Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:29

Horsea wat las ik, mooi stekkie gekocht?
Allereerst gefeliciteerd natuurlijk, maar daarna, vertel vertel.

Horsea_nl

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:39

thxs :) en dat klopt inderdaad!

dit is door toeval op onze pad gekomen. echt een uitzonderlijke kans :)
we zijn momenteel bezig met ideeen opdoen etc..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:40

ilona21 schreef:
Dank jullie wel.

Ja alweer een fotograaf. Het is wat met die fotografen he.

gefeliciteerd!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:44

JulienSVU schreef:
Ziet er goed uit Lotte!
Ik ben benieuwd wat je er straks allemaal op gaat verkopen.
Ik zou wel oppassen met foto's die je erop zet als er geen portretrechten zijn ontleent.

bedankt!

het is tijdelijk. verwacht volgende week nieuwe foto's te kunnen maken

toch bedankt voor de tip :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:19

Oh jullie weten nog niet wat de preciese werkzaamheden zullen gaan worden?
Maar wel alleen met/voor Friezen of gewoon alle rassen en richtingen, of zijn jullie daar ook nog niet uit?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:36

Vraagje over de administratie: welke posten hebben jullie in je administratie zitten, hoe moet ik dat allemaal noemen? (bijv kantoorkosten, ..., ... ) Ik heb er geen idee van eigenlijk.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:51

Ik wee niet hoe het geboekt wordt door m'n vader in het boekhoudprogramma. Maar je kunt denken aan inkopen, kantoorkosten, brandstofkosten, huurkosten, verkoopkosten, bankkosten, enz.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:33

Ik heb dat hetzelfde als hoe Georgette het aangeeft.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:10

holly schreef:
Oh jullie weten nog niet wat de preciese werkzaamheden zullen gaan worden?
Maar wel alleen met/voor Friezen of gewoon alle rassen en richtingen, of zijn jullie daar ook nog niet uit?

we gaan pensionstalling doen, opfok. lesgeven etc. gewoon echt een ' paardencentrum'

rassen voor de pensionstalling en opfok vind ik niet belangrijk. en we hebben er een indoctro merrie bij.

wat variatie is wel leuk :)

voor meer informatie:

[PP] Eigen stoeterij gekocht: stoeterij Horsea

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:32

kay27 schreef:
Vraagje over de administratie: welke posten hebben jullie in je administratie zitten, hoe moet ik dat allemaal noemen? (bijv kantoorkosten, ..., ... ) Ik heb er geen idee van eigenlijk.

Het is handig om daar naar te kijken met degene die jouw jaarcijfers gaat maken. Heb je al een accountant/belastingadvsieur/boekhouder o.i.d.?
Ik kreeg destijds een overzicht van de grootboekrekeningen zoals ik ze moest gaan gebruiken in Minipak. En dat sluit naadloos aan op het systeem dat mijn bel. adv. gebruikt (waardoor het voor hem niet veel werk is en voor de mij de rekening niet zo oploopt :D ).
Als de jaarcijfers zijn gemaakt, dan krijg ik een paar journaalposten om in Minipak te boeken, zoals afschrijvingen, boeking van de winst/verlies en evt. correcties en dan kan ik het boekjaar afsluiten.

Bedenk ook hoe gespecificeerd jij zelf inzicht wilt hebben in bepaalde kosten.
Je boekhouder kan ook aangeven welke posten bijv. eenmalige kosten zijn (kleine aanschaffingen) en welke posten onder inventaris vallen (waar je dan op af moet schrijven).
Boekhoudpakketten zijn heel algemeen maar je kunt er grootboekrekeningen aan toevoegen die specifiek voor jouw branche handig zijn.
Horsea_nl schreef:
we gaan pensionstalling doen, opfok. lesgeven etc. gewoon echt een ' paardencentrum'
rassen voor de pensionstalling en opfok vind ik niet belangrijk. en we hebben er een indoctro merrie bij.
wat variatie is wel leuk :)

voor meer informatie:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1464221

