Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 15:04

Al die vergaderingen ja 8)7
Zo'n verplichte plenaire die niets toevoegt aan je leven. Vreselijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 15:14

Wij beginnen morgen met zo'n dag met vergaderingen.

Donderdagochtend was ik op school, had ik een bijeenkomst. Vrijdag, gisteren en vandaag heb ik thuis zitten werken. Al wat oudergesprekken gepland, mails gestuurd, introductie voorbereid, lessen voorbereid.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 17:59

Succes gewenst aan de mensen die morgen weer van start mogen gaan!

Ik heb nog een weekje vrij. Dit jaar start ik een stuk rustiger dan voorgaande jaren, nu ik geen brugklasmentoraat en studie meer heb. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:17

Ik ben vrijdag ook even geweest, later in de middag dus het was er heel rustig!

Wij morgen ook 0830/1600 vergaderingen en dan dinsdag de leerlingen een uurtje op school en verder niets. Dan vraag ik me echt af, hoezo op maandag met minimale pauze alles in erg korte momenten plannen en dinsdag niets? Verspreid het dan wat meer.
Woensdag starten de lessen, maar volgende week is het weer een zooitje. Maandag/woensdag tot 1210, daarna oudergesprekken en dinsdag geen les ivm intro activiteiten.

De week voor de herfstvakantie toetsweek, dus dat wordt flink doorwerken met klas 3 en 4.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:26

Goof schreef:

Ja, met alle jaar- en schoolplandoelen.
Die mega ambitieus door allerlei werkgroepen worden uitgedacht en vormgegeven.
En uiteindelijk verdwijnt iedereen zijn klaslokaal in om gewoon lekker zijn eigen les te draaien :+

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:26

Chocopasta schreef:
Goof schreef:

Ja, met alle jaar- en schoolplandoelen.
Die mega ambitieus door allerlei werkgroepen worden uitgedacht en vormgegeven.
En uiteindelijk verdwijnt iedereen zijn klaslokaal in om gewoon lekker zijn eigen les te draaien :+

Bij mijn oude school zijn de vergaderingen na corona echt ontzettend afgenomen. Ik vond het zoveel zeggend dat we alles gedaan kregen + enorme veranderingen in de dagelijkse gang van zaken zónder overmatig vergaderen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:36

Tuurlijk, de meeste bijeenkomsten zijn pure tijdvulling.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:42

Hoe is de eerste dag geweest vandaag? Hebben jullie de vergaderingen overleefd?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:46

Ik ben ook benieuwd. Ik start zelf volgende week en ben de dagen aan het aftellen.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:14

Wij hebben deze week "startweek" helaas kunnen we door de verbouwing pas donderdag de school in. Ik heb vandaag wel m'n laptop alvast open geklapt om alvast wat administratie te doen maar voelt wel gek zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:18

Adamootje schreef:
Hoe is de eerste dag geweest vandaag? Hebben jullie de vergaderingen overleefd?

Ja overleefd wel maar volgens mij ging echt iedereen gaar naar huis, weer zoveel nutteloze bijeenkomsten gehad.
Morgen komen de leerlingen voor ongeveer 1.5-2 uur naar school en in de middag hebben we dan sectie overleg, dat is altijd wel veel nuttiger. Tussendoor begin ik vast met wat oudergesprekken, neem mijn klas van vorig jaar mee dus meteen even wat zaken oppakken/lijntjes kort houden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:58

Ik heb 7 overleggen gehad en ze waren allemaal nuttig maar daardoor veel te vermoeiend. Morgen hebben we de leerlingen van 10 tot 11 en daarna weinig meer. Onhandig, ze hadden het beter kunnen verdelen

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:43

Vervelend, die (nutteloze) vergaderingen, zeker als er morgen verder weinig op het programma staat.

Haike, voer jij met alle ouders een oudergesprek aan het begin van het schooljaar?

Goof, geniet nog van je week vakantie! Ik pak deze week wat werk op, zodat ik in ieder geval al wat lessen heb voorbereid voor volgende week en mij ingelezen heb in de verschillende studiewijzers.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:00

Bij ons waren ze gelukkig wel nuttig, maar heel veel.

Ik spreek alle ouders ook aan het begin van het jaar. Volgende week maandag/dinsdag/woensdag is er tijd ingeruimd om alle ouders langs te laten komen. Ik ervaar dat echt als heel fijn.
In dat gesprek bespreek ik ook hoe ze de verdere communicatie hebben willen. Ik heb een examenklas en ik zie sommige ouders na iedere toetsweek (3x) en andere ouders zeggen, doe maar een mailtje als het goed gaat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:03

Wij hebben vandaag het ene na het andere overleg gehad. Ik erger mij dan vooral aan het feit dat directeuren en rectoren zichzelf zo graaaag horen praten. Vandaag een openingsspeech van een uur aan moeten horen met een hoop blablabla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:14

Amandavd schreef:
Wij hebben vandaag het ene na het andere overleg gehad. Ik erger mij dan vooral aan het feit dat directeuren en rectoren zichzelf zo graaaag horen praten. Vandaag een openingsspeech van een uur aan moeten horen met een hoop blablabla.

