[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sannehelena

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:34

@Nustice dat had ik tijdens mijn TTT! Toen had ik ook op de meest onlogische plek ingeparkeerd. Erin ging toen wel, maar eruit heeft toch wel even geduurd.. :P

Vandaag ben ik voor het eerst alleen met mijn moeders auto naar school gereden. Omdat het een benzine is heb ik van te voren een paar keer geoefend met optrekken bij stoplichten enzo en het is me nu heen & terug gelukt zonder hem te laten afslaan. :D De overgang van diesel naar benzine vond ik toch wel even wennen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:56

Ik volg hier mee, wil in maart/april zoiets beginnen, maar jeetje... ik kom er al niet uit bij welke rijschool!
(Ik ben 36 btw, maar er is nooit tijd/geld voor geweest)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:19

Joh,leeftijd zegt niks! Ik ben 27 en om de zelfde reden ook nooit eerder begonnen.
De vrouw van mijn vader was bijna 50 toen ze haar rijbewijs haalde. Dus gaat helemaal goed komen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:46

LadyMadonna schreef:
Ik volg hier mee, wil in maart/april zoiets beginnen, maar jeetje... ik kom er al niet uit bij welke rijschool!
(Ik ben 36 btw, maar er is nooit tijd/geld voor geweest)

Zit Polly niet bij jou in de buurt? :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:05

Nee helaas maar niks uit mijn lijstje gekomen LM? Als je nog meer info wil laat maar weten!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:30

Polly schreef:
Nee helaas maar niks uit mijn lijstje gekomen LM? Als je nog meer info wil laat maar weten!

Jawel, heb naar Joleen iig een prijsopvraag gestuurd, en kern (voorheen Frank) staat ook goed aangeschreven.
Maar vind het ook lastig om een begroting te maken aangezien ik geen idee heb hoeveel lessen ik nodig heb

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:11

Valt dat ergens online ook te zien welke rijscholen goed aangeschreven staan?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:35

Volgensmij kan je wel ergens vinden wt het slagingspercenage per rijschool is

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:36

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:39

Ik heb zo 9:45 mijn tussentijdse toets en ik ben zenuwachtig! :(

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:42

Fair schreef:

Adem in, adem uit. Die examinator bijt heus niet :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:52

LadyMadonna schreef:
Polly schreef:

Jawel, heb naar Joleen iig een prijsopvraag gestuurd, en kern (voorheen Frank) staat ook goed aangeschreven.
Maar vind het ook lastig om een begroting te maken aangezien ik geen idee heb hoeveel lessen ik nodig heb

Weet je? Dat weet niemand!
Iedereen die beweerd dat ze na enkele lessen kunnen vertellen hoeveel uur je nodig hebt banketstaaf uit zn nek.
Het is namelijk afhankelijk van je inzet, je aanleg, snelheid waarmee je dingen oppakt, verkeersinzicht en hoe snel dat ontwikkeld en dat kan per persoon en zelfs per les verschillen. Bij sommige vrees je dat het nooit komt en dan valt ineens het spreekwoordelijke kwartje en gaat het goed. Stelregel is dat een leerling GEMIDDELD 40-50u nodig heeft op 18-jarige leeftijd en dat wanneer de leerling ouder is er ook meer uren nodig zijn. Dat is omdat tussen 16-19 ongeveer je hersenen in een stadium zijn waarin ze dingen zoals autorijden het beste oppakken. Maar ik heb leerlingen die met minder dan 20u examen hebben gedaan maar ook met 120u. Maar dat is wel iets wat je onderweg (ALTIJD) bespreekt met je kandidaat.

Als ik hier om me heen kijk zie ik rijscholen die ver onder de gemiddelde prijs rijden, wat leuk is voor de kandidaat, maar als je dan 20u langer moet rijden omdat ze zelf het lesgeven niet zo erg beheersen ben je net zoveel geld kwijt als bij een goede rijschool die met de juiste, logische lesopbouw werkt. Tel er een herexamentje bij en tadaa de "dure" rijschool was ineens toch goedkoper geweest.
Het is een investering maar als het goed is maar eenmalig he!

Melisjeee schreef:

Denk er wel om dat je niet alleen maar focust op het slagingspercentage maar ook naar het aantal leerlingen. Een rijschool kan ook 1 leerling gehad hebben die toevallig met een beetje mazzel geslaagd is en tadaa dan heb je een heel hoog slagingspercentage als dat de enige geregistreerde leerling is.

Fair schreef:

Das goed!! Dan weet je meteen hoe je onder zenuwen presteert. Sommige mensen bakken er dan geen bal van en anderen rijden bijna beter dan in de les.
Lekker doen wat je geleerd is, het is 'maar' een toets, kennismaking bij het CBR en je kan niet zakken of slagen!!

