Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:20

Heino schreef:
Hovenier lijkt me bij uitstek een functie waarbij ervaring/vaardigheid belangrijker is dan veel theoretische kennis. Lijkt me dat een thuiscursus dus niet zo veel toevoegt hier, eerder vrijwilligerswerk bij een arboretum ofzo :)

Nou, ik ben eigenlijk al heel veel in de tuin bezig, ik heb een moestuin en grote achtertuin met vijver zelf aangelegd, en van jongs af aan mee opgegroeid eigenlijk.. Ervaring heb ik wel. Maar ik mis gewoon wat theoriekennis merk ik. Ik wil graag plantennamen kennen met bijbehorende informatie, plantenziektes, hoe ze groeien.. Ik denk dat je zonder die theorie vrij weinig kan doen op een stage oid.

HouVanUtopia

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:55

De theorie daarin leer je pas echt goed op een goed leerbedrijf. Vriend is hovenier.
Op school leer je tuurlijk de namen maar ook veel die je nooit tegen komt.
Koop een plantenboek en een bomenboek en je komt al heel ver door zelf herkennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:42

Even egopost* Het gaat op mijn werk echt poedersuiker -O-
begon gisteravond al spanning te krijgen voor t werk vandaag, vanmorgen voelde ik me gewoon ziek en die gevoelens waren niet voor niks, ik zou met mijn directe collega samenwerken en die stak meteen van wal wat ik alleemaal fout had gedaan! Dus binnen 5 min dat ik er was was ik al zo boos en in tranen dat ze even schrok van mijn reactie. Maar t is gewoon poedersuiker want er worden dingen van ons verwacht die we gewoon neit waar kunnen maken dus zitten we hier allebei poedersuiker. Gelukkig kwam er nog een andere collega langs die met me meeleefde en me gerust stelde dat het gewoon de manier van werken is. T is eigenlijk te bizar voor woorden, gelukkig heeft mn collega me alles rustig uitgelegd zodat ik nu beter bij ben en dat is wel fijn. Maar damn wat een bizarre baan dit... -O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:02

Naar Joolien. ikzeg iets nieuws zoeken... want dit is ook niks zo. Hier idem, werkt gewoon niet voor mij en voor hun ook niet, want die man begint t door te krijgen dat t voor mij niet zo werkt... en dan is het ook voor je zelf kiezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:03

Ir1ne schreef:
Naar Joolien. ikzeg iets nieuws zoeken... want dit is ook niks zo. Hier idem, werkt gewoon niet voor mij en voor hun ook niet, want die man begint t door te krijgen dat t voor mij niet zo werkt... en dan is het ook voor je zelf kiezen..

Ga ik ook doen, ik ga morgen flink aan de bak voor wat vacatures. Hier wil ik zsm weg. Veranderen doet het namelijk toch niet.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:08

Bah, dat is geen fijn nieuws. Wat Ir1ne ook al zegt, voor jezelf kiezen, anders klap je helemaal onderuit, en dat wil je ook niet.
Ir1ne, fijn dat hij nu wel door krijgt dat jij je daar echt niet op je plek voelt. Hoe ging het vrijdag eigenlijk met dat gesprek?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:27

Ik meld me ook. Afgestudeerd als industrieel ingenieur in scheikunde. Alsook afgestudeerd als agro biotechnoloog. 1 jaar gewerkt als project ingenieur in r&d. Door verhuis naar ander provincie zoek ik nu werk in industrie gebied gent-Terneuzen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:31

Hebben jullie dat soms ook, een echte sollicitatiedip? Dat je gewoon net iets minder zin hebt? Ik blijf dan wel sollicitaties versturen, maar naderhand lees ik het toch altijd terug in de brieven dat het wat minder ging. Ze komen dan veel minder enthousiast over en ik grijp sneller naar standaardzinnen.

Edit: balen Jolien. Hopelijk komt er snel iets anders op je pad.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:43

Merileth schreef:
Bah, dat is geen fijn nieuws. Wat Ir1ne ook al zegt, voor jezelf kiezen, anders klap je helemaal onderuit, en dat wil je ook niet.
Ir1ne, fijn dat hij nu wel door krijgt dat jij je daar echt niet op je plek voelt. Hoe ging het vrijdag eigenlijk met dat gesprek?

Ging goed, als het goed is willen ze me hebben, loon moet nu nog akkoord....