Gefeliciteerd! :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:39

@Jolanda: nee, heb nog geen 'mannetje', ten eerste niet omdat er maar heel weinig geldstoom is (nog, hoop ik :+ ) en ten tweede omdat mijn schoonzus goed is met cijfers en financiën, ik zal haar dus maar eens vragen hoe mijn administratie eruit zou moeten zien. Nu heb ik zelf wat posten aangemaakt waarvan ik denk dat ze logisch zijn. Of dat ook zo is hoor ik dan wel. ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:06

Stil hier. Op Twitter wordt er gesproken over een Bokt-ondernemers bij eenkomt. Eventueel gecombineerd met een workshop waar een ieder wat aan heeft. Zoiets als marketing of zo. Lijkt mij erg leuk om iedereen live te zien. Wie doet er mee? Dus de vraag is: Wie, wat, waar en hoe?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:33

Oohw dat had ik nog niet opgevangen! Het lijkt mij op zich wel leuk! Ik wacht even de details af ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:36

Er is nog niks afgesproken, maar als je een leuk idee hebt............

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:48

Ik doe zeker mee!! Fijn dat je het hier ook op zet, Paan, was er nog niet aan toe gekomen.
We zouden het op 2 manieren kunnen doen:
1.: Lekker iets ontspannends zoals naar het strand, zodat we lekker allemaal even kunnen relaxen en bijkomen van het harde werken
2.: Of een workshop oid volgen over een algemeen onderwerp zodat we er allemaal iets aan hebben!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:49

Ja super. Ik wist nog van niets.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:13

Ik vind het wel leuk om iets nuttigs te doen zeg maar, ws hebben we voor-/ na of in de pauze toch wel tijd om een beetje te kletsen. Dus ik wil mee doen als het niet te ver weg is voor me en het kan qua tijd/dag etc. En dan wil ik dus wel een workshop doen: marketing/jezelf presenteren/pitch/personal branding oid.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:25

leuk, heb geen twitter dus fijn dat je het hier neerzet, wie gaat dan die workshop geven bijvoorbeeld?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:31

Ik had het al wel gelezen inderdaad. Ik had ook al gereageerd dat binnenkort voor mij niet mogelijk is en ik vroeg me af of het misschien leuk is om een meeting incl stand te doen, eventueel naar hetzelfde evenement, of er eentje zelf organiseren. Ik zeg maar even wat.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:46

@Holly: daarvoor liggen de werkgebieden misschien wel wat ver uit elkaar?

Ik wil bij interesse wel een workshop organiseren: bijv. je doel in beeld: een affirmatie uitwerken van dat wat je met je bedrijf wil bereiken. Wat is je uiteindelijke doel en zet dat in beeld.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:50

Moeilijk hoor, want sommige in dit topic lopen al jaren mee en andere zijn starters, dus moet het iets zijn wat voor iedereen leuk is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:56

Tsja een eigen "ding" organiseren met stands ed vindt ik ontzettend leuk klinken! Of allemaal naar een bepaald evenement, alleen je zit met de verschillende doelgroepen.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:14

Daag dames (en heren?),

Zag dat er nog een aantal bokkers langs waren gekomen met wat vragen.

