Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:15

mag ik mij ook melden,
Ik ben Lisanne 28 jaar en Sinds September thuis en wil dolgraag weer aan het werk.
heb sport en bewegen ( zwembad) en spw3 kinderopvang als opleiding. Beide op dit moment geen werk in te vinden :7

op welke site;s zoeken jullie naar vacature's?

Mando

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:50

Ik had de indeed app op de noordelijke provinciën ingesteld.

Komt genoeg voorbij

Ik werk nu 2 weken en heb het erg naar mijn zin.
Soms nog wat ruzie met het systeem maarja Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd dus dat komt ook wel goed.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:57

Ik heb volgende week ook een gesprek voor een ' car service ' concept. Daarnaast gesolliciteerd bij een grote fabriek in zeeland dus hopelijk komt er uit een van die twee iets. Voor de eerste functie benaderd via mijn linkedin profiel.spannend dus weer......

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:25

Als je mensen er op attendeert dat je iets zoekt, krijg je ook zeer regelmatig iets toegestuurd!
Verder inderdaad Indeed. En wat ik ook wel vaak doe is bedrijven in de regio opzoeken via Google Maps. Als ik dan interessante bedrijven zie ga ik op hun site kijken. Zijn ze echt super interessant dan mail ik wel een open sollicitatie. Al heb ik dat nog niet gedaan en moet ik nog even gaan zitten voor een open sollicitatie.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:19

Open sollicitatie vind ik lastig. Vandaag wel weer er even voor gaan zitten en heel wat vacatures gevonden. In totaal 7 brieven geschreven, maar ben er niet zo zeker over.

Xles en Shadowlover wat moet ik voorstellen voor car service?

Ik kijk veel op indeed en meesterindepsychologie. Daarnaast nog op toegepastepsychologie vacatures en zorgselect en natuurlijk op noorderlink.

Iemand die nog een blik wil werpen op een sollicitatiebrief? Ik doe natuurlijk graag het ook voor iemand anders :)

Verder werk ik op dit moment 32 uur in een callcenter. Echter het valt toch wat tegen en ik wil echt heeeeeel graag meer richting de zorg gaan werken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:20

Vandaag weer 5 sollicitaties weg gedaan, mag ik dan eindelijk eens gaan hopen? :P

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:22

Wow stamper netjes! Hopen mag altijd :P Beetje goed gevoel over de sollicitaties?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:01

Janine1990 schreef:
Als je mensen er op attendeert dat je iets zoekt, krijg je ook zeer regelmatig iets toegestuurd!
Verder inderdaad Indeed. En wat ik ook wel vaak doe is bedrijven in de regio opzoeken via Google Maps. Als ik dan interessante bedrijven zie ga ik op hun site kijken. Zijn ze echt super interessant dan mail ik wel een open sollicitatie. Al heb ik dat nog niet gedaan en moet ik nog even gaan zitten voor een open sollicitatie.

Tijdens de "masterclass" die ik vanmiddag heb gevolgd (hoe zorg je dat je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek) werd inderdaad geadviseerd om een lijst te maken met bedrijven waar je wilt werken. De websites van die bedrijven houd je in de gaten voor eventuele vacatures. Ook zorgen dat je op LinkedIn en twitter die bedrijven volgt. Wie weet ken je iemand die daar werkt (kom je bijv. via LinkedIn achter) en heb je een ingang.
Ipv een open sollicitatie bellen naar het bedrijf en vragen hoe en waar zij kenbaar maken wanneer ze een vacature hebben. Naam van de contactpersoon vragen.

Moraal van het verhaal: zorg ervoor dat je een uitgebreid netwerk hebt via sociale media en dat je ventileert dat je beschikbaar bent voor (ander) werk.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:54

@lovelys. Bij mij is het via een recruiter voor een garage concept waarbij word geholpen met marketing en sales promotion ed. Daarnaast mogen bedrijven die naam voeren waardoor ze best goed bekend staan. ANWB maar dan anders zeg maar.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:08

lovelys schreef:
Wow stamper netjes! Hopen mag altijd :P Beetje goed gevoel over de sollicitaties?

Heb 5 jaar ervaring erin, en dan nog afwijzingen krijgen met als reden "te weinig ervaring" :')

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 06:05

Lovelys, superleuk dat je vaak op meesters in de psychologie kijkt! Elke maandag zet ik daar de vacatures op haha ;).

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:09

Hahah wat leuk! Ik vind het een prettige site waar gelukkig wel onderscheid wordt gemaakt in gz of geen gz...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:44

Janine: Daar heb je ook gelijk in. Wat voor functie was er bij KPN?

Net op het werk het volgende gesprek gehad (collega weet al langer dat contract afloopt trouwens)
Collega: 'Ja, en er komen nog brieven aan over X en dat moet dan en dan worden geregeld (begin februari).'
Ik: 'Ok, maar daar ga ik niks meer mee doen. Deze week is mijn laatste week.'
Collega: 'Grapje zeker.'
Ik: 'Nee.'
Collega: 'Ja maar, dat kan niet. Wie moet het werk dan doen?'
Ik: 'Geen idee, maar vrijdag is mijn laatste dag...'
*collega in paniek* -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:53

Winged schreef:

Net op het werk het volgende gesprek gehad (collega weet al langer dat contract afloopt trouwens)
Collega: 'Ja, en er komen nog brieven aan over X en dat moet dan en dan worden geregeld (begin februari).'
*collega in paniek* -O-

Hahahaha :')
Ja dat is niet meer jouw probleem... Laat die collega dan maar aan de bel trekken.

