Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lotus83 schreef:Hoi Allemaal,
Ik had me al eerder gemeld in dit topic en nu heb ik advies nodig.
Ik had zelf per 1 november ontslag genomen bij mijn vorige werkgever, daar was ik tot 1 december in dienst en sinds 8 december een nieuwe baan...
Helemaal leuk zou je denken...., nee dus, het is tot nu toe helemaal niet wat ik ervan had verwacht en het blijkt kwa functie ook net even anders te zijn.
Ik baal als een stekker..., gister probeerde ik hier thuis over te praten maar werd door mijn vriend een beetje afgekapt onder het mom van gewoon wennen... vandaag weer gewerkt en ik weet dat ik hier niet gelukkig ga worden.
In november had ik ook nog ergens anders gesolliciteerd en niets gehoord, tot vandaag...
ik kreeg een mail of ik nog interesse heb en zo ja of ik dan op gesprek wil komen.
Ja, dat wil ik, maar ik vind het ook best lastig aangezien er door de baan waar ik nu ben wel tijd in mij word gestoken....
dus, wat zouden jullie doen?
alvast dank
silvericathy schreef:Ik heb een vraag met betrekking tot de overname van Manpower.
Per 1januari werk ik via Manpower.
Echter heb ik nog geen contact getekend... Dit kan pas vanaf een x aantal uren dat ik in dienst ben voor het bedrijf. Mijn contract wordt ook pas tegen die tijd gemaakt.
Met andere woorden ik werk op het moment binnen het bedrijf niet meer voor tempo team want tempo team is daar vervangen door manpower.... Maar ondertussen werk ik nu dus zonder contract. Manpower heeft eerder in het proces aangegeven dat de contracten op tijd getekend moesten worden (zonder contract geen loon).
Hoe zit het, wanneer ik bijvoorbeeld volgende week een andere baan aangeboden zou krijgen waar ik per direct kan beginnen? Vanwege de weinige uren die ik de afgelopen weken gemaakt heb, en de komende weken ga maken ben ik genoodzaakt om ander werk te zoeken.
Snorlex schreef:Doet die werkgever ook aan het belastingvoordeel woon-werkverkeer?
Ik krijg minder reiskosten vergoed dan wat maximaal is toegestaan. Maaaar aan het einde van het jaar wordt dat verrekend (belastingvrije vergoeding van werkgever). Leuk extra zakcentje aan einde van het jaar
Lalidan schreef:Stille meelezer meld zich. Als de vacature je wel wat lijkt, zou je dan niet eerst gewoon kunnen solliciteren Janine? Of eerst eens met ze bellen hoe het nou precies zit. Wie weet is er best nog over te praten of zijn er inderdaad andere vergoedingen mogelijk. Zo niet, nou ja, dan heb je er een klein beetje tijd in gestoken en is het antwoord gewoon nee. Afwijzen kan altijd nog.
Als je de functies eigenlijk ook niet leuk vind en er meer nadelen zijn is het wat anders, maar nu al afwijzen enkel om de KMvergoeding lijkt mij ook wat voorbarig.
dorientjuh schreef:Ik heb ook HBO'er en zelfs met een aantal jaar werkervaring heb ik nog geen €13 bruto per uur kunnen krijgen. Ik ben na mijn studie zelfs begonnen voor €1600 bruto in een fulltime baan. Dus zo slecht vind ik dat niet. De reiskostenvergoeding is wel laag, maar ik zou zeker solliciteren. Als je maar iets hebt, dan kun je daarna altijd nog verder solliciteren.
Toen ik klaar was met mijn studie dacht ik ook wel dat ik zo rond de €2500 bruto zou gaan verdienen. I wish.
Hier er vandaag weer twee sollicitaties eruit gedaan en op een andere sollicitatie een afwijzing gekregen. Ik ben nu van de strategie: niet op alles wat los en vast zit solliciteren, maar gericht solliciteren op functies waar ik een (redelijk) goede kans maak.
dorientjuh schreef:€2000 is ook minder dan €13 per uur? Voor 36 uur.
Reisafstand is wel redelijk ver ja.
Mijn vriend werkt op 1,5 uur reistijd / 96 km enkele reis. Hij heeft gelukkig kunnen afdingen dat hij gratis met het OV reist. Anders had hij ook weer een hoop moeten inleveren.
Mando schreef:Kan je niet aangeven wat de knelpunten zijn voor je.
Misschien is er een oplossing voor.