Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:07

Marcella, had jij dat al eens aan je verzekeraar voorgelegd?
de meeste willen je met problemen echt wel helpen met een andere hulpverlener (second opinion etc etc)
mocht ik weer ergens mee aan komen wat je allang gedaan hebt, excuus, maar je bent al zo lang aan het tobben :(:)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:34

Nou idd. Als mijn huisarts me niet wilde doorverwijzen wist ik het ook wel. Daarbij: ik vind 7 km nog best fors als je pijn hebt. En geloof me, ik weet waar ik het over heb.

Ik snap het heus wel, echt waar. Maar goed, waar een wil is, is een weg, je kunt een werkgever op een normale wijze ook je situatie uitleggen. En anders is het heel simpel: niet solliciteren verder dan 5 km van je huis, of van te voren reiskostenvergoeding vragen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:53

Knoop hier doorgehakt: ik ga voor de ene die me al wil hebben. Ben de onzekerheid zat.

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:00

Goedemorgen. Leuk topic trouwens :D. Dan leg ik hier mijn vraagje aan jullie voor. Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek. Best spannend. Maar het bedrijf heeft een reisafstand van ong 45 min. Stel ik wordt aangenomen zouden jullie deze reisafstand en kansen pakken? Ik heb een dochter van 14 en ook mijn man heeft een reistijd van bijna een uur. Dus zou er wat gebeuren met haar ben ik niet zomaar thuis. Vandaar dat ik heel erg twijfel. En wat is jullie reisafstand woon-werk verkeer?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:07

Tja, is er iets dichterbij te vinden dan daarvoor gaan anders de reistijd voor lief nemen
Is dit een baan die je leuk vind en waar je voor zou willen gaan,... dan zou de reistijd geen drempel moeten zijn

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:20

Dat is het hem juist. Helaas is er dichterbij niks te vinden. En het werk is niet bepaald mijn droombaan. Maar ja ik zit hier al zolang in dat het ook steeds moielijker wordt wat anders te krijgen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:33

Ik heb nu een reistijd van een kwartiertje. Daarvoor een reistijd van 1 uur en 45 minuten. Ik ging dan maandags heen en vrijdags terug. Ben voor mijn huidige baan wel bewust gaan zoeken in een straal van +/- 30 minuten reistijd. Het beperkt wel, maar ik was die afstanden zó zat na 20 maanden.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:50

Ik moet voor de nieuwe baan 35 minuutjes in de auto.. maar ik vind dat eigenlijk ook de max. Anders ben je zoveel van je dag kwijt!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:05

no offense wisdom maar je dochter is ookal 14.. :) maar ik ben dan ook opgevoed met ouders wie beide fulltime werkte Ik vind persoonlijk een uur goed te doen. Ik zou zeker die kans pakken!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:55

Ik zit met hetzelfde. Alleen hier een reistijd van een uur (in de spits langer). Ik twijfel ook enorm. Werkgever geeft ook geen kilometervergoeding.

Hoe zit het met jou qua reistijd in de spits? Nog steeds 45 minuten? Voor mijn werk reis ik regelmatig momenteel 45 minuten en dat vind ik prima te doen. Moet ik wel zeggen dat ik door de polder rij en niet in de file sta

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:13

Ik denk dat Zap een goede aandraagt, reistijd hoeft in principe niet vervelend te zijn als je maar niet continu in de file hoeft te staan.
Ik denk dat je dochter een leeftijd begint te bereiken dat het in principe niet erg is dat je wat verder weg werkt Wisdem.

Misschien kun je voor je eigen gemoedsrust een buurvrouw / familielid / kennis die in de buurt woont vragen als extra contactpersoon? Als er dan iets dringends is, kan je dochter naar die persoon.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:16

zap schreef:
Ik zit met hetzelfde. Alleen hier een reistijd van een uur (in de spits langer). Ik twijfel ook enorm. Werkgever geeft ook geen kilometervergoeding.

