Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:17

Ik moet vanavond ook maar alvast wat voor school doen. Moet oppassen, dus dat kan of heel voordelig of heel nadelig zijn haha. Ik ga in ieder geval voordat ik weg moet even een goede planning maken voor dit weekend. Heb a.s en volgend weekend héél weinig tijd dus moet me er wel echt aan houden. :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:59

Ik ben niet meer erg actief geweest in dit topic, maar heb wel nog actief gestudeerd :')

Was zojuist klaar met het voorlaatste hoofdstuk van filosofie en wou aan het laatste hoofdstuk beginnen, kom ik tot de ontdekking dat ik dat hoofdstuk een tijd geleden al eens had samengevat, zaaaalig gevoel! Ik ben dus klaar voor vandaag :)

Planning voor morgen:
Voormiddag: paardrijden
Namiddag: weblectures bekijken van PiD en methoden
Avond: werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:03

Alleen maar beter Snollygoster! :D

Heeeeerlijk dat je al klaar bent zeg! Zeker omdat je het al hebt gedaan!

Zelf ben ik nu hard aan de bak voor een verslag, en wil straks eigenlijk ook nog even wat huiswerk maken. Al denk ik dat ik wel nog vrij lang bezig ben met dit verslag. Je eigen positieve punten beschrijven is zo moeilijk. :') Ben aan het oppassen dus dat scheelt een heleboel! Iets minder afleiding.

Planning voor morgen:
Eind v/d ochtend: Wiskunde maken, Duits woorden leren, Frans brief afmaken
Biologie foto maken van bloem voor verslag + notities maken
Begin van de middag: Paarden
Tussendoor: ontspannen haha
Eind v/d middag + avond: Verjaardag zusje en vader. :D

Voor zondag:
Verslag controleren, eventueel dingen verbeteren.
Fotoreportage! :D
Grieks leren, Nederlands woordjes leren, biologie verslag uitwerken

Zo, meer dan ik aankan wss, maar doe m'n best maar gewoon. :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 17:16

En zijn jullie nog allemaal mooi aan het studeren? :)

Ik heb gisteren mijn filosofie nog afgewerkt, daar ben ik voorlopig helemaal klaar mee. Op neuronwetenschappen loop ik blijkbaar een hoofdstuk voor, dus dat is ook mooi meegenomen!

Vandaag is de motivatie echter ver zoek, heb net een uur van mijn weblecture van PiD gekeken maar ben toen een uurtje gaan dutten omdat ik echt in slaap viel achter mijn pc. Nu ben ik net een fles sangria gaan halen en komt straks een vriendin van me chillen :')

Achja, ik ga nu nog even de weblecture verder kijken tot die vriendin komt :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:18

Ik ben druk bezig met het verslag en onderzoek dat ik moet doen als vervangende opdracht. Maandag hebben we te horen gekregen dat we als het klaar is niet meer naar school hoeven te komen, dus mijn planning maar iets aangepast.

Vandaag wil ik 2C en 4 nog even afmaken en dan heb ik vandaag alweer 13 pagina's achter m'n kiezen. :o Morgen wil ik 6 en 3 af hebben en vast beginnen aan onderdeel 5. Dan ben ik vrijdag in ieder geval vrij. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:03

Goed bezig zeg Snollygoster! :D

Cowgirl,
Super goed bezig!

Pffff, 5,7 voor economie en 8,4 voor biologie. Echt poedersuiker, ik haal iedere keer hoge cijfers voor de vakken die ik NIET wil en NIET kies. Dat maakt me best onzeker over mijn profielkeuze. :(

Vandaag waren we naar Xanten, dus vandaag en gister niet zoveel gedaan. Van het weekend ook niet i.v.m. verjaardagen en fotoreportage. :P Vandaag ook niet zoveel doen alleen een paar kleine dingen haha. Morgen ga ik wel veel doen! Zeker tijdens het oppassen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:07

Hallo iedereen,

Kan iemand mij motiveren mbt scriptie? Mijn onderzoeksopzet was niet goed genoeg en heb een herkansing ingeleverd. Uiterlijk vrijdag hoor ik daar meer over, en 8 juni moet ik het rapport al inleveren. Red ik het om in 6 weken een onderzoek uit te voeren en het rapport te schrijven? Of is die tijd altijd zo kort? Ik ben alvast bezig met interview vragen verzinnen, ook dat schiet niet echt op..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:17

Ik heb afgelopen dagen flink geleerd voor een hertentamen en het uiteindelijk niet gehaald... :(
Vanavond maar eens een planning maken voor de rest van de week, al ben ik nogal druk met werken, excursie, verjaardagsfeestje dochter, paarden enz....

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:55

Ik moet nog 10 pagina's voor mijn verslag, dat moet worden wel gaan lukken dus dan ben ik vrijdag lekker vrij. :D

Ik heb geen ervaringen met scripties dus ik kan je niet vertellen of zes weken te kort is Nathalie. Toch ben ik zelf meer van het 'waar een wil is, is een weg'-principe. Als je er maar hard genoeg voor werkt zal het ongetwijfeld lukken. Je moet alleen wel willen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:58

Ik moet eens het topic bij lezen :P .

Ondertussen is het terug school, maandag taak gekregen en maandagmiddag was die al gemaakt. Na goedkeuring van mijn groepsgenoten 'm maar upgeload naar de leerkracht :D .

