Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:25

Ik merk wel dat alles nu over de feestdagen getild wordt vwb gesprekken.

8 jan 2e gesprek bij een leuk bedrijf
Had ik een open sollicitatie naartoe gestuurd
1e gesprek gehad en ze zouden begin januari terug komen maar belde vorige week al dat ze me nog graag een keer wilde spreken
Ik hoop echt dat dat wat wordt. ..

Verder nog 3 sollicitatie lopen die allemaal begin januari gesprekken gaan voeren

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:30

Een eerder geplaatste vacature is niet juist geplaatst. De vacature is echt onwijs leuk, ik zou bijna zelf solliciteren. Je komt te werken in een informeel team, veel contact met mensen en meer een service dan sales functie.

Functie omschrijving:

Voor een van mijn opdrachtgevers ben ik op zoek naar telemarketing medewerker. De opdrachtgever is actief op landelijk niveau en bezoekt mensen op locatie om uitleg en instructie te geven over verschillende hulpmiddelen, zoals onder andere scootmobiels. Je gaat werken met een specifieke groep binnen de samenleving; ouderen en/of mensen met een beperking.

Je volgt leads op, je maakt offertes en je zorgt ervoor dat de order wordt geplaatst. Toekomstige klanten vragen informatie of een offerte op via de website of telefonisch. Jij gaat deze aanvragen behandelen. Vaak gaat het om mensen met een beladen verhaal, een luisterend oor bieden is van essentieel belang. Samen met je collega's zorg je voor de juiste afhandeling. Je neemt telefonisch contact op en je zorgt voor de algehele afwikkeling.

Je wordt een belangrijk onderdeel van het serviceteam, op een proactieve wijze klanten en verkopers ondersteunen is een belangrijk onderdeel van de functie. Daarnaast is het van belang dat je kunt multitasken; aan de ene kant biedt je een luisterend oor terwijl je ondertussen ook afspraken maakt.

Wat bieden wij:

- Salaris conform CAO + bonusregeling.
- Per direct aan de slag.
- Kans op vast dienstverband.

Functie-eisen:

- Je hebt minimaal 2 jaar ervaring op commercieel/marketing gebied.
- Sociaal sterk en empathisch vermogen.
- Je bent sterk en correct aan de telefoon.
- Je bent woonachtig in of nabij Barneveld.
- Je hebt affiniteit met MVO.
- Ervaring met B2C contact.
- Je bent per direct beschikbaar.
- Je zoekt een baan voor 40 uur per week.
- Je zoekt een baan met toekomst.
- Je beschikt over mbo+ werk en denkniveau.

Branche: Commercieel.

Aantal uren: 40 per week.

Bij gebleken geschiktheid kans op een vaste plaats in het team.

Interesse gewekt? Neem dan contact op via 085-4873440 of mail naar patrick@alpdiensten.nl

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:58

Osha, jammer van die sollicitatie :(:) Maar wel goed bezig met netwerken, hopelijk rolt daar wat uit!

Oh Solleke, dan sta je ook raar te kijken, eerst een uitnodiging en dan die afwijzing. Gelukkig was het een foutje, succes 5 januari!!!

Kaatje, fijn, gefeliciteerd!

Dimple, dat is fijn te horen :)

Mando, spannend, succes alvast voor de 8e!

Hier nog blij aan het werk :) Het werk bevalt goed. Heb nu 2 contracten, de dagen dat ik bij het ene bedrijf niet werk, kan ik bij een ander werken (0 uren contract). Doe ook wat thuiswerk, heel fijn vind ik dat :)

Maar pfff, ff stress over UWV. Nou ja, stress. Ze hadden blijkbaar geen loon voor december doorgekregen, dus heb ik dat gecorrigeerd. Maar die correctie is niet meegekomen, dus staat er nu dat ik 0 euro heb verdiend in december. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, krijg ik straks teveel uitkering... kan je zeggen; leuk toch. Maar ik ben degene die daar later voor op de blaren moet zitten (logisch ook). Helaas kunnen ze het bij de telefoon niet corrigeren (best jammer na 20 minuten wacht & er uit worden gegooid en daarna nog 15 minuten wacht). Maar ik word teruggebeld vandaag. Ik ben benieuwd...

Janine1990

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:32

Nou dat biedt perspectief voor mij Tancreda... Net mijn WW aangevraagd...

