_Chantal89 schreef:het vierde jaar is bij ons heel druk.
Stage: je moet geheel zelfstandig je klas kunnen draaien en daarbij tijd hebben voor individuele leerlingen. Alle zaken rondom je klassenmanagement moet je op orde hebben. Ook moet je alles zelfstandig doen wat een leraar ook doet. Dus contact met ouders, oudergesprekken voorbereiden, zorgleerlingen bespreken, handelingsplannen/groepsplannen maken, rapport invullen e.d.
Portfolio/meesterstuk; in januari moeten wij ons eerste portfolio inleveren, dit moeten wij doen aan de hand van 4 situaties. Aan deze vier situaties moet je bewijsmateriaal koppelen en je competenties koppelen.
Dit moet je uitgebreid beschrijven/literatuur toevoegen/reflecties toevoegen enz.
Minor: Veel onderzoek, verdieping en korte deadlines die elkaar snel opvolgen. Het hangt denk ik wel af van welke minor je volgt.
Vreselijk dat je zoveel dingen moet schrijven en produceren.
Ik heb ook HBO chemie gedaan en behalve onderzoeksrapporten was het vooral veel leren, gewoon een boek KLAP en over zes weken tentamen. 
Meer mijn ding.
Ik moet nu ook een epistel schrijven over 'diversiteit in de klas' of zoiets of multiculturele achtergronden. Echt geen zin in.
1500 woorden dit, 1000 woorden dat, schrijf dit, reflecteer dat. De helft van de opdrachten zijn gewoon onzin.