Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:45

AnnemiekvM schreef:
Movement schreef:
Gisteren had ik in de ochtend een sollicitatiegesprek. Aan het eind van het gesprek zeiden ze dat ze aan het eind van de dag contact met mij zouden opnemen, maar ik heb nog niks van ze gehoord. Is het verstandig om nog geduldig te wachten, of zal ik ze zelf terug bellen?

Heb je al iets gehoord?

Sorry ik heb dit berichtje gemist, maar ja heb reactie terug gehad! :D

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 23:02

Wat een leuk topic, ik wist helemaal niet dat deze bestond. Ik lees en praat ook graag mee. Ik ben bevoegd docent Nederlands & geschiedenis, maar ben momenteel hoofdzakelijk leerjaarcoördinator van de bovenbouw van het vmbo.

Het is voor mij erg spannend morgen, al moet ik eerlijk zeggen dat de leerlingen het in onze afdeling niet best hebben gedaan. Ik kan de resultaten al inzien (onder voorbehoud van de N-term). Ik wacht de N-termen met hoop af...

Amandavd

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 05:14

Wij hebben een slagingspercentage van 95,5% met 8 cum laudes tot nu toe.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:03

Hier 86%, maar kan nog 91% worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:09

Amandavd schreef:

O wauw, op wat voor school sta je?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:09

Op de mavo hebben we nu 82 en dat kan nog in de 90 eindigen.
3 gezakt, 2 zonder kans en 7 met een goede kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:45

Amandavd schreef:

Wat een hoop cum laude, gefeliciteerd!

Wij hebben een brede school, van mijn leerlingen (BK, 3 klassen) iedereen geslaagd, andere kaderklassen nog net geen 100% en ook voor GT nog net geen 100% (wel haalbaar).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:57

Amandavd schreef:

Wauw knap hoor, zoveel cumlaude.

Wij hebben op de mavo 95,6 % geslaagd, 4 hebben een herkansing en hebben allemaal wel nog een kans. Al is het voor 1 wel echt pittig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:25

PSvanLot schreef:
Amandavd schreef:

O wauw, op wat voor school sta je?

School met alleen VMBO-T leerlingen.
Wij hebbeb 2 definitief gezakt en 4 met herkansingen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:05

Hee vakantiegangers! Zijn jullie al een beetje bijgekomen van het afgelopen schooljaar? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:09

Ik was al niet echt aan het werk ivm burn out, maar kom wel bij van het feit dat ik feen 'moetjes' heb. Dat geeft rust.
Ik sta niet zo positief in de start van volgend jaar, maar dat zie ik dan wel weer.

Voor nu lekker genieten.
En ik hoop dat iedereen dat aan het doen is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:32

Heerlijk op de vakantie, maar helaas wel al over de helft van de vierde week! Volgende week nog een week en dan zijn we weer thuis in de zesde week.

Vind als eerste vakantie hebben echt het minst fijn. Kans dat je dan met hele warme dagen weer in de lokalen staat is dan zo groot.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 18:56

Helemaal mee eens. Ik haat vroeg vakantie hebben. Gelukkig zijn wij komend schooljaar weer regio laat.

Verder geniet ik erg van de vakantie. 8-) Hopelijk de rest ook?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:01

Ik ben net terug van een schoolreis van 3 werken, waarvan 2 in de vakantie. Was een geweldige ervaring (culturele stage en uitwisseling in Tanzania) maar ook intens.
6 weken is voor mij nooit genoeg geweest om op te laden en om eerlijk te zijn zie ik er ieder jaar weer als een berg tegenop om te beginnen. Als ik eenmaal begonnen ben gaat het wel, maar in de vakanties ben ik veel creatiever en meer mezelf, en heb ik af en toe nog wel eens zin in dingen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:21

Dat lijkt me een waanzinnige reis zeg!
Wat was het doel? En met hoeveel leerlingen ben je gegaan? En hoe ben je daar verbleven enzo?

Wel heftig hoor, dat je alleen zo in de zomervakantie een beetje jezelf kan zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:46

PSvanLot schreef:
Heerlijk op de vakantie, maar helaas wel al over de helft van de vierde week! Volgende week nog een week en dan zijn we weer thuis in de zesde week.

Vind als eerste vakantie hebben echt het minst fijn. Kans dat je dan met hele warme dagen weer in de lokalen staat is dan zo groot.