Werd ook weer gebeld voor een andere functie via een uzb, dichterbij waar mn vriend woont... maar ik ga eerst bij dat van vrijdag aan het werk indien het loon akkoord is :) ik ben niet voor het springen van bedrijf naar bedrijf maar dan zit ik er eerst wel goed :)

Stop ook eerst met solliciteren. Ik word er helemaal sollicitatiedol van en ben er eigenlijk wel klaar mee. Als ik eerst werk heb heb ik ook geen plicht, en kan ik gewoon rustig kijken... ik heb nog mn droombaan die loopt... waarvoor ik nog een uitnodiging verwacht.. of iig hoop ik daarop..
Heb nog voldoende lopen en wil dat eerst maar eens afwerken.. dat lijkt me verstandiger. Daarnaast word ik in April nog weer voorgesteld bij een vervoerder..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:46

Gini schreef:
Hebben jullie dat soms ook, een echte sollicitatiedip? Dat je gewoon net iets minder zin hebt? Ik blijf dan wel sollicitaties versturen, maar naderhand lees ik het toch altijd terug in de brieven dat het wat minder ging. Ze komen dan veel minder enthousiast over en ik grijp sneller naar standaardzinnen.

Edit: balen Jolien. Hopelijk komt er snel iets anders op je pad.

Onwijs. Bij mij is het nu vooral omdat ik bijna altijd op gesprek mag komen, maar na de tweede ronde afval omdat er iemand bij zit die ervaring heeft in eenzelfde bedrijf. Dat is me de laatste maand al drie keer gebeurd dus ik ben er even klaar mee. :=

Edit: fijn Ir1ne!!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:49

Dakario schreef:
Ik meld me ook. Afgestudeerd als industrieel ingenieur in scheikunde. Alsook afgestudeerd als agro biotechnoloog. 1 jaar gewerkt als project ingenieur in r&d. Door verhuis naar ander provincie zoek ik nu werk in industrie gebied gent-Terneuzen.

Ken je de site bcfjobs.nl? Daar staat waarschijnlijk zat ik jouw studie richting.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:55

*\o/* *\o/* *\o/* net me sollicitatie gehad! Vrijdag werd ik gebeld, door bureau veritas, mijn moeder werkt daar ook en ik heb er al eerder vakantie werk gedaan. Of ik nog wat zocht..jazeker ! Of ik gelijk maandag (vandaag) op gesprek wilde komen. Ben er geweest, moest er om 11 uur zijn. Nu hopen dat ik binnenkort aan de slag mag ! De vacature op dit moment is voor Coördinator Trainingen maar misschien dat er ook nog iets kwam en hij zou me spoedig mailen! *\o/* *\o/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:56

Ik mag ook veel op gesprek, maar idd nergens aangenomen. Ik word gewoon tureluurs van het feit dat er zoveel dingen zijn die me leuk lijken en dat ik van bedrijf naar bedrijf moet hopsen.. dat is zo niet mijn ding, maar pa zegt het is voor je eigen bestwil...bedrijven houden ook geen rekening met jou ...

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:58

Sollicitatiedip ken ik ja. Ik begon er al klaar mee te raken tot ik ineens mijn fantastische idee kreeg. Nu ben ik daar mee bezig geweest, en weet ik bij god niet meer wat ik nog meer kan proberen. Ben uit wanhoop ook maar indoor speeltuinen, musea en alles langs gegaan, maar ze hebben gewoon écht niemand nodig.

Mioux, dat is wel even heel goed nieuws ja!

En Ir1ne, wat fijn dat dat dan wel goed ging. Veel plezier daar in ieder geval!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:08

Is nog niet zeker, ze moeten nog akkoord gaan met het loon :)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:22

Hm, ja. Ik ga gewoon van het positieve uit :j . En dat terwijl ik zelf inderdaad nu ook in die sollicitatiedip zit :') . Ik blijf wel zoeken, voor de vorm, maar ik vind momenteel ook gewoon niet veel. Ga gewoon rustig door, aangezien ik nog thuis woon en eventuele samenwoonplannen ook pas doorgang kunnen vinden als ik vaste inkomsten heb, maar momenteel ben ik het even beu. Ondanks de fijne berichten een paar dagen geleden heb ik nu zoiets van, ik wil gewoon ergens aangenomen worden, en niet voor het geval dat in het bestand opgenomen worden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:28

@Merileth ik ben ook erg blij ! Na een jaar thuis te zitten is dit toch wel erg fijn ! Nu maar hard duimen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:28

Ik word voor te veel dingen uitgenodigd en ik haat onzekerheid... daar loop ik nu op vast.. omdat je nu niks achter de hand hebt en geen werkgever hebt die zegt ga maar op gesprek... dat was bij mijn vorige wek zo. nu moet ik sneaky doen erover....bah..

maar als ik maandag eerst aan het werk kan is het sowieso prettig, dan kan ik eerst een stopje inlassen. als er dan iets voorbij komt wat beter past ga k wel gewoon op gesprek... :( en ik haat sneaky... maar is niet anders.. dat is op uitzendbasis.. dus scheelt dan wel dat ik zo weg kan.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:45

Je moet datgene kiezen waar jij je prettig bij voelt. Als jij zelf momenteel het liefst maandag bezig gaat, en vandaaruit verder gaat zoeken, dan is dat zo. Bedrijven gedragen zich momenteel niet netjes naar werknemers, omdat ze het kunnen maken. Als jij nu een keer voor je gevoel minder netjes moet zijn, om het beste uit jezelf te halen, het zij zo.

