NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MeAndManuel

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:00

Oh. ik zit in 41S.. en wij moeten het eerste halfjaar ook op school... :+
Daarom vroeg ik het juist :P HBO gaat dan als eerst op stage denk ik..

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:03

Oh raar! tegen ons zeiden ze dat niveau 4 eerst ging ! maar zal indd havo zijn dan ofzo :)?

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:07

Haha ja dat denk ik ook dan ;)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:11

Ik denk dat dat komt omdat we aankomend jaar 2 hbo groepen eerste jaars hebben.

Normaal is het om het jaar MBO eerst stage dan school, afgelopen jaar was er alleen HBO eerste jaars en dan zou dit jaar weer een MBO groep starten maar nu zal het wel gewijzigd zijn omdat er zoveel HBO'ers aangemeld hebben

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:44

Hallo Deurne gangers. :D

Hebben jullie ook zo'n introductieweek?
Ik ga namelijk Horse & Leisure doen, maar vroeg me af of de Sport ook mee op introduciteweek gaat.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:54

Ja ik ga de sport doen.. en ik heb ook introductieweek! :)

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:03

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:38

ik kan je aleen over de kosten vertellen vanaf je 18e kost het ronmd de 5-6 000 en daarvoor kost het iets van 1300 euro minder want dat hoef je dan nog niet te betalen
je kan op de nhb site gratis folder aanvragen,staat alles duidelijk in over die dingen
k weet niet of er verschil is tussen rijkere en armere ,je hebt toch 1 ding gemeen allemaal dat je iets met paarden wil gaan doen en paarden gek bent...

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:01

Ja we slapen in de paardenstallen he, die zijn schijnbaar helemaal schoon gespoten.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:02

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:10

Paarde_bloem schreef:
Hallo deurne gangers! :o

Ook ik wil er aan geloven, maar dan pas over 2 jaartjes. Ik wil het al vanaf mijn 6e... Haha!
Maar ik had een paar vraagjes, misschien dat jullie mij daar antwoord op kunnen geven. :D

Bevalt de opleiding paarden houderij niveau 4? Leer je meer dan alleen stallen uit mesten?
Ik hoorde dat je vaak een half uur op je les moest wachten, is dat waar? En hoe is de sfeer op school? Is er veel verschil tussen de 'rijkere' en de 'armere'? Hoeveel ben je per maand ongeveer kwijt aan die opleiding? Hoorde iets van 800 euro, best veel... Kom je goed aan stage adressen waar je iets aan hebt? Ik snap natuurlijk dat dat ook ligt aan je eigen houding. En is het lastig om toegelaten te worden?

Sorry, zijn behoorlijk wat vragen!

opzich bestaat de opleiding paardenhouderij niet meer maar nu heb je 2 andere opleidingen, die eigenlijk op hetzelfde neerkomen ( de ene is iets meer recreatie en de ander is iets meer houderij geloof ik ofzo)
of je meer leert dan stallen uitmesten, ook dat ligt volledig aan jezelf, aan je inzet en je interesse.. zelf gaf ik bijvoorbeeld tussendoor menles aan de 1e jaars als ik een tussenuur had..
ook deed ik 5 paarden elke dag rijden, mennen of longeren of gaf aan de hand van een paard dan weer les aan iemand die daar op dat moment ergens moeite mee had op dat gebied.

de sfeer, maak je ook zelf, met elkaar en of je dan rijk bent en een auto van papa krijgt of zelf de hele opleiding met de trein komt omdat dat goedkoper is zodat je die opleiding kan betalen, aan de sfeer merk je het niet echt, groepen krijg je toch altijd, bij iedere opleiding.
ook hangt het een beetje af van of je intern verblijft of elke dag naar huis gaat, met zn allen in die flat is een groot feest.

