Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:44

hahahaha gekkie, maarre zal echt wel anders denken nu iedere keer als ik een postbode zie hihihih

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 18:50

Top! Hebben we er in ieder geval weer één bereikt! :D :D

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:51

Kan na vandaag trouwens ook even geen H&M meer zien, vooral die extra dikke was "fijn", woog nogal door..
Was echt blij met dit weer en weer gewoon mijn wijkje kunnen lopen ipv glijden..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 19:52

Wow ja die H&M! Goed dat je het zegt. Was niet echt prettig. Ik ga nu meteen opzeggen (als dat ergens kan). Ooit één keer iets daar online besteld, en nu zit ik dus ook vast aan die vreselijke catalogus. Weg ermee!! Arme postbezorger... :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:05

Ik heb morgen de landal gidsen ook zo fijn.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:06

Dan heb ik die misschien ook..Ben ook altijd zo blij met Djoser..
Die passen bijna nergens normaal door de bus vanwege die rare maat..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:09

Djoser ja, hebben we ook gehad. En nog eentje, vacance soleil ofzo? Zoiets in ieder geval.
Maarja, op zich mag ik niet klagen. Bij TNT loopt alles en iedereen weg. Vanaf 1 januari bijna geen tv gidsen meer. Rabobank, post van de overheid, enz. Allemaal naar de concurrent. Straks bezorgen wij alleen nog reclame. |(

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:11

Heb je weer een folderwijk..
Zou me trouwens niets verbazen als de gidsen ook weer terug komen, vrees dat de concurrent de druk niet aan gaat kunnen..
Is ook niet een beetje veel wat ineens weggaat..heb soms straten met bijna alleen veronica..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:13

Kan goed zijn dat al die uitgevers e.d. nu eerst willen proeven bij de concurrent. En als het niet bevalt kunnen ze altijd nog terug. Die 'luxe positie' is er nu. Wat op zich prima is, als TNT eerlijk zou kunnen mee concurreren en dat kan niet. Maarja, hele discussie apart. ;)

Veel mensen hebben Veronica ja! Die is er bij ons overigens al een paar weken uit. Misschien als voorproefje ofzo...

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:18

nou hier niet dus zal morgen en overmorgen de laatste keer zijn..
En ja over concurrentie hebben we het bij de laatste meeting ook nog gehad, dat ze het daarvoor kunnen rondbrengen zou eigenlijk niet moeten mogen..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:27

Ik heb bij sandd nog geen TV gidsen gehad trouwens en ik kan me niet voorstellen dat geen van mijn 500 bussen een tv-gids heeft.
Ik ben trouwens niet zo heel blij met alle contracten ik heb verreweg de grootste wijk in het dorp.
Ik heb 500 bussen en fiets 20km en krijg nu op een drukke dag net alles gedaan in mijn eentje.
Als er nog meer bij komt ga ik echt een heel groot probleem hebben.
Sure het verdient leuk maar was niet van plan van 8 tot 8 te moeten bezorgen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:29

Trouwens bezorgen op andere dagen als dinsdag en vrijdag zijn een big no-no, alleen in overleg mag het een enkele keer gedaan worden maar liever niet.
Als je er achter komt dat iemand van Sandd dat wel doet even een telefoontje richting Sandd en klaar.

Degene die de wijk doet waar ik woon bezorgde vaak op maandag en donderdag al zelfs als het heel weinig was.
Die heeft nu een waarschuwing te pakken.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:18

Ha ik werk tegenwoordig ook voor de concurent.
Zat eerst te twijfelen of de dhl me we zou aannemen omdat ik ook bij de sandd zit.
Maar dat was geen enkel probleem.
Dus nu op dinsdag en voor de dhl en voor de sandd lopen dus dat wordt een drukke dinsdag gellukig doet de dhl verder op donderdag bezorgen en niet op vrijdag zoals de sandd.

Toekie dat is niet zo gek er zijn enorm veel mensen die al te horen heben gekregen na de feest dagen te worden ontslagen wegens te weinig werk.
Dus ja degeene die niet ontslagen worden zijn verstandig en zoeken vast ander werk

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:23

H&M vind ik juist wel fijn. Ja, erg zwaar maar o lekker om door brievenbussen te doen. Niet moeilijk doen met je andere hand, vrijwel alle kun je er zo mee open duwen, lekker makkelijk :D

De drukte is over volgens mij. Vanochtend pas om 8.30 moeten beginnen, maar werd gebeld dat ik niet hoefte te komen omdat er geen werk voor mij was vandaag. En morgne waarschijnlijk ook niet :? Of alleen huis-aan-huis voor zaterdag in vouwen... Ole :=

Mensen al last gehad van vuurwerk?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:09

Zonnebloem: tv-gidsen komen vanaf 1 januari...

Moontje1991 schreef:
Toekie dat is niet zo gek er zijn enorm veel mensen die al te horen heben gekregen na de feest dagen te worden ontslagen wegens te weinig werk.
Dus ja degeene die niet ontslagen worden zijn verstandig en zoeken vast ander werk

Wat is niet zo gek? Op welke opmerking van mij reageer je nou? :P
Ik heb vorige maand gelukkig een nieuw jaarcontract gekregen.

