Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:58

Gewoon blijven brainstormen, er komt heus wel iets boven borrelen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:56

Doe ik ook zeker, zal vast iets vinden haha.

Stort me nu vooral op het leren van de theorie ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:23

Namen verzinnen vind ik altijd leuk! Heb je al een idee wat voor een type trimsalon je wilt en welke doelgroep daarbij past? Ik denk namelijk dat het wel goed is om je op een bepaalde manier in de markt te zetten en niet te kiezen voor: wie komt die komt. Wil je het graag basic houden? Of vind je het leuk om echt contact te maken met de honden en hun bazen en daarbij verzorgingsspullentjes te verkopen en advies geven? Misschien wil je wel een luxe uitstraling en behandeling? Dat zou ik ook meenemen in je zoektocht naar een naam.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:29

Ik ken 5 mensen die een trimsalon hebben en eigenlijk hebben ze allemaal hetzelfde idee qua naam. Trimsalon "naam". Of: Hondentrimster "naam".
Ik denk toch dat zoiets de mensen goed aanspreekt en ze weten meteen wat het is.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:15

ook niet onderschatten dat je activiteit in de bedrijfsnaam een heel nuttige zoekopdracht is voor google en dergelijke ;-)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:25

Mwah, het werkt misschien wel iets mee, maar als het er niet in staat en je de boel verder prima optimaliseert, zie ik daar absoluut geen probleem in. In mijn naam staat ook niet dat ik een "online dierenwinkel" ben, maar het staat bijvoorbeeld wel op Google Maps, op mijn KVK inschrijving, op mijn site, etc. etc. Stel je zou je trimsalon "Het Knippaleis" noemen (ik zeg maar even wat) en je zou op je site een intro tekst zetten met "Trimsalon Het Knippaleis is hét adres voor alle honden en katten met een bad hair day." dan heeft Google snel genoeg door dat Het Knippaleis een trimsalon is.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:16

Hier ook een naam waar niet direct fotografie uit naar voren komt en inmiddels hoor ik van steeds meer mensen dat ik goed te vinden ben in Google.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:27

Er hoeft ook niet perse de naam hond of iets in voor te komen, en ik wil toch gewoon trimsalon en geen spullen zoals halsbandjes enzo verkopen, misschien kater ooit eens maar ik wil eerst de trimsalon goed aan het lopen krijgen en dan kan dat er altijd nog wel bij.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:37

Wat heb je zelf dan bedacht al?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:44

Je zou ook kunnen kiezen voor Trimsalon ' De blauwe kamer' en dan de salon flink blauw verven. Dan heb je wel een naam die blijft hangen, zeker als mensen er al eens geweest zijn! Of trimsalon 'Jungle Fever' en de boel behangen met bosbehang. Of misschien woon je wel vlak bij de heide of bij de zee, dan kan je dat erbij betrekken. Als je gaat verhuizen maakt het toch niet uit als je de naam veranderd, want je zal dan ook weer een andere klantenkring moeten opbouwen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:55

Wat Yucca zegt kan idd ook goed werken, zo komt 11A toch ook aan haar naam? Als er een kort, duidelijk verhaal achter zit, dan is dat ook catchy genoeg.

Mijn neven hebben sinds 2 jaar een springkasteelverhuur overgenomen. Drie maal raden hoe die heet: Hippo springkastelen. En ik heb de naam van Hipponet ook niet eens zelf bedacht... Supertoeval, maar nu is de familiegrap dat we een HIPPO imperium willen uitbouwen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:59

Hahaha, wat wordt het volgende Hippo bedrijf binnen de familie? ;) :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:35

Ik ben aan het puzzelen met mijn Algemene Voorwaarden, heeft iemand een goede site met voorbeelden?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:12

foxy80 schreef:
Wat Yucca zegt kan idd ook goed werken, zo komt 11A toch ook aan haar naam? Als er een kort, duidelijk verhaal achter zit, dan is dat ook catchy genoeg.

Mijn neven hebben sinds 2 jaar een springkasteelverhuur overgenomen. Drie maal raden hoe die heet: Hippo springkastelen. En ik heb de naam van Hipponet ook niet eens zelf bedacht... Supertoeval, maar nu is de familiegrap dat we een HIPPO imperium willen uitbouwen.

Zoiets idd! Bij mij komt het vanuit mijn eigen naam, maar door de catch vragen veel mensen ernaar waardoor dat mijn naam wel blijft hangen ;-)

haha, wel leuk, zo'n HIPPO imperium!

@Dapnik: Kijk eens bij je brancheorganisatie. Vaak hebben die een voorbeeld op hun website staan omdat het vaak erg branche gerelateerd is.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:20

Yucca schreef:
Je zou ook kunnen kiezen voor Trimsalon ' De blauwe kamer' en dan de salon flink blauw verven. Dan heb je wel een naam die blijft hangen, zeker als mensen er al eens geweest zijn! Of trimsalon 'Jungle Fever' en de boel behangen met bosbehang. Of misschien woon je wel vlak bij de heide of bij de zee, dan kan je dat erbij betrekken. Als je gaat verhuizen maakt het toch niet uit als je de naam veranderd, want je zal dan ook weer een andere klantenkring moeten opbouwen.

O , ... ben net een pimpelpaarsekamer aan het schilderen , wit , het was geen gezicht ;)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:41

Hyawatta, zit je in een regio met een dialect? Ik heb mijn naam met een Westfries tintje gedaan. Woon hier in een klein dorp, waar iedereen wel een klein woordje Westfries spreekt.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:37

Ik heb voorlopig de ruimte bij m'n ouders in de garage dus echt naar kleur enzo inrichten kan helaas niet, maar fatsoeneren tot een trimsalon.

Hier word wel een beetje plat gepraat, boeren dialect maar niet zo erg als echte echte boeren haha

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:21

Dapnik schreef:
Ik ben aan het puzzelen met mijn Algemene Voorwaarden, heeft iemand een goede site met voorbeelden?

Je kan even contact opnemen met de KvK.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:00

Iemand enig idee waar je krijtstiften kan kopen? Ik heb op Google gekeken, maar dan krijg ik alleen webshops en ik wil gewoon ff naar een winkel om ze te halen. Bij Zeeman, Action, Blokker kon ik ze in elk geval niet vinden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:15

Ik koop ze bij de AVA Papierwaren, maar geen idee of dat bij jullie ook bestaat :)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:16

Hier zijn ze te koop bij bruna en hema

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:52

Aarrgh, ik was gister nog in de Hema en ben helemaal vergeten te kijken! Wat suf! haha
Thanks voor de tip :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:38

Krijtstiften???

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:59

Ja, dat zijn van die soort markers, maar dan met krijt. Ik heb hele leuke kleine krijtbordjes gekocht, die wil ik gaan gebruiken op evenementen om de prijzen van de artikelen op te zetten. Nu vind ik gewone krijtjes een beetje lomp, die stiften schrijven makkelijker.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:47

Worden ook veel gebruikt in de horeca, dus Marko, Sligro en Staples zullen ze vast ook wel hebben!

Poe, ik heb net een bruiloft achter de rug. Zere voetjes nu en eerst maar eens een groot glas water gedronken...