Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:40

Ja, ik val onder de CAO voor PU journalistiek.
Ik heb nu een half jaar contract. Die is per 1 augustus ingegaan.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:42

Cayenne schreef:
Ja, ik val onder de CAO voor PU journalistiek.
Ik heb nu een half jaar contract. Die is per 1 augustus ingegaan.

Ooooh wacht....
Dan moet ik even je cao erbij pakken.
Wettelijk gezien zou je (ketenbepaling wwz 1 juli 2015) al een vast contract moeten hebben...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:46

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:46

Er staat me iets van bij dat ik het laatste contract al voor 1 juli getekend heb. Dat weet ik alleen niet 100% zeker meer. Wel is hij pas vanaf 1 augustus in gegaan :j

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:52

Cayenne schreef:
Er staat me iets van bij dat ik het laatste contract al voor 1 juli getekend heb. Dat weet ik alleen niet 100% zeker meer. Wel is hij pas vanaf 1 augustus in gegaan :j

Ik ga eens even wat dingen nalezen...

Iig zit er iemand bij HRM/P&O behoorlijk te snurken bij jullie (alleen al aanzegtermijn).

Cayenne

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:00

Ja, daar heb ik me ook over verbaasd :D
Maar het werk bevalt me verder nog steeds meer dan prima en ik wil niets liever dan ermee doorgaan :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:19

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:34

De meneer die gisteren een werkervaringsplek aanbood aan een 30-jarige HBO'er, biedt hetzelfde nu aan aan een 41-jarige dame die de laatste jaren o.a. productie- en schoonmaakwerkzaamheden heeft verricht en overal wordt afgewezen wegens te weinig ervaring.

Ongelooflijk... :n

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:54

Janine1990 schreef:
De meneer die gisteren een werkervaringsplek aanbood aan een 30-jarige HBO'er, biedt hetzelfde nu aan aan een 41-jarige dame die de laatste jaren o.a. productie- en schoonmaakwerkzaamheden heeft verricht en overal wordt afgewezen wegens te weinig ervaring.

Ongelooflijk... :n

Oh, die heb ik ook gezien..via facebook... triest.... :(
Inmiddels ook in de WW Janine? -O-

Cayenne, weet je al meer?

Ik lees nog een beetje met een schuin oog mee.... heb een uitzendbaan tot (waarschijnlijk) 1 april, dus kijk ook weer langzaam om mee heen.
Door de combinatie fulltime werken, slaaptekort + paard heb ik alleen ff niet de energie om er brieven uit te gooien.... -O- -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:26

Jep Blingpiggy, inmiddels WW :) Nouja, eigenlijk pas na volgende week vrijdag.
Maar ik bereid me alvast geestelijk voor. Wel steeds aan het zoeken en kijken. 2 februari heb ik een eerste gesprek bij het UWV.

Kan me voorstellen dat jij even geen tijd/energie hebt voor die brieven. Ik merk nu ook dat het makkelijker is om er eventjes voor te gaan zitten, heb gewoon weer wat lucht in m'n hoofd. Zoveel makkelijker!

Heb overigens die man ff bekeken op FB, zijn hele website staat vol 'participatiebanen'. Staat ook bij de Gemeente Groningen geregistreerd daarvoor, dus is niet zo erg als het klinkt. Al is hij wel vreselijk opdringerig.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:36

En weer 3 afwijzijngen vandaag, zelfs vanuit het uitzendbureau...
Word er toch moedeloos van! :')

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:52

Wauw, van 10 brieven tenminste 1 geantwoord. Een record!
Het was om te zeggen dat ze tot 10 feb. brieven verzamelen en pas daarna kijken. Jammer dat het niet meteen een uitnodiging is, maar ik ben blij dat er verdorie al iemand eens antwoord zeg. Sollicitanten moeten ik weet niet hoeveel tijd steken in brieven opmaken, jobs zoeken en de werkgevers voelen niet eens de noodzaak om een vriendelijk standaardmailtje terug te sturen. Dat haat ik echt.