Vandaag één wijkje, nu met de feestdagen proberen ze zoveel mogelijk wijken te verdelen over zoveel mogelijk mensen. Zodat iedereen wat sneller klaar is. Wel fijn!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:50

Moeten jullie bij TNT nou ook nog de post vantevoren sorteren? of is dat al gedaan? :)
Bij NetwerkVSP moeten we alle post nog sorteren als het gebracht wordt xD
Maarja we mogen er ook 2 dagen over doen om te lopen :j
k vind t ook altijd wel fijn, die stevige poststukken als de H&M catalogus of de Djoser boeken xD (alleen wel zwaar)
Nja t past niet door iedere brievenbus, maar dan ist gewoon een kwestie van eventjes aanbellen en geven. Maar bij de grotere brievenbussen kan je t indd gewoon heel makkelijk met 1 hand openduwen :P
scheelt weer post tussen je benen te klemmen en met je andere hand ook de brievenbus te moeten openen xD

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:00

post tussen je benen klemmen? :=
*ziet alle post als een waaier ertussenuit vallen :=
lekker weertje weer vandaag :P maar gelukkig geen gladde stukjes meer, kun je toch weer wat meer op de fiets bereiken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 15:33

Woehaha ik klem de post ook niet tussen mijn benen. Hooguit een bundel met elastiek nog eromheen, als ik even mijn fietstassen herorganiseer.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:45

Toekie schreef:
Zonnebloem: tv-gidsen komen vanaf 1 januari...

Moontje1991 schreef:

Wat is niet zo gek? Op welke opmerking van mij reageer je nou? :P
Ik heb vorige maand gelukkig een nieuw jaarcontract gekregen.

Vandaag één wijkje, nu met de feestdagen proberen ze zoveel mogelijk wijken te verdelen over zoveel mogelijk mensen. Zodat iedereen wat sneller klaar is. Wel fijn!

Mijn jaarcontract loopt 10 januari af. Ik heb er alleen nog niets over gehoord. Het zal mij wel heel erg verbazen als ik weg zou moeten, want de hebben de afgelopen 2 maanden veel nieuwe zaterdagmedewerkers aangenomen.

Ik klem de post ook weleens tussen mijn benen als ik een brievenbus echt niet open krijg. Ik moet dit bijna altijd bij één brievenbus doen, die zit op ooghoogte, verticaal, gaat loodzwaar naar binnen open en heeft vlijmscherpe randen, ik heb dan echt beide handen nodig om daar post doorheen te krijgen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:51

Dowski schreef:
post tussen je benen klemmen? :=
*ziet alle post als een waaier ertussenuit vallen :=
lekker weertje weer vandaag :P maar gelukkig geen gladde stukjes meer, kun je toch weer wat meer op de fiets bereiken.

Alleen bij kleine stapeltjes hoor :D whahaha
anders op de grond, maar dan wordt t vies xD

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:14

Inderdaad flosje ze zijn hard opzoek naar mensen voor zaterdag maar tegelijkertijd worden de huidige zaterdag medewerkers ontslagen.
Ik hoop voor je dat je kunt blijven en anders zoekt de dhl heel veel mensen.

viv77 als je de veronica vervelend vindt heb je geluk die gaat vanaf januarie naar de DHL

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:59

Wij hadden gisteren ook H&M. Op zich vind ik ze niet zo erg, als je er niet 7 in een bundel hebt zitten :o Rondjes lopen ging in 1 wijk echt amper. Andere wijk had veel minder H&M, kon ik tenminste de rondjes lopen en niet elke keer een bundel.
Vandaag was niet zo druk, wel lekker, voor de laatste keer de gidsen dan.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:30

Moontje1991 schreef:
Inderdaad flosje ze zijn hard opzoek naar mensen voor zaterdag maar tegelijkertijd worden de huidige zaterdag medewerkers ontslagen.

viv77 als je de veronica vervelend vindt heb je geluk die gaat vanaf januarie naar de DHL

Ik zou het wel heel erg jammer vinden, want ik vind het geen verkeerd werk om te doen. Daarnaast zouden ze wel heel erg laat zijn met het doorgeven dat mijn contract niet wordt verlengd. Ik weet ook niet zo goed of ik nu wat moet zeggen of niet. Mijn moeder had het er over als ze niets zeggen dat het dan stilzwijgend verlengd wordt.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:34

Moontje1991 schreef:

Ik vind de veronica helemaal niet vervelend, en zeker niet als er iets al Robbie Williams op de voorkant staat, kun je daar in je wijk ongeveer 100 keer tegen aan kijken.. :D
We hadden het er al eerder over gehad dat die per januari weg gaan, en dat we dan bijna een folderwijk gaan krijgen..
Kreeg trouwens vandaag ook brief over loonsverhoging, jahoe!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:35

Nog 1 week drukte en dan eindelijk weer normaale post.
De afgelopen 2 weken is het gemideld gewicht per poststuk 2,5 kilo bij mij echt niet normaal hoe dikke pakken post die nauwlijks door de brievenbus passen.
Als het niet past zet ik ze er gewoon voor behalve bij 1 huis die heben een kattenluik in de voordeur dus daarbij gaat het door het kattenluik.

Flosje inderdaad als je niks zegt en hun ook niet wordt het als het in je contract staat stilzwijgend verlengt.
Er kan ook in staan dat het dan automatisch verloopt maar dat is meestal niet het geval.
Mijn nichtje kreeg vorige week nog te horen dat haar contract niet verlengt wordt.
Maar het ligt er waarschijnlijk ook aan hoe oud en daarmee dus hoe duur je bent. (mijn nichje is 18/ 16 en 17 jaarige zijn goedkoper inverband met belasting en minimumloon)