Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:25

Malissa, belastingdienst zoekt vaak helpdeskmedewerkers. Die zitten in die hoek geloof ik?

Ik ben nog steeds zoekende wat ik nu eigenlijk wil. Overstap naar de zorg lijkt mij wel wat. Maar hoe dan en wat precies is de volgende vraag :')

Malissaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:43

Dank jullie voor de tips!

Ik heb net even gebeld naar een bedrijf want ik had daar een tijdje terug op een vacature gesolliciteerd en nu heb ik vanmiddag een sollicitatiegesprek via skype. Ik heb dit echt nooit gedaan en vind het best wel spannend!

Heeft iemand hier ervaring mee?

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:00

Ik zoek iemand die goed is in bètavakken rond Venlo. Kleine baan bij huiswerkbegeleiding/bijlesinstituut, maar wie weet leest een student opzoek naar een bijbaantje dit?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:54

Kom even binnenvallen, zou iemand hier misschien mijn cv even door willen kijken ? Voor eventueel tips ?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:26

hoe ging je gesprek Malisa?
Lijkt mij ook raar een gesprek over Skype!

Juudith, hoe ging je gesprek bij EJ? Leuk dat je wat kansen hebt zo, succes vrijdag!

Gittekit, fijn hoor dat je er zoveel van opsteekt!

Hier nog steeds lekker aan het werk. Ga er steeds meer in zitten. En mijn flex 24-32 contract is veranderd naar een 32 contract, dus ik ben blij :)

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:52

Hier ook nog fijn aan het werk en zelfs nog ongewild 4 uur extra gekregen. Werk nu drie hele dagen en dus nog 4 thuis. (nou ja thuis werk ik nog veel meer, maar je moet wat als beginnend leerkracht :-) )
Ga zo door meiden want zelf ik, zonder ervaring, kwam aan de slag.

ps ik heb wel vrijwilligerswerk gedaan en dat heeft mijzelf enorm geholpen om zeker voor de klas te staan tijdens mijn proefles, maar ook geholpen om te laten zien hoe gemotiveerd ik was.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:40

Gesprek was leuk en anthousiast, kwam er alleen achter dat het om een 0 12 contract ging.. Begin volgende week hoor ik meer!

Malissaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:14

Fijn dat je contract naar 32 uur is gegaan Tancreda :)

Kippetje, netjes dat je zonder ervaring werk heb gevonden!

Vond het eerst wel spannend zo gesprek via skype, maar niet eens zo raar. Weet alleen niet wat ik nu moet denken heb echt geen idee of dit wel of niet goed ging. Morgen wordt ik gebeld als goed is dan krijg ik uitslag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:48

Gefeliciteerd Dimple!

En super Tancreda! Heb je nu nog maar 1 baantje? Of ben ik in de war? :o

Ik ben vanaf nu nog een paar vakantiedagen aan het opmaken. Over twee weken nog een afscheidsdingetje (waar ik alleen nog maar toestemming voor heb mogen geven, dus ben heel erg benieuwd). Alvast twee sollicitatieactiviteiten opgegeven bij het UWV. En nu maar hopen dat ik snel weer iets ga vinden!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:33

Hi,

ik had mij alweer gemeld maar ik gok dat ik nu toch even iets langer blijf plakken. Mijn contract loopt 14 februari af en heb nog 2 weken vrije dagen staan. Dus eind januari zit ik al thuis. Helaas. Mag ik mee komen kletsen?

In ieder geval: Drentse, communicatie, content, redactie, journalistiek, marketing. Inmiddels bijna 4 jaar aan het werk op het gebied van content. HBO diploma journalistiek in 2011 binnen gehaald, getuigschrift communicatie aan de uni van Jyväskylä (Finland), getuigschrift PR, Voorlichting en Marketing (NHA) en nu bezig met cursus Marketing NIMA A. Zou niet zo hopeloos moeten lijken als dat het aanvoelt geloof ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:47

Winged schreef:
Hi,

ik had mij alweer gemeld maar ik gok dat ik nu toch even iets langer blijf plakken. Mijn contract loopt 14 februari af en heb nog 2 weken vrije dagen staan. Dus eind januari zit ik al thuis. Helaas. Mag ik mee komen kletsen?

In ieder geval: Drentse, communicatie, content, redactie, journalistiek, marketing. Inmiddels bijna 4 jaar aan het werk op het gebied van content. HBO diploma journalistiek in 2011 binnen gehaald, getuigschrift communicatie aan de uni van Jyväskylä (Finland), getuigschrift PR, Voorlichting en Marketing (NHA) en nu bezig met cursus Marketing NIMA A. Zou niet zo hopeloos moeten lijken als dat het aanvoelt geloof ik :=

https://www.ziggo.com/nl/werken-bij/vac ... web-editor

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:52

Jans schreef:
Winged schreef:
Hi,

https://www.ziggo.com/nl/werken-bij/vac ... web-editor

Weet je de locatie ook? Vorigen waren allemaal Utrecht namelijk...
Edit: Belletje achteraan gedaan: Standplaats is Utrecht helaas.