Vanmiddag nog wel een sollicitatie verstuurd.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:16

Ik raak dit topic de hele tijd kwijt!

Mando - wat spannend een tweede gesprek. Veel succes!
Tancreda - wat vervelend dat gedoe met de UWV. Wel fijn dat het werk goed bevalt!
Stamper - vervelend hé, dat gesolliciteer zonder resultaat. Ooit zal het lukken..

Hier ging de netwerk bijeenkomst goed. Ga bij twee op gesprek deze maand, waarvan ik iets van hoop heb bij eentje (die ander is meer een kijkje nemen in de keuken zeg maar). Bij die andere zei ik op een gegeven moment (na een tijdje praten) iets van: Allemaal leuk en aardig, maar eigenlijk zoek ik gewoon nu een baan. Toen antwoorde hij met: Kom in het nieuwe jaar maar langs. Dus wie weet :P

Verder ben ik ook weer begonnen met een nieuwe ronde sollicitaties, al is er niet veel in mijn straatje op het moment. Net 1tje weggestuurd waarbij 1 van de eisen is: als overtuigd christen in het leven staan. Nu ben ik niet goddienstelijk, heb het ook in de brief gezegd. Heb het maar gewoon geprobeerd!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:46

Ja ik hoop het wel. Vandaag weer 2 de deur uit gedaan, dus ben benieuwd!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:05

Lotus83 schreef:
Hoi Allemaal,

Ik had me al eerder gemeld in dit topic en nu heb ik advies nodig.

Ik had zelf per 1 november ontslag genomen bij mijn vorige werkgever, daar was ik tot 1 december in dienst en sinds 8 december een nieuwe baan...

Helemaal leuk zou je denken...., nee dus, het is tot nu toe helemaal niet wat ik ervan had verwacht en het blijkt kwa functie ook net even anders te zijn.
Ik baal als een stekker..., gister probeerde ik hier thuis over te praten maar werd door mijn vriend een beetje afgekapt onder het mom van gewoon wennen... vandaag weer gewerkt en ik weet dat ik hier niet gelukkig ga worden.

In november had ik ook nog ergens anders gesolliciteerd en niets gehoord, tot vandaag...
ik kreeg een mail of ik nog interesse heb en zo ja of ik dan op gesprek wil komen.

Ja, dat wil ik, maar ik vind het ook best lastig aangezien er door de baan waar ik nu ben wel tijd in mij word gestoken....

dus, wat zouden jullie doen?

alvast dank

Ik quote mezelf maar even.

Als eerste, iedereen een heel gelukkig 2016!

Ik ben toch op gesprek geweest en heb zelf een ochtend proefgedraaid, naast mijn huidige baan waar ik dus over twijfel.

Heeft dit het makkelijker gemaakt? Nee. Het proefdraaien was echt leuk, en als mijn sollicitatie bij hun geen maand op de plank had gelegen had ik geen moment getwijfeld.

Maar goed, mijn huidige baan dus.
Ik begin inderdaad wel meer te wennen maar er zijn nog steeds een aantal zaken waar ik tegenaan loop waardoor ik dus denk niet gelukkig te worden.

Alle ins-en outs wil ik liever niet neerzetten. Ik wel deze week mijn eide proeftijd gesprek (ik weet dat ze me willen houden)

Ik ben nog steeds aan het wikken en wegen, zeker ook omdat ik, als ik weg zou gaan wel wat moet inleveren (kwa contract)

Volgens mij best een warrig verhaal

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 07:29

Kan je niet aangeven wat de knelpunten zijn voor je.
Misschien is er een oplossing voor.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:05

Ik heb een vraag met betrekking tot de overname van Manpower.

Per 1januari werk ik via Manpower.
Echter heb ik nog geen contact getekend... Dit kan pas vanaf een x aantal uren dat ik in dienst ben voor het bedrijf. Mijn contract wordt ook pas tegen die tijd gemaakt.
Met andere woorden ik werk op het moment binnen het bedrijf niet meer voor tempo team want tempo team is daar vervangen door manpower.... Maar ondertussen werk ik nu dus zonder contract. Manpower heeft eerder in het proces aangegeven dat de contracten op tijd getekend moesten worden (zonder contract geen loon).