@Tinkelbell, ik weet niet of het voordeliger is om je bedrijfslening en hypotheek in een te zetten, ik denk dat je hiervoor het beste advies kan gaan inwinnen bij een hypotheekadviseur. Op dit moment is erg moeilijk om van de bank geld geleend te krijgen, dit doen zij bijna alleen maar in ‘zekere’ investeringen.
@Timokyana, ja huur voor een accommodatie is ook aftrekbaar. Op dit moment werk ik nog niet in het buitenland, maar dat is wel iets wat ik in de toekomst zou willen.
@Julien, hoe loopt het met jou bedrijf?
@Yucca, je zou 10 of 20% korting kunnen geven vanwege kennissen waar je opdrachten voor doet, maar ik zou het niet gratis gaan doen, want je steekt er toch een hoop werk in.
@Joyce, leuk je website! Je zou een pop-up bericht kunnen laten verschijnen op je website waarin mensen zich kunnen aanmelden voor je FuzzyFans page + nieuwsbrief, of elke klant die je hebt dit aanbieden.
@Paan, ik weet nog wel een goede webshopbouwer voor je, je mag me daarvoor altijd een PB sturen.
@Hilda, als je iets aan huis wilt verbouwen voor je bedrijf, moet je naar het bestemmingsplan van de gemeente kijken. In veel gevallen mag je wel iets kleins aan huis beginnen, maar hiervoor zijn wel bepaalde eisen. Je kunt het beter vantevoren onderzoeken dan achteraf gedonder krijgen.
@Kay27, gefeliciteerd met je inschrijving bij de KvK.
@Horsea, leuke uitdaging zeg!

Leuk dat het hier ook even ook Twitter gaat, ik heb nu ook sinds een aantal weken twitter, ben er nog niet helemaal in thuis, maar probeer toch al wat mensen te volgen en mijzelf bekend te maken. Ik probeer ook alleen dingen te volgen die voor mij interessant kunnen zijn. Soms twitter ik engels, soms Nederlands, het woord real-estate in mijn twitter kan nl. ook zakelijke contacten in het buitenland opleveren. Goede tip trouwens van dat #, was me al af aan het vragen wat ik daarmee moest, haha.

Leuk dat het idee van een bijeenkomst nu toch verder wordt opgepikt, ik zou het toch iets wat algemener houden, zodat het zowel voor starters als mensen die iets verder zijn aantrekkelijk is om te komen.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 08:02

Een meeting klinkt leuk afhankelijk van wat, waar en wanneer.
Hier aankomend weekend weer een wedstrijd met stand van vrijdag t/m zondag. Lekker druk dus weer.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:49

Hilda79 schreef:
Ja super. Ik wist nog van niets.

Het is ook maar kort besproken op Twitter hoor! En met mentions, dus als jij dan bijvoorbeeld wel mij volgt, maar niet degene die @11a... zegt, dan zie jij dat niet!
Daarom is het ook fijner om het hier verder te bespreken!
holly schreef:
Ik had het al wel gelezen inderdaad. Ik had ook al gereageerd dat binnenkort voor mij niet mogelijk is en ik vroeg me af of het misschien leuk is om een meeting incl stand te doen, eventueel naar hetzelfde evenement, of er eentje zelf organiseren. Ik zeg maar even wat.

Evenement organiseren met stands lijkt me een beetje moeilijk en daarnaast kun je dan niet echt gezellig praten en ideeën uitwisselen, omdat je dan ook je bezoekers hebt. Daarnaast lijkt het me ook een beetje moeilijk om een evenement te organiseren waarin al onze beroepen terecht kunnen.
kay27 schreef:
Ik vind het wel leuk om iets nuttigs te doen zeg maar, ws hebben we voor-/ na of in de pauze toch wel tijd om een beetje te kletsen. Dus ik wil mee doen als het niet te ver weg is voor me en het kan qua tijd/dag etc. En dan wil ik dus wel een workshop doen: marketing/jezelf presenteren/pitch/personal branding oid.

Dat klinkt wel als goede ideeën!
cissy schreef:
leuk, heb geen twitter dus fijn dat je het hier neerzet, wie gaat dan die workshop geven bijvoorbeeld?

Als iemand hier zich geroepen voelt en anders een extern iemand inhuren?

Misschien kunnen we ideeën verzamelen voor een workshop en dan peilen waar het meeste interesse in is? Je blijft met een grote groep zitten en helemaal voor iedereen het helemaal aansluitend maken gaat waarschijnlijk toch niet, maar als je het voor zoveel mogelijk mensen interessant kunt maken, dan is dat toch al goed??