Mijn werkgever durfde het niet aan (met name omdat ik een functie vervul binnen het team en geen aanvulling ben).
Dus gekozen voor arbeidscontract (fijn voor mij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snorlex schreef:Overigens kun je als werknemer je werkgever wel "een hak" zetten. Leeraspect moet centraal staan, je moet een aanvulling zijn op het team (en dat is dus lang niet altijd zo). Kun je het aantonen? Of eigenlijk: kan de werkgever het tegendeel niet bewijzen? Dan is de werkgever de sjaak.
Mijn werkgever durfde het niet aan (met name omdat ik een functie vervul binnen het team en geen aanvulling ben).
Dus gekozen voor arbeidscontract (fijn voor mij).
Cayenne schreef:Ik lees ook nog altijd mee. Hopelijk hoef ik binnenkort niet actief mee te posten, want ik hoop morgen te horen of mijn contract voor bepaalde tijd omgezet gaat worden in een contract voor onbepaalde tijd.
Verlenging is niet meer mogelijk, dus het is het een of het ander en anders is 1 februari mijn laatste werkdag
Cayenne schreef:Ik lees ook nog altijd mee. Hopelijk hoef ik binnenkort niet actief mee te posten, want ik hoop morgen te horen of mijn contract voor bepaalde tijd omgezet gaat worden in een contract voor onbepaalde tijd.
Verlenging is niet meer mogelijk, dus het is het een of het ander en anders is 1 februari mijn laatste werkdag
Snorlex schreef:Dan is er sprake van een arbeidsovereenkomst (dus aanspraak maken op minimumloon) en ben je eigenlijk "gewoon" in dienst.
Door indienen klacht kan boete worden opgelegd aan werkgever.
Als werknemer heb je er dus niet zoveel aan, het verstoort uiteraard de arbeidsrelatie. Maar het is wel een tik op de vingers van werkgever waardoor deze in het vervolg hopelijk afziet van het oneigenlijk gebruik van de werkervaringsplek.
Snorlex schreef:Cayenne schreef:Ik lees ook nog altijd mee. Hopelijk hoef ik binnenkort niet actief mee te posten, want ik hoop morgen te horen of mijn contract voor bepaalde tijd omgezet gaat worden in een contract voor onbepaalde tijd.
Die zijn zeker niet op de hoogte van de aanzegtermijn??
Of werk je via uitzendbureau/is dit contract korter dan zes maanden?
Janine1990 schreef:Gefeliciteerd! Wat ga je daar doen?
Lotus83 schreef:Cayenne schreef:Ik lees ook nog altijd mee. Hopelijk hoef ik binnenkort niet actief mee te posten, want ik hoop morgen te horen of mijn contract voor bepaalde tijd omgezet gaat worden in een contract voor onbepaalde tijd.
Dat mag toch niet, zo kort van te voren? dat behoor je volgens mij echt een maand voor einde contract te horen...
ik ga voor je duimen
ps. ik zie dat al meer mensen hier hun vraagtekens bij hebben
Cayenne schreef:Snorlex, ik werk niet via een uitzendbureau en heb al twee keer een jaarcontract en 1 keer een half jaar contract gehad.
Als ze me nu iets aanbieden moet dat echt een vast contract zijn.