Hoe zit het, wanneer ik bijvoorbeeld volgende week een andere baan aangeboden zou krijgen waar ik per direct kan beginnen? Vanwege de weinige uren die ik de afgelopen weken gemaakt heb, en de komende weken ga maken ben ik genoodzaakt om ander werk te zoeken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:18

Zou ik me hier ook mogen melden? Het lukt maar niet om iets te vinden en ik word er lichtelijk hopeloos van.

Korte situatiebeschrijving:
Na de Havo ben ik Mbo Juridische dienstverlening gaan doen, welke ik verkort (2 jr) heb kunnen afronden. Ik wilde eigenlijk graag aan het werk toen, maar mijn omgeving heeft me eigenlijk gepusht om Hbo te gaan doen. Dus halsoverkop ingeschreven voor een studie (kan mezelf wel voor mn kop slaan nu!) en de perfectionist die ik ben, heeft dit 2 jaar volgehouden. Mijn laagste cijfer was een 8,5.. Alles mijn toetsen ook in 1 keer gehaald. En toen, na het tweede jaar afgelopen schooljaar dus, ging het kaarsje uit. Ik kon niet meer, het lichtje was uit. Ik was zo gestresst, kon alleen maar slapen en steeds brandden de tranen achter mn ogen. Achteraf denk ik dat ik tegen overspannen aan heb gezeten (of kan dat niet als student?).

Ik heb er toen voor gekozen om mijn studie tijdelijk stop te zetten en even 'niks' meer te moeten. Wel gewoon de hele zomer gewerkt nog en ik doe ook gewoon mijn vrijwilligerswerk elke week, nu nog steeds. In die tijd heb ik ook een huis gekocht met mijn vriend en financieel zou t gewoon fijn uitkomen als ik ga werken ipv weer terug naar mijn studie en dit wil ik zelf ook graag, ben dat hele studie gebeuren een beetje zat op dit moment maar wellicht later weer.

Ik voel me al echt een stuk beter nu, de rust heeft me goed gedaan. Maar het lukt me maar niet om iets te vinden in de richting van mijn Mbo diploma. Overal moet je een x aantal jaren ervaring voor hebben, en dat heb ik niet. Ik kom steeds uit op productiewerk of iets anders ver beneden mijn kunnen.

Ik ben niet vies van 'productiewerk' want ik werk al jaaaaren elke zomer fulltime in de bollen, maar ik wil nu toch een 'echte' baan.

Iemand ideeën hoe dit het beste aan te pakken is, mag ook via PB? :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:40

Zoeken naar een werkervaringsplek :')
Heeft voor mij heel positief uitgepakt. Kreeg tijdens eerste gesprek zelfs een baan aangeboden!

Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van werkervaringsplekken want de plek is in beginsel natuurlijk niet bedoeld voor werkzoekenden (maar voor reintegratie en werk-naar-werk trajecten) maar het kan wel leiden tot een baan en laat zien dat je echt aan de slag wilt.

Werkervaringsplekken worden overigens aangeboden tegen 0-tarief (of reiskosten). Je kunt bijvoorbeeld vragen of je 2/3 dagen mee mag lopen en de andere dagen een "bijbaan" aanhouden.
Dat was in eerste instantie ook mijn idee.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:42

silvericathy schreef:
Ik heb een vraag met betrekking tot de overname van Manpower.

Per 1januari werk ik via Manpower.
Echter heb ik nog geen contact getekend... Dit kan pas vanaf een x aantal uren dat ik in dienst ben voor het bedrijf. Mijn contract wordt ook pas tegen die tijd gemaakt.
Met andere woorden ik werk op het moment binnen het bedrijf niet meer voor tempo team want tempo team is daar vervangen door manpower.... Maar ondertussen werk ik nu dus zonder contract. Manpower heeft eerder in het proces aangegeven dat de contracten op tijd getekend moesten worden (zonder contract geen loon).

Hoe zit het, wanneer ik bijvoorbeeld volgende week een andere baan aangeboden zou krijgen waar ik per direct kan beginnen? Vanwege de weinige uren die ik de afgelopen weken gemaakt heb, en de komende weken ga maken ben ik genoodzaakt om ander werk te zoeken.

Als ik het goed begrijp: je bent nog aan de slag bij een inlener via tempo team en Manpower heeft het ondertussen overgenomen? Dan nemen ze ook je contract (salaris) over.

