[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:37

Cynn schreef:
Je bedoelt dat je het file parkeren niet hebt geleerd? :=

Ik bedoel dat ik altijd achteruit file moet parkeren of in een parkeervak vooruit / achteruit. Maar nooit vooruit fileparkeren. Mag dit op je examen of is dat te makkelijk?

Cynn
Fotograaf

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:48

Oh zo.
Als jij gewoon de auto netjes parkeert, goed op je omgeving blijft letten en niemand in de weg zit.. Dan mag jij gewoon zo je auto neerzetten hoor. Waarom moeilijk maken als het ook makkelijk kan? Je moet juist voor de makkelijke, snelle maar veilige optie gaan. :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:17

Ja dat mag maar je moet het wel vanuit stilstand doen. Dus niet doorrijden zoals bij de stopopdracht maar eerst stoppen naast de parkeerstrook en daarna de oefening beginnen.

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:48

Polly schreef:
Ja dat mag maar je moet het wel vanuit stilstand doen. Dus niet doorrijden zoals bij de stopopdracht maar eerst stoppen naast de parkeerstrook en daarna de oefening beginnen.

Oke, bedankt! :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:31

Iemand een tip voor Utrecht of Arnhem oid voor een cursusdag theorie waarna je gelijk je theorie kan halen?
Uit een boek leren is niet mijn ding :o Maar er is behoorlijk wat aanbod op google waardoor ik niet weet welke te kiezen..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:32

vraag eens aan je instructeur, die weten vaak wel welke cursussen goed gegeven worden

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:37

Volgende week vrijdag pas mn eerste les, dus ik zal het eens vragen. De telefoniste van desbetreffende rijschool wist het niet helaas. Ik dacht ik kan mooi voor vrijdag nog even snel zo'n dag volgen om mn theorie zsm te hebben. Maar dus toch maar wachten op de lessen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:00

instructeurs zijn meestal wel thuis in welke rijscholen goede cursussen geven en welke niet, apart dat degene aan de telefoon dat niet wist, maar goed tis niet anders. Succes iig, heb je wel al een boek? Als je vragen hebt mag je ook altijd even een pb sturen hoor.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:11

Ik heb het theorie gebeuren van itheorie, ik vind het ideaal. Het is allemaal online, en de tekst kan zelfs worden voorgelezen. Ook is er na elk hoofdstuk een toetsje.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:19

Dat werkt ook goed inderdaad!! Voordeel van een cursus van een instructeur is vaak dat je wat ervaringen uit de praktijk mee krijgt wat ook heel fijn is maar itheorie is zeker een goede aanrader!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:53

Ik wil echt een dagcursus ipv zelf thuis met boek of computer bezig zijn. Dus een dag naar Utrecht oid, daar cursus volgen gevolgd door het examen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:55

volgensmij raden ze bij dagcursussen ook altijd aan om je boek door te lezen?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:29

Leuk topic! Ik moet morgen voor het eerst praktijkexamen doen. Net m'n laatste rijles gehad en word nu wel zenuwachtig :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:32

succes!!

ik moet de volgende keer als ik van hem les heb men instructeur trakteren op een hamburger, we hadde een weddenschap/deal en ik heb die verloren :')

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:32

Haha Lianne, wij lessen bij de zelfde rijschool. Ik werk op de stal waar Yentl haar paard heeft staan.
Met wie had je een weddenschap?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:26

daar ben ik ook wel benieuwd naar want ik ken ze ook :D

Zoals hierboven al genoemd, ook bij een dagcursus is het de bedoeling dat je de stof al doorneemt, zo'n cursus is extra voor de knelpunten en de ezelsbruggetjes/instinkers maar je verwacht toch niet serieus dat alle verkeersregels in een dag te behandelen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:30

Ben vrij groen de eerste keer naar zo'n dagcursus gegaan , heel veel opgestoken en net gezakt met paar fout

Ben van bewindvoerder gewisseld en hij negeert mijn rijbewijs vraag wat , alles moet nog opstarten met hem dus ik zit te wachten . Ruim een jaar na eerste keer theorie cursus en examen en ben er wel klaar mee , frustratie want had allang rijbewijs kunnen hebben als die vorige trol mij niet zo zat tegen te werken :o . Helaas mijn droom voor dit jaar er ook door laten schieten , maar hoop snel theorie weer op te kunnen pakken en een cursus her en der te nemen en nog vaker zakken voor theorie en hopen dat ik rijles vast nemen mag . Vind het zo moeilijk niet jaloers te zijn op mensen die slagen en dan denk ik ja potver ik had ook allang kunnen rondtoeren.

Ik blijf gezellig meelezen , sorry frustratie even uit :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 02:29

Waarom nog vaker zakken voor theorie? Waarom niet gaan buffelen in je boek en ze eens een poepie laten ruiken en gewoon in 1x slagen de volgende keer?
Komt op mij een beetje over van: omdat jullie zo lang duren ga ik lekker een paar cursussen doen, lekker puh!
Dan zou ik ook geen haast hebben als bewindvoerder...

Misschien is het zo niet bedoeld hoor, maar zo komt het nu een beetje over.. Excuse me ik I'm wrong

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:29

Eens met Polly. Heel apart dat je vaker wilt zakken voor je theorie, waarom in godsnaam? Kost toch ook alleen maar geld en tijd.. Waarom zou je dat willen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:54

Heb je medische indicatie? Oftewel moet je een "ja" invullen op je eigen verklaring Dan kan je daar ook alvast mee aan de gang, de medische molen loopt niet zo snel en dan heb je dat maar vast gehad. verder zou ik me als de sodemieter gaan verdiepen in de verkeersregels en ze ook echt leren en zorgen dat je in 1x slaagt, met deze mentaliteit moet je de weg ook niet op.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:36

Ik begin maandag al aan mijn eerste rijles, onwijs veel zin in maar schijt ook 7 kleuren _O- _O-

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:52

Kreeg geen hap door m'n keel vanochtend maar ik ben in 1 keer geslaagd! *\o/*

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:53

Gefeliciteerd!! :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:40

Gefeliciteerd!!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:40

Gefeliciteerd!