Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:18

Oké, never mind....
Ik heb al een nieuwe afspraak staan, er wordt dus binnen 2 uur al op gereageerd!!
Nu aankomende donderdag :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:42

Heel leuk gesprek gehad net bij een sollicitatie. Morgen weet ik of ik aan de baas ga voorhesteld worden of niet. Ben benieuwd!

Lang over mijn vorig werk gepraat. Ze vond dat mijn vorige job mij serieus onderbetaalde.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:10

Janine1990 schreef:
tirzasarah10 schreef:
Ik ben voor 50% afgekeurd en ben opgenomen in het doelgroep register. Inderdaad kan ik niet veel stil zitten en ook niet zwaar tillen. Onder afwisseling versta ik zitten en lopen beide niet te lang.

En je opleiding? Interesses? Waar solliciteer je zoal op?

Ik heb net via mijn Werkmap een berichtje naar het UWV gestuurd. Iemand daar ervaring mee? Over het 0900 nummer hoor ik niet zoveel positieve berichten, dus daar heb ik maar niet naar gebeld. Zou volgende week dinsdag op eerste gesprek moeten komen, maar wordt maandag geopereerd. Dus dat gaat niet lukken. Ben blij dat het zo vroeg in mijn werkloosheid komt, dan hoef ik er geen potentiële werkgevers mee lastig te vallen.

Ik heb een diploma administratief medewerker en solliciteer ook in die richting. Mijn interesses gaan uit naar receptioniste/baliemedewerker.

0900 nummer ben ik prima geholpen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:59

Gisteren even mn WW proberen te regelen. Is het normaal dat het UWV een maand ná afloop contract pas een keer een keuze maakt? Vind het echt belachelijk. Nu kan ik het wel uitzingen, maar er zijn ook mensen die gewoon geen rode cent hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:04

Winged schreef:
Gisteren even mn WW proberen te regelen. Is het normaal dat het UWV een maand ná afloop contract pas een keer een keuze maakt? Vind het echt belachelijk. Nu kan ik het wel uitzingen, maar er zijn ook mensen die gewoon geen rode cent hebben.

Er wordt ook altijd aangeraden om dit een maand voor einde contract te regelen. Mijn contract loopt de 29e af, ik kon vanaf 30 december WW aanvragen :)

Kreeg binnen twee weken al bevestiging en uitsluitsel over de hoogte van mijn WW. :) Pas volgende maand krijg ik geld.

tirzasarah10 schreef:
Ik heb een diploma administratief medewerker en solliciteer ook in die richting. Mijn interesses gaan uit naar receptioniste/baliemedewerker.

Nou ik ga er ook wel vanuit dat je goed geholpen wordt. Ik heb alleen wel gehoord van lange wachtrijen. En daar heb ik weinig zin in. :P Daarnaast denk ik dat ik als broekie van 25 in de WW ook de nieuwste technologie moet gebruiken en die mensen niet lastig moet vallen aan de telefoon.

Ik ga voor je nadenken trouwens, als ik iets tegenkom waarvan ik denk dat past ook in jouw profiel, of dit is iets waar je ook op kan zoeken (we zitten nogal ver bij elkaar vandaan) dan laat ik het weten :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:06

mijn contract loopt 14 februari af en 13 maart nemen ze pas een besluit :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:07

Winged schreef:
mijn contract loopt 14 februari af en 13 maart nemen ze pas een besluit :')

Echt? Wat raar zeg... :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:15

Volgens de module op de site wel. Ach ik merk het wel. Kan opzich wel even vooruit en mijn vakantiegeld kan ik toch laten uitbetalen gezien mijn contract afloopt (anders krijg ik het in mei). Moet alleen even scherp krijgen wat ik wanneer moet betalen. Ziektekostenverzekering is allemaal al betaald voor het hele jaar bijvoorbeeld :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:03

Waarschijnlijk krijg je wel een voorlopige uitkering, maar bestaat de mogelijkheid dat je die moet terugbetalen. Soms zijn ze ook sneller met het nemen van de beslissing.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:50

Ach ik zie het wel, ik kan het uitzingen, maar vind het gewoon lang duren.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:08

Janine1990 schreef:
Winged schreef:

Er wordt ook altijd aangeraden om dit een maand voor einde contract te regelen. Mijn contract loopt de 29e af, ik kon vanaf 30 december WW aanvragen :)

Kreeg binnen twee weken al bevestiging en uitsluitsel over de hoogte van mijn WW. :) Pas volgende maand krijg ik geld.

tirzasarah10 schreef:

Nou ik ga er ook wel vanuit dat je goed geholpen wordt. Ik heb alleen wel gehoord van lange wachtrijen. En daar heb ik weinig zin in. :P Daarnaast denk ik dat ik als broekie van 25 in de WW ook de nieuwste technologie moet gebruiken en die mensen niet lastig moet vallen aan de telefoon.

Ik ga voor je nadenken trouwens, als ik iets tegenkom waarvan ik denk dat past ook in jouw profiel, of dit is iets waar je ook op kan zoeken (we zitten nogal ver bij elkaar vandaan) dan laat ik het weten :)

Oo haha ik dacht over de hulp. Ja de wachtrij is inderdaad wel lang...

Super, bedankt!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:19

Ik ben tot nu toe wel heel tevreden over het UWV eigenlijk. De beslissing kwam bij mij binnen een paar dagen. Toen kreeg ik te horen dat ik contact op moest nemen als ik zo'n twee weken voor het aflopen van mijn fictieve opzegtermijn nog geen werk had. Dat heb ik vorige week gedaan, via het 0900 nummer. Ik hoefde niet te wachten en werd netjes geholpen. Ik werd een uur later al teruggebeld en een dag later had ik de beslissing op de mat liggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:41

Hier ook geen klachten hoor...

