Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:04

Werkt Google Adwords dan echt zo goed?
Ik ben namelijk iemand die ze of overslaat, of mocht ik voor het gemak ff googlen omdat ik de link zo niet meer weet, en hij staat tussen de advertenties, dan klik ik daar express of, omdat het ze dan geld kost.
Ik kijk er dus behoorlijk sceptisch tegenover.
Daarnaast zou ik niet weten wat ik er dan in moet zetten...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:10

Voor mij wel. Maar ik heb een webwinkel, dus wil vooral betalende klanten. En dan moet ik wel gevonden worden....... En ik ben ook steeds meer bezig om de klant meteen op de pagina te krijgen met de artikelen die hij/zij ook daadwerkelijk zoekt. Dus als iemand bv specifiek een kimblewick bit zoekt hij/zij meteen op die pagina komt, en niet op de algemene homepage :-) Zonder google adwords was ik niet zo groot geworden.
Maar ik ben zelf ook geen adwords klicker hoor ;-) Ik sla ze zelf ook over maar ja, dat doet dus niet iedereen.
En het ligt eraan wat je wilt, wil je verkopen/informeren/naamsbekendheid/klanten/.../.../... Zodra je dat duidelijk hebt kun je gericht een advertentie plaatsen.
En die adwords kosten inderdaad geld maar over het algemeen is het 'met geld maak je geld'. Dus de advertenties kosten mij ook wat, maar het levert meer op dan dat het kost :-)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:42

Dat is wel heel interessant, Cornelie!!! Misschien toch wel het proberen waard...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:50

Het is maar net wat je wilt :-) Ik neem aan dat je fotografie doet om je inkomen mee te verdienen? Dan is het dus wel handig dat het genoeg opbrengt ;-)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:56

Klopt helemaal!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:05

Iets totaal anders, iemand van jullie belangstelling voor het nieuwe proevenboekje? Krijg net de mail van mediaboek hierover. Normaal zijn ze 12,50 maar ik kan ze jullie aanbieden voor 10,- excl verzendkosten. Graag even via pb doorgeven dan.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:05

11AFotograaf schreef:
Klopt helemaal!

Dus........ aan de slag *D
Je kunt nóg zo'n mooie site hebben, geweldige portfolio etc etc maar als men je niet vind......

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:13

haha, mag ik eerst mijn portfolio updaten???
Normaal krijg ik eens in de zoveel tijd zo'n tegoedbon voor Google Adwords, dus ik ga eerst nog even werken aan mijn portfolio en als die weer een binnenkomt, dan ga ik het zeker proberen!
Kun jij mij dan misschien wat informateren over wat het beste werkt???
Wat betreft die proevenboekjes krijg je een pb!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:13

Ik maak ook gebruik van google adwords en ik zie ook direct resultaat. Er komen veel kijkers op; als het budget even op is zie ik dat meteen aan een terugloop van bezoekersaantallen. Het is alleen wel even puzzelen om de juiste advertentie te maken.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:14

Zouden jullie voor mij de volgende enquête in willen vullen? (hij is maar heel kort)

http://www.thesistools.com/web/?id=171047

Dit is de enquête zoals die bedoeld is voor particulieren, de zakelijke enquête start ik iets later.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:28

enquete ingevuld (heb zomaar een idee wat je wilt gaan doen) Succes in ieder geval!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:39

Ik heb de enquete ook ingevult!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:46

Heb het ook niet ingevuld :-)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:49

net of niet? :P

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:56

hihi, dat moet net zijn ja :-) Tijd voor pauze......

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:00

Heb de equete ook ingevuld :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:05

cornelie schreef:
hihi, dat moet net zijn ja :-) Tijd voor pauze......

Dat maakt de zin ook een stuk logischer, maar ik twijfelde! Maakt toch niet uit! Niemand is perfect en het was maar een geintje!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:10

cornelie schreef:
Iets totaal anders, iemand van jullie belangstelling voor het nieuwe proevenboekje? Krijg net de mail van mediaboek hierover. Normaal zijn ze 12,50 maar ik kan ze jullie aanbieden voor 10,- excl verzendkosten. Graag even via pb doorgeven dan.

Ik hoop nog steeds dat ik als jurylid gratis krijg. Maar anders heb ik wel interesse!

Ga zo je enquete invullen Jaggie!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:12

Ik vul je enquête ook ff in.

Google Adwords is een ontzettend goed hulpmiddel om meer klandizie te verkrijgen. Wel is het de truc om dit verstandig aan te pakken, waardoor je met zo min mogelijk geld zo veel mogelijk geld verkrijgt.

Tip: om meer 'klanten' en geen 'bezoekers' te krijgen, maak dan gebruik van specifieke zoektermen. Dus niet alleen 'truien' als je die aanbied. Maar ook de merknaam bijvoorbeeld, de kleur, soort, etc. Dit is goedkoper dan 'truien' en omdat het specifieker is weet je dat de klanten jou ook zoeken.

Als ik een trui zoek, en via Google Adwords vier aanbieders aan klik, betalen zij allemaal geld dat ik op hun site kom via G.A., maar de specifieke trui die ik zoek hebben ze allevier niet. Daardoor betaal je dus voor 'domme' google-zoekers. En ja, daar zijn er een hoop van. En die zorgen voor veel kosten voor jou!

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel, ben ernstig aan weekend toe.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:18

Adwords geloof ik niet zo in. Ik zie namelijk weinig tot geen verschil met de bezoekersaantallen op mijn site.

De dingen die ik ken zijn: de woorden waarmee je gevonden wilt in title, meta en de tekst plaatsen. Heel belangrijk om ze ook in de H1 en verder te verwerken. Korte teksten zijn goed voor de klant want die leest toch amper echter voor google werkt het beter om juist meer tekst te hebben. Alle info die de klant niet mag missen dus bovenaan plaatsen en de rest schrijven voor google.
Leeftijd van je url speelt mee. Site met meerdere pagina's werkt ook beter. Heel regelmatig iets op je site aanpassen ook al is dat maar een klein zinnetje zorgt dat google bots weer langs komen.
Links die relevant zijn voor je bedrijf op andermans sites die ook relevant zijn werken ook.
Foto's of plaatsjes niet een nummer.jpg noemen maar zoveel mogelijk relevante tekst geven. Daarnaast kun je een alt of title tag gebruiken.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:22

Hilda79 schreef:
Adwords geloof ik niet zo in. Ik zie namelijk weinig tot geen verschil met de bezoekersaantallen op mijn site.

Ligt dat dan aan Adwords of aan hoe de advertentie opgesteld is.......
En is het doel van je adwords alleen maar veel bezoekers? Wat is het échte doel van je adwords? Bezoekers heb je uiteraard nodig maar wat wil je van hen?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:40

Ik wil bezoekers die ook contact opnemen. Danwel voor informatie over bruidsreportages of het boeken van een studioreportage.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:00

Ah, maar dan valt er nog prima wat te doen met je adwords campagne :-)
Heb je de adwords nog wel 'aanstaan' zeg maar? Als ik 'bruidsreportage' intyp op google kom ik je site niet tegen in een advertentie. ( althans, ik neem aan dat je site naam www.in-portret.nl is? )

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:04

Jazeker heb ik hem aanstaan alleen heb ik gekozen voor de 3 noordelijke provincies omdat het voor mij niet heel erg rendabel is om steeds naar het zuiden of westen te moeten. Ten minste nu nog niet.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:07

aha, vandaar :-) En heb je ook een landelijke adwords voor die enkeling die ergens anders woont maar bv in een van de noordelijke provincies een reportage wil maken? ( je weet maar nooit)