Ik zit hier momenteel even een beetje in dubio. Ik heb al langer ideeën om een eigen bedrijf te beginnen, hoewel ik dat idee wel een beetje (een boel) eng vind. Ik weet wel wat voor dingen ik het liefst zou willen doen, en begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ik in eerste instantie als freelancer aan de gang moet. Nu wil ik daarvoor een gratis website aanmaken, en gratis visitekaartjes laten maken, ook een beetje om te kijken of dit mij bevalt. Nu ben ik alleen op zoek naar een pakkende 'bedrijfsnaam', die vrij goed samenvat waar mijn talenten, vaardigheden en kennis liggen: begeleiden van kinderen, zowel op onderwijskundig gebied als in de vrije tijd. Opvang van kinderen, en hoogbegaafdheid. Hoeft niet zozeer binnen een strakke opvangsituatie, ook meer chaotischere omgevingen (festivals, tv-/filmset en dergelijke) liggen mij aardig. Ik ben eigenlijk op zoek naar een originele naam, maar weet even niets. Als een van jullie een idee heeft, dat graag!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:07

Je kunt sws op ZZP basis aan het werk hoor. Als ik jou zo hoor is daar voldoende markt voor dus je kunt t altijd proberen...
Ik ken jou niet dus een bedrijfsnaam... lastig. Je kunt het spelen op waar je markt ligt of wat je doet... die het idd samenvat.. maar ik weet niet wat dat precies is... Casting Kids?? Of .. Preventing Home Alone ( verwijzing naar de film??)

Ik vind het heel onprettig om me minder netjes te gedragen. De intercedent zei echter het is uitzendwerk; dus voor beide kanten zitten daar voordelen aan... en daar moet je gebruik van maken. Ik vind het gewoon lastig om te springen steeds. wil ook niemand op de tenen staan maar soms is dat gewoon niet anders..

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:44

Ik heb besloten dat ik inderdaad maar gewoon ga proberen op zzp basis te gaan werken. Nette site er achter en klaar. Ik zat eerst te denken aan Tamarix, omdat die boom bij de oude Grieken symbool stond voor schoonheid. Vond het ook leuk klinken. Echter, het schijnt ook de boom te zijn waaraan Judas zich heeft opgehangen, en heeft dientengevolge vanuit de bijbel niet zo'n goede naam. :')
Nu heb ik gekozen voor Capsella, herderstasje. Ik vind het zo'n leuk plantje altijd, met hele schattige bloemetjes. Nu dus maar bezig met die gratis site en dan visitekaartjes fiksen. *\o/*

Ik kan het nu ook nog heel ruim houden met wat ik doe, juist omdat ik veel kanten op kan met mijn opleiding. Ik kan me nu dus aan bieden voor kinderopvang, maar ook huiswerkbegeleiding, werken met kinderen met achterstand of voorsprong, of, wat mijn fantastische idee is van laatst (ja, ik gooi het nu open, omdat er al een paar dagen tussen zitten ;) ) kinderbegeleider op een filmset. Vanavond is er een bijeenkomst over het speelbeleid in de gemeente, nu kan ik in ieder geval die naam ook al naar voren gooien, omdat ik met de site aan de gang ga.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:33

Merileth ik ben vanaf morgen ook ondernemer :j. Ik ga nu aan de slag als freelancer, maar ik blijf door solliciteren. Ik vond het ook doodeng, maar je moet het gewoon maar doen denk ik :D. Dus ik ben vandaag bij de kvk geweest en heb me ingeschreven. Doodeng :j, maar het voelt wel cool :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:52

Heb een reactie terug op mijn solicitatie voor de beveiliging in Schiphol... Heel vaag. Ze zouden me niet gekozen hebben omdat ik niet binnen een straal van 40 km woon... Schiphol is 27 km voor mij rijden...

Althans dit maak ik op uit de reactie...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:12

zap schreef:
Merileth ik ben vanaf morgen ook ondernemer :j. Ik ga nu aan de slag als freelancer, maar ik blijf door solliciteren. Ik vond het ook doodeng, maar je moet het gewoon maar doen denk ik :D. Dus ik ben vandaag bij de kvk geweest en heb me ingeschreven. Doodeng :j, maar het voelt wel cool :D

Vind het beide goede ideeen.

Lifaya ik zou gewoon terugmailen en om specifieke reden vragen. Nee heb je en ja kun je krijgen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:12

Terug mailen gaat niet. Het is een No Reply email...