stage adressen zijn er genoeg, of je er iets aan hebt dat is idd ook helemaal aan jezelf, je inzet en motivatie is bij veel bedrijven erg belangrijk.
aan mijn eerste stage adres heb ik een baan overgehouden dus tja, heb ik daar wat aan gehad? ja ik vind van wel.. buiten het feit dat ik er veel heb geleerd, werk ik er nu 4 jaar en gaat dat eigenlijk heel goed.
op andere stage adressen heb ik ook erg veel geleerd, op school leer je alles op papier, op stage leer je alles uit te voeren zoals van je verwacht wordt. op school ook wel een beetje maar zelfs uitmesten leer je niet met 1 box per dag en voor sommige mensen is vegen nog een moeilijke opgave
het hangt dus ook wel allemaal van je eigen ervaring af.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:23

.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:23

Paarde_bloem schreef:
nl_t schreef:
ik kan je aleen over de kosten vertellen vanaf je 18e kost het ronmd de 5-6 000 en daarvoor kost het iets van 1300 euro minder want dat hoef je dan nog niet te betalen
je kan op de nhb site gratis folder aanvragen,staat alles duidelijk in over die dingen
k weet niet of er verschil is tussen rijkere en armere ,je hebt toch 1 ding gemeen allemaal dat je iets met paarden wil gaan doen en paarden gek bent...

Ik hoop dat dat niet per maand is? 5 a 6 duizend euro? :=
je betaalt per jaar :D sorry ;) was lekker dom bezig:D komt er van als je niet oplet :S

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:25

palousa_boy schreef:
Paarde_bloem schreef:
Hallo deurne gangsters! :o

Ook ik wil er aan geloven, maar dan pas over 2 jaartjes. Ik wil het al vanaf mijn 6e... Haha!
Maar ik had een paar vraagjes, misschien dat jullie mij daar antwoord op kunnen geven. :D

Bevalt de opleiding paarden houderij niveau 4? Leer je meer dan alleen stallen uit mesten?
Ik hoorde dat je vaak een half uur op je les moest wachten, is dat waar? En hoe is de sfeer op school? Is er veel verschil tussen de 'rijkere' en de 'armere'? Hoeveel ben je per maand ongeveer kwijt aan die opleiding? Hoorde iets van 800 euro, best veel... Kom je goed aan stage adressen waar je iets aan hebt? Ik snap natuurlijk dat dat ook ligt aan je eigen houding. En is het lastig om toegelaten te worden?

Sorry, zijn behoorlijk wat vragen!

opzich bestaat de opleiding paardenhouderij niet meer maar nu heb je 2 andere opleidingen, die eigenlijk op hetzelfde neerkomen ( de ene is iets meer recreatie en de ander is iets meer houderij geloof ik ofzo)
of je meer leert dan stallen uitmesten, ook dat ligt volledig aan jezelf, aan je inzet en je interesse.. zelf gaf ik bijvoorbeeld tussendoor menles aan de 1e jaars als ik een tussenuur had..
ook deed ik 5 paarden elke dag rijden, mennen of longeren of gaf aan de hand van een paard dan weer les aan iemand die daar op dat moment ergens moeite mee had op dat gebied.

de sfeer, maak je ook zelf, met elkaar en of je dan rijk bent en een auto van papa krijgt of zelf de hele opleiding met de trein komt omdat dat goedkoper is zodat je die opleiding kan betalen, aan de sfeer merk je het niet echt, groepen krijg je toch altijd, bij iedere opleiding.
ook hangt het een beetje af van of je intern verblijft of elke dag naar huis gaat, met zn allen in die flat is een groot feest.

stage adressen zijn er genoeg, of je er iets aan hebt dat is idd ook helemaal aan jezelf, je inzet en motivatie is bij veel bedrijven erg belangrijk.
aan mijn eerste stage adres heb ik een baan overgehouden dus tja, heb ik daar wat aan gehad? ja ik vind van wel.. buiten het feit dat ik er veel heb geleerd, werk ik er nu 4 jaar en gaat dat eigenlijk heel goed.
op andere stage adressen heb ik ook erg veel geleerd, op school leer je alles op papier, op stage leer je alles uit te voeren zoals van je verwacht wordt. op school ook wel een beetje maar zelfs uitmesten leer je niet met 1 box per dag en voor sommige mensen is vegen nog een moeilijke opgave
het hangt dus ook wel allemaal van je eigen ervaring af.

leuk uitgebreid antwoord!

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:49

En het klopt ook precies! :D Al moet ik nog beginnen in Deurne. Maar ik heb ook al een andere MBO opleiding gedaan en dat komt gewoon allemaal op hetzelfde neer.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:05

wie van de mensen die de opleiding doet werkt daarnaast ook? ben ik wel benieuwd na en waar? is dat te combineren? ik werk bij mc donalds en die zijn denk ik niet blij als ik weekend dienst heb en dus 2 weken niets kan doen :s lijkt me leuk om het te blijfen combineren dat ik in het weekend werk ook

en zijn er ook mensen die daar savonds nog een baan[tje] hebben?

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:05

en sorry voor de asociaale tijd :D

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:24

de kosten voor de school zelf zijn nu welduidelijk, wat ik nog wel wil weten is wat je kwijt bent voor je schooltenue.. en dan zonder de donkerblauwe rijbroek? ik dacht rond de 300 euro maar hoop dat ik het fout heb!
en hbo gaat idd eerst op stage, iemand nog een leuke tip voor eerste stage jaar?
ik zit trouwens in 51s

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:50

Wil je meer springen of meer dressuur, wil je een echte trainingsstal, wat zoek je?
Maakt het je uit waar in het land het is?
Ik weet eventueel wel een leuk adres in Balkbrug, als je in de buurt van huis wil zitten.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:40

Bijbaantjes hebben de meesten gewoon in het weekend. Ik had 's avonds na school nog zadelkamerdienst dus daardoor was ik vrij laat klaar. Ik werk dan liever in het weekend..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:31

Mijn zadelkamerdiensten had ik naar de ochtend verschoven (was hoofd-zadelkamerdienst), had daarnaast namelijk ook elke dag nog molendienst (hoofd-molendienst). Was niet zo leuk aangezien er anderen uit mijn klas waren welke geen diensten hadden. Maargoed, wel lekker chill voor hun, zou het zelf ook wel chill hebben gevonden als ik nergens hoofd van was geweest.

Wat betreft een bijbaantje in het weekend: dat ene weekend in het jaar dat je weekendienst heb moet je maar voor lief nemen hoor. Het hoort er nou eenmaal bij, en anderen zorgen daarnaast ook voor jou paard in al die weekenden dat je geen weekenddienst hebt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:13

Tegen de ouders tijdens de rondleiding werd verteld, dat ook mensen van de h&h dit jaar weekend diensten krijgen.
Weet iemand of dat echt zo is?
Voor mij is dat namelijk echt niet te doen.. Ook al zou ik zoiets helemaal niet erg vinden.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:35

Dat zou inderdaad kunnen, de stagebegeleider vertelde mij namelijk dat het bedrijf waar je stage loopt als H&L je ook zou kunnen verplichten om vrijdag zaterdag en zondag te werken in plaats van wo, do en vrij (ma en di ging onze stagaire naar school) dat ze daar vrij in zijn. Maar het ging er hier vooral om dat de manege activiteiten vooral in het weekeinde plaats vinden en minder door de weeks zodat ze eigenlijk in de verkeerde bedrijfstak stage liep.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:37

Ja oke, maar dat is iets dat je zelf zou kunnen regelen.
En daarbij kan je dan dus ook geen weekend diensten draaien in Deurne, want je loopt dan tenslotte al stage. Hoe denken ze dat te willen gaan doen?

Ik heb mijn stage maandag dinsdag woensdag, maar om het weekend in Deurne te blijven is voor mij echt niet mogelijk.. Dus ik hoop niet dat het verplicht is.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:44

School heeft voorrang op stage, ik ga komende stageperiode ook 1 dag in de week naar school ten koste van 1 dag stage..