Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vinden ze erg prettig en ik ook.
) en ben toen bij een educatieve uitgeverij gaan werken. Nog steeds onderwijs dus, maar dan van de andere kant. Wij maken o.a. materiaal voor PrO en vso en sinds een tijdje merk ik dat ik weer wat actiefs en praktisch wil gaan doen in plaats van mijn kantoorbaan. Ik ontmoet in mijn huidige werk af en toe docenten uit deze onderwijsvorm en heb ze leren kennen als no-nonsense, supergemotiveerde mensen met een enorm hart voor de kinderen. En dat wil ik ook! Ik ben nu teamleider en hoofdredacteur en merk dat ik het coachen en omgaan met mensen inmiddels veel aantrekkelijker vind dan het vakinhoudelijke. En het lijkt me prachtig om kinderen te laten ontdekken wat ze eigenlijk echt allemaal al kunnen en ze daarmee te helpen.
Rije schreef:Dus: is er hier iemand die lesgeeft aan het PrO of vso bij wie ik een dagje welkom ben?
Die krijge straks niet meer het onderwijs waar ze recht op hebben. Hopelijk kunnen hun dossiers snel naar cluster 4 en komt er snel een oplossing. Tot die tijd heeft de intern begeleider aangegeven dat ze 2 kinderen elke dag 1 uur meeneemt tijdens een werk/lees moment. Zo ontstaat er meer ruimte voor ons om te differentiëren.
dus nu gaan we vrijdag met wat collega’s lunchen. Woensdag en donderdagochtend nog lessen. ‘s Middags oliebollen en kniepertjes bakken en dan om 16.00 kan het personeel hun kerstpakket ophalen.