Eens niet uitgesteld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:04

Super goed Lori! :D

Ik heb het leren voor vandaag opgegeven... Ben moe. En voor morgen heb ik toch al het belangrijkste gedaan. :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:14

Ik spring weer in het topic. Nog twee en dan beginnen toch echt de examens en eigenlijk heb ik er heel veel zin in. :):)
Maar daar gaat eerst voorbereiding aan vooraf dus ik ga weer aan de bak.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:29

Ik heb voor deze week nog een vakdidactisch verslag staan en een didactische opdracht dus daar ga ik vanavond en morgen even mee aan de slag...
Zaterdag excursie en zondags feestje van mijn dochtertje dus denk dat er het weekend niet veel meer van school terecht komt, hooguit de vakken voor dinsdag voorbereiden, en dan is het alweer vakantie dus kan ik even nog wat dingen bijwerken :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:50

Komt vast wel goed, spottedpony!

Ik ga even een hoofdstuk scheikunde herhalen en oefenen.
Als ik er nog aan toe kom begin ik ook aan Aardrijkskunde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:43

Succes allemaal! Weet zeker dat het jullie gaat lukken. :D

Ik ben zo moe dat ik echt nauwelijks meer kan leren..... Dus ik maak echt alleen wat ik voor morgen moet doen, dan ga ik aan mijn foto's en vroeg naar bed. Zoooo moe. Ben echt toe aan vakantie. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:44

Module 1.4 gehaald met een 7 afgerond *\o/* Wel gay dat het een 7.36 is en dat het geen 7.5 wordt :+

Hier gaat het best goed. Behalve dat we nu een module wiskunde hebben en dat demotiveert mij direct weer. Ik vind het gewoon ontzettend moeilijk.
Vooral nu ik opzoek ben naar een eigen paard en eigenlijk al mijn vrije tijd daarin gaat zitten. Oeps haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:46

Goed bezig Britt! :D

Tjah, dan weet je nu alvast hoeveel tijd het opslokt. 'Oefenen' dus met plannen. :P

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 19:26

Iedereen is hier zo te zien erg goed bezig!

Voor mij was het vandaag ook een vruchtbare dag. Heb een hoofdstuk van human biology kunnen doen en een hoofdstuk van ontwikkelingspsychologie. Heb hierbij ook heel wat boompjes geplant op die focus app :=

Planning voor morgen:
10u - 11u: paardrijden
12u - 17u: studeren, inclusief pauzes
Vanaf 18u: werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:30

Super goed Snollygoster! :D
Veel plezier met paardrijden!

Vandaag heb ik voor een vrijdag nog best veel gedaan. :+
Planning maken
Tas uitpakken
Kamer opruimen
Recept opzoeken
Latijn invoeren woorden
Frans maken
Wiskunde maken

Wiskunde niet alles af, maar wel een deel en het was nogal moeilijk. Dus dan vind ik dat ik het goed gedaan heb. :j Je hoefde het ook niet te maken als je het niet snapte, dus dat scheelt. :P Nu allene nog bakken!

Planning voor morgen:
10u - 11.30 Leren
11.30 - 14.30 Paarden
14.30 - 15.30 Leren
15.30 - 00.00 Verjaardag

Dan zondag fotoreportage
Maandag laatste beetje huiswerk afmaken en wat aan een presentatie werken. Misschien maandag nog wat extra's doen, we zien wel! Oh ja, en tussendoor nog hardlopen. Wilde het nu doen maar net gegeten. Whooops xD

Gelukkig a.s vrijdag onverwacht vrij. :D :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:24

Ik heb mijn BSA gehaald! 42 EC in de pocket en nu hopen dat ik de rest ook in 1 keer haal :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:08

Jeetje goed bezig allen! :oo :D

Mijn motivatie is dusdanig verpest dat ik er geen zi meer in heb :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:23

Planning voor vandaag:

11.30-12.15 biologie deel I
13.00-13.45 Biologie deel I + deel II
14.05-14.45 AK deel I
15.30-16.15 Biologie deel II afmaken en deel I herhalen

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:32

Hey iedereen! Even geleden :o

Nayomie, succes met je planning! Veel biologie zo te zien :P Zou niet voor mij zijn.

Ghostattack, geen idee wat BSA en 42 EC is, maar toch proficiat :D

Deetjeeuh, veel plezier met de fotoreportage :)

Ik heb gisteren de hele dag gewerkt (was wel fijn, na ongeveer 6 maanden niet werken en gelukkig was het mooi weer en heb ik veel geld verdiend :D ) en straks ga ik naar de 10 Miles (marathonloop) kijken met mijn kotgenoten :)
Deze week ga ik dan wel weer serieus aan de slag, ik moet zo snel mogelijk ook de keuze voor mijn bachelorproef maken, dus daar ga ik ook eens moeten voor zitten.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 23:00

Iedereen nog steeds lekker bezig zie ik!

Ik ben ook heel erg voldaan van het weekend, heb alles af kunnen krijgen wat ik op mijn planning had staan, ondanks het drukke weekend want ik heb zaterdag en zondag moeten werken. Heb het paardrijden dan wel moeten laten vallen, maar studies gaan op dit moment voor..

Vandaag heb ik nog een hoofdstuk van human biology afgekregen, ondanks dat ik namiddag mijn les geskipt heb en naar de kiesweek ben gegaan en iets te veel op had, misschien moet ik vaker met alcohol studeren :=

Planning voor morgen:
8u30 - 10u: hoorcollege ontwikkelinspsychologie
10u - 11u: samenkomen voor de groepspaper van ontwikkelinspsychologie
11u - 13u: hoorcollege gedragsneurowetenschappen
13u - 14u: lunchen met vriendinnen
14u - 16u: weer wat rondhangen op de kiesweek (don't blame me, tegen gratis drank zeg ik geen neen :'))
16u - ... : hoofdstuk 5 ontwikkelingspsychologie afwerken

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:41

Ik ga vanavond even een vakdidactisch verslag afmaken en versturen, en planning maken voor de komende weken. Krijg het ontzettend druk de laatste periode, en moet nog ontzettend veel doen...