Nou, ik weet dat ze op de wat goedkopere krijtborden soms wat minder goed werken (lees: je krijgt het er slecht vanaf). Maar verder werkt het gewoon hetzelfde!
petrea
Geplaatst: 17-04-14 21:39
hyawatta schreef:
Ik heb voorlopig de ruimte bij m'n ouders in de garage dus echt naar kleur enzo inrichten kan helaas niet, maar fatsoeneren tot een trimsalon.
Hier word wel een beetje plat gepraat, boeren dialect maar niet zo erg als echte echte boeren haha
Met dat gedrag hyawatta ga je het zeker redden. De manier waarop je stigmatiseerd geeft al aan dat dat zeker niet je klanten zijn. Boeren hebben namelijk geen dieren die ze laten trimmen en zeker niet door iemand die op hen neer kijkt. De boeren hebben dieren voor een functie en nirt voor de heb om mee te showen.
Maar zou Hyawatta niet gewoon met "boeren" bedoelen de agrariërs in de omgeving die al generatie op generatie in de streek wonen en zo verbonden zijn met hun streektaal dat het "Nederlands" niet dagelijks of althans heel de dag gesproken wordt? Als ik kijk naar het gezin/familie waar mijn man uit komt, zij zijn al vanaf 1600-zoveel veeboeren in Friensland, Bakkeveen. Mijn eega is de eerste die zei "nee Heit, ik ga niet boeren" en hij vertrok naar het westen. Mijn schoonvader kon niet eens heel goed Nederlands spreken. Hij merkte al snel dat ik zijn Fries prima verstond en hij sprak Fries tegen mij, ik NL terug. Heel grappig. Mijn schoonmoeder, nu 92, heeft door diverse tia's ook moeite met Nederlands. Zij spreekt ook alleen nog Fries.
connepon85
Geplaatst: 18-04-14 09:16
Heb ik iets gemist? Is het niet een beetje overdreven om te stellen dat ze op boeren neerkijkt..?
Ik heb ook het idee dat ze het zo neerzette om te verduidelijken wat ze bedoelde en niet om te discrimineren. Wellicht had ze aanhalingstekens moeten gebruiken.
Ik vind het veel gezeur om niks. Beetje jammer om meteen van het slechtste uit te gaan, komop zeg.
Kan toch best bedenken dat er echt van die hele platte boertjes zijn, daar is niks mis negatiefs aan, leuk juist, dat is gewoon wat het is en met een èchte boer is niks mis, beetje raar om dat als scheldwoord te zien
Duplo
Geplaatst: 18-04-14 09:54
joyce2 schreef:
Ik heb ook het idee dat ze het zo neerzette om te verduidelijken wat ze bedoelde en niet om te discrimineren. Wellicht had ze aanhalingstekens moeten gebruiken.
Dat gevoel had ik ook, voor de reactie van petrea had ik er verder ook niet bij stil gestaan. Persoonlijk denk ik ook niet dat je door zo'n algemene opmerking direct op de kast moet gaan zitten?
Maar als je je werkgebied duidt als boeren en daar een luxe dienst wilt gaan bieden die toch best lokaal gebonden is gaan die "boeren" dan wel klant worden? Lijkt mij niet gezien wat ik eerder al schreef.
Daarbij vind ik het niet verstandig om zo over anderen te praten. Noem het dan dialect of streektaal. Dat klinkt netter en een stuk professioneler. Bovendien trap je dan ook niemand op de staart.
Hmmm, misschien is het ook weer streekgebonden hoe mensen over het woord 'boer" denken.
Hier zit een boer die groente en fruit verkoopt. Wij zeggen altijd: "Ik ga even naar de boer". Verder is het hier erg dorps met veel boerderijen. We hebben het regelmatig over boer Bram en die boer op de hoek bij de Molendijk. Of die boer met die koeien.
Hier is het doodnormaal eigenlijk en niks raars aan.
Ze zegt in haar post "Er wordt hier wel een beetje met een boeren dialect gepraat, maar het is niet zo erg als bij echte boeren!" Dan wordt het woord toch alleen gebruikt om ons een beeld te geven van hoe de mensen daar ongeveer spreken? Daar werd namelijk naar gevraagd door iemand.
Ik zie er verder ook echt niets raars in, ik dacht gelijk aan het type mensen dat bij mij op school zat. Wij noemden ze ook altijd boeren, zo noemden ze zichzelf ook en m'n klasgenoten die wat met een boer hadden, zeiden ook gewoon "Zo, straks lekker op date met m'n boer!". Mijn ervaring is trouwens dat je boeren en "boeren" hebt. Ik hoop niet dat ik iemand daar nu mee voor het hoofd stoot, maar daar bedoel ik mee: - Boeren die er super hip bijlopen, zonder boerse tongval, met een hip auto'tje, etc - Boeren die met hun strontklompen (en vaak met overal) aangescheurd kwamen op de trekker en die voor mij, als deerne uit de Randstad, toch behoorlijk lastig te verstaan zijn...
@HorseTopShop: Nee, ik doe niets speciaals. Maar 2e paasdag sta ik op een evenement, ik ga daar wel wat dingen met een leuke korting verkopen, maar echt iets paas-achtigs doe ik niet.
Mijn bedrijf (zakelijke dienstverlening) leent zich niet zo voor paas-acties. Wel schrijf ik onder iedere mail vandaag "fijne paasdagen toegewenst". Telt dat ook mee?
rien10
Geplaatst: 18-04-14 13:25
Kan een van jullie mij helpen? Sinds kort heb ik n nieuwe PC, windows 8. De Dymo Label writer 400 doet het prima. Maar als ik naar digitale postzegel ga, dan kan ik niet printen omdat "er geen geschikte label printer gevonden is". Dit is zowel in Google Chrome als in Internet Explorer. Ik ga nog even FireFox proberen, wie weet.
Ik heb in 't begin ook heel veel problemen gehad met de Digitale postzegel van PostNL. Vaak storingen, of dat hij de postzegel halverwege 2 labels print waardoor hij onbruikbaar is.
Heb daar nooit goede support op gekregen van PostNL. Maar ze vergoeden wel netjes de misgedrukte postzegel zodra ik een foto opstuur.
Niet dat je echt iets "hebt" aan m'n reactie, maar het bevestigd wel dat je niet de enige bent met problemen tussen de digitale postzegel en het daadwerkelijk uit kunnen printen met de Labelwriter 400...
Ik denk dat je het beste even contact op kunt nemen met Dymo en/of PostNL.
Ik heb inderdaad ook af en toe problemen met het printen, net als wat Femke zegt, dat hij hem half print. Zo irritant! Vorige keer was ik zo pissig, dat ik niet eens de moeite heb genomen om PostNL te mailen voor de vergoeding. Heel stom, ik weet het, maar tegen de tijd dat ik me weer herinnerde dat er wat fout was gegaan met die postzegel, vond ik het al te laat om er nog een klacht over in te dienen.
Ik kan dat via MyParcel wel, zo vaak als ik wil en samen met andere stickers op een A4 vel in de combinatie die ik wil. Bevalt me nog steeds perfect via hen
Nee, dat kan niet als je een postzegel via PostNL print. Pakketten doe ik inderdaad ook via MyParcel, maar qua postzegels heb ik geen zin om steeds velletjes te moeten halen bij het postkantoor. Elke keer als ik ze nodig had, had ik er net niet voldoende, of waren ze op en was het postkantoor gesloten.