Vwo 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:12

Wat een pech allemaal! Veel sterkte en beterschap!
Ik probeer ook elke dag naar King, helaas lukt dat in de praktijk vaak niet elke dag. King gaat ook sws voor hw :Y)
Ik denk ook niet naar ik naar de uni wil, wil misschien wel opleiding Docent Muziek doen op de Hanzehogeschool in Groningen, en aangezien ik er heel slecht voor sta ga ik misschien wel afstromen naar HAVO :o

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:01

Lonneke2001 schreef:
Lucy_121 schreef:
Maar heb je zoveel leren ook echt nodig om er goed voor te staan? Want ik denk dat het niet ze veel voor jou uit gaat maken welk niveau je gaat doen omdat jij geloof ik echt iemand bent die (graag?) hard werkt. Dit bedoel ik trouwens helemaal niet negatief ofzo, juist niet! Ik denk dat iemand zoals jij juist heel ver zou kunnen komen, als je dat wilt natuurlijk.
Daarbij, ik ken je natuurlijk helemaal niet in het echt dus ik zou er ook helemaal naast kunnen zitten hoor!

Ik sta nu een 6 of 7 en zo mee en dan schiet de nodige onvoldoende erbij in :')
Ik durf dus echt geen stapje terug te nemen, omdat ik bang ben dat het dan helemaal fout gaat.
Ik vind het prima om te doen en heus geen probleem, maar ik krijg er ook stress van en na 6 jaar op een voor mij misschien iets te hoog niveau wil ik eigenlijk dan een stapje terug doen en wat rustiger aan doen.

Snap ik helemaal! Ik moet zeggen dat ik niet al te veel doe aan school en best laks ben hier en daar. Tot nu toe is dat geen probleem geweest, ik sta voor alles behalve natuurkunde en maat wel 8/9 afgerond. Soms een 7. De afgelopen toetsweek viel mij wel ontzettend zwaar, veel last minute en moet daar dus echt even wat aan gaan doen.

Wij moeten 15 uur maatschappelijke stage lopen alleen gaat dat zo lastig omdat alles buiten schooltijd moet alleen heb bijna vierkant rooster. Maandag moet ik van 6 tot 8 's ochtends werken en zaterdag middag/avond moet ik ook werken. Dus daar moet ik maar even goed naar kijken hoe ik dat ga doen.

Verder wil ik graag naar de uni. Liefst geneeskunde. Ik ga dan ook gezellig samen met Fleur Leiden bezoeken en evt. ook Utrecht. :j

Lonni

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:07

Ik heb deze week wat problemen gehad met mijn klas, er geprobeerd wat aan te doen en dat is half geslaagd, maar nu dus een beetje aan het proberen mijn leven weer recht te krijgen want ik heb er echt heel veel last van gehad. Slaap en eetproblemen en ik wilde ook niet meer naar school toe. Ik ben wel gegaan hoor, maar echt met heel veel tegenzin. En dat door 1 opmerking van mijn kant, die escaleerde in een waar feest voor de rest van de klas, die er met de popcorn naar gingen kijken. Ik hoop vooral dat het voorbij is maar daar kan ik natuurlijk niet veel over zeggen want ik ben nou eenmaal niet zo sterk en sociaal aangelegd :Y)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 01:31

Lonneke2001 schreef:
Ik heb deze week wat problemen gehad met mijn klas, er geprobeerd wat aan te doen en dat is half geslaagd, maar nu dus een beetje aan het proberen mijn leven weer recht te krijgen want ik heb er echt heel veel last van gehad. Slaap en eetproblemen en ik wilde ook niet meer naar school toe. Ik ben wel gegaan hoor, maar echt met heel veel tegenzin. En dat door 1 opmerking van mijn kant, die escaleerde in een waar feest voor de rest van de klas, die er met de popcorn naar gingen kijken. Ik hoop vooral dat het voorbij is maar daar kan ik natuurlijk niet veel over zeggen want ik ben nou eenmaal niet zo sterk en sociaal aangelegd :Y)

