Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:11

Zou ik persoonlijk niet doen :D Dan had je een voorbeeld aan de klant moeten laten zien waarbij dit het geval was...

Mikkk: bedankt voor je kritische kijk. Ik vind het heel moeilijk om nou precies te bekijken wat ik met al jullie tips moet. Zoals je opmerking over het logo in de achtergrond. Je bent volgens mij de eerste die zich eraan stoort (of dit iig meldt). Persoonlijk vind ik het erg mooi :D Anders wordt het zo'n kale bedoeling denk ik :P

Foxy: ik heb je pb gehad met je ideeën over het voorstelstukje, ik ga er van de week even goed voor zitten, in ieder geval enorm bedankt voor je moeite :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:20

Yucca, bij mijn trouwalbum zat er achteraan een extra hoekje ingeplakt, waar een aantal kaartjes van de fotograaf in waaiervorm in zaten. Zo kon iemand die het album door had gekeken meteen alle gegevens van de fotograaf meenemen. En als de kaartjes eruit waren zag je er niets meer van.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:23

Yucca schreef:
Ik zat nog wel met een 'vraagje'. Het trouwalbum heeft zijn laatste foto op de rechterbladzijde. Dit betekend dat de achterkant van dit blad leeg is en daarna is er 'niets' meer (einde boek dus :+). Ik zat eraan te denken om hier een klein vierkant te maken van karton (wat ik ook heb gebruikt in het boek) en hier mijn 'logo'/naam op te zetten. Aan de ene kant zet ik op een product van mij graag mijn naam, maar aan de andere kant is het trouwalbum wel echt 'van een stel' en weet ik dus niet goed of ik daar nog 'reclame' op moet zetten.

Ik vind dat een goed idee. Het is toch jouw produkt en daar mag je naam op staan.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:36

foxy80 schreef:
Yucca, bij mijn trouwalbum zat er achteraan een extra hoekje ingeplakt, waar een aantal kaartjes van de fotograaf in waaiervorm in zaten. Zo kon iemand die het album door had gekeken meteen alle gegevens van de fotograaf meenemen. En als de kaartjes eruit waren zag je er niets meer van.

Dat vind ik een veel beter plan :j Lijkt mij ook fijner voor je klant, die wellicht helemaal niet verwachten dat er een logo in hun trouwalbum komt.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:55

Ja dat vind ik ook wel een mooi plan ! :j

@ ... ? Weet niet meer wie het zijn ;) ook als ouders de doelgroep zijn zou ik gaan voor je en jouw hoor. Ben ook niet zo van het extreem formele. ;)

@ XoNo. Hij hoeft niet weg. Maar bijvoorbeeld wat lichter.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:34

Ik vind het niet zo'n gek idee hoor, een logo'tje oid op de laatste blanko pagina. Ik ken ook fotografen die een logo'tje achterop het boek zetten, vind ik veel storender!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:36

Ik was toch blij dat er bij ons geen logo opstond. Lijkt net of je hebt je fotoalbum bij het kruidvat laten maken of zo, die online printbedrijven durven wel in een hoekje hun naam vermelden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:43

Ik vind dat hoekje met visitekaartjes wel een erg net alternatief!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:44

Ik ken zelfs fotografen die voorop in het aluminium hun naam erbij op zetten, dat gaat me ook te ver :+

De merknaam van het album staat trouwens wel zichtbaar aan de binnenkant. Als ik het zou doen zoals ik hierboven beschreven heb, zou het eigenlijk niet zichtbaar zijn, alleen als je de laatste bladzijde ook zou omslaan.

Visitekaartjes doe ik er los bij, er is geen mogelijkheid om een hoekhoesje oid te bevestigen in het boek, wat ik trouwens nog veel storender zou vinden.

Foxy, ja bij de hema staat er een streepjescode achterop, dat is toch niet om aan te zien! (de printkwaliteit trouwens ook niet, haha maar dat is een ander verhaal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:57

vraagje....hoe zijn jullie trouwens begonnen/op het idee gekomen om voor jezelf te beginnen?
Is dat omdat je dat altijd al wilde,of omdat je er toevallig inrolde(via via bijvoorbeeld).

