Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:14

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:18

Aah, dankje! Dan kan ik tenminste uitrekenen wat mn uurloon is, haha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:44

Staat dat niet in een tabeletje? Bij mij staat een tabel persoonsgegevens op mijn loonstrookje, en daar staat uurloon tussen en ook minimumloon tijdvak, salarisschaal, uren per week enz.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:32

Zo staat dat bij mij ook, in het tabelletje bovenin bij de persoonsgegevens.

Vanmiddag heb ik een brief gestuurd naar echt de perfecte baan, toen ik verder keek op hun site zag ik dat ze een soort gelijke vacature hadden voor meerder kandidaten.
Dus daar heb ik ook meteen op gereageerd, druk ik op verzenden bedenk ik me opeens dat ik het vacaturenummer niet aangepast heb :\
Echt zo ontzettend stom.
Dus ik denk dat ik morgen er maar even achteraan bel, het ging via zo'n online formulier dus ik heb geen idee of hij nu wel goed terecht gekomen is.
Pfff hoe maak ik een goede eerste indruk |o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:24

Oops Cynthia, morgen idd maar even achteraan bellen! Wie weet valt het allemaal mee ;)

Over dat uurloon, dat staat er bij mij niet bij, wel mijn "loonuren" maar dat zoek ik niet :D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:28

Hier een nieuwe baanzoekende erbij!
Werk momenteel bij de kruidvat maar wil graag meer uren. Ik ben 21 jaar, sinds een maandje gestopt met mijn studie en ik woon in een vrij prijzig appartement dus heb het geld wel nodig.

ben nog niet echt begonnen met zoeken omdat ik eigenlijk niet weg wil bij de kruidvat, maar het wordt nu toch echt tijd om te beginnen met zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:31

Welkom Mistery! Is het niet mogelijk meer uren te gaan werken bij de kruidvat, gezien je niet weg wil?

Cyntia: morgen meteen bellen, waarschijnlijk vallen ze er niet zo snel over gezien je het zelf ook al had gezien!

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:47

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:55

Gatver en ik heb al zo'n hekel aan bellen, volgens mij moet ik maar eens een cursus "Hoe promoot ik mezelf" gaan volgen :+

joyce2 wat vreemd, eigenlijk staat het er bij mij altijd zo op. Een geniale rekenformule heb ik helaas niet voor je, cijfertjes zijn helaas niet mijn sterke punt :o

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 08:35

lnda_ schreef:
Hoi dames!
Sorry dat ik hier even binnen kom vallen.
Maar zag dit toevallig.
[STW] Ik kan je helpen aan een baan?!!!
Iets voor jullie? :)

Ik heb toendertijd ook zon topic geopend, word altijd meteen gesloten.. Is niet toegstaan op bokt neem ik aan :)
Want wij zijn ook door het hele land opzoek naar goed personeel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:29

Ik ga binnekort een training volgen om het beste uit mezelf te halen dus ben benieuwd ;). Vandaag bellen met UWV om een afspraak te maken. Kan ik daar ook aageven dat ik interesse heb in een functie als juridisch secretaresse maar daarvoor het gedeelte secretaresse vaardigheden mis. Krijg ik misschien we via hun een opleiding ;).

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:17

Evdpanne: hoe lang ben jij inmiddels werkloos? Mag je direct een opleiding volgen of moet je dan eerst een hele tijd werkloos zijn?

Want ik wil graag reageren op bepaalde vacatures waar ik wat financiële kennis tekort kom,.. misschien hebben ze daar ook wat voor?...

Heb net toch maar gereageerd op een vacature waar ik wel wat financiële kennis tekort kom maar er stond bij dat financiële kennis een PRE was, dus vandaar dat ik toch maar gereageerd heb,.. heb wel bij banken gewerkt en wat financiële kennis maar niet in het doen van aangiften omzetbelasting bijvoorbeeld,..

Als het goed is hoor ik deze week meer over een vacature,.. en de week erop ook,.. en dat is echt een baan die me heel erg leuk lijkt,.. lekker dichtbij, afwisselend en 32 uur mag ;-) (40 ook maar liever niet, ben al druk zat :D haha)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:38

Zo heb net even gebeld naar de afdeling HRM (wat is gebeurd met gewoon personeelszaken?) gelukkig was het geen probleem en ging ze even het vacaturenummer aanpassen. Was wel een gezellig gesprek, ik hoop echt zo dat ik op gesprek mag komen :):)

Solliciteren jullie trouwens ook buiten de regio? Ik zet er maar gewoon in dat verhuizen voor mij geen probleem is, maar dat zien ze pas als ze mijn brief lezen dus of dat helpt?

Qizz heb jij het ook dat je continu met je telefoon op zak loopt voor het geval ze bellen, ik wordt soms zo moe van mezelf :+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:41

evdpanne schreef:
Ik ga binnekort een training volgen om het beste uit mezelf te halen dus ben benieuwd ;). Vandaag bellen met UWV om een afspraak te maken. Kan ik daar ook aageven dat ik interesse heb in een functie als juridisch secretaresse maar daarvoor het gedeelte secretaresse vaardigheden mis. Krijg ik misschien we via hun een opleiding ;).

er is een tekort naar goeie juridische secretaresses. als je bekend bent met he tjuridische gedeelte heb je wel een streep voor denk ik. als je verder accuraat bent en jezelf goed weet te verkopen dan kom je al een heel eind denk ik :j :j

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:59

Helaas nog steeds niets van de interne sollicitatie gehoord (we zijn 2 weken verder).
En de vacature is van de site afgehaald.
Heb al wel 2 nieuwen zien lopen.
Dus eigenlijk baal ik verschrikkelijk.

