Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:16

Hmm er staat toch een contactpersoon bij de vacature?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:18

Ja. Maar geen mail :) Ik ga morgen poging wagen tot bellen, al vind ik dat best lastig omdat je niet weet of ze dan concreet kunnen/willen aangeven wat dan wel de reden was van dat ik het niet geworden ben. Afstand is het in ieder geval niet... Het is voor mij even de snelweg oprijden en na 20 minuten ben ik er :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:25

zou idd sowieso contact zoeken , mocht het echt afstand zijn, dan kun jij direct de foute afstand corrigeren ,

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:26

Als je gewoon belt kun je zeggen dat je graag wilt leren zodat je het een volgende keer misschien beter of anders kunt doen... en als ze dan geen antwoord willen geven heb je pech. Ze zijn het niet verplicht geloof ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:34

Ik ben nu een klein beetje gefrustreerd...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:38

Grrrrrrrrrrrrrrrr ben ik druk bezig met de brief, wil ik als laatste het adres toevoegen... is de vacature foetsie (stond een uur geleden er nog). Oftewel; gesloten wegens vele reacties. Dat is stom!

Goed, heel realistisch gezien had ik niet veel kans ivm gebrek aan ervaring daarin en te hoog opgeleid (zochten mbo namelijk), maar toch.... het is stom! :+

CV heb ik ondertussen wel weer keurig up to date incl geplande cursus :) (bedankt mri voor die tip!)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-01-14 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:39

Als je ze afwijzen omdat je niet binnen 40 km woont,terwijl je dat wel doet, dan zou ik zeker bellen :j

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:41

Je kunt altijd proberen te bellen inderdaad, waar je alleen wel voor moet oppassen denk ik is dat je niet jezelf slachtofferig laat overkomen. Gewoon rustig uitleggen dat je er graag van leert en die afstand niet het probleem kan zijn (denk dat als je het in die volgorde gooit, ze je makkelijker antwoord geven dan wanneer je gelijk begint over dat de reden niet de juiste kan zijn).

Zap, kvk moet ik inderdaad ook nog gaan doen. Vandaag de eerste stap gehad, en dan nu de komende dagen hier verder mee aan de gang. Hoe heb jij het inschrijven ervaren? Kost het veel moeite om te regelen, en aan welke kosten moet ik hiervoor denken?

purny, waarom gefrustreerd?

Hier zo even klaarmaken om naar een bijeenkomst te gaan van de gemeente, over het speelbeleid in onze dorpskern. Sowieso beroepsmatig interessant, en wellicht dat ik hier kan beginnen met netwerken. Is nooit verkeerd.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:45

Idd doen zoals Merileth zegt.... Niet slachtofferig overkomen, maar leerpunt maken!!

Purny? wrom?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:56

Ik doe een BBL opleiding Verzorgende IG. Ik krijg al elke keer te horen dat ik niet voldoe aan de punten die worden gesteld en dat ik het niet kan en niet zal redden.(in mijn eentje een afdeling runnen, schakelen tussen situaties, werkdruk). Nu is er dus besloten dat ik niet voldoe aan de punten. Als ik dus stop met de opleiding, stop ik automatisch met school en neem dus in feite ontslag op het werk.

Gevolg is dat ik alles verspil. Ik kan de opleiding niet afmaken wegens incomepetent zijn maar ik kan ook niet weg zonder dat ik alles kwijt raak. En dat ga ik dus niet doen.

Daarom voel ik mij gefrustreerd en klem gezet door de opleiding. Als ik dit had geweten was ik nooit aan deze opleiding begonnen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:46

vuurneon schreef:
Grrrrrrrrrrrrrrrr ben ik druk bezig met de brief, wil ik als laatste het adres toevoegen... is de vacature foetsie (stond een uur geleden er nog). Oftewel; gesloten wegens vele reacties. Dat is stom!

Goed, heel realistisch gezien had ik niet veel kans ivm gebrek aan ervaring daarin en te hoog opgeleid (zochten mbo namelijk), maar toch.... het is stom! :+

CV heb ik ondertussen wel weer keurig up to date incl geplande cursus :) (bedankt mri voor die tip!)

Balen zeg!!

