Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leffroi schreef:Ervaringen gezocht:
Dinsdag heb ik een kitten van 6 weken over genomen, die een week daarvoor per ongeluk met zijn hoofd tussen de deur heeft gezeten en nu met een scheef hoofd loopt. Woensdagochtend maakte mijn moeder mme wakker met 'dit is niet goed', en het was idd ook niet goed, de ene epileptische aanval na de andere. Suikerwater gegeven en meegenomen naar het werk. Onderweg ook nog 2 of 3 aanvalletjes gehad. Gelukkig kwam mijn collega al snel en die heeft hem onderzocht. Bloedsuikerspiegel van 0,7 en thuis had hij al een temp van 34,7 waarop ik hem al wilde laten inslapen. Toch zijn we er mee aan de slag gegaan en na een half uur waren de aanvallen gestopt. Temperatuur wilde nog niet echt omhoog, ondanks dat hij tussen een paar erg warme kruikjes lag. Maar, wel willen eten als een slootgraver (A/D met glucosevocht). Na een uurtje keek hij al iets helderder en rond 12 uur in de middag was het alsof er niks gebeurd was. Altijd al goed gegeten en goed gedronken. Ook temperatuur zat weer op een mooie 38,2 graden, suiker op 5,7 (dacht ik)
Donderdag en vrijdag verder geen problemen gehad. In de nacht er ook af geweest om te zorgen dat hij goed at. Dus vannacht geprobeerd om hem in de kamer te laten met voldoende eten en hij was al super zindelijk. Helaas vanochtend toch weer mis, hij heeft iig weer 1 aanval gehad. Nu ligt hij weer lekker op een kruikje en heeft ook alweer goed gegeten (A/D) en spint zo af en toe alweer vrolijk.
Nou kunnen die kleintjes sowieso moeilijk hun suiker reguleren, maar de DA vond het bij hem wel erg extreem. Iemand een keer zoiets voor gehad? En wat is er toen gedaan? Was het puur het suiker, of was er wellicht meer aan de hand? Ik wil veel voor hem doen, ons Pietertje, maar ik ga hem niet nu al voor de rest van zijn leven op medicatie zetten...
Verder doet hij het super, zoals alle kittens zouden doen.