Hoeveel weken heb je totaal voor het uitzendbureau gewerkt? Tot 78 weken geldt vaak het uitzendbeding (en mag je dus zonder pardon stoppen).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:33

Herkennen jullie dit?

Vriendin van m'n moeder heeft een vacature gevonden voor mij. Volledig administratief, 36 uur per week, wordt HBO niveau gevraagd, maximaal 18,65 reiskosten per week, 13 euro bruto per uur. En voor mij 50km enkele reis.

Ik vind hiervoor de reiskosten erg laag, als het loon hoger was geweest had ik er serieuzer naar gekeken. Moeder geeft zelf ook aan dat het wel erg weinig reiskosten zijn (ze krijgt meer terwijl ze slechts de helft afstand enkele reis heeft). En toch vind ze dat ik de vacature maar gemakkelijk afwijs.

Gek genoeg is elke keer dat ik een vacature afwijs (ik ben dus nog niet werkloos) het eigenlijk een beetje hetzelfde liedje.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:58

Doet die werkgever ook aan het belastingvoordeel woon-werkverkeer?

Ik krijg minder reiskosten vergoed dan wat maximaal is toegestaan. Maaaar aan het einde van het jaar wordt dat verrekend (belastingvrije vergoeding van werkgever). Leuk extra zakcentje aan einde van het jaar :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:02

Snorlex schreef:
Doet die werkgever ook aan het belastingvoordeel woon-werkverkeer?

Ik krijg minder reiskosten vergoed dan wat maximaal is toegestaan. Maaaar aan het einde van het jaar wordt dat verrekend (belastingvrije vergoeding van werkgever). Leuk extra zakcentje aan einde van het jaar :D

Geen idee, gaat om RDW.

Minder dan maximaal vind ik niet erg, maar dan moeten de kilometers niet te hoog liggen. De afstand is voor mij gewoon rottig. Het hangt net tussen benzine en diesel in op jaarbasis. Gewoon vet rottig.
Als het ging om 25km enkele reis zou het een heel ander verhaal zijn. Maar op basis van de maximale vergoeding kom ik op nog geen 20km per dag.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:59

Stille meelezer meld zich. Als de vacature je wel wat lijkt, zou je dan niet eerst gewoon kunnen solliciteren Janine? Of eerst eens met ze bellen hoe het nou precies zit. Wie weet is er best nog over te praten of zijn er inderdaad andere vergoedingen mogelijk. Zo niet, nou ja, dan heb je er een klein beetje tijd in gestoken en is het antwoord gewoon nee. Afwijzen kan altijd nog.

Als je de functies eigenlijk ook niet leuk vind en er meer nadelen zijn is het wat anders, maar nu al afwijzen enkel om de KMvergoeding lijkt mij ook wat voorbarig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:17

Ik vind 13 euro bruto voor een baan waar ze hbo-niveau vragen anders ook niet bepaald royaal. Als er al in de advertentie staat dat dat het maximum is dan zal er wel weinig ruimte in zitten :o

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:24

Hier ook genoeg gesolliciteerd, maar tevergeefs...

Ik vind 13 euro voor een hbo niveau ook niet veel, maar tegenwoordig mag je blij zijn als je dit krijgt en een baan kan krijgen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:11

Lalidan schreef:
Stille meelezer meld zich. Als de vacature je wel wat lijkt, zou je dan niet eerst gewoon kunnen solliciteren Janine? Of eerst eens met ze bellen hoe het nou precies zit. Wie weet is er best nog over te praten of zijn er inderdaad andere vergoedingen mogelijk. Zo niet, nou ja, dan heb je er een klein beetje tijd in gestoken en is het antwoord gewoon nee. Afwijzen kan altijd nog.

Als je de functies eigenlijk ook niet leuk vind en er meer nadelen zijn is het wat anders, maar nu al afwijzen enkel om de KMvergoeding lijkt mij ook wat voorbarig.

Om eerlijk te zijn was het niet iets dat ik meteen zei: Ja! Daar ga ik op solliciteren!
Daarom ben ik eerst naar de vergoeding gaan kijken.