Hoe zit het met jou qua reistijd in de spits? Nog steeds 45 minuten? Voor mijn werk reis ik regelmatig momenteel 45 minuten en dat vind ik prima te doen. Moet ik wel zeggen dat ik door de polder rij en niet in de file sta

geen reiskosten?? boh! ik krijg 19 cent per kilometer!
Ik moet helaas een stuk A7 maar kan ook over de Friesestraatweg, al vraag ik me af of ik er wat mee opschiet . Das een B weg en je mag er 80, ik hoef maar een klein stukje A7 en ga er voor het Julianaplein af ( druk druk druk )

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:17

Astaloca schreef:
Ik zou ook niet om reiskosten vragen.. Wel natuurlijk balen als het hoofdkantoor bijvoorbeeld aan de andere kant van het land is en werkplek hier, maar toch. Zomerbaan is helaas nog niet binnen, klapte gisteren wat dicht met mijn eigen presentatie. -O-

Oh gelukkig! Uitgenodigd bij een andere reisorganisatie waar ik ook graag wil werken.
Ik heb dus een 2e kans! *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:55

Ir1ne schreef:
Knoop hier doorgehakt: ik ga voor de ene die me al wil hebben. Ben de onzekerheid zat.

+:)+

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:51

@ irene, wat voor functie ga je nu doen?
En wat is jouw droomfunctie?

Geloof dat wij een beetje hetzelfde zoeken volgens mij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:57

Vanmorgen een selectiedag gehad met speeddate sessie. Gesprek in het NL en Eng gehad. Ben niet door, ze vonden me te afwachtend en niet enthousiast genoeg :( En mijn Engels was ook niet echt goed... dat vind ik raar aangezien ik al 5 keer naar een engelssprekend land ben geweest.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:07

Balen. Dat zijn dan inderdaad van die dingen die niet helemaal logisch zijn voor jezelf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:09

Ik vind het al hard dat iemand kan zien of ie in 6 minuten bij het bedrijf past. Mensen die een beetje gespannen zijn, worden al snel afgewezen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:36

Op die manier kun je inderdaad snel een goede kracht mislopen, alleen door wat zenuwen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:06

Ik heb een brief gehad waarin ze ons als invallers een 'jaarurencontract' willen aanbieden. Heeft iemand daar ervaring mee?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:18

dat je een x aantal uur per jaar draait ipv per maand?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:10

michele schreef:
@ irene, wat voor functie ga je nu doen?
En wat is jouw droomfunctie?

Geloof dat wij een beetje hetzelfde zoeken volgens mij.

Medewerker verkoop binnendienst.. mijn dreamjob is een combi van mijn 2 liefdes: food en logistiek/export..

Maar heb nog iets in het vat, alleen dat is niet nu, wel een stuk dichterbij mijn vriend die in oost-groningen woont, dat is pas over een aantal maanden, we zien wel wat de tijd brengt...
Heb iig het idee opgevat om straks als ik alles weer een beetje op de rails heb een masterclass OF een post-hbo international business management te gaan doen met Fenedex B er achteraan ( Fenedex is een certificaat voor im en export, in een notendop )

Wat zoek jij dan Michele?

Zuur Purny.. beetje bijzonder. maar het is wel vaak zo dat de eerste indruk telt... helaas bah..

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:56

zap schreef:

Reistijd is 45 min binnendoor en zonder last van files. Met de bus is het van deur tot deur een uur maar openbaar vervoer wordt volledig vergoedt en met de auto 6,15 per dag. Dus nog even uitdokteren hoe ik dat ga doen maar dan is bus wel aantrekkelijk.

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:01

Knoop doorgehakt hoor. Ben aangenomen en ga 3 februari a.s. beginnen :D. Met zulke goede arbeidsvoorwaarden en enthousiasme van diegene die het gesprek deed, ben ik overstag gegaan.
Met mijn dochter komt het wel goed, mijn schoonmoeder woont vlakbij dus die kan altijd backup staan.
En ze is zelfstandig genoeg. Heb ik alle vertrouwen in. Echter zie ik nu nog wel tegen de reistijd op maar dat gaat vanzelf goed komen.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 08:04

@ irene, we zitten wel een beetje in dezelfde richting.
Ik heb international groothandel gedaan en sindsdien eigenlijk ook als administratief logistiek medewerker gewerkt.
Erg leuk, erg afwisselend, waar ik nu zit is heel veel alleen maar orders invoeren en merk toch dat ik klantencontact mis, het afwisselende met het magazijn e.d.