Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sheran schreef:Nu na de vakantie weer begonnen met Arabisch.
'Jullie nu woorden leren'' zei onze leraar.
'En de grammatica?' vroegen wij.
'In wereld heel veel Arabisch. 1 miljoen Arabieren kent grammatica. Is heel moeilijk. Jij eerst woorden leren, zodat zij jou begrijpen, en veeeeeel veeeeel later grammatica. Arabieren ook geen grammatica.'

Ik heb een aantal dagen geleden nog een poging gewaagd aan Frans, maar dat boek heb ik ergens neergelegd en ik heb geen idee meer waar. Morgen toch nog eens zoeken. Er is inderdaad nog heel veel wat ik niet gelezen heb, maar wat ik bijzonder graag wíl lezen, dus dat moet goedkomen. Mag ik aannemen tenminste. Dank je!
Sheran schreef:Lijkt behoorlijk op elkaar inderdaad. Nederlandse lees- en schrijfletters zijn soms echt heel anders
Nu na de vakantie weer begonnen met Arabisch.
'Jullie nu woorden leren'' zei onze leraar.
'En de grammatica?' vroegen wij.
'In wereld heel veel Arabisch. 1 miljoen Arabieren kent grammatica. Is heel moeilijk. Jij eerst woorden leren, zodat zij jou begrijpen, en veeeeeel veeeeel later grammatica. Arabieren ook geen grammatica.'
Sheran schreef:Is je minor via de universiteit hier, of ga je op eigen houtje?
Ik heb colleges in het Frans gevolgd terwijl ik alleen middelbareschoolfrans had. Ik ben wel goed in talen, maar het ging prima, zelfs de mondelinge overhoringen
Maaikman schreef:Hee hallo, ik heb een vraag en ik dacht dat jullie misschien wel de juiste mensen waren om die te beantwoorden, dus ik waag een poging
Afgelopen schooljaar heb ik mijn VWO afgerond. Sommige vakken met meer succes dan andere haha, maar Frans en Duits wel allebei met een 8 en om die twee gaat het dan ook: ik zou heel graag deze twee talen een beetje op niveau willen houden, maar hoe doe je dat nou eigenlijk? Ik heb met beide nooit moeite gehad, maar ik merk wel nu al dat ik sommige dingen weer langzaam kwijt begin te raken en ik vind dat erg jammer. Dus, om tot een conclusie te komen, heeft een van jullie enig idee wat ik zou kunnen doen om Frans en Duits te onderhouden?

Is ook heel erg leuk.
SinneJ schreef:Sinds kort kunnen wij via blackboard (online leerplatform van de UA) een licentie aanvragen voor 'altissia'. Ik heb niet heel het topic doorgelezen, dus misschien is het al vermeld, maar ik vind dit er zeer goed uitzien op het eerste gezicht. Indien er interesse is, kan ik gerust nog wat ervaringen delen wanneer ik het eenmaal goed getest heb. Ik ben van plan mijn Frans ermee te onderhouden (wat ik nu krijg via de UA, dit jaar start ik Frans 3 wat gelijk staat met niveau B2 dacht ik) en ik wil mijn Duits weer oppoetsen. Deze 2 met het oog op werk vinden in België binnen 3 jaar, daarna ga ik vermoedelijk wel nog een taal bijnemen.
ik denk dat dat filmpje wel een goed idee geeft van de inhoud.
Toch nog ruim voor het einde van het jaar!!