En inderdaad die 13 euro is niet heel erg veel, maar toch al meer dan ik nu heb. Maar als ik daar de kosten voor het op en neer rijden mee moet verrekenen, kom ik uit op minder dan ik nu heb vrees ik. Het is tenslotte zeker 50km enkele reis.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:41

Ik heb ook HBO'er en zelfs met een aantal jaar werkervaring heb ik nog geen €13 bruto per uur kunnen krijgen. Ik ben na mijn studie zelfs begonnen voor €1600 bruto in een fulltime baan, dit was begin 2012. Dus zo slecht vind ik dat niet. De reiskostenvergoeding is wel laag, maar ik zou zeker solliciteren. Als je maar iets hebt, dan kun je daarna altijd nog verder solliciteren.

Toen ik klaar was met mijn studie dacht ik ook wel dat ik zo rond de €2500 bruto zou gaan verdienen. I wish.

Hier er vandaag weer twee sollicitaties eruit gedaan en op een andere sollicitatie een afwijzing gekregen. Ik ben nu van de strategie: niet op alles wat los en vast zit solliciteren, maar gericht solliciteren op functies waar ik een (redelijk) goede kans maak.
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 05-01-16 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:45

dorientjuh schreef:
Ik heb ook HBO'er en zelfs met een aantal jaar werkervaring heb ik nog geen €13 bruto per uur kunnen krijgen. Ik ben na mijn studie zelfs begonnen voor €1600 bruto in een fulltime baan. Dus zo slecht vind ik dat niet. De reiskostenvergoeding is wel laag, maar ik zou zeker solliciteren. Als je maar iets hebt, dan kun je daarna altijd nog verder solliciteren.

Toen ik klaar was met mijn studie dacht ik ook wel dat ik zo rond de €2500 bruto zou gaan verdienen. I wish.

Hier er vandaag weer twee sollicitaties eruit gedaan en op een andere sollicitatie een afwijzing gekregen. Ik ben nu van de strategie: niet op alles wat los en vast zit solliciteren, maar gericht solliciteren op functies waar ik een (redelijk) goede kans maak.

Nouja, onlangs een sollicitatiegesprek gehad waarbij ze me vroegen wat ik wilde verdienen. Ik moest daarvoor nog (betaald) mijn WFTs halen. Maar 2000 was geen enkel probleem. Ex reiskosten!

Maar de vacature sprak me verder ook niet echt aan, dus ik solliciteer sowieso niet. Ik wil niet betalen om aan het werk te kunnen. Plus alle tijd die je dan kwijt bent waar je ook geen cent voor krijgt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:52

€2000 is ook minder dan €13 per uur? Voor 36 uur.
Reisafstand is wel redelijk ver ja.

Mijn vriend werkt op 1,5 uur reistijd / 96 km enkele reis. Hij heeft gelukkig kunnen afdingen dat hij gratis met het OV reist. Anders had hij ook weer een hoop moeten inleveren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:05

dorientjuh schreef:
€2000 is ook minder dan €13 per uur? Voor 36 uur.
Reisafstand is wel redelijk ver ja.

Mijn vriend werkt op 1,5 uur reistijd / 96 km enkele reis. Hij heeft gelukkig kunnen afdingen dat hij gratis met het OV reist. Anders had hij ook weer een hoop moeten inleveren.

€13,89 excl. reiskosten...
Toch bijna een euro meer dan die 13 euro met een heel klein beetje reiskosten.

Dat is anderhalf uur met het OV neem ik aan? Met de auto sneller lijkt me?
Maar daar worden tenminste consessies gedaan.

Ach, waar het me ook vooral om gaat is dat het je van alle kanten wordt opgedrongen om te solliciteren op dingen die niet eens leuk lijken en ook nog zo betalen.
Dat kan ik me voorstellen wanneer mijn WW dreigt af te lopen. Maar op dit moment ben ik nog aan het werk.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:46

Met de auto is even snel, gezien de files. Ik houd er ook niet van om te moeten solliciteren, en dan krijg ik al heel wat maanden geen WW meer. Ik snap dat je hogere eisen hebt als je nog werk hebt. Zou ik ook hebben. :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:59

Mando schreef:
Kan je niet aangeven wat de knelpunten zijn voor je.
Misschien is er een oplossing voor.

Ik heb (als de afspraak doorgaat) donderdag een gesprek en dan hoop ik dat ik dat kan aangeven.

Het andere bedrijf heeft wel aangegeven met me verder te willen maar ik weet dat ik dan wel wat moet inleveren.