sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:37

Heel veel succes iedereen vanmiddag!

Ik heb even een snel vraagje: wat is nou precíes het verschil tussen een promovendus- en een postdoc-functie? Bloos Promovendus met promoveren en postdoc zelfde functie zonder die mogelijkheid?

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:44

Post doc kan je worden als je al gepromoveerd bent
Als je hetzelfde doet als een phd/aio/oio/promovendus maar niet gaat promoveren heet je junior onderzoeker.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:48

Okee, dank je Lachen Ik zag het toevallig samen in een vacature staan en kon het niet thuisbrengen Haha!

*gaat reageren op de promovendusplek*

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:00

Ik heb het gesprek achter de rug. Het was (van mijn kant tenminste) een leuk gesprek. Het lijkt ook echt een leuke baan.
Morgenavond hoor ik al meer. Dat is wel snel. Dus het is nog even spannend. Al wil ik niet teveel hoop hebben want dan kan het zo tegenvallen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:06

Elise schreef:
Post doc kan je worden als je al gepromoveerd bent
Als je hetzelfde doet als een phd/aio/oio/promovendus maar niet gaat promoveren heet je junior onderzoeker.

Klopt.
En als post-doc heb je altijd contracten voor kortere tijd. Maximaal 1 a 2 jaar.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:35

Heb ik me toch weer wat lülligs in mijn mailbox No Cheer Kreeg daarstraks een mailtje met uitnodiging voor een 2e gesprek na sollicitatie, ik dus helemaal blij. Krijg ik een tijdje later een tweede mailtje: de vorige mail was ten onrechte naar mij verstuurd, mocht hem als niet verzonden beschouwen. Verder geen informatie of dat meteen ook betekende dat ik zelf niet uitgenodigd zal worden (wat mij dan een logische conclusie lijkt, maar toch fijn als ze dat er even bij zetten). Nou ja zeg, blij met een dooie mus en vervolgens weet ik nog niks Koe

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:41

Jeetje Vientje, dat is pas eens banketstaaf!! Ik zou dat bedrijf er toch nog over opbellen, want dat vind ik echt geen stijl. Vooral dat ze dan niet uitleggen dat de keus niet op jou is gevallen en waarom dan niet.

Ik heb helaas nog niets van mijn gesprek vorige week gehoord, op m'n werk weten ze het inmiddels wel dat ik weg wil want een collegaatje had het doorverteld, (wat ze eigenlijk beloofd had niet te doen.... Scheve mond )

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:57

Vientje schreef:
Heb ik me toch weer wat lülligs in mijn mailbox No Cheer Kreeg daarstraks een mailtje met uitnodiging voor een 2e gesprek na sollicitatie, ik dus helemaal blij. Krijg ik een tijdje later een tweede mailtje: de vorige mail was ten onrechte naar mij verstuurd, mocht hem als niet verzonden beschouwen. Verder geen informatie of dat meteen ook betekende dat ik zelf niet uitgenodigd zal worden (wat mij dan een logische conclusie lijkt, maar toch fijn als ze dat er even bij zetten). Nou ja zeg, blij met een dooie mus en vervolgens weet ik nog niks Koe

Inderdaad erg l*llig zeg, bah.... zou wel netjes van ze zijn je nog wat te laten horen!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:10

ha ha, heb ik ook eens gehad, te zielig voor woorden
had gesolliciteerd bij een bedrijf, zou binnen twee weken iets horen
na 3 weken nog niets, dus ik eens bellen
kreeg als antwoord: ja we hebben je afwijzing naar een andere *met dezelfde naam als mij* gestuurd, die had op dezelfde dag gesolliciteerd
heb haar gevraagd of ze in haar eigen smoesjes geloofde en toen gedag gezegd en opgehangen

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:24

Jeetje Vientje, wat rot zeg. Zou me ook zwaar genaaid voelen. Ik zou in ieder geval bellen om te vragen hoe het nou zit en dat dit geen stijl is. Zijn ze nou helemaal...?! Boos!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:26

Ik ben wederom in verwarring gebracht of ik nu moet gaan solliciteren of het hier nog even moet aankijken.

Gisteren een mededeling gekregen dat het afdelingshoofd een andere functie binnen het bedrijf gaat vervullen en dat zijn assistent het van hem overneemt. Dus de assistent positie komt vrij en hoe willen ze die in gaan vullen? Als ze daar een van de huidige teamleaders neer gaan zetten kan het wel eens zo zijn dat ik naar die positie door kan stromen, maar dat is ook afhankelijk van welke van de drie dat wordt. Een kan ik al een heel eind uitsluiten aangezien die nog te kort teamleader is. De andere twee zitten er al langer als teamleader. De ene lijkt mij net iets beter geschikt, maar de ander werkt hier al langer en mijn ervaring hier is dat dat ook een grote rol speelt bij dergelijke doorstroomvacatures. Als ze voor de geschiktheid gaan dan komt de teamleaders positie in mijn team vrij en heb ik denk ik zo'n 99% kans die baan te krijgen als ik er naar solliciteer. Wordt het de andere teamleader dan kelderen mijn kansen naar 0,5% (beetje afhankelijk van in hoeverre andere collega's interesse hebben in die functie).

Van de andere kant, wil ik wel teamleader worden? Gezien het verloop hier betekent dat dat je de helft van de tijd bezig bent sollicitatiegesprekken afnemen en ik weet niet of ik daar nu zo blij mee moet zijn.

