Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:39

Hier kost een inschrijving al 140 euro, dat vind ik toch veel als ik nog niet eens weet of ik ermee door kan gaan..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:04

joyce2 schreef:
Ik heb in het begin al contact opgenomen met leveranciers, ik heb er tig aangeschreven en gebeld, maar overal hetzelfde liedje: "Je moet een BTW en KVK nummer hebben, voordat we er uberhaupt over na gaan denken om je wat toe te sturen."

Toen ben ik me gewoon in gaan schrijven bij de KVK, dat kost toch vrij weinig en op die manier kon ik wel de gegevens krijgen die ik nodig had. Mocht het tegenvallen, kan je je altijd weer uitschrijven.

wat dacht je van kosten zoals verzekeringen, zakelijke bankrekening etc?
ik wilde van tevoren ook een kosten overzicht hebben,maar kreeg bijna nergens anwtoord omdat ze het vertikten om wat te doen eer ik mijn KvK nummer had :n

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:47

Verzekeringen en zakelijke bankrekeningen kon ik gewoon op internet vinden, maar uiteindelijk heb ik daar (tot nu toe) nog niets mee gedaan.

@Mallootje: Oh dat is idd best veel, hier kost het iets van 40 euro.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 14:55

Je moet soms inderdaad erg creatief zijn.
Google kun je gebuiken, andere ondernemers, kvk enz enz.
Uitzoekwerk is nou eenmaal niet gedaan in een paar uur.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:58

holly schreef:
Hoe kan dat dan dat jij niks ziet 11A?
Ik had van de week ook wat op mijn pagina gezet en kreeg dat zelf ook niet in het overzicht te zien.
Is dat een instelling ofzo?
Het schiet zo weinig op als ik het dagelijks vol zou kladden, maar de likers zien dat allemaal niet.

Oh georgette helemaal vergeten. Heb je al in online wetboeken geneuds wat daar over in staat?

Geen idee... Volgens mij kun je dat niet instellen en ik dacht echt dat ik alles te zien kreeg in mijn tijdlijn... Check hem tenminste altijd helemaal...

joyce2 schreef:
Wat raar idd dat jij het niet ziet 11A, want het bericht is al aardig wat keren ge-liked en gedeeld! Denk dat het aan je instellingen ligt...

En wat je zegt over dat het een beetje dubbel is, tsja, dat is nou eenmaal zo met dat soort acties. Geen 300 likes = uberhaupt geen prijs. Vorige keren verlootte ik elke keer 1 goed gevulde goodiebag en de likes stroomden binnen. Deze keer verloot ik dus 3 cadeaubonnen + wat leuks erbij, dus mensen maken meer kans op een prijs dan vorige 2 keren, maar ik heb het idee dat mensen liever echt producten winnen dan een cadeaubon. Als de likes behaald zijn gooi ik er ook altijd nog een leuke actie achteraan voor alle Facebook Fans, zodat iedereen toch mee kan profiteren.

Volgens mij kun je zoiets niet instellen... Nou ja, zal er wel overheen gekeken hebben... (iets met veel moe zijn en waarschijnlijk niet helemaal wakker geweest ;))
Ik denk dat een goodiebag idd interessanter is, maar aan de andere kant verkijk je je wel op dat mensen nu meer kans maken... Het is namelijk nog steeds hetzelfde: 1 cadeau bij 100 likers -> 3 cadeaus bij 300 likers. Dat is nog steeds een kans van 1 op 100, waarbij er geloot wordt over 300 mensen... Als mensen dan niet echt je facebook pagina willen liken, maar het alleen doen voor die waardenbon, dan is het een te kleine kans en doen mensen het niet...
Maar zijn dat wel echt de likers die je wilt hebben??

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:06

@11A: Vorige keer was het 1 goodiebag op 200 likers ;) Dus ze maken nu meer kans dan vorige keer! Enne, alle likers zijn welkom bij mij! Er zijn er vaak een paar die na zo'n actie afhaken, maar dat is echt een super laag percentage (denk dat er in totaal nu een stuk of 10 a 15 mensen zijn afgehaakt sinds ik gestart ben met de pagina). Ik zie tijdens zo'n actie ook echt het aantal bezoekers omhoog gaan op de website, dus blijkbaar kijken mensen wel eerst of ze de webshop leuk vinden voordat ze liken. Hoe meer likers, hoe groter mijn bereik, hoe interessanter ik ben voor de Google resultaten. Dus neuh, ik ga niet voor de "perfecte" liker.

Wat betreft instellingen, je kan instellen dat je alleen maar belangrijke updates wil zien van een pagina of een vriend, of zelfs helemaal je abonnement op de pagina of vriend stop zetten. Je blijft dan nog wel fan/vriend, alleen zie je de updates niet meer.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:18

Zet je fb actie anders ff op twitter, dan retweet ik hem voor je

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:38

Bedankt voor je aanbod Matheno! :D

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:55

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:26

Wat gaan jullie snel zeg!
Heb het even niet bij kunnen houden hoor!

Ik zou nog een update doen over het aanmaken van mijn facebookpagina....
Die is inmiddels gemaakt dus.
Nog niet helemaal naar mijn zin, maar ik moet even met het formaat van de omslagfoto's gaan rommelen etc.. Ik vind facebook niet geheel overzichtelijk werken, maar daar heb ik weleens vaker last van in het begin dus het zou aan mij kunnen liggen.
Ben er dus druk mee bezig.
Verder ook druk bezig met de voorbereidingen voor de koningedagbraderie as maandag. Ik kon er last-minute nog bij!
Superspannend want het is mijn eerste braderie, heeft misschien nog iemand tips? do's of dont's ??

