Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:41

Bedankt voor jullie tips!

Soms vraag ik mij af of ik geen dyscalculie heb (is nog nooit bij mij getest). Ik haal soms op de gekste manieren de cijfers door elkaar. Zelfs met bijvoorbeeld moeilijke tafels uitrekenen op klad gaat het soms al mis. Ik begrijp bij de meeste onderdelen wat de bedoeling is, maar het zit hem bij mij voornamelijk in tijd en controleren.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:07

Zo mijn lokaal is klaar voor het nieuwe schooljaar. Voor het eerst groep 4 dus dat zal wel even wennen zijn. Nu eerst nog een lekker lang weekend en dan gaan we knallen. Nog meer collega's die alweer aan het werk zijn?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 21:27

_kimm schreef:
Zo mijn lokaal is klaar voor het nieuwe schooljaar. Voor het eerst groep 4 dus dat zal wel even wennen zijn. Nu eerst nog een lekker lang weekend en dan gaan we knallen. Nog meer collega's die alweer aan het werk zijn?

Jullie starten wel in een warme week, wat balen. Groep 4 vind ik persoonlijk heel leuk, veel plezier!
Ik zit in regio noord, dus nog een week vakantie en dan weer rustig opstarten voor weer een jaartje groep 6.

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 21:29

Ik mag maandag ook weer, maar ben nog op vakantie :o

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 21:56

Hier ook weer aan de bak. Klas is klaar, morgen nog een vergadering en dan maandag weer aan het werk in groep 8.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 23:14

Beide leuke leerjaren lijkt me! Zowel vier als acht.

Ik ga volgende week nog 5 dagen naar Italië en daarna begint het voor mij ook weer. Eigenlijk ook wel weer zin in.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 23:29

Ik heb morgen introductiedag op mijn nieuwe school. En vanaf dinsdag zijn er ook weer leerlingen op school. Ik ben benieuwd, maar ik heb er wel een goed gevoel over.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 07:02

Ik heb nog 2 weken vakantie, maar al wel de beruchte eerste-schooldag-en-ik-ben-niet-voorbereid droom gehad :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:03

Whaha hopelijk wordt hij geen waarheid.

Hier, zoals ieder jaar, weer wachten op het rooster.

Krijgen het volgende week donderdag en dan start maandag school. Blijf dat zo’n achterlijk gedoe vinden. Kunt niets meer plannen want je weet niet wanneer je moet werken.

Wanneer krijgen de vo docenten hier hun rooster?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:08

Veel succes voor iedereen die maandag weer moet beginnen!

Ik nog een weekje vakantie gelukkig, maar afgelopen week al wel met collega samen gezeten en wat voorbