Reiziger, die zien er wel handig uit! Ik zou dan alleen bang zjin dat als ze uitgaan dat ze dan zo om het been bungelen en iets beschadigen - maar dan gaan die bandjes natuurlijk ook los. En ze zijn er ook op gemaakt om niet los te gaan natuurlijk. Wel duur zeg, pfoeh... maar ik denk wel goedkoper dan ijzers en volgens mij ook beter voor de voeten.
reiziger schreef:Chris Irwin is regelmatig te vinden op stal Mansour. Ook op de NH dagen. Ik heb hem een keer aan het werk gezien, en hij viel me vies tegen. Was daar zelf ook verbaasd over, want zijn boek "een paard liegt niet" vond ik wel heel goed.
Oh mooi, want ik wil inderdaad nog meeten daar, en zou het best leuk vinden hem aan het werk te zien. Wat viel er zo aan tegen?
Jade schreef:neem aan dat ie bedoelt dat je goed in je vel moet zitten, in balans moet zijn. alignment is letterlijk dat je dingen in een rechte lijn zet, of onderdelen op een volgorde dat het geheel goed functioneert.
Het gaat ook over fysieke alignment, dus waar sta jij ten opzichte van het paard? En alignment in je leven, dus waar sta je in het leven, op welk pad bevind je je. Welke baan heb je, welke relaties. Ik denk inderdaad ook dat alles lekkerder gaat als die dingen 'kloppen', maar ik vond het gewoon erg summier omschreven allemaal. Aan de ene kant veel aandacht ervoor, aan de andere kant te weinig om er echt iets mee te kunnen doen waardoor al die pagina's een beetje verspild waren.
Haha, ik heb inderdaad nooit ijzers gehad, dus vandaar dat ik nog nooit van takjes had gehoord. Klinkt wel logisch zo. Weer wat geleerd. 
Justy, wat leuk dat het zo goed beviel bij Spirithorses, het lijkt mij ook een heel erg mooi bedrijf. Lucky you dat het zo dicht in de buurt zit, volgens mij kun je daar heel veel leren en ook echt verschillende invalshoeken enzo.
En ja, dat boek is op zich wel interessant hoor, maar dus niet helemaal wat ik n.a.v. de omschrijving had verwacht. Ik dacht dat het misschien echt psychologisch in zou gaan op hoe je jezelf kunt ontwikkelen, en dan vooral je 'Shadow', maar het komt er eigenlijk op neer dat hij zegt: "Nou mensen, die Shadow hé? Die moet je integreren en dan komt alles goed. Veel succes d'rmee!" Zo ervoer ik het althans. Ik ben nu net begonnen in 'Whole Heart, Whole Horse' van Mark Rashid, wat schrijft die man leuk zeg! Ik heb nog maar één hoofdstuk gelezen, maar tot nu toe is het boeiend.
Het was hier gisteren ook bizar weer... ik wilde nog even in de bak, maar dat leek het IJsselmeer wel. De paarden lopen bij ons op stal veel los in de bak, dus alles is gigantisch aangestampt en als er 2 druppels water op vallen staat hij blank. Best wel heel vervelend, ik hoop dat hij binnenkort een keer losgemaakt wordt ofzo, want ik merk dat ik het de laatste tijd toch wel leuk vind om wat meer in de bak te werken.