Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Ik ga toch even een "probleempje" posten waar ik af en toe tijdens m'n lessen wel is tegenaan loop...
Zoals ik al zei heb ik mijn motorrijbewijs al, echter ben ik hiermee 3x onderuit gegaan (1x door slecht weer en nieuwe banden, kon niemand iets aan doen. Maar de andere 2x door idioot gedrag van een mede-weggebruiker), en ik merk dat dat er toch wel ingehakt heeft. Met de motor vooral, ik rem af voor de meest simpele bocht, bang onderuit te gaan. Maar dit doe ik met de auto ook, ik gas ook niet in 1x door naar de maximale snelheid maar rij vaak wat langzamer. Ook bijv kruispunten, twijfel ik heel lang of ik nou moet gaan rijden of moet wachten, puur vanwege angst dat iemand mij weer schept...
Ik kom hier lastig vanaf. Het voornaamste zal gewoon zijn kilometers maken. Dat heb ik na die 2 vallen met de motor ook moeten doen en dat gaat al veel beter, maar ik heb toch nog een stukje angst en neem dat ook mee in de auto...
Iemand misschien wat tips? Het is niet dat ik volledig dichtklap en in paniek raak, maar ik twijfel te veel/lang...
Wel heb ik pas 6 uur gereden, misschien dat het gewoon even wennen is en omschakelen dat een auto iets heel anders (en vooral veiliger en stabieler iets) is dan een motor?
(Heb dit nog niet aan mijn instructeur verteld. Ik vroeg mij zelf namelijk af waar die "onzekerheid" vandaan kwam, en ben er eigenlijk gister pas achter gekomen dat dit door de motor komt. Dus ik ga hem dit zeker de volgende les vertellen)
speedfiets_2 schreef:Zo ik heb vandaag toch iets meegemaakt. Was in den bosch aan het lessen toen ik een stel suïcidale kinderen tegenkwam. Ik reed over een 50 km weg en zag voor mij aan beide kanten van de weg kinderen staan. Der reden twee auto's voor mij. Bij de voorste auto gingen de kinderen barbiepoppen overgooien én twee kinderen rende ze achterna op het moment dat de voorste auto dichtbij was. De auto had de twee kinderen net gemist. Vervolgens doen ze precies het zelfde geintje voor mijn auto! De weg lag ook vol met kapotte poppen. Zo raar. Ik kon ook nergens stoppen om de kinderen aan te spreken. Was levensgevaarlijk.
Polly schreef:Neuh vooral toen die auto achter ons wel heel dichtbij kwam, maar kan er moeilijk overheen rijden he. Hoop dat dat wicht flink geschrokken is en voortaan gewoon ff met haar kop draait. Ze kromp aardig ineen toen ik bijna tegen haar aanstond en ff de claxon testte. Als die auto achter ons ons geraakt had had ze eronder gelegen
Polly schreef:Oh wacht je examen, ttt zit er nog tussen dus? Evengoed heel lang maar afhankelijk van de regio lijkt het me dat het wel sneller had gekund. Wat zei je instructeur?