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:10

Ik zou me ook graag hier willen melden. Sinds 1 januari ben ik werkloos na een paar jaar maatschappelijk werk te hebben gedaan. Helaas zijn er op het gebied van social work nog heel veel werkzoekenden dus ergens tussenkomen zal niet makkelijk zijn. Heb sinds een paar maanden ook besloten om naar Noord-Brabant te verhuizen, het liefste Breda. Ik loop nu een beetje tegen zo'n 'kip-ei' verhaal aan: verhuurders nemen niet gauw het risico om een huurder te pakken die geen werk heeft en arbeidsplaatsen willen natuurlijk liever dat je in de omgeving woont en deze ook kent. Ik heb mezelf een beetje de luxe gegeven om de komende 2 of 3 maanden mij te richten op werk waarvoor ik gestudeerd heb. Mocht ik daarna nog niets gevonden hebben, dan ga ik mij ook op andere richtingen oriënteren. Een 'geluk' is dat ik tot december dit jaar voorlopig wel in de WW zit, dat geeft een beetje rust.
Dus mocht iemand een goede tip hebben omtrent banen in de welzijnssector? Ook banen bij gemeentes en/of woningstichtingen zijn voor mij prima.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:10

idinn schreef:
Malissa, belastingdienst zoekt vaak helpdeskmedewerkers. Die zitten in die hoek geloof ik?

Ik ben nog steeds zoekende wat ik nu eigenlijk wil. Overstap naar de zorg lijkt mij wel wat. Maar hoe dan en wat precies is de volgende vraag :')

Ik werk in de zorg, al behoorlijk wat jaar dus al je vragen hebt...

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt , bedrijf waar ik 8 december ben begonnen, daar stop ik eind volgende week en begin 1 januari ergens anders.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:17

Vorig jaar november ben ik officieel werkloos geraakt. Mijn roots liggen in de horeca maar nu ben ik bezig met commerciële economie deeltijd. Echter is het zoals vele merken erg moeilijk om aan werk te komen. Wie o wie bekijkt vaker CV's en wil mijne bekijken en heeft evt. Tips voor banen die aan mijn profiel voldoen? Ik wil zo graag maar elke keer mis ik ervaring volgens bedrijven..echter zijn alle bedrijven waar ik heb gewerkt erg te spreken over mijn werk mentaliteit...
Oja... ik woon in Zeeland.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:15

Kippetje, fijn dat het nu ook zo goed gaat bij jou en je extra uur hebt gekregen!

Juudith, oh dat is niet heel veel. Zoek je liever iets fulltimes?

En Malissa??? Al wat gehoord?? Lijkt mij echt raar via skype!! Ik heb niet eens skype :')

Janine, nee heb er nog een baantje naast :) Dat doe ik 1 dag in de week en soms wat uren thuis in het weekend/avond.
Raar hoor dat het einde eraan zit te komen. Ik hoop ook dat je snel wat gaat vinden!!

Winged, super balen hoor. Hoop dat je iets kan vinden!

Conquesta, ja dat is echt lastig en moeilijk he!! Sowieso voor je bent verhuisd zou ik in je motivatiebrief aangeven dat je plannen hebt naar Brabant te verhuizen op korte termijn. Hopelijk geven ze je een kans :(:)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:32

Nee ik zoek meer iets rond de 24 uur zodat ik mijn fotografie er naast kan doen en daar ook tijd voor heb

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:54

Wat zouden jullie eigenlijk doen? Baan waar je uitzicht hebt op iig nog bijna 2 jaar in dienst (wel met halfjaar contracten) wat wel leuk is opzich, maar absoluut niet in het straatje ligt waarvoor je bent opgeleid. Of voor een tijdelijk (1x half jaar) ervaring opdoen WeL in je vakgebied (maar waar je over twijfelt of je dat je leven wilt maken omdat het seizoenswerk is). Dus ga je voor wat leuk is, maar onzeker, of iets wat minder bij je past maar wel zekerheid geeft? Ik vind het een moeilijk iets. Ik ben geneigd voor zekerheid te kiezen, omdat ik gewoon vaste lasten EN vooral mijn paarden heb die genoeg kosten...

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:20

Zoals ik nu sta zou ik kiezen voor meer zekerheid ondanks dat het dan niet helemaal het straatje is wat je wilt.. Vanuit daar kun je altijd verder kijken naar iets wat wel meer in je straatje past..
maar ik snap dat het lastig is, zit zelf met precies het zelfde haha!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:23

Tancreda lastig! Zelf heb ik geen eigen paarden en erg lage vaste kosten en ouders en een vriend die mij ondersteunen als ik iets doe in mijn straatje.

Alleen ik ben blijkbaar niet eens goed genoeg voor werkervaringsplek :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:09

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:45

Ik verdiende in de Zakelijke schoonmaak meer....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:52

Sonja_vR schreef:
Ik verdiende in de Zakelijke schoonmaak meer....

Hmmm... das nogal wat...
Wat voor eisen zaten daar aan? Vast niet dezelfde eisen?

En wat zou volgens jou een redelijk salaris zijn in dit geval?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:33

Zakelijke schoonmaak verdiende ik 11,75 bruto bij aanvang , dat is ongeschoolde arbeid.
Als ik de eisen zie zou er per uur echt wel een paar euro bovenop mogen denk ik dan
Geen idee wat gebruikelijk is in dergelijke functies:?
Dus echt een bedrag noemen zou voor mij echt uit de lucht grijpen zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:58

Nou, je bent hier al meer dan behulpzaam mee! Dankjewel!