Ik denk dat ik sowieso binnenkort eens een gesprek met mijn teamleader aan ga vragen om nog iets gerichter te bespreken wat ik wil en in hoeverre hij mij kan helpen om daar te komen op het gebied van trainingen en bijvoorbeeld het mede afnemen van sollicitatiegesprekken oid.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:44

Nou, voicemail vanochtend van de organisatie van de mail => bel even terug. Zucht, dus maar gedaan Clown Ik ben inderdaad afgewezen, reden was dat er mensen waren met al enige ervaring op het onderzoeksterrein (zeg maar, dezelfde projecten ipv soortgelijk zoals ik had) én dat mijn motivatie voor het onderzoeksgebied niet helemaal duidelijk was. Waar ze gelijk in hebben, ik twijfelde nl tijdens het gesprek al of het écht wat voor mij zou zijn dus het verbaast me niks dat dat ook over is gekomen (anders had ik echt toneel moeten spelen nl en daar schiet je bij zoiets ook niks mee op, zit je dadelijk met een baan die je niet wil Clown ). Dus. Voordeel is dat als ik een baan écht wil hebben die motivatie dan wel over zal komen Haha!

En 1000 excuses voor de foute mail van gisteren, dat doet die secretaresse ook geen 2e keer meer want ik heb wel voorzichtigjes duidelijk gemaakt dat ze wat mij betreft wel weer terug kan naar de tiepmiepopleiding Schijnheilig Geen verkeerd mens hoor, maar wat maakt die er een zooitje van steeds zeg Haha!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 08:29

Ik heb gister de baan aangenomen als docent, ga 1 jan beginnen!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:29

Ow en nog een vraagje: dien je je ontslag(brief) in bij P&O? Of (ook) bij je leidinggevende?
Ik heb hem namelijk dinsdag al gemeld dat ik misschien, als ik werd aangenomen per 1 jan of 1 feb daar zou gaan werken, maar dat weet hij nu nog niet, want hij zit de rest van de week in het buitenland.
Wel moet ik het vandaag/morgen indienen, want ik heb 1 maand opzegtermijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:53

oh jee, dat wordt wel krap dan.

De opzegbrief kun je richten aan P&O en dan met een cc'tje naar je leidinggevende.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:54

Elise schreef:

Gefeliciteerd!

Wordt wel meteen even lid van de BON, stichting Beter Onderwijs Nederland Knipoog www.beteronderwijsnederland.nl
Cool

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:02

Elise schreef:
Ow en nog een vraagje: dien je je ontslag(brief) in bij P&O? Of (ook) bij je leidinggevende?
Ik heb hem namelijk dinsdag al gemeld dat ik misschien, als ik werd aangenomen per 1 jan of 1 feb daar zou gaan werken, maar dat weet hij nu nog niet, want hij zit de rest van de week in het buitenland.
Wel moet ik het vandaag/morgen indienen, want ik heb 1 maand opzegtermijn.

Dan moet je het volgens mij wel middels een brief opzeggen, een e-mail o.i.d. is niet echt 'geldig'.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:12

Ik heb de brief al getypt, heb p&o gemaild of ik de brief persoonlijk moest komen brengen of hem moest mailen, nog geen antwoord. Als ik vanmiddag nog niets heb gehoord ga ik hem gewoon even brengen, ben ik toch gewoon optijd nietwaar? Ik mail zo m'n leidinggevende ook gelijk, wacht even op antwoord van p&o.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:13

Arabesk schreef:
Elise schreef:

Gefeliciteerd!

Wordt wel meteen even lid van de BON, stichting Beter Onderwijs Nederland Knipoog http://www.beteronderwijsnederland.nl
Cool

Ken ik nog niet, maar ik ga er eens even kijken!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:39

Blijf wel doorzoeken naar wat anders, want het onderwijs is net een fuik, als je er eenmaal inzwemt kom je er heel heel moeilijk weer uit.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:20

I know, dat is ook mijn enige angst..

Ben trouwens wel bezig om het voor elkaar te krijgen er een nog leuke postgraduate deeltijd opleiding naast te kunnen doen Lachen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:27

Ik heb gisteravond te horen gekregen dat ik het (weer) niet ben geworden. En weer was ik bij de laatste twee kandidaten. Dit is nu al de 3e keer dat ik op het laatste moment de baan niet krijg.
En iedere keer krijg ik ook hetzelfde te horen: Het was enorm moeilijk maar we hebben toch een keuze moeten maken.....bla bla bla.... Dit is zo frustrerend.
Nu maar weer op zoek naar wat anders.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:46

Frustrerend is dat hè Ach gut
Gefeliciteerd Elise! OK dan!

En vandaag weer de volgende afwijzing gehad No Cheer Weer anderen met meer ervaring. Argh, hoe ga ik ooit ervaring opdoen als ik gvd nergens aan de bak kom? Koe

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:14

Poe hey, lijkt me idd erg vervelend, kom je zo ver...

En ervaring vind ik het meest irritante argument! Soms staat het niet eens in de vac, maar toch kiezen ze iemand met meer ervaring, niet leuk..

Succes allemaal!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:19

Hier kunnen we nog wel mensen gebruiken Vientje, moet je alleen wel een stukje willen reizen en over een kleine voorliefde voor cijfertje bezitten.
Over ervaring doen ze hier ook niet moeilijk, ze hebben de mensen veel te hard nodig. Afgelopen en komende maand zo'n 7/8 mensen die vertrekken.
Hmm, ga mezelf nu afvragen wat ik hier eigenlijk nog doe. In de ruim anderhalf jaar die ik hier zit heb ik er ruim 25 zien vertrekken van een afdeling waar nu zo'n 35 man op zit...