't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:40

Onder mijn niveau solliciteren doe ik liever niet meer, word ik toch wel op afgewezen. Maar goed, waar word ik nou niet op afgewezen... Ik had vanochtend een sollicitatie verstuurd per mail, werd werd er vanmiddag al voor afgewezen -O- Nou ja, ze waren in ieder geval snel.

Annastacia, succes met die mogelijk tijdelijke baan! En met het traject waar je momenteel mee bezig bent.

Anneert

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:44

Wat voor opleiding heb jij gedaan? of wat is je niveau dan? Ik word echt overal afgewezen, dus je moet iets..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:45

Ja dit is wel zo. Vandaag ging het ook goed.
Maar je weet maar nooit hoe goed het de volgende keer gaat.
Wellicht beoordelen zij wel een stuk strenger.

Bij de BD liep het ook stuk op het rollenspel.

Maar als flexwerker/ 0-uren contract kun je toch ook werk weigeren als het jou niet uitkomt?
Of werken zijn net met een wat ander contract?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:48

Ik heb MBO n4 afgerond (grafisch Vormgeven) maarja, wat kan je daarmee worden, wil niks met grafisch vormgeving doen :') ik heb dus wellicht een slecht betaalde bijbaan in de fotografie, maar daar kan ik niet van leven :=

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:49

JoT schreef:
Onder mijn niveau solliciteren doe ik liever niet meer, word ik toch wel op afgewezen. Maar goed, waar word ik nou niet op afgewezen... Ik had vanochtend een sollicitatie verstuurd per mail, werd werd er vanmiddag al voor afgewezen -O- Nou ja, ze waren in ieder geval snel.

Annastacia, succes met die mogelijk tijdelijke baan! En met het traject waar je momenteel mee bezig bent.

Dank je,

Wat is je opleidingsniveau dan?
Ik solliciteer ook op dingen die boven mijn niveau liggen of waar ik geen ervaring in heb.
En vooralsnog ben ik daar niet altijd op afgewezen.
Sommige dingen staan niet in mijn cv, maar in mijn brief probeer ik die dan wel te benadrukken.
Zo heb ik geen administratieve ervaring onder een baas, maar doe ik thuis wel de gehele vee administratie. Dus dan heb ik wel ervaring, maar vind niet dat ik dit zo in mijn cv kan zetten ;-)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:51

@ annastasia, nee ze vertelden dat je ook kunt weigeren.. dus in principe als mijn vriend de motor zou pakken, zou ik zijn auto kunnen pakken, ware het niet dat de winter er aan komt :P en de motor dan niet een geschikt vervoersmiddel is :P

@ lifaya, beetje verkeerde opleiding gekozen dan? :').. woon je trouwens op jezelf?

Ik heb Pedagogische wetenschappen gedaan aan de uni in Nijmegen, ben dus orthopedagoog en heb zelfs mijn diagnostische aantekening, maar echt niemand wil me hebben (of ze zeggen braaf dat er niks is en ze me in portefeuille houden, maar daar geloof ik ook niet meer in )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:55

toen ik met de opleiding begon was er geen MBO fotografie, dat wou ik namelijk in de eerste instantie doen :+ dus maar begonnen met grafisch vormgeven omdat het er ook mee in contact staat. Toen ik mijn 3e jaar begon kwam er opeens een MBO opleiding op de fotovakschool die erkent was :') maar ga echt niet 2 jaar weggooien om een peperdure opleiding te doen, dus heb Grafisch vormgeven afgemaakt. Wou in de eerste instantie naar de Kunstacedemie maar van dat idee ben ik afgestapt omdat ik toch denk dat ik daar niet tussen pas, en bang ben mijn plezier in fotografie kwijt te raken. Nu dus een "tussenjaar" en hoop dat ik volgend jaar met een eventuele opleiding kan beginnen. Ik ga morgen en volgende week naar een open dag, morgen delft, volgende week vrijdag naar wageningen.

Ik woon verder gelukkig nog thuis :+

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:58

Aah okee, het komt wel in de buurt dan, wie weet kun je wel via je bijbaantje ergens inrollen, die ervaring heb je in ieder geval :) Wil je hierna nu een HBO opleiding gaan doen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:00

ik wil sowieso als ik nog een opleiding ga doen een HBO opleiding doen ja :j probleem alleen is dat ik ADD heb en hierdoor ook vaak een enorm gebrek aan motivatie en een vreselijk slecht concentratievermogen wat het voor mij heel moeilijk maakt om te leren uit boeken enzovoort :+

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:06

Ja dat is lastig, vooral omdat HBO natuurlijk een stuk meer gericht is op theorie. Hoewel, mijn vriend heeft een HBO studie gedaan en die werd voornamelijk beoordeeld op zijn portfolio, bijna geen theorie gehad. Ik denk dat het nogal verschilt per studie. Maar je kunt toch altijd begeleiding krijgen bij je studeren? Als je dit aangeeft, natuurlijk

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:11

wat voor hbo opleiding wil je doen lifaya?
ik heb ook hbo gedaan en weinig boeken open gehad. veel is pgo, dus via vraagstukken problemen oplossen. en daarnaast projecten maken.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:21