Bij mij borrelt het nu,al komt er nog niks concreets. Maar dat geeft niet,komt vanzelf(of niet).

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:04

Precies op die manier ;)

Het borrelde. Haha.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:06

Ik ben er ingerold :) Ik kreeg aanvragen voor les, dat werden er meer en meer en meer en toen besloot ik om dat wel allemaal officieel te gaan doen. Ik wil geen gelazer en prutsmuts met de belastingdienst :P (nja, niet meer dan strikt noodzakelijk!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:07

Mar je had al wel vastomlijnde ideetjes,over wát je wilde?
(bijvoorbeeld dat je ergens al jaren van droomde ofzo...)
of omdat je huidige baan je misschien niet beviel?

Vind het wel een leuk gevoel,ik heb er weleens eerder aan gedacht maar toen raakte ik al gauw in paniek(dat kan ik niet/hoe moet dat dan/dadelijk word ik ziek en krijg ik geen loon/ik durf niet)...

@Xono,nee gezeik met de belastingdienst zit je niet op te wachten nee...

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 11:14

Zag dat er uitgebreid tips werden gegeven voor het aanpassen van websites, lijkt me overbodig als ik daar ook nog eens op in ga, want ik zag dat er duidelijke en zeer goede tips tussen stonden.

Wat betreft je/jouw of u zeggen op een site voor een manege. Naar mijn mening heeft een manege een doelgroep waar je best je/jouw tegen mag en kunt zeggen, dit geeft voor mijn gevoel ook een meer persoonlijke tint aan de manege. Heb je meer een zakelijke site voor bijv. een dienstverlening zou ik altijd kiezen voor u.

@Yucca, wat goed dat je daar zo over nadenkt. Persoonlijk zou ik het ook niet prettig vind als een logo sterk aanwezig zou zijn in mijn trouwalbum, maar ik denk dat het op de pagina waar jij het wilt plaatsen geen storende plaats is.

@DC, ik heb altijd een eigen bedrijf gewild, maar wist eerst de richting niet. Naarmate mijn studie vorderde kreeg ik een beter en beeld en kon ik ook een passend concept voor mezelf bedenken. En jazeker is het spannend om alles zelf te moeten, ook bij mij zijn vragen opgekomen als kan ik dat wel, hoe doe ik dat, wat als etc.? Maar ik denk dat je daar gaandeweg vanzelf achter komt en mee om leert gaan.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:21

ik vind je en jouw ook wel kunnen op een site voor een manege, maar persoonlijk zou ik dat niet zo snel doen (ben te netjes opgevoed denk ik :P )
Maar voor de doelgroep, denki k niet dat iemand zich daaraan stoort.

Ik heb altijd al een eigen bedrijf gewild :) Ik wist alleen niet wat. nu beginnen mn taarten een beetje te verkopen, dus ben ik van plan daar mee verder te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:24

Ik heb er eerder weleens over gedacht....wil sowieso geen bedrijf/zaak starten met mensen in dient.
Doe het liever zelf...

Wat mij aanspreekt is zorg,in de hele brede zin. Ofwel voor mensen,ofwel voor dieren...maar ben er echt nog niet uit hoe ik het concreet ga vormen.
(en ja,ik maak me nog druk over geen loon als ik ziek ben?verzekeringen?pensioenopbouw?)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:27

Ondernemen zit bij ons wel in de familie, het idee zit altijd al in mijn achterhoofd om (deels) zelf baas te zijn.

Fotografie had ik als hobby, in mijn huidige werk zit ik eigenlijk vrij veel binnen op kantoor en dat beviel me niet helemaal. Daarom ben ik fotovakschool gaan doen...wat nu uitloopt in een eigen bedrijf.

Jaggie: anderen zullen er wellicht niet zo over nadenken, maar zon boek moet gewoon echt proffesioneel zijn en dus denk ik over ALLES na...haha! Zelfs een factuur goed schrijven kan bij mij (in het begin) lang duren.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:30

Yucca schreef:
Ondernemen zit bij ons wel in de familie, het idee zit altijd al in mijn achterhoofd om (deels) zelf baas te zijn.