Als je even zoekt op KPN krijg je een berichtje van Kader Ozbaran, zij werkt bij Timing, dus denk dat het wel op de site van Timing staat...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:02

Janine1990 schreef:
Winged schreef:

*collega in paniek* -O-

Hahahaha :')
Ja dat is niet meer jouw probleem... Laat die collega dan maar aan de bel trekken.

Als je even zoekt op KPN krijg je een berichtje van Kader Ozbaran, zij werkt bij Timing, dus denk dat het wel op de site van Timing staat...

Hmmm zie daar alleen klantcontactwerk. Niet mijn ding....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:04

Misschien is die vacature er ook al wel af hoor... Staat nog wel op FB. Daar kan je die dame ook per mail contacteren.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:13

Kan ik mij ook melden?

Ik ben helaas al sinds vorig jaar juni werkloos. Door een lichamelijke beperking kan ik ook niet ieder werk doen, wat het niet makkelijker maakt.
De gemeente zou mij verder moeten helpen maar helaas schiet dat ook niet erg op!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:16

tirzasarah10 schreef:
Kan ik mij ook melden?

Ik ben helaas al sinds vorig jaar juni werkloos. Door een lichamelijke beperking kan ik ook niet ieder werk doen, wat het niet makkelijker maakt.
De gemeente zou mij verder moeten helpen maar helaas schiet dat ook niet erg op!

Ooooh gemeentes heb ik ook al het een en ander over gehoord... Ongelooflijk...
Ze hebben soms liever dat je een uitkering trekt dan dat je aan het werk gaat... :n Letterlijk gehoord... Ongelooflijk... :n

Er is eind vorig jaar een nieuwe wet omtrent dat gedoe gekomen, kan je daar niets mee?

Welkom in ieder geval! Misschien even handig om te vermelden wat je beperking is? Misschien kunnen we met je mee denken :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:19

Janine1990 schreef:
Misschien is die vacature er ook al wel af hoor... Staat nog wel op FB. Daar kan je die dame ook per mail contacteren.

Op welke FB dan? Vacatures in het noorden kan hij in ieder geval niet vinden....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:23

Winged schreef:
Janine1990 schreef:

Op welke FB dan? Vacatures in het noorden kan hij in ieder geval niet vinden....

Deze: https://www.facebook.com/groups/1611487945753121/

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:35

Janine1990 schreef:
tirzasarah10 schreef:
Kan ik mij ook melden?

Ooooh gemeentes heb ik ook al het een en ander over gehoord... Ongelooflijk...
Ze hebben soms liever dat je een uitkering trekt dan dat je aan het werk gaat... :n Letterlijk gehoord... Ongelooflijk... :n

Er is eind vorig jaar een nieuwe wet omtrent dat gedoe gekomen, kan je daar niets mee?

Welkom in ieder geval! Misschien even handig om te vermelden wat je beperking is? Misschien kunnen we met je mee denken :)

Door de verandering vorig jaar kom ik vrijwel nergens voor in aanmerking... Zelfs een uitkering niet.
Oja dat is wel een goed idee. :+ Ik heb een versleten rug en dystrofie in mijn enkel. Ik zou dus eigenlijk een afwisselende baan moeten hebben. Pff ik had gehoopt dat het toch een stuk makkelijker zou zijn. ;(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:37

tirzasarah10 schreef:
Door de verandering vorig jaar kom ik vrijwel nergens voor in aanmerking... Zelfs een uitkering niet.
Oja dat is wel een goed idee. :+ Ik heb een versleten rug en dystrofie in mijn enkel. Ik zou dus eigenlijk een afwisselende baan moeten hebben. Pff ik had gehoopt dat het toch een stuk makkelijker zou zijn. ;(

Maar je bent dus ook niet voor een bepaald gedeelte afgekeurd? Of wordt je gewoon als volledig gezond gezien?

En wat versta je onder afwisselend werk? Ik neem aan dat je niet te veel stil kan zitten en evenmin veel kan tillen. Wat voor opleiding heb je gedaan?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:54

Janine1990 schreef:
tirzasarah10 schreef:

Maar je bent dus ook niet voor een bepaald gedeelte afgekeurd? Of wordt je gewoon als volledig gezond gezien?

En wat versta je onder afwisselend werk? Ik neem aan dat je niet te veel stil kan zitten en evenmin veel kan tillen. Wat voor opleiding heb je gedaan?

Ik ben voor 50% afgekeurd en ben opgenomen in het doelgroep register. Inderdaad kan ik niet veel stil zitten en ook niet zwaar tillen. Onder afwisseling versta ik zitten en lopen beide niet te lang.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:01

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:33

tirzasarah10 schreef:
Ik ben voor 50% afgekeurd en ben opgenomen in het doelgroep register. Inderdaad kan ik niet veel stil zitten en ook niet zwaar tillen. Onder afwisseling versta ik zitten en lopen beide niet te lang.

En je opleiding? Interesses? Waar solliciteer je zoal op?

Ik heb net via mijn Werkmap een berichtje naar het UWV gestuurd. Iemand daar ervaring mee? Over het 0900 nummer hoor ik niet zoveel positieve berichten, dus daar heb ik maar niet naar gebeld. Zou volgende week dinsdag op eerste gesprek moeten komen, maar wordt maandag geopereerd. Dus dat gaat niet lukken. Ben blij dat het zo vroeg in mijn werkloosheid komt, dan hoef ik er geen potentiële werkgevers mee lastig te vallen.