Zo weer bij.
Ik ben sinds 1-2-17 werkzaam bij een andere rijschool, heb mijn eerste twee werkweken er bijna op zitten en het bevalt me super! Het lesgeven en vooral de stappen en de volgorde zijn iets anders dan bij mijn vorige werk maar zoals ik het nu zie eigenlijk alleen maar logischer! Ik heb het nu al enorm naar mijn zin.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:15

Hij heeft me inderdaad niet opgegeten :D

Ik heb vrijstelling! Yeey. Hij vond dat ik enorm netjes reed. Verder waren er een paar puntjes die ik moest verbeteren. 1 minder hard op rotondes afrijden. 2. Door woonbuurten wat langzamer rijden en scherp sturen zodat ik goed rechts blijf rijden.

Niets wat ik nog niet wist want hier waren we al veel mee aan het oefenen. Verder een perfecte rit! Super fijn.

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:37

Goedzo! :D

En leuk van je nieuwe baan Polly!
Laatst bijgewerkt door Nustice op 14-02-17 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:40

Goedzo!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:45

Fair schreef:
Hij heeft me inderdaad niet opgegeten :D

Ik heb vrijstelling! Yeey. Hij vond dat ik enorm netjes reed. Verder waren er een paar puntjes die ik moest verbeteren. 1 minder hard op rotondes afrijden. 2. Door woonbuurten wat langzamer rijden en scherp sturen zodat ik goed rechts blijf rijden.

Niets wat ik nog niet wist want hier waren we al veel mee aan het oefenen. Verder een perfecte rit! Super fijn.

:D :D
+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:07

Tof gefeliciteerd! Geeft toch een goed gevoel :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:16

Ben een beetje koortsig, zit te twijfelen of ik de rijles van donder morgen zal afbellen of niet
Vraag me af wat verstandig is

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:59

Je hoeft donderdag pas? Binnen 24u annuleren? Dan zou ik morgen afwachten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:16

Mijn instructrice zei altijd niet ziek of moe te gaan lessen, zonde van haar tijd en natuurlijk ook je eigen tijd.

LM: Ik ben op mijn 29ste begonnen met lessen, dat was volgens mijn instructrice een voordeel, maar Polly geeft juist weer iets anders aan. Ik heb het met 27 lessen gehaald meteen de eerste keer, maar ik heb daarvoor ook al 4 jaar op de scooter rond gereden en daardoor wel wat verkeersinzicht en verkeersregels onder de knie.
Vergeet in je begroting ook de theorie niet, meestal leer je wat lastiger omdat je wat ouder bent, ik zweer bij theorielessen, het is zo veel makkelijker om de stof op te nemen vergeleken bij het boekje.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:25

Ik was ook pas 28. Daarvoor nooit geld voor gehad, ik moest eerst mijn studie en alles betalen.

Ik had daarvoor nooit achter het stuur gezeten, ook geen scooter gereden, dus ik ging er helemaal blanco in.
Ik ben ook echt een ramp geweest. 86 lessen, 110 uur achter het stuur. Wel de eerste keer geslaagd. Het afrijden ging soepel en relaxt. Totaal geen spanning.
Ik heb dan ook achteraf geen idee hoe het komt dat ik zoveel lessen nodig heb gehad.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:25

Ik ga sws denk morgen afwachten en kijken hoe ik mij iets meer als 24u van tevoren voel.
Zou idd zonde van mijn tijd zijn als ik donderdag ziek ga rijden (en wws dan misselijk word ofzo)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:28

Ik heb alfa instructeur ook liever dat je afmeld als je ziek bent, stel ga voor dat je me aansteekt dan zijn er veel meer mensen de dupe

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:51

Ik heb gister voor het eerst stukjes achteruit gereden. Het ging echt lelijk :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:58

Jilletje schreef:
Ik heb gister voor het eerst stukjes achteruit gereden. Het ging echt lelijk :')

Laat me raden, je stuurde als een dolle om je heen :D

De klassieke fout die iedereen de eerste keren maakt. Komt vanzelf goed, niet druk om maken.
Eerst kijken, dan sturen en vooral je motoriek trainen dat je de goede kant op stuurt. Dat is vaak lastig in het begin. Goed bij na blijven denken.

En troost je, ik heb de eerste keer bijna dwars gestaan met 20ton en 18mtr. Is best wel niet zo grappig.
Maar ook dat is goed gekomen, ik mag legaal met 40 en 18mtr rondcrossen (nou ja, soort van dan.... :D )