een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:38

Ik heb dat twijfelachtige gevoel ook een tijdje gehad :j Maar dat was niet zozeer vanwege het hele jaar afstand doen van alles en iedereen hier in Nederland, maar meer om de invulling ervan...

Nu heb ik er een beetje hetzelfde gevoel over als jij hebt Melanie :D Gewoon van het een op het andere moment de knop in m'n hoofd omgezet. Kan niet wachten haha :):) Zeker nu ik weet waar ik terecht kom enzo. Gastmams is steeds bezig met filmpjes voor me maken en op YouTube te zetten zodat ik een indruk krijg van het huis en de omgeving daar haha :+:

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:15

Ik wilde eerst een jaar High school gaan doen, ben ook naar een bijeenkomst geweest enzo, maar ik denk dat ik het uieindelijk toch niet ga doen.
Ik heb vaak last van heimwee, niet als ik bijvoorbeeld gezellige dingen doe maar wel als ik bijvoorbeeld niet zo lekker ben en moe, dan wil ik gewoon echt naar huis.
Daarom denk ik dat het beter is als ik tijdens of voor dat ik naar de universiteit ga een paar maanden ofzo naar Amerika ga.
Maar alsnog ben ik er niet helemaal uit, high school lijkt me namelijk wel echt super leuk ;)
Voor de mensen die al een jaar HS hebben gedaan of er nu zitten, hebben jullie momenten gehad dat jullie gewoon echt naar huis wilden?

miccamaaike

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:18

Ik geloof dat de maand januari voor mij toen een redelijk saaie maand was... niet zo veel te doen, niet zo mooi weer etc. maar naar huis willen heb ik nooit gewild!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:26

topsylover schreef:
Midy schreef:
Nouuu kan geen afstand doen van me paardje geloof ik. :+ :o

Ik niet van vriendlief, mijn vriendinnen, alle feestjes, gebeurtenissen die ik volgend jaar ga missen..
Maarja.. Ik heb me opgegeven dus zal het toch moeten doen. :+

Je weet niet half hoe graag ik met je zou willen ruilen, ik denk dat je er echt spijt van gaat krijgen als je niet zou gaan, zou echt zonde zijn van de ervaring!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:05

Er zijn idd dagen geweest dat de tijd erg langzaam leek te gaan.. het moeilijk was iets te vinden om echt wat te doen, maar ik heb nooit naar huis gewild nee.

Wel dagen gehad dat ik graag een van mijn familieleden bij me zou hebben, maar echto p het vliegtuig stappen? Nee. Zeker niet.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:43

T moet ook wel redelijk ernistig zijn volgens mij wil je het vliegtuig terug nemen... als je er eenmaal bent maak je er gewoon het beste van!

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:13

Okee, ja dat is waar.
Ik moet er nog maar eens even goed over nadenken.
Eerst van de zomer weer naar Amerika :D

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:47

Iedereen die moeite heeft met het vertrek, dat is normaal hoor :(:)
ik had eerlijk gezegd niet zoveel problemen met vertrekken .. mijn paard mocht dan ook blijven en heb hier in mijn gastgezin ook paarden :j
heb hier een enorm leuke tijd gehad en nooit verveling of eenzaamheid .. bij verveling ging ik meteen naar buiten om een paardje te rijden oid :+

ik denk eerlijk gezegd dat hier vertrekken veel lastiger zal zijn dan dat het was om hier te komen ..
ik zou na mijn studie ook wel graag hier in de US willen komen wonen :j

jammer van de instelling die sommigen hebben :\
komt een beetje onvolwassen over .. en als je er ECHT tegenop kijkt kun je beter afzeggen .. is niet fijn voor je gastgezin :n zij kijken immers ook uit naar jou komst !

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:18

Leentje, wel fijn dat je daar kunt rijden! Mijn 3e gastgezin, waar ik 5 maanden gewoond heb, hadden ook 2 paarden, dat maakt het wel een stuk relaxter. Als ik niets te doen had ging ik een buitenrit maken in de boomgaarden :)

Whoeeehoeeee ik vlieg morgenochtend naar de States!! Voor 2,5 week vakantie bij mijn gastgezinnen en vrienden daar, inclusief een bruiloft. Heb er zin in!! :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:44

Leukleuk! Veel plezier!

Ik heb gisteren mijn afscheidsfeestje hier gehad (volgende week geen tijd voor) en het was ZOOOOOOO leuk.