Fotografie had ik als hobby, in mijn huidige werk zit ik eigenlijk vrij veel binnen op kantoor en dat beviel me niet helemaal. Daarom ben ik fotovakschool gaan doen...wat nu uitloopt in een eigen bedrijf.

Jaggie: anderen zullen er wellicht niet zo over nadenken, maar zon boek moet gewoon echt proffesioneel zijn en dus denk ik over ALLES na...haha! Zelfs een factuur goed schrijven kan bij mij (in het begin) lang duren.

Nou, de tijd die je er nu in investeert is sowieso niet voor niets. Maakt het straks alleen maar makkelijker en vind het ook heel erg goed dat je daar over na denkt. :j
Ik vind ook dat je er wel een logo in mag zetten, misschien niet te opvallend, maar mag best aanwezig zijn. Vind de plaats die je noemt goed. Denk dat mensen die er in bladeren toch wel even door bladeren en als ze dan zien van wie het boek is, dat ze het zo wel onthouden. :) (Zou ik in ieder geval wel doen, als het boek mij aanspreekt)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:32

Ik heb helemaal niets met ondernemen. Maar hoopte wel altijd een 'gat in de markt' te vinden op het gebied van dierhouderij/ diergezondheidszorg. Het idee om eigen baas te zijn, spreekt me enorm aan en ik heb écht zulke leuke ideeen voor de winkel! Het is niet mijn droom om 6 dagen per week van 9.00 - 18.00h in een winkel te staan verkopen, maar ik hoop uiteindelijk na wat jaren ploeteren zo te kunnen draaien dat ik The Big Picture kan uitwerken en een paar jonge meiden het kassa- en vulwerk kan laten doen ;)

Wat me nu dus tegenhoudt is het feit dat we graag kindjes willen én dat ik momenteel gewoon een erg goede baan heb met veel vrije dagen, een goed vast salaris en veel secundaire zekerheden :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:42

Quir: in het begin kosten alle dingen inderdaad gewoon veel tijd. Ik had nog niet eerder met dit type boek gewerkt, dus heb alles er wel tot 3x toe opnieuw moeten indoen om het echt naar mijn zin te krijgen. Vriendlief erbij om al de pagina's in bedwang te houden...laatstgenoemde was overigens blij dat het boek nu klaar is, ik was er soms teveel mee bezig, wat soms wat 'stress' bij mij opleverde wat ik soms op hem afreageerde....haha :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:48

@Chubby: dan is het idd lastig om zo'n grote stap te nemen met zoveel onzekerheden!

Dat is ook iets wat mij remt, ik wil zoveel dingen doen en heb zoveel ideeen, maar ik wil nog wel leuk kunnen leven. Ik moet toch echt de hypotheek en boodschappen kunnen betalen en ik wil op mijn dieren ook niet bezuinigen. Mijn vriend verdient overigens ook niet genoeg om alle lasten in zijn eentje te kunnen dragen en dat zou ik ook niet willen. Dus ik moet wel heel zeker zijn van mijn zaak (letterlijk en figuurlijk), wil ik alles over boord gooien en er gewoon mee beginnen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:51

Dat is inderdaad een risico je weet nooit wat je gaat verdienen,mijn man heeft ook een heel rustige tijd gehad eigenlijk te rustig.Maar vandaag gelukkig weer veel werk gekregen.

hitmanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:03

@ Darkchrystal -> Waarom ik graag mijn eigen bedrijf zou willen? De eerste woorden die in me opkomen zijn de vrijheid, het ondernemen, de contacten, de gezelligheid, de uitdaging. Maar ik denk dat het bij mij anders is dan de meesten hier. Het bedrijf is er al i.p.v. zelf een bedrijf opstarten. Al heb ik de opstartfase van het pensionstal gedeelte wel van begin af aan meegemaakt. Maar mijn huidige baan zou ik er graag ook bij willen houden. Het liefst heb ik een combinatie van mijn eigen bedrijf en mijn huidige baan *D

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:17

Het is lekker ‘het-gras-wordt-weer-groen weer’, dus heb weer f tijd om hier rond te kijken.
Mijn website is inmiddels aangepast en ik heb jullie tips zeker meegenomen!
Ik heb jullie sites ook bekeken en een lijsie commentaar gemaakt :o
t is een beetje lang geworden, maar ik hoop dat jullie er net zoveel aan hebben,
als ik aan jullie commentaar heb (gehad)

