegaan. Maar wat is er van vind, waarom zoveel meer uren? het werkt niet. We moeten gewoon in een uur veel en veel beter les krijgen! De lessen tegenwoordig zijn bij ons alleen maar: preek preek preek, uitsturen, waarschuwen en nog is uitsturen. De leraren tegenwoordig kunnen geen orde meer houden en hebben niet eens een diploma!

En dat is echt bij alle docenten zo?
Leraren kunnen geen orde houden? Waarom kunnen leerlingen gewoon niet hun hersens gebruiken en zich normaal gedragen. Je zit er voor jezelf niet niet om de docenten een plezier te doen. Die zijn er alleen om je wat te leren, en geloof me het geeft een docent echt een goed gevoel als je ziet dat een leerling na 10x iets uitgelegd te hebben eindelijk iets snapt Haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:54

Emilia schreef:
Candorlover schreef:
Ik heb er nog geen last van (ik zit in de 2e). Bij mij op school is het volgens mij nog niet in gegaan. Maar wat is er van vind, waarom zoveel meer uren? het werkt niet. We moeten gewoon in een uur veel en veel beter les krijgen! De lessen tegenwoordig zijn bij ons alleen maar: preek preek preek, uitsturen, waarschuwen en nog is uitsturen. De leraren tegenwoordig kunnen geen orde meer houden en hebben niet eens een diploma!

En dat ligt natuurlijk nooit aan de klas en aan de leerlingen zelf?
Uberhaupt dit wel eens van de andere kant bekeken? Docent probeert op een normale, leuke en goede manier les te geven, maar steeds storende en drukke leerlingen maken dat lichtelijk onmogelijk waardoor er wel eens leerlingen gewaarschuwd etcetera moeten worden?

Geloof me, een klas heeft echt volkomen zelf in de hand hoe de lessen verlopen en hoe de docent reageert en is in een klas.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:57

Dank je Goof! Dat is ook mijn mening!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:57

Emilia schreef:
Dank je Goof! Dat is ook mijn mening!

You're welcome Haha!