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:47

kelly, heb je een leuke koninginne actie? Visite kaartjes e.d. klaar liggen? Eventueel een inschrijflijst voor je nieuwsbrief? Wisselgeld?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:47

Szan schreef:
Tegen exact hetzelfde probleem liepen wij ook aan, mallootje. Ik zal je vanavond een PB sturen over hoe wij het hebben opgelost. Ik bok nu mobiel, dus dat typt nu even niet ideaal ;)

Ik ben benieuwd!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:51

Paan schreef:
kelly, heb je een leuke koninginne actie? Visite kaartjes e.d. klaar liggen? Eventueel een inschrijflijst voor je nieuwsbrief? Wisselgeld?

Wisselgeld toevallig net gehaald, actie heb ik, flyers moeten vandaag binnenkomen, tassen ook.
In laten schrijven voor de nieuwsbrief is een geweldig idee!! Daar had ik niet aan gedacht!

Ben bezig met de lijst.. Welke schoenen neem ik mee, moeilijke keus!!
Ik denk dat ik van een aantal schoenen de gangbare maten meeneem, want ik wil alles laten zien!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 23:06

BTW gaat van 19 naar 21%?
Wie wat hoe en wanneer?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:15

Holly, Echt waar. Eerste waar ik aan denk ik als dit door gaat is een programmeerprobleem bij minimaal de helft van de grote bedrijven. Softwarebedrijven zullen daar wel goed aan gaan verdienen denk ik zo :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:34

Het gaat volgens mij 95% zeker door. Per 1 januari 2013, dus vanaf volgend jaar. Zo heel moeilijk is het niet... Je incl. Btw prijs maal 1,02 en je hebt de 2% er al bij zitten. En ik denk dat bij programma's het een kwestie is van 19 veranderen in 21.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:35

Pardon wat zeg je nu?! Dat wist ik helemaal niet!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:38

het is volop op het nieuws....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:21

Ik snap echt niet dat ik dat niet mee heb gekregen, want ik kijk sowieso elke ochtend het nieuws...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:44

Misschien dat sommigen van jullie het al hadden gelezen, ik ben genomineerd voor Hipste Shop van de Zomer. Vanaf vandaag kan iedereen op de Hipste Shop stemmen en ik hoop dat jullie mij een handje willen helpen... Gaya heeft in elk geval haar mooiste outfit aangetrokken ;) Stemmen kost maar heel weinig tijd en ik zou er super happy mee zijn als jullie op Fuzzylicious willen stemmen, want we gaan natuurlijk wel voor de winst he ;) http://www.hippeshops.nl/hipste-shop/stemmen

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:46

Nouja het zijn PLANNEN hè, om van die staatsschuld af te komen zijn ze natuurlijk allerlei plannen aan het maken om hier en daar wat miljoenen en miljarden weg te schrapen.

Ik verwacht eigenlijk ook wel dat het door gaat...een paar jaar geleden zijn we ook ternauwernpod aan een BTW-verhoging ontsnapt....

Wel weer lekker hoor, dan kunnen veel mensen dus van èlk artikel handmatig de prijzen aan gaan passen.

Voor mij persoonlijk betekent het gewoon een verlies van 2% marge, gezien de prijzen van Barefoot vaste verkoopprijzen zijn. Dus de prijzen voor de klanten blijven gelijk, maar ik moet dan 21% af gaan dragen i.p.v. 19%.

Ik ben benieuwd hoe veel ondernemers daadwerkelijk hun prijzen met die 2% gaan verhogen...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:31

Kun je niet met Barefoot in overleg gaan dat ze hun vaste verkoopprijzen met 2% verhogen??
Ik voer ieder jaar een verhoging door per 1 januari en zal dat volgend jaar zeker moeten... Mijn prijzen zitten momenteel redelijk krap en die 2% wil ik er niet op achteruit gaan... Alleen nog even kijken hoe ik het ga doen als er in 2012 bruiloften geboekt worden voor 2013... Misschien per 1 oktober maar alvast omhoog gaan...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 10:37

Het is moelijke shït. Mensen gaan minder te besteden hebben, maar wij gooien de prijzen omhoog. Slim? Mmmm.

Joyce ik heb gestemd en meteen een tweetje voor je gedaan. Ben benieuwd hihi.

Kelly laat je weten hoe het je vergaan is (had ik dat al gevraagd?) en succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:43

11A : dat zou ook een beetje flauw zijn, dan moet de rest van de wereld de verkoopprijzen aanpassen voor mij :P

Wereldwijd worden namelijk in principe de zelfde verkoopprijzen gebruikt om het voor de klanten eerlijk te houden :)

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:50

Ik was ook nog niet op de hoogte van de geplande verhoging. Komt waarschijnlijk omdat babytv hier 's avonds een uurtje aanstaat tijdens het nieuws :+

Ik ga stemmen joyce! Wat een goede reclame weer voor je webwinkel, top!!

Ik ben van plan gedurende de dag updates te plaatsen op Facebook en twitter, zal jullie zeker verslag doen over hoe de dag is verlopen!
Ben er nog steeds niet over uit welke schoenen ik allemaal moet meenemen, moeilijke keus!!
De planning is om van de meest gangbare schoenen alle maten mee te brengen die nog voorradig zijn en van meest aparte schoenen de gangbare maten. Zo kan wrs toch elk model mee.
Dat wordt proppen in de caddy :+