Vrijdag een sessie met de vdab waar de interims aanwezig zijn. What a waste of my time... Ik ben al bij alle interims ingeschreven in mijn twee grotere buurdorpen en de dichtsbijzijnde stad...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:04

Jeetje Janine1990, dat is wel een aparte werkervaringsplek dan :(

Blingpiggy, kan me voorstellen dat je dan niet de energie hebt :(:)

Stamper, volhouden! Desnoods even een dagje rust en dan met volle moed er tegenaan!

xLes, maar 1 antwoord op tien brieven en dan eigenlijk nog helemaal niets verder? :wow:

Ik heb inmiddels antwoord. Er word een contract voor onbepaalde tijd aangeboden, maar met dezelfde voorwaarden/beloning..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:09

Aaah super Cayenne!!! Gefeliciteerd!! *\o/*

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:12

Ehh nou we zijn er nog niet hoor.. Maar dank je! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:14

Contract is in ieder geval al heel wat. Zou mooi zijn als de beloning beter wordt...

Hier inmiddels 9 sollicitaties de deur uit gedaan, 1 ervan werd een gesprek, afgewezen.... En de andere 8 direct afwijzing. Motiveert niet echt. Weet dat mensen al veel meer gesolliciteerd hebben, alleen het mag toch wel een keertje gewoon gemakkelijker gaan. Klotecrisis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:14

Oooooh ik begreep de 'maar' niet... Ahaaaaa... Aaaa... Nou succes dan nog daarmee!!!
Maak je een goede kans denk je?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:15

Winged schreef:
Contract is in ieder geval al heel wat. Zou mooi zijn als de beloning beter wordt...

Hier inmiddels 9 sollicitaties de deur uit gedaan, 1 ervan werd een gesprek, afgewezen.... En de andere 8 direct afwijzing. Motiveert niet echt. Weet dat mensen al veel meer gesolliciteerd hebben, alleen het mag toch wel een keertje gewoon gemakkelijker gaan. Klotecrisis.

Over een paar jaar ligt alles voor het oprapen voor ons... Geef het een jaartje of 8... We zijn tenslotte de kinderen van de babyboomers... Het komt vanzelf goed!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:19

Janine1990 schreef:
Over een paar jaar ligt alles voor het oprapen voor ons... Geef het een jaartje of 8... We zijn tenslotte de kinderen van de babyboomers... Het komt vanzelf goed!

Ja, over een jaar of 8zijn er ook weer heel veel mensen bijgekomen die nu op de middelbare beginnen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:22

Winged schreef:
Janine1990 schreef:

Ja, over een jaar of 8zijn er ook weer heel veel mensen bijgekomen die nu op de middelbare beginnen ;)

Maar die hebben niet de ervaring die wij dan wel hebben. Ik doel echt op de hogere functies waar je nu echt jaren ervaring voor nodig hebt, maar waar dan gewoon handen tekort voor zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:42

Contract is idd al heel wat, maar de inzet mag ook wel beloond worden, zeker met de voorwaarden. Ik ben de afgelopen jaren ook niet mee gegroeid, dus tja...
Ik heb geen bizarre eisen en maak veel meer uren dan in mijn contract staat, dus ik hoop dat we eruit komen.

Winged, je zoekt in de journalistieke omgeving toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:43

Winged, zit je ook op vacaturebank van het noorden? Staat net iets op bij KPN Groningen...

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:46

Cayenne schreef:
xLes, maar 1 antwoord op tien brieven en dan eigenlijk nog helemaal niets verder? :wow:

Idd, ik word er moedeloos van :(. Krijg zelfs nog geen standaard afwijzingsmailtjes, gewoon letterlijk helemaal niks.
Vandaag weer een paar mailtjes de deur uitgegaan, waarvan één voor mijn droomjob dus let's hope!

Winged, ik ken het gevoel! Hopelijk komt er snel wel positief antwoord!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:02

Tjeee... ik ga voorlopig de uitzendbureaus en dergelijke maar even mijden. Gisteren een sollicitatie verstuurd, vandaag al een afwijzing op basis van mijn CV. Totaal niet inhoudelijk.
Vorige week een sollicitatie gestuurd via nationale vacaturebank, naar een bedrijf met naam en toenaam van degene die de sollicitatie zou ontvangen. Krijg ik net een berichtje met een afwijzing. En vier minuten later excuses voor de afwijzing en dat ze mijn cv en motivatie nog moeten beoordelen... Dat klinkt toch veel leuker.

Overigens ging dit ook ongeveer zo met mijn vorige sollicitatie waar een gesprek uit is gekomen. Fingers crossed dus!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:40

Ik duim voor je!

Maandag een gesprek :D. Voor car rental officer. Niet verwacht dat ik ging mogen komen, is toch al iets hoger terwijl ik voor de laagste jobs al afgewezen word wegens "gebrek aan ervaring". Ik hoop op goed nieuws eens een keer :)