Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:46

Maar met mijn andere PC (xp) heeft het altijd vlekkeloos gewerkt. Nu met WIndows 8 niet. Ra ra. En de Dymo software werkt als een tierelier, dus het ligt echt aan de applicatie van de site TNT. Net nu mijn zoon er 3 dagen niet is (wizzkid). FF wachten dus maar.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:51

joyce2 schreef:
Nee, dat kan niet als je een postzegel via PostNL print. Pakketten doe ik inderdaad ook via MyParcel, maar qua postzegels heb ik geen zin om steeds velletjes te moeten halen bij het postkantoor. Elke keer als ik ze nodig had, had ik er net niet voldoende, of waren ze op en was het postkantoor gesloten.

Ik bestel altijd die grote rollen met postzegels. Voordeel daarvan is dat als er weer (2 keer per jaar tegenwoordig) prijsverhogingen zijn, ik ze nog heb liggen voor de oude prijs.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:02

Voor mij is het Dymo systeem ideaal. Ik heb namelijk heel veel verschillende bedragen. Dan zou ik soms wel 8 zegels moeten plakken. Vindd dat printen wel zo makkelijk. Online opwaarderen... altijd op voorraad, ook op zondagmiddag als de boel op is (echt wat voor mij om daar op zondag middag achter te komen)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:49

HorseTopShop schreef:
joyce2 schreef:
Nee, dat kan niet als je een postzegel via PostNL print. Pakketten doe ik inderdaad ook via MyParcel, maar qua postzegels heb ik geen zin om steeds velletjes te moeten halen bij het postkantoor. Elke keer als ik ze nodig had, had ik er net niet voldoende, of waren ze op en was het postkantoor gesloten.

Ik bestel altijd die grote rollen met postzegels. Voordeel daarvan is dat als er weer (2 keer per jaar tegenwoordig) prijsverhogingen zijn, ik ze nog heb liggen voor de oude prijs.

Hier ook!! Heb tot afgelopen winter nog postzegels geplakt van 46 cent, volgens mij.
Gelukkig verzend ik niet veel met de post, dus dan is het toch stiekem wel goedkoper om zo'n rol op voorraad te leggen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:22

Maareh, niemand die mij kan helpen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 23:08

Paan je hebt rare teksten op twitter. Even je ww veranderen denk ik.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:11

@ rien10, helaas kan ik je niet helpen.

Wij hebben ons facturatiesysteem sinds 1 januari aangepast dat we facturen per email naar klanten versturen. Gemiddeld hadden we 400 facturen per maand.
Nu zijn het er nog maar 5.
We vragen het aan iedere klant, en tot onze verbazing was bijna wou bijna iedereen het per email hebben.
Scheelt dus enorm veel factuurpapier, postzegels, enveloppen en inkt.
En er raken veel minder facturen kwijt, omdat ze niet aankomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 07:42

Ik factureer in word, draai voor sommige klanten een PDF en mail die. Anderen gaan op de bus. Ik heb zo'n 10 tot 15 facturen per maand, goed te doen dus.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 07:54

Hallo allemaal, mag ik aanhaken in dit topic? Samen met mijn man run ik onze paardendekenwasserij, daarnaast heb ik nog een kleine pension/trainingsstal en sinds dit jaar geef ik Ruiterfit trainingen. Af en toe kom ik jullie topic tegen en lees ik een stukje mee, lees toch altijd weer veel interessante dingen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:44

@Rien: Nee sorry, ik heb geen idee hoe je dat op kan lossen met die digitale postzegel. Misschien de boel helemaal van je computer afgooien en dan weer opnieuw installeren?

@ilsevg: Welkom!

Pff, ik ben de afgelopen dagen zo gaar als een koekie (beetje grieperig gevoel) en sta morgen de hele dag op een evenement. Hopelijk voel ik me morgen in elk geval fit genoeg om de dag goed door te komen, ben blij dat vriendlief ook altijd mee wil naar evenementen, dan kan je tussendoor even rustig zitten of op je gemak naar de WC.

Morgen ook weer een nieuwe uitdaging met de pin! De buurman heeft nu een nieuwe pin, die via de bluetooth van je android of apple werkt. Aan de ene kant lijkt het me super praktisch, omdat je niet meer afhankelijk bent van het, soms zeer onstabiele, internet signaal. Maar ik heb van de week even geoefend en het apparaatje en m'n mobiel zijn elkaar soms even "kwijt" en het kan nog best een gedoe zijn om de apparaten dan weer met elkaar te verbinden. Denk dat ik morgen maar zoveel mogelijk van mijn telefoon en het apparaat afblijf :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:51

Sorry mensen, ik weet niets van digitale postzegels en pindingen en weet ik wat :o

ilsevg schreef:
Hallo allemaal, mag ik aanhaken in dit topic? Samen met mijn man run ik onze paardendekenwasserij, daarnaast heb ik nog een kleine pension/trainingsstal en sinds dit jaar geef ik Ruiterfit trainingen. Af en toe kom ik jullie topic tegen en lees ik een stukje mee, lees toch altijd weer veel interessante dingen!

Leuk! Ik hou me aanbevolen voor iemand die in Zuid-Holland ruiterfit trainingen geeft (en me niet gelijk als een malloot dingen laat doen die mijn ooit gebroken nek niet zo leuk vind :o ).