Heb nu een super job gezien.
Maar helaas heb ik niet de vereiste ervaring/opleiding.
Heb toch gereageerd, met als opmerking dat ik bereid ben een avondcursus te volgen (was ik toch al van plan).

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:03

Vervelend is dat als je niks meer hoort, helemaal als het een interne sollicitatie is. Ook niet echt netjes trouwens.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:10

Nou ik heb in ieder geval 3 gesprekken staan voor deze en volgende week *\o/* ''helaas'' wel allemaal in de bediening (voorkeur gaat uit naar kantoor -> administratief/secretarieel). Maargoed, alles beter dan een uitkering! :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:13

Ik heb net een sollicitatiegesprek van maar liefst 10 minuten gehad :')
Waren 2 personen en ze zaten elkaar aan te kijken wat ze nu weer moesten vertellen over de functie en alleen maar collega's af te kraken :\
Werkervaring werd ook helemaal niet besproken, was erg vreemd allemaal!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:16

Loesje88, hopen dat het wat wordt!

orienta schreef:
Waren 2 personen en ze zaten elkaar aan te kijken wat ze nu weer moesten vertellen over de functie en alleen maar collega's af te kraken :\

Wat voor functie solliciteerde je dan op?
Waren het leidinggevenden waar je gesprek mee had?

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:27

VonDutch schreef:
lnda_ schreef:
Hoi dames!
Sorry dat ik hier even binnen kom vallen.
Maar zag dit toevallig.
[STW] Ik kan je helpen aan een baan?!!!
Iets voor jullie? :)

Ik heb toendertijd ook zon topic geopend, word altijd meteen gesloten.. Is niet toegstaan op bokt neem ik aan :)
Want wij zijn ook door het hele land opzoek naar goed personeel.

Oh, dat weet ik verder niet. Maar ik dacht als iemand nou zo'n baan zoekt, kunnen ze haar in ieder geval een bericht sturen.
Sorry voor de ''overlast'' dan, ik wou jullie alleen helpen :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:01

Ariebombarie schreef:
evdpanne schreef:

er is een tekort naar goeie juridische secretaresses. als je bekend bent met he tjuridische gedeelte heb je wel een streep voor denk ik. als je verder accuraat bent en jezelf goed weet te verkopen dan kom je al een heel eind denk ik :j :j

Ben het idd met Arie eens! Ik zie steeds overal vacatures voor juridisch secretaresse voorbij komen, maar ik ben totaaaal niet thuis in de juridische wereld, dus ik hoef niet te reageren. Dat krijg ik toch nooit 1,2,3 bijgeleerd! Maar als jij goed bent in het juridische gedeelte, zijn de secretaresse werkzaamheden zo bijgeleerd! Ik heb nooit een opleiding gedaan, maar heb al wel als secretaresse gewerkt en ben 2 weken geleden ook gebeld of ik bij een bedrijf op gesprek wou komen voor functie secretaresse. Het is belangrijk dat je representatief bent, acuraat bent, de Nederlandse taal goed beheerst (en brieven kunt schrijven, maar als je even op google kijkt, weet je ook weer hoe dat zat), goed met de computer overweg kan, de telefoon netjes op kan nemen, je moet eigenlijk een manusje van alles zijn. Moet ook zeggen dat het per bedrijf nogal verschilt welke taken je als secretaresse krijgt, maar niet geschoten altijd mis, toch?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:26

annastasia schreef:
Loesje88, hopen dat het wat wordt!

orienta schreef:

Wat voor functie solliciteerde je dan op?
Waren het leidinggevenden waar je gesprek mee had?

Ik solliciteerde voor administratief medewerker.
Waren geen leidinggevende en denk ik hun eerste sollicitatiegesprek :D

Mag overigens wel morgen beginnen *\o/*

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:54

Citaat:
Mag overigens wel morgen beginnen *\o/*

Gefeliciteerd! Ik heb tot op heden niks meer terug gehoord van mijn laatste sollicitaties. Vandaag nog 2 open sollicitaties weggedaan naar paardenbedrijven (je moet toch alle opties overwegen) en ook nog een sollicitatie naar een bedrijf wat met trouwkoetsen e.d. rijd, dus ik wacht het weer af...Het word wel steeds spannender, nu de maand februari op zijn einde loopt. Volgens mannetje van het UWV zou ik ergens in februari op gesprek moeten...en tijdens dat gesprek hoor ik ook of ik per direct m;n uitkering kwijt raak of niet....... :\

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:55

Gefeliciteerd Orienta!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:54

gefeliciteerd!!

weet iemand hoe je op een vacature op werk.nl kan reageren, zonder dat je ingeschreven staat? ik kan dezelfde vacature niet op de site terug vinden van de contactpersoon (act). er staat wel een emailadress onder van de contactpersoon. maar het lijkt me niet dat ik daar de sollicitatie aan moet richten.

was iemand nog op zoek naar een bijbaan in utrecht tot september?