Ik heb een beetje een tussenniveau Anastasia. Ik heb zo'n 19 jaar werkervaring, voornamelijk als secretaresse. Ook wel als directiesecretaresse gewerkt en de afgelopen paar jaar meer administratief met wat secretariële taken erbij. Ik ben meestal te ervaren (en vooral te duur) voor de wat lichtere secretaressefuncties en te licht voor de wat zwaardere functies als management assistent en office manager. Dan weer niet ervaren genoeg voor de echt administratief functies. Beetje te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet eigenlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:06

Hm ik vind t soms ook wel gedoe hoor. De ene vind me te licht voor een Board en de ander selecteert me juist voor een Board. Alles ligt aan je werkinstelling, maar dat kun je pas bewijzen als je er zit. Management assistent is volgens mij niet ingewikkelder dan een secretaresse? Maar ja, als ze kunnen afwijzen doen ze dat..
Bij mij vallen ze nu blijkbaar vaak over m'n gebrek aan opleiding, hoewel ik qua werkervaring Gied wegkom. Iemand die net van school is, is gewoon goedkoper..

Van t UWV moet ik straks ook onder m'n niveau, maar daar word ik toch ook niet aangenomen :?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:28

Fijn is dat he.
Maar hoe moet je nou ervaring opdoen als je nergens wordt aangenomen............
En wat moet je doen als je overgekwalificeerd bent?
Dan kom je weer in de categorie dat je voor een andere functie niet genoeg ervaring hebt, en zo blijft het maar doorgaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:30

blacknorton schreef:
ik heb ook hbo gedaan en weinig boeken open gehad. veel is pgo, dus via vraagstukken problemen oplossen. en daarnaast projecten maken.

Ben vandaag wezen kijken bij Inholland en dier- en veehouderij spreekt me aan, maar jah, ik weet van mezelf dat ik echt gewoon moeite heb met theorie, ik kan me amper op een gesprek concentreren, terwijl ik als ik tv kijk (of het nou een interessant of niet interessant onderwerp is) kan ik me echt fantastisch concentreren :+ Ik ben meer ruimtelijk ingesteld, leer meer van beeld en doen ipv boekjes met letters :') heb daarbij ook dyslectie

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:01

lifaya schreef:
blacknorton schreef:

Ben vandaag wezen kijken bij Inholland en dier- en veehouderij spreekt me aan, maar jah, ik weet van mezelf dat ik echt gewoon moeite heb met theorie, ik kan me amper op een gesprek concentreren, terwijl ik als ik tv kijk (of het nou een interessant of niet interessant onderwerp is) kan ik me echt fantastisch concentreren :+ Ik ben meer ruimtelijk ingesteld, leer meer van beeld en doen ipv boekjes met letters :') heb daarbij ook dyslectie

ik heb daar ook dier en veehouderij gedaan. heb het erg naar me z'n gehad. het vooral veel opzoeken op het internet en in vaktijdschriften. ik vond wel dat je veel met de stof bezig was ipv van alles uit een boek leren.
wel wat anders dan grafisch vormgeving.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:15

Hallo, mag ik me hier ook melden.. ben sinds julie thuis en vind het echt VRESELIJK.

Ik heb de PABO gedaan en afgelopen 4 jaar voor de klas gestaan en nu thuis. Wil éigenlijk het liefste niet meer voor de klas en gewoon een baan waarbij ik het werk óp mijn werk doe en niet zoals het onderwijs en nóóit klaar zijn zodat ik daar zondags ook nog zit.

Dus administatie, secretaresse, iets in die trant. Alleen welkom in het Noorden.. geen werk..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:41

@Elan_GV: welkom hier! Kan me voorstellen dat t thuiszitten verveeld! Moeilijk inderdaad om hier wat te vinden, heeft mij ook een half jaar gekost, en is ook niet iets wat ik als eerste keuze zou doen. Maar goed ik mag niet klagen ik heb sinds vorige week weer een baan.

@lifaya: Denk dat veehouderij inderdaad wel een redelijk praktische opleiding is dat je veel bij bedrijven ook in de praktijk gaat bekijken enzo ;)

@JoT: Heb "de baas" even gevraagd, maar heb een proefperiode van twee maand, zolang heb ik een contract van minimaal 4u, en daarna word mijn contract dan omgezet in uren. (Maar goed alsnog loopt mn contract voor nu tot mei, maar heb ook even contact gehad met het uwv en daarvoor maakt het verder niks uit, dus waag het er maar op!)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:42

Is de CAO van een uitzendbureau bij ieder uitzendbureau hetzelfde?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:48

annastasia schreef:
Is de CAO van een uitzendbureau bij ieder uitzendbureau hetzelfde?

Bij mijn weten wel, het heet dan de ABU.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:50

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:08

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:16

De functie waar ik nu voor in de running ben vind ik wel slecht betalen.
Je komt bij het uitzendbureau in dienst, die weer werft voor het SNT die weer werft voor de bank.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:23

hmmm.. ik werk wel via uitzendbureau, maar niet via de ABU, ik werk via de cao van transport.. dus dat is wel een verschil. Wat verdien je dan als ik vragen mag?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:27

8,91 bruto meende ik zo uit m'n hoofd.