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:08

@Aimee ik kom door't hele land dus geen probleem! Heb op dit moment een leuke workshop voor een fijne prijs ;-) Ik ben sowieso niet zo van de 'gekke' oefeningen, die kun je pas gaan doen als iemand fysiek sterk genoeg is. Maar goed, dat vind ik... :o

Van pin- en postzegelperikelen hebben wij gelukkig weinig last, zo'n 90 tot 95% van onze facturen sturen we digitaal. Lekker makkelijk! Merk alleen dat voor mijn Ruiterfit trainingen veel mensen contant willen betalen, op zich wel logisch aangezien dat (vrijwel) alleen maar particuliere klanten zijn.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:19

ik heb ook al weer even niet gereageerd, maar ik ben nogal druk met de patches de laatste tijd.
Verder heb ik ook terug een winkel waar ik spulletjes kan gaan leggen en daar ben ik nu weer volop portefeuilles aan het maken enz.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:15

Pfff, wat viel het evenement vandaag tegen zeg! Niet zoveel bezoekers, kleiner opgezet dan vorig jaar en echt baggerweer natuurlijk.... Dus de combinatie van factoren zorgde ervoor dat ik (gelukkig) precies uit mijn kosten ben gekomen, maar het hield niet over! In principe zouden we pas vanaf 18:00u de kraam op mogen breken, maar om 16:00u kwamen ze al langs de kramen om te zeggen dat we mochten beginnen met afbreken. Dat was ook prima, want het regende behoorlijk en er waren al bijna geen bezoekers meer. Een groot voordeel is dat ik nu dus al mijn spulletjes al heb opgeruimd en mijn voorraad en kas al kloppend heb kunnen maken. Dus nu pootjes omhoog en de rest van 2e paasdag lekker op de bank doorbrengen!

Hoe was jullie dagje?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:18

Hoi Hoi,

Weet iemand hier hoe het zit met buitenlandse aansprakelijkheids verzekeringen, als ik als instructeur zijnde in het buitenland zou gaan werken?
Ook hoop ik graag meer te weten te komen over een internationaal instructeurs papier, zijnde iets als Orun, alleen dan zonder het rijden, of met, maar ik kan moeilijk mijn paard naar Engeland sjouwen elke keer bijvoorbeeld. (ik wil echt absoluut geen Orun papier, maar internationaal iets halen dus wel)

Ik hoop dat iemand hier meer over weet, of iemand kennen die hier meer over weet!
Laatst bijgewerkt door Navanja op 21-04-14 18:27, in het totaal 5 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:26

De afgelopen twee dagen ben ik lekker vrij geweest. Echt vrij.
Paard gereden en met de honden op pad geweest.

Ik heb vrijdagavond een Cane Corso herplaatser opgehaald. Dus ben flink bezig met de roedel en het gedrag van deze hond. :)

Sorry Navanja. Heb ik totaal geen kennis van.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:26

Mijn paasdagen ? Saai , huisje schilderen en ik heb weer een paar advertenties zo hier en daar op het net gezet .

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:28

:wave:

Ha ladies, een tijd erg druk geweest (en nog steeds eigenlijk) dus niet altijd in de gelegenheid geweest uitgebreid mee te praten!

Joyce: jeetje wat balen van het evenement, maar gelukkig geen verlies, dat is in ieder geval wel fijn!

Conny: helemaal klaar voor de masterclass?

Ik heb morgen een gesprek bij een klant over verlenging van 2 maanden van de werkzaamheden, dus daar hoop ik natuurlijk enorm op! (= 2 maanden x 30/40 uur per week ;) )

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:48

Ik heb ook gewoon gewerkt vandaag, winkel was open en ik was van dienst :)

Heb nog een lens besteld voor m'n fototoestel. Ik werk sinds een tijdje ook nog freelance voor hippomundo.be en ga daarvoor steeds vaker naar grote concours, dan is het wel fijn om ineens ook een paar leuke foto's te maken. Ben benieuwd wat ik ermee kan, want ben geen echte fotograaf natuurlijk :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:09

Fijn dat het bij iedereen zo druk is!
@Gwen: Wow, dat zou wel lekker zijn!! Veel succes vandaag!

Ik heb gisteren ook gewerkt. Deze week 4 opdrachten, dus als ik gisteren niet wat dingen had afgerond, zou het me echt niet lukken om alles voor elkaar te krijgen deze week. Heerlijk!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:16

Druk druk druk dus bij iedereen.
Heb mijn postzegel print probleem "opgelost". De Dymo weer vastgemaakt aan mijn Windows XP computer. Als ik dus een postzegel nodig heb, doe ik dat via de oude computer. Na 1 mei heb ik wat meer tijd en dan zal ik eens met TNT gaan babbelen of ze dit niet in orde kunnen maken. Hun software/plugin is gewoon niet up to date, werkt niet met Windows 8.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:01

Mijn Dymo werkt altijd eigenlijk best goed met de digitale zegel samen. Alleen heb ik ruzie met mijn adresboek en Dymo, mijn contacten komen niet meer door en hij plaatst de plaatsnaam voor de postcode...dus doe alsnog alles met de hand knippen en plakken :+

Ik heb gisteren ook een paar uurtjes gewerkt. Super effectief geweest: ik heb een heel ontwerp voor een tuin kunnen maken. Vandaag afwerken en in een presentatie stoppen, en dan kan ik weer verder met het volgende project!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:07

Yucca, heb jij windows 8? en welke browser gebruik je? Als het bij jou werkt, moet het bij mij ook kunnen.

Tuinen ontwerpen! Leuk! heb je een site? Kan ik s ff spieken.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:10

Super leuk om te horen dat jullie ook zo lekker bezig zijn!

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:58

Ik gebruik 'vrije' dagen ook altijd om stiekem toch wat te werken. Maar dan doe ik wel alleen leuke dingen, dit weekend aan de slag geweest met het schrijven van een nieuwe workshop, super leuk om te doen!