Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adamootje schreef:Hoe is het gegaan, Mano?
Adamootje schreef:Mijn eerste echte lesdag zit er ook weer op en het viel me erg mee. De kinderen waren nog erg braaf, ik ben benieuwd wanneer ze hun ware gezicht laten zien.
Mano88 schreef:Adamootje schreef:Hoe is het gegaan, Mano?
Was echt een ontzettend leuk gesprek! Wel een uitdagende job, ik zal een traject gaan opzetten voor (nu) 3e klas leerlingen die kansrijk zijn geadviseerd en nu dus uitvallen. Zij vallen tussen wal en schip want zij zouden naar het praktijkonderwijs moeten, en die hebben geen plek. Deze school heeft besloten, omdat dit toch een groeiend probleem blijkt ieder jaar, om nu zelf een traject op te zetten waarbij deze jongeren in hun huidige (vmbo) school in ieder geval een MBO1 kunnen halen, maar de hoop is dat we er ook een niveau 2 traject van kunnen maken, zodat ze met een startkwalificatie van school kunnen.
Heb morgen al arbeidsvoorwaarden gespreken als dat mee zit morgen ook mijn ontslag indienen bij mijn huidige werkgever
![]()
Sheran schreef:Dus dat is een advies binnen de middelbare school, als ik het zo begrijp? Dus niet vanuit de basisschool?
Aparte term trouwens. In mijn ogen althans, suggereert een beetje dat het andere deel kansarm is, maar daar gaat het uiteraard niet over
Sheran schreef:Wat is kansrijk adviseren?
Mano88 schreef:Sheran schreef:Wat is kansrijk adviseren?
Is ontstaan tijdens corona. Maar het is -als je het mij vraagt- bij kansloos.
Kinderen waarvan het gewoon, zelfs met heel hard werken, er niet in zit om een bepaald niveau te behalen krijgen hierdoor tegenslag op tegenslag. En dat heeft echt doorwerking op een kind.
Maar... arbeidsvoorwaarden gesprek ging goed, dus ik maak een rentree in het onderwijs![]()
Mano88 schreef:Sheran schreef:Wat is kansrijk adviseren?
Is ontstaan tijdens corona. Maar het is -als je het mij vraagt- bij kansloos.
Kinderen waarvan het gewoon, zelfs met heel hard werken, er niet in zit om een bepaald niveau te behalen krijgen hierdoor tegenslag op tegenslag. En dat heeft echt doorwerking op een kind.
Maar... arbeidsvoorwaarden gesprek ging goed, dus ik maak een rentree in het onderwijs![]()
PSvanLot schreef:Totale waanzin dat kansrijk adviseren. Wij zitten op de mavo met een flink aantal kader kinderen 'die het toch op de mavo mogen gaan proberen'. Wie wordt daar nu blij van? Ze kunnen opnieuw niet goed mee en hebben veel te veel theorielessen.
Uiteindelijk wordt niemand er blij van...
PSvanLot schreef:Totale waanzin dat kansrijk adviseren. Wij zitten op de mavo met een flink aantal kader kinderen 'die het toch op de mavo mogen gaan proberen'. Wie wordt daar nu blij van? Ze kunnen opnieuw niet goed mee en hebben veel te veel theorielessen.
Sheran schreef:PSvanLot schreef:Totale waanzin dat kansrijk adviseren. Wij zitten op de mavo met een flink aantal kader kinderen 'die het toch op de mavo mogen gaan proberen'. Wie wordt daar nu blij van? Ze kunnen opnieuw niet goed mee en hebben veel te veel theorielessen.
Nee, en je benadeelt daarnaast ook nog degenen die er wel op hun plek zitten...