Maar MonaLieske, kan je dat toelichten? Fictieve opzegtermijn? Heb ik zelf iets gemist??? :o :o

Net weer een brief verstuurd, leek me wel een leuke vacature.
De vacature waar ik vorige week eerst een afwijzing voor kreeg en later mail dat ik de afwijzing als niet verzonden moest beschouwen heb ik nog niets van gehoord. Intussen heeft betreffende persoon wel mijn LinkedIn bekeken. Nu ben ik echt super benieuwd, want dat was écht iets voor mij! Echt de kant die ik op zou willen gaan...

Nog wel een vraagje over het UWV... Ik heb inmiddels 4 sollicitatieactiviteiten doorgegeven, maar er verschijnt niet dat ik heb voldaan aan het minimum. Hoe zit dat precies? Wie o wie kan me dat vertellen? Anders vraag ik het donderdag eventjes in het gesprek dat ik bij het UWV heb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:45

Ohja en een telefoontje gehad van Randstad, of ik ook Duits spreek...
Was voor commercieel binnendienst, maar daar ben ik niet echt naar op zoek... Eigenlijk vooral totaal niet... Maar dat lijken ze alleen maar te zoeken. Of alleen maar te matchen met mijn profiel.

Dus mensen die nog geen Duits spreken en in Groningen/Drenthe wonen.. Ga Duits leren! Met name in de Eemshaven wordt er straks veel gezocht. Ik kan me redden in het Duits, maar daar is het ook mee gezegd.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:50

Haha, nee, dat zal op jouw situatie waarschijnlijk niet van toepassing zijn! Het ging in dit geval om ontslag met wederzijds goedvinden tijdens een reorganisatie.

Als er in je Werkmap staat dat je 4 sollicitatieactiviteiten hebt doorgegeven, dan is dat gewoon goed volgens mij. Hij springt vanzelf in de nieuwe periode weer naar 0.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:51

Commercieel is ook niet echt mijn ding, zelfde met Duits (versta het wel hoor, maar het zelf spreken is zeker 10 jaar geleden :+ )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:52

MonaLieske schreef:
Haha, nee, dat zal op jouw situatie waarschijnlijk niet van toepassing zijn! Het ging in dit geval om ontslag met wederzijds goedvinden tijdens een reorganisatie.

Als er in je Werkmap staat dat je 4 sollicitatieactiviteiten hebt doorgegeven, dan is dat gewoon goed volgens mij. Hij springt vanzelf in de nieuwe periode weer naar 0.

Ooooh k schrok al! Nee, dan zal het inderdaad niet hetzelfde zijn.

Thanks! Ga het voor de zekerheid donderdag nog wel even vragen (tenzij iemand anders het antwoord heeft) want zodra je 1 activiteit hebt ingevuld krijg je al een groen balkje. Dus heel duidelijk is het niet. Maar dat geeft niet, mijn doel was eigenlijk 6 activiteiten voor het gesprek op 2 februari. Maar dat is wat eerder geworden, dus gaat niet lukken denk ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:53

Winged schreef:
Commercieel is ook niet echt mijn ding, zelfde met Duits (versta het wel hoor, maar het zelf spreken is zeker 10 jaar geleden :+ )

Trust me... verstaan als er iemand uit Beieren belt valt je vies tegen... :P

Ik heb het idee met commercieel binnendienst dat je gewoon ordinair telefoonverkoper bent. Maar de naam maakt het imago.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:59

Je kan in je werkmap gewoon je activiteiten doorgeven.
Er staat dat je er 4 moet doen dus als je daar heb gedaan heb je aan je verplichting voldaan.
Ik probeerde altijd rond 10-15 te komen.
Daar valt ook bellen onder en je cv uploaden op een site van een uitzendbureau.

Ik ben altijd netjes geholpen hoor aan de telefoon.
Geen wachttijden gehad.

Vandaag nog even gebeld en werd prima geholpen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:22

Zucht, zelfs bij een heerlijk gesprek nog teleurgesteld worden...
"Morgennamiddag weet je zeker iets!" We zijn uiteindelijk morgenavond en ik weet nog altijd niks. Zal ook wel niks worden zoals altijd...

VDAB is wel interessant. Word binnenkort uitgenodigd voor een gesprek, en dan gaan we bekijken of ik toch niet aan de opleiding boekhouden kan meedoen :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:40

Al wat gehoord inmiddels? Anders zelf even bellen.

Huidige werk stormt op een kleine ramp af. Krijg je als je uitzendkrachten (collega en ik) structureel werk laat doen en het contract niet verlengt. Beiden zijn deze week voor het laatst en er is geen vervanging. :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:46

Oeps?
Das niet zo heel handig van degene die het overzicht zou moeten hebben

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:51

Winged schreef:
Al wat gehoord inmiddels? Anders zelf even bellen.

Huidige werk stormt op een kleine ramp af. Krijg je als je uitzendkrachten (collega en ik) structureel werk laat doen en het contract niet verlengt. Beiden zijn deze week voor het laatst en er is geen vervanging. :=

Hihi :=

Hopelijk loopt het voor jullie op nog iets positiefs uit....

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:02

Hier leuk nieuws,

Ik zou afgelopen vrijdag gebeld worden of ik door was naar de 2e ronde maar niets gehoord. Net zelf maar even gebeld en kreeg ik tehoren dat ik door was alleen hoe en waneer hoor ik nog. echt super blij.
Geeft weer wat hoop.

xles ik zou zelf even contact opnemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:03

Gaaf LiesJ!!!! Gefeliciteerd!!