Ik vind je juist heel sociaal overkomen! Ik heb er dan ook alle vertrouwen dat het goed komt hoor :(:)
Ik zelf ook een keer iets heel stoms gezegd en dat hoorde je blijkbaar op de achtergrond van een filmpje. Ik heb me er heel rot over gevoeld (en nog steeds). Op zo'n moment is het heel belangrijk om juist naar school en je vrienden op te zoeken want daar kun je ook weer heel veel steun uit halen! En weet dat je mij ook altijd een pb mag sturen x

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:39

Lucy_121 schreef:
Lonneke2001 schreef:

Ik vind je juist heel sociaal overkomen! Ik heb er dan ook alle vertrouwen dat het goed komt hoor :(:)
Ik zelf ook een keer iets heel stoms gezegd en dat hoorde je blijkbaar op de achtergrond van een filmpje. Ik heb me er heel rot over gevoeld (en nog steeds). Op zo'n moment is het heel belangrijk om juist naar school en je vrienden op te zoeken want daar kun je ook weer heel veel steun uit halen! En weet dat je mij ook altijd een pb mag sturen x

Ik ben in principe ook heel sociaal, ik weet precies hoe het moet volgens het boekje, en ik zal nooit iemand met opzet kwetsen of ruziemaken. Het probleem is dat ik héél veel denk, en ongeveer 10% van die gedachten hardop zeg. Hierdoor laat ik veel negatieve opmerkingen achterwege, maar ook veel opmerkingen die voor mij nuttig zouden zijn, omdat ik ze simpelweg niet durf te maken. En dat is eigenlijk iets waar ik aan moet werken, maar aangezien het natuurlijk makkelijker is om het zo te laten gebeurt er niet veel :')

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:47

FlameHorse schreef:
Maar heb je zoveel leren ook echt nodig om er goed voor te staan? Want ik denk dat het niet ze veel voor jou uit gaat maken welk niveau je gaat doen omdat jij geloof ik echt iemand bent die (graag?) hard werkt. Dit bedoel ik trouwens helemaal niet negatief ofzo, juist niet! Ik denk dat iemand zoals jij juist heel ver zou kunnen komen, als je dat wilt natuurlijk.
Daarbij, ik ken je natuurlijk helemaal niet in het echt dus ik zou er ook helemaal naast kunnen zitten hoor!

Ik sta nu een 6 of 7 en zo mee en dan schiet de nodige onvoldoende erbij in :')
Ik durf dus echt geen stapje terug te nemen, omdat ik bang ben dat het dan helemaal fout gaat.
Ik vind het prima om te doen en heus geen probleem, maar ik krijg er ook stress van en na 6 jaar op een voor mij misschien iets te hoog niveau wil ik eigenlijk dan een stapje terug doen en wat rustiger aan doen.[/quote]

Snap ik helemaal! Ik moet zeggen dat ik niet al te veel doe aan school en best laks ben hier en daar. Tot nu toe is dat geen probleem geweest, ik sta voor alles behalve natuurkunde en maat wel 8/9 afgerond. Soms een 7. De afgelopen toetsweek viel mij wel ontzettend zwaar, veel last minute en moet daar dus echt even wat aan gaan doen.

Wij moeten 15 uur maatschappelijke stage lopen alleen gaat dat zo lastig omdat alles buiten schooltijd moet alleen heb bijna vierkant rooster. Maandag moet ik van 6 tot 8 's ochtends werken en zaterdag middag/avond moet ik ook werken. Dus daar moet ik maar even goed naar kijken hoe ik dat ga doen.

Verder wil ik graag naar de uni. Liefst geneeskunde. Ik ga dan ook gezellig samen met Fleur Leiden bezoeken en evt. ook Utrecht. :j[/quote]

En dat was zeer gezellig vandaag :D
*kruipt weer terug onder leessteen*

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:17

Is het bij jullie makkelijk een maatschappelijke stage te vinden? Ik merk dat mijn vriendinnen er veel moeite mee hebben.

Ik was in de luxeposities dat ik ze aangeboden kreeg :o Onbewust vroeger veel vrijwilligerswerk gedaan of met organisaties in contact gekomen. Wij hebben de keuze of 30 uur in 5 dagen of 20 uur in 5 dagen en dan 10 uur in vrije tijd. Onze projectweek bestaat dus uit de maatschappelijke stage.

