Ik heb even een snel vraagje: wat is nou precíes het verschil tussen een promovendus- en een postdoc-functie?
Promovendus met promoveren en postdoc zelfde functie zonder die mogelijkheid? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Promovendus met promoveren en postdoc zelfde functie zonder die mogelijkheid?
Ik zag het toevallig samen in een vacature staan en kon het niet thuisbrengen
Elise schreef:Post doc kan je worden als je al gepromoveerd bent
Als je hetzelfde doet als een phd/aio/oio/promovendus maar niet gaat promoveren heet je junior onderzoeker.
Kreeg daarstraks een mailtje met uitnodiging voor een 2e gesprek na sollicitatie, ik dus helemaal blij. Krijg ik een tijdje later een tweede mailtje: de vorige mail was ten onrechte naar mij verstuurd, mocht hem als niet verzonden beschouwen. Verder geen informatie of dat meteen ook betekende dat ik zelf niet uitgenodigd zal worden (wat mij dan een logische conclusie lijkt, maar toch fijn als ze dat er even bij zetten). Nou ja zeg, blij met een dooie mus en vervolgens weet ik nog niks
) Vientje schreef:Heb ik me toch weer wat lülligs in mijn mailboxKreeg daarstraks een mailtje met uitnodiging voor een 2e gesprek na sollicitatie, ik dus helemaal blij. Krijg ik een tijdje later een tweede mailtje: de vorige mail was ten onrechte naar mij verstuurd, mocht hem als niet verzonden beschouwen. Verder geen informatie of dat meteen ook betekende dat ik zelf niet uitgenodigd zal worden (wat mij dan een logische conclusie lijkt, maar toch fijn als ze dat er even bij zetten). Nou ja zeg, blij met een dooie mus en vervolgens weet ik nog niks
Ik ben inderdaad afgewezen, reden was dat er mensen waren met al enige ervaring op het onderzoeksterrein (zeg maar, dezelfde projecten ipv soortgelijk zoals ik had) én dat mijn motivatie voor het onderzoeksgebied niet helemaal duidelijk was. Waar ze gelijk in hebben, ik twijfelde nl tijdens het gesprek al of het écht wat voor mij zou zijn dus het verbaast me niks dat dat ook over is gekomen (anders had ik echt toneel moeten spelen nl en daar schiet je bij zoiets ook niks mee op, zit je dadelijk met een baan die je niet wil
). Dus. Voordeel is dat als ik een baan écht wil hebben die motivatie dan wel over zal komen 
Geen verkeerd mens hoor, maar wat maakt die er een zooitje van steeds zeg
Elise schreef:Ik heb gister de baan aangenomen als docent, ga 1 jan beginnen!
www.beteronderwijsnederland.nl

Elise schreef:Ow en nog een vraagje: dien je je ontslag(brief) in bij P&O? Of (ook) bij je leidinggevende?
Ik heb hem namelijk dinsdag al gemeld dat ik misschien, als ik werd aangenomen per 1 jan of 1 feb daar zou gaan werken, maar dat weet hij nu nog niet, want hij zit de rest van de week in het buitenland.
Wel moet ik het vandaag/morgen indienen, want ik heb 1 maand opzegtermijn.
Arabesk schreef:Elise schreef:Ik heb gister de baan aangenomen als docent, ga 1 jan beginnen!
Gefeliciteerd!
Wordt wel meteen even lid van de BON, stichting Beter Onderwijs Nederlandhttp://www.beteronderwijsnederland.nl
Weer anderen met meer ervaring. Argh, hoe ga ik ooit ervaring opdoen als ik gvd nergens aan de bak kom?