Eens! Hier waren ook vroeg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:34

Goof schreef:
Dat lijkt me een waanzinnige reis zeg!
Wat was het doel? En met hoeveel leerlingen ben je gegaan? En hoe ben je daar verbleven enzo?

Wel heftig hoor, dat je alleen zo in de zomervakantie een beetje jezelf kan zijn.

3 weken, 27 leerlingen, 4 begeleiders en een arts. Doel was culturele uitwisseling: we hebben vier scholen bezocht waar de leerlingen buddies kregen: Tanzaniaanse leerlingen van hun leeftijd waar ze dan de hele dag mee optrokken. Het was een hele mooie lokale ervaring en we hebben zoveel mooie mensen leren kennen en van ze geleerd. Ze waren zo vrolijk en gastvrij! En we waarderen onze eigen douche nu heel erg! En het feit dat we gewoon in ons eentje in een bed kunnen slapen. We kampeerden steeds op het schoolterrein.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 21:40

Wow, heel gaaf Sheran! Moet een onvergetelijke ervaring zijn. Hoe werd bepaald welke leerlingen hieraan mee deden?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:43

Was het absoluut! Ze moesten motivatiebrieven schrijven en we verdeelden het een beetje gelijk over beide locaties en klas 4 en 5. Er zat een heel traject van een jaar aan vast, dus daar moesten ze ook voor open staan.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:46

Wat een ervaring! Leuk dat je wat foto's deelt.
Ik heb al 3 weken erop zitten. Nog twee en dan begint weer het opstarten. Het is heerlijk om alles op je eigen tijd te doen.
Heb een pittig jaar achter de rug dus was er echt aan toe. Maar vind het ook altijd leuk om weer te beginnen. Maar eerst nog even genieten van de vakantie.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:39

Ben benieuwd wat het nieuwe jaar brengt.

In januari is onze teamleider gestopt en in april is er een nieuwe gekomen.
In juni meldde de directeur dat hij onze vestiging ging verlaten en op 1 vestiging verder ging en per aanvang nieuwe schooljaar is er een nieuwe die onze vestiging gaat besturen samen met een andere kleine school binnen onze scholengemeenschap. We zijn zijn 7 scholen, variërend van 75 tot 1200 leerlingen.

Het is binnen onze school ook hard nodig. Het is er momenteel een giga puinhoop en hoop dat de nieuwe directrice orde op zaken kan gaan stellen.

Ik ben tevreden met haar komst, ik zit in de mr en ken haar al lange tijd. Hopelijk kan ze veel voor ons fijne schooltje doen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 11:02

Ik ben vorig jaar uit het onderwijs gestapt. Ondanks veel liefde voor de leerlingen, had ik de behoefte om mij verder te ontwikkelen. Zo heb ik altijd een beetje de angst gehad om mijn hele carrière lang ''alleen docent'' te zijn geweest.

Hier kom ik nu snel op terug. Ondanks dat ik nu pas een paar maanden ergens anders werk, en het ook echt een prima werkplek is, met een mooie balans tussen werk en privé, mis ik zo ontzettend de school als werkomgeving en de leerlingen als eerste prioriteit. Zeker nu ik in de vakantie oud-leerlingen tegenkom (die dan ook heel lief aangeven dat ik gewoon maar weer terug moet komen <3 ), heb ik dus de knoop doorgehakt. Ik heb 2 sollicitaties verstuurd, welke uiteraard pas eind augustus worden bekeken en ik hoop van harte dat ik bij 1 van die 2 weer aan de slag kan. Duimen jullie mee?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 11:26

Herkenbaar verhaal Mano.
Ik ben er een aantal jaar geleden uit gegaan omdat ik wilde kijken wat er nog meer is en wat ik nog meer kan en om niet met pensioen te gaan en te spijt te krijgen dat ik alleen maar docent ben geweest. Maar ook ik miste het onderwijs en de leerlingen en na 2 jaar stond ik weer voor de klas.
Succes!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 14:32

Mano, wat leuk om te horen!! Succes met je sollicitaties!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:23

Goof schreef:
Herkenbaar verhaal Mano.
Ik ben er een aantal jaar geleden uit gegaan omdat ik wilde kijken wat er nog meer is en wat ik nog meer kan en om niet met pensioen te gaan en te spijt te krijgen dat ik alleen maar docent ben geweest. Maar ook ik miste het onderwijs en de leerlingen en na 2 jaar stond ik weer voor de klas.
Succes!

Dan heb je het aanzienlijk langer vol gehouden dan ik :')
Maar fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit soort gedachten.