Maar door gebrek aan ervaring laat ik me niet meer tegen houden. Ik heb woensdag een tweede gesprek (na een gesprek en assessment) voor een functie waar ze iemand met 4 jr ervaring voor zochten. (Ik ben nog geen 1,5 jr afgestudeerd en heb nog geen jaar ervaring)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:49

Ow nee, als ik de vacatures moet laten schieten waar ze X aantal jaar ervaring vragen, dan zou ik 1 keer per maand kunnen solliciteren.

Ik heb vandaag een brief gestuurd die meer zelfzeker zou moeten overkopen, waarin ik mezelf meer verkoop. Kreeg al vaker de opmerking van familie en vrienden dat ik te lief, te vrijblijvend was. Maar man, wat vind ik het toch moeilijk. Op papier vind iets als snel vreselijk arrogant overkomen. Goed, we zullen wel zien of het werkt. :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:48

Merileth schreef:
Zap, kvk moet ik inderdaad ook nog gaan doen. Vandaag de eerste stap gehad, en dan nu de komende dagen hier verder mee aan de gang. Hoe heb jij het inschrijven ervaren? Kost het veel moeite om te regelen, en aan welke kosten moet ik hiervoor denken?

Inschrijven is gratis :). En het inschrijven is zo gepiept hoor. Dat kan voor het grootste gedeelte digitaal en dan moet je naar een kantoor en dan zit je daar en gaat de meneer of mevrouw van de kvk allerlei dingen printen en dan is het een handtekening zetten en klaar :).

Ik heb verder geen startkapitaal nodig en kan zo aan de slag. Ik ben een eenmanszaak begonnen. De VAR (die bedrijven soms van je vragen en waar weer wel haken en ogen aanzitten.....) is een stuk ingewikkelder. Dat is van de belastingdienst en geeft de relatie tussen ondernemer en werkgever aan. Dus in feite of je wel zelfstandig bent, of je voldoet aan de eisen van minimaal 3 opdrachtgevers etc. Dat vind/vond ik echt ingewikkeld.

Ook moet je rekening houden met je inkomsten (moet je bijvoorbeeld inkomstenbelasting betalen?). En je moet zelf facturen gaan sturen en BTW-aangifte ed. Vergeet niet dat je een (groot) deel van je salaris aan inkomstenbelasting kwijt ben (ongeveer 1/3e, dat komt de belastingdienst volgend jaar halen).

En dan heb je nog al die regeltjes (zoveel uur in de onderneming werken anders geen startersvoordeel bv).

Kortom, het inschrijven is een eitje. De rest daarentegen :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:06

SplashIsLief schreef:
vuurneon schreef:

Balen zeg!!

Maar door gebrek aan ervaring laat ik me niet meer tegen houden. Ik heb woensdag een tweede gesprek (na een gesprek en assessment) voor een functie waar ze iemand met 4 jr ervaring voor zochten. (Ik ben nog geen 1,5 jr afgestudeerd en heb nog geen jaar ervaring)

Ik laat mij er ook niet door weerhouden hoor, anders was ik ook niet aan die brief begonnen ;)
Maar om het rot gevoel tegen te gaan, houd ik mij liever voor dat ik het toch niet was geworden :D (en goed, was ook niet heel waarschijnlijk gezien mijn opleiding en wat ze vroegen. Zat wel een groot verschil tussen). Dat houdt mij gemotiveerd om toch weer door te gaan :)

Contract op het werk is nog steeds niet geregeld, daar krijg ik wel een punthoofd van nu :+

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:39

Ik stuur ook overal brief naar hoor! ook al vragen ze 5 jaar werkervaring!

Ik heb ipc 2.5jaar werkervaring dit wel als bbl maar wel al veel ervaring.
Ik zie het maar positief net afgestudeerd met al 2.5 jaar ervaring en ze kunnen mij nog vormen zoals ze willen!

