Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Maar er zijn binnen het onderwijs toch ook wel wat mogelijkheden buiten dat je voor de klas moet staan?
Amandavd schreef:Ik zie binnen het onderwijs wel een trend van mensen die heel snel hun lesgevende taken willen afstaan en meer andere taken willen. Ik kan mij dat goed voorstellen als je al jaren voor de klas staat, je horizon wilt verbreden en andere kennis wilt opdoen etc. maar de jonge generatie lijkt ook steeds meer die kant op te willen i.p.v. eerst eens goed te investeren in de kwaliteit van hun lessen, dat baart mij wel zorgen.
Ik geef aankomend jaar 6 klassen Engels, daarnaast ben ik vaksectievoorzitter, heb ik een werkgroep peersupport, begeleid ik stagiaires voor het vak Engels en heb ik een coachende taak richting de nieuwe docenten bij ons.
Amandavd schreef:Ik zie binnen het onderwijs wel een trend van mensen die heel snel hun lesgevende taken willen afstaan en meer andere taken willen. Ik kan mij dat goed voorstellen als je al jaren voor de klas staat, je horizon wilt verbreden en andere kennis wilt opdoen etc. maar de jonge generatie lijkt ook steeds meer die kant op te willen i.p.v. eerst eens goed te investeren in de kwaliteit van hun lessen, dat baart mij wel zorgen.
Sheran schreef:Ik ben er voorzichtig mee omdat ze vaak bijna vrijwillig zijn en wel ontzettend veel tijd kosten.