Na lang nadenken en veel overleg met de teamleider en de mentor uiteindelijk besloten dat ik een week mantelzorger voor mijn oma mag/kan zijn. Hierdoor kan mijn oma een aantal dingen doen die al heel lang op haar verlanglijstje staan en dat vond ik toch wel het fijnste gevoel geven :)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:48

Wij hebben vorig jaar al stage gelopen, 24 uur in 5 dagen maar 1 dag daarvan was koningsdag.
Ik werkte al 1x per week samen met degene bij wie ik stage wilde lopen dus dat was heel snel geregeld.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:11

Wij hebben nog niets over een stage gehoord dit jaar? Vorig jaar hadden we wel een beroepsgerichte stage.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:49

Wij hebben dit jaar ook een maatschappelijke stage en ik ga dan waarschijnlijk op de manege, maar dat is pas rond mei 2017.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:14

Ik heb nog nooit iets gehoord over stage moeten lopen?

Esbjerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:17

Bij ons ook niet. Vorig jaar moest ik wel 1 dag stage lopen, toen heb ik dat bij mijn vader gedaan.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:04

Even een vraagje wat niks met school te maken heeft.

Zijn jullie wel eens alleen (Zonder broers of zussen) thuis en dan ook de nacht?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:05

M_nouska schreef:

Zijn jullie wel eens alleen (Zonder broers of zussen) thuis en dan ook de nacht?

Nooit de hele nacht, maar wel eens tot laat (2/3uur).
Ik haat het om alleen thuis te zijn als het later is dan 12 uur :brr:

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:12

Normaal is er altijd wel iemand thuis (vanaf 3-4 uur zeker). Ik heb 1x een hele nacht alleen geslapen maar daar heb ik echt geen probleem mee. Sowieso vind ik het fijn om alleen thuis te zijn en gewoon de hele avond een beetje op de bank Netflix zitten kijken.

Edit: Ik ben op het moment serieloos, iemand nog tips?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 20:44

M_nouska schreef:

Mwah eigenlijk niet, pas wel vaak tot laat op :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 20:45

Lucy_121 schreef:
Normaal is er altijd wel iemand thuis (vanaf 3-4 uur zeker). Ik heb 1x een hele nacht alleen geslapen maar daar heb ik echt geen probleem mee. Sowieso vind ik het fijn om alleen thuis te zijn en gewoon de hele avond een beetje op de bank Netflix zitten kijken.

Orange is the new black, stranger things en jane the virgin al gezien?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:04

M_nouska schreef:

Nog nooit de hele nacht, maar wel dat ik naar bed ga als er verder niemand thuis is. Mijn moeder komt dan later thuis. Ook wel eens avonden alleen dat ik dan zelf voor eten moet zorgen en zo. Ik vind het eigenlijk wel fijn, alleen thuis :)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:18

Unique6 schreef:
Lucy_121 schreef:

Orange is the new black, stranger things en jane the virgin al gezien?

Orange is the new black al gezien, stranger things vind ik niets. Zal eens kijken naar jane the virgin, thanks!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:18

WALKING DEAD!!! Of scream :D

Bedankt voor jullie reacties!

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:38

M_nouska schreef:

Eigenlijk nooit.. pas wel tot 1 uur op soms, maar als mijn ouders er een weekend niet zijn gaat mijn zusje vaak ergens slapen en nodig ik een vriendin uit. Hebben wij het huis voor ons alleen ;)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 09:50

Ohja en Lucy, mocht je houden van een beetje horror/thriller dan moet je zeker weten Hush hebben gezien! Echt een aanrader! The Unborn is ook heel goed!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:16

Lucy_121 schreef:

Walking dead, Game of Thrones & Sherlock? :D

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:20

Athelas schreef:
Lucy_121 schreef:

Walking dead, Game of Thrones & Sherlock? :D

Game of thrones wil ik heel graag zien maar die staat niet op Netflix :( waar kijk jij die?

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:51

Op putlocker :j