Woensdag mag ik op gesprek ben benieuwd... open sollicitatie dus geeeen idee voor hoeveel uur of dat het alleen op oproep zal worden.
Maar we gaan lekker op gesprek zonder verwachting heb ik iig weer een gesprek gehad

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:50

Zien jullie een bhv cursus als een nuttige aanvulling op het en cv?
ik heb ws binnenkort mijn functioneringsgesprek. Collega had hem vrijdag, hoorde dat eigenlijk iedereen vrijdag had gemoeten... Deze week zal het niet worden. Manager zit een week in het buitenland.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:51

Ja, ik vind het wel zinvol om te vermelden mri :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:59

Staat bij mij standaard op cv en volgende maand gaan we weer voor de herhaling.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:59

Ik heb en niet, maar is wel iets wat ik kan aankaarten bij func. gesprek, dat ik het graag wil halen.
bedrijf gaat verhuizen (pand ernaast) en daarmee praktisch los van moeder bedrijf. Ws is er nooit aan een bhv-er gedacht ( pleisters zijn bv ook nergens in het pand te vinden, ehbo doos komt uit steentijdperk en de gaasjes hebben een tht van '00 ofzo :+ )
en dat terwijl moeder bedrijf een aardige werkplaats heeft met toch wel heel wat "gevaarlijke" apparaten (zaag machines, freesmachines, zware apparatuur, las apparaat) en werkplaats personeel (man of 25-30 denk ik).

ga gewoon bij pz is navragen wie de bhv-ers zijn (ws vrouw grote baas, maar die is half dec met pensioen gegaan...)
grote kans dat er nu geen bhv-er is... En daar kan ik dan mooi gebruik van maken!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:02

Mri schreef:
Zien jullie een bhv cursus als een nuttige aanvulling op het en cv?
ik heb ws binnenkort mijn functioneringsgesprek. Collega had hem vrijdag, hoorde dat eigenlijk iedereen vrijdag had gemoeten... Deze week zal het niet worden. Manager zit een week in het buitenland.

Ja vind ik wel!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:02

Mri schreef:
Ik heb en niet, maar is wel iets wat ik kan aankaarten bij func. gesprek, dat ik het graag wil halen.
bedrijf gaat verhuizen (pand ernaast) en daarmee praktisch los van moeder bedrijf. Ws is er nooit aan een bhv-er gedacht ( pleisters zijn bv ook nergens in het pand te vinden, ehbo doos komt uit steentijdperk en de gaasjes hebben een tht van '00 ofzo :+ )
en dat terwijl moeder bedrijf een aardige werkplaats heeft met toch wel heel wat "gevaarlijke" apparaten (zaag machines, freesmachines, zware apparatuur, las apparaat) en werkplaats personeel (man of 25-30 denk ik).

ga gewoon bij pz is navragen wie de bhv-ers zijn (ws vrouw grote baas, maar die is half dec met pensioen gegaan...)
grote kans dat er nu geen bhv-er is... En daar kan ik dan mooi gebruik van maken!

Hihihiihih goedzo :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:03

Mijn vriend heeft het ook net gehaald, baas kwam erachter dat er lang niet dagelijks (lees: zelden..) een BHV'er aanwezig was dus mijn vriend had zoiets van; prima! :D
Op mijn werk hebben wij een stuk of 20 (of meer..) :+ moet ook wel in een 24 uurs bedrijf. Dus wij zijn altijd blij als een nieuwe werknemer komt die al BHV heeft :) want het lukt nu ook niet altijd om altijd een BHV'er daar te hebben.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:09

Ik heb hem ook gehad. Maar mijne hebben ze bij mijn vorige werkgever laten verlopen.. t stelt niks voor en is wel leuk voor op je CV :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:24

Ik heb eind 2012 een situatie meegemaakt waar ik blij was dat de bhv-er er was. En dat was bij een ict bedrijf op kantoor ( cursus leider werd niet goed, zakte onderuit, draaide ogen weg en liet ineens alles lopen). Die man is met vermoeden van hersenbloeding met de ambu mee gegaan.

in dit bedrijf waarin n werk er best aardige ongelukken gebeuren. Denk dat meerdere bhv-ers geen overbodige luxe is hier.
en een fatsoenlijke verband trommel al helemaal niet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:34

Kan zo wat gebeuren in de werkplaats wat dat betreft en dat zijn vaak geen fraaie ongevallen...
(Ik heb volwaardig EHBO. Voor brandjes trommel ik de BHV wel op hihi)