Mijn vrienden hier... <3 <3 <3

Hier weggaan gaat zeker 500000000x moeilijker worden dan thuis ja.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:56

Gaaaaaaaf zeg! Dat wordt helemaal super natuurlijk :D!
Je blog is weer geweldig trouwens, karin!
:)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:05

Awh, dankjewel! :D

Nog maar een paar blogjes te gaan! -O-

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:08

Is het bij jou nu niet heel vroeg :))?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:10

Ja dat denk ik wel ja..
Ga je al bijna naar huis dan Karin?

Daar weg gaan is altijd lastiger... je weet nooit wanneer je je vrienden daar weer ziet, terwijl je wanneer je uit NL weg gaat je weet dat je (als het goed is) je vrienden en familie gewoon weer ziet na een jaar. Maar gelukkig kun je altijd daar op bezoek Karin! :) Ik ga al voor de 2e keer terug!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:12

Leentje_ schreef:
jammer van de instelling die sommigen hebben :\
komt een beetje onvolwassen over .. en als je er ECHT tegenop kijkt kun je beter afzeggen .. is niet fijn voor je gastgezin :n zij kijken immers ook uit naar jou komst !

Ik? Onvolwassen? :=

Naah.. I just got a lot of issues. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:18

Ik snap topsy wel hoor.. Ik mocht noooooit, was veels te veel geld, mocht ik eindelijk toch.. Heb ik er vanaf gezien. :+ Ik durf niet. En ik wil mijn paard ook niet verkopen. Misschien volgend jaar. :) Al vind ik mezelf dan eigenlijk te oud. :+

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:43

Ik ga bijna naar huis ja.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 02:47

De huizen hier.... :wow: hier om de hoek dus
Afbeelding

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 06:00

OMG, wat een villa's :D

En dan te bedenken dat huizen in Amerika niet eens zo duur zijn... wat zou je nu voor een huis uit jouw filmpje betalen?
In Nederland minstens een miljoen euro!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:22

Wow die zijn echt huge! ik denk dat je daar hier in Nederland nog wel meer als een miljoen voor betaald :=
Mijn gastgezin leeft in een trailer house, dat is toch wel iets heel anders dan bij jou in de buurt Karin!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:27

Ik blijf dit topic ook even volgen.. Ik zit nu in 5VWO en denk er al een tijdje over na de 6e een jaar Highschool in de VS te gaan doen. Ik wil ontzettend graag, maar aan de andere kant ben ik ook best wel bang :=

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:51

Wow... lekker buurtje Karin :)) Haha, leuk om te zien!

@ Chrissy_: Doen!! Alleen er is een regel dat je na het VWO geen high school meer kan doen in de VS... tenminste, dat is bij vrijwel alle organisaties zo. Dus dat zou je dan nog even her en der na moeten vragen :j Wanneer ben je jarig?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:08

Ik heb mijn VWO diploma al hoor ;) Maar ik was 17 toen ik slaagde. Het kan dus wel in bepaalde situaties.

En ja de huizen hier zijn GROOT. En goedkoop ja, denk dat je voor 600.000-700.000 wel in een van die kasten kunt trekken. :))

Ik woon thuis dus in een rijtjeshuis :')

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:51

Unfaithful schreef:
Wow... lekker buurtje Karin :)) Haha, leuk om te zien!

@ Chrissy_: Doen!! Alleen er is een regel dat je na het VWO geen high school meer kan doen in de VS... tenminste, dat is bij vrijwel alle organisaties zo. Dus dat zou je dan nog even her en der na moeten vragen :j Wanneer ben je jarig?

Oooh serieus? Maar je mag je toch gewoon aanmelden behalve als je 18 en een bepaald aantal maanden bent?
Ik word 6 oktober 17...

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:57

Chrissy_ wat Karin zegt. Dat kan echt nog wel en inderdaad op moment van vertrek mag je niet ouder zijn dan 18 jaar en zoveel maand. En in jouw geval als jij op 6 oktober jarig bent en pas 18 wordt nadat je je VWO diploma hebt (ik zit in hetzelfde schuitje maar ben 4 daagjes jonger dan jij) kun je gewoon nog weg!

Mijn vriend is nu ook bezig met z'n VWO examens en hij wordt 11 oktober 18 en zit op dat moment in Spanje.

En Karin is het levende bewijs. haha. ;)