Exact dit, wij zouden van 9-10 opening hebben, maar dat werd al 1030 en dan loop je de hele dag dus alweer achter.
Verder gewoon heel veel informatie, opzich allemaal wel nuttig, maar ook eigenlijk allemaal al wel bekend. Maar alsnog einde dag dan wel behoorlijk gesloopt.

En ik wil idd wel altijd startgesprekken met ouders en leerlingen, maar omdat ik ze in principe altijd 2 jaar heb, doe ik dat het 2e jaar dan alleen met degene met extra 'zorg'. Aantal al laatste week voor de vakantie gedaan, en dan morgen nog enkele. Rest komt dan al wel binnenkort maar niet allemaal meteen nu, want ken ze dus verder allemaal al wel.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:55

Wij hebben deze week startweek.
Woensdag MT vergadering en donderdag startvergadering.
Ik vind het fijn om ze weer in te komen na 5 weken vrij.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:02

Ik had vandaag inderdaad ook van 8:30 tot 17:00 vergaderingen (zonder pauze! Want het liep uit). En dan morgen de hele ochtend kennismaking met mijn mentorklas (a.k.a. kennismakingsspelletjes en infodump), en dan in de middag warme overdracht.

Woensdag beginnen de lessen.

Voor mijn gevoel is 1 dag later starten met lessen en dan alles ietsje uitsmeren echt praktischer, maar ja... kan niet alles hebben.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:44

Ik weet dat de semi-klaagmodus over de start van het schooljaar er volledig bij hoort, maar ik kan jullie nu alvast zeggen, ik ben gewoon een beetje jaloers :') Ik mis de routine van het onderwijs, hopelijk kan ik volgend jaar weer gewoon lekker met jullie mee klagen hierover :+ :o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:16

Vandaag hadden we een groep van Chinese leerlingen/docenten en begeleiders op bezoek. Zij zijn momenteel in Nederland en hebben onze school bezocht. Schijnbaar gaan kinderen in China zo'n 15 a 16 uur per dag naar school en daarna nog huiswerk maken. Veel docenten zijn van 7 tot 7 op school. Ik ben echt blij met mijn job als docent in Nl haha.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:20

Wat super interessant! Wat vonden de kinderen ervan (zowel de Chinese als de Nederlandse)? Waren er verder nog interessante verschillen?

Ik ben deze zomer met 27 leerlingen op 'wereldburgerstage' naar Tanzania geweest, waar we ook vier scholen hebben bezocht. De leerlingen kregen op elke school Tanzaniaanse buddies met wie ze optrokken en ik heb uiteraard veel met de docenten gepraat. Het was echt heel interessant en geeft je echt een nieuw perspectief.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:22

Onze leerlingen waren al uit, dit was een groep gemengde leerlingen van zowel middelbare schoolleeftijd als al studerende. Ze vonden het erg interessant volgens mij, wel grote cultuur verschillen tussen hoe zij onderwijs zien en wij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:36

16 uur? Dus bijvoorbeeld van 6.00 tot 22.00? En dan nog huiswerk maken?
Het is een gek land, maar dit geloof ik eigenlijk niet :o
Of... wonen zij op de campus en is het zo'n all in school? Ik heb wel eens een kprte docu gezien over een shaolinschool en dat werkte wel anders ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:53

Goof schreef:
16 uur? Dus bijvoorbeeld van 6.00 tot 22.00? En dan nog huiswerk maken?
Het is een gek land, maar dit geloof ik eigenlijk niet :o
Of... wonen zij op de campus en is het zo'n all in school? Ik heb wel eens een kprte docu gezien over een shaolinschool en dat werkte wel anders ja.

Ik was ook al zo aan het rekenen, zouden echt extreme uren zijn.

Hier zijn de lessen weer begonnen gelukkig, ik vind dat toch wel weer het leukste. Ze vonden het wel stom dat ze al meteen opdrachten moesten maken online, waren wel 4 vragen die ze moesten beantwoorden...... :+

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:10

In China kunnen ze vrij extreem zijn, maar 16 uur school + daarna nog huiswerk (en andere belangrijke bezigheden?)

Dan heeft een kind dus nooit een gezonde hoeveelheid slaap. Dat kan niet goed zijn!