Hitmanhoeve; De achtergrond van de website toont wat “in elkaar geplakt” misschien kun
je de overgangen vloeiender krijgen?
Onderaan de pagina’s staat <prev en next> volgensmij had dit in de onderbalk moeten staan
(in die houten bordjes bij het paardje) Verder mist die text een opmaak.
Ik denk dat, dat een positionerings probleempje is?
Bij de influenza enting; zal ik ‘datum onbekend’ weghalen en er een +/- datum neerzetten.
Nu klinkt het zo van, doen we wel een keertje, als het me uitkomt….
Je ent toch 1x per jaar, dus je weet ongeveer wanneer dat wezen zal.
De weidegroepen, is een lange lijst geworden, waarbij wij ervan moeten uitgaan dat een lege regel
betekend dat de volgende groep begint. Misschien nummeren en evt met een tabel werken, zodat
je meerdere groepen naast elkaar kan zetten?

crperformancehorses.nl: weinig over te zeggen eigenlijk. Mooie site, duidelijk. Misschien het logo achter
de text centeren. Bekijk je pagina eens op een grote van 75% en 125%, dan zie je het verschil in het
achtergrondplaatje, er gebeurt wat aparts met de grote/plaats.

feronia-online.com: Ik mis wat in de kleurensamenstelling op je site. Het toont een beetje muf,
het geitenwollen-sokken idee komt bovendrijven. Het mag wat frisser tonen, je houdt zelf immers ook
van een fris/vers dineer, lijkt mij?
De verzorgingsproducten zal ik persoonlijk zelf op m’n eigen site promoten, wanneer je de klant naar een
andere site laat klikken, stuur je hem eigenlijk weg. De klant is zich waarschijnlijk aan het oriënteren en
is wellicht ook door middel van doorklikken bij jou terecht gekomen?
Op de nieuwe site zijn nieuwe indrukken te zien en is jou site zo weer ‘vergeten’. Zonde.

juulsjackets.com;
nog niet veel te zien hè? ;) Maar je hoofdpagina ziet er profi uit! Op mijn computer ziet
het er mooier uit, als ik de site op 75% grote bekijk, anders moet ik naar beneden scrollen.
Ik zal de .nl versie ook registeren en dan laten doorlinken naar de .com Zal banketstaaf zijn als
Iemand je voor is. Denk aan concurrentie…

veka-beveiliging.nl:
bij objectbeveiliging staat het volgende; Door de sterke geur en gehoor van een hond.
Als ik dat lees, lees ik dat jou honden stinken :P beter veranderen in reukvermogen.
Verder kan ik me vinden in het commentaar van Xono.

@Bob1976; een bekende, leuk. (Ik ben het barbara van vroegah; princess en friesie enzo) Je moet je
website zeker afmaken hoor, want zo half is ook niets. Als je op jou naam googlen en ze komen een
site tegen die half af is… das ook geen reclame. Website's maken is best leuk, gewoon 'even' voor gaan
zitten!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:09

@ Barvrouwke, die domeinnaam heb ik ook in mijn bezit hoor.. Ik heb er heel veel ;)
Maar een aantal heb ik via hostnet gekocht en een paar via mijn domein.. Bij Hostnet bleek dat je voor het doorlinken naar een pagina 7,50 moet worden betaald.. (echt belachelijk dus die domeinnamen zet ik straks ook over)
Maar die link ik pas door zodra ik mijn website klaar heb..
Dus juulsjackets.nl is ook van mij.. Net als rijjasjes.nl - dressuurhoedjes.nl - customridingjackets.com etc.

Waar kunnen we jouw website bekijken? ;)

@ DC, ik ben een heel ondernemend persoon.. ik kan niet stil zitten en ik ben creatief.. Met de strenge winter van afgelopen jaar "verveelde" ik me.. kon weinig rijden gezien de bak steeds was ondergesneeuwd etc. En toen was het een mooi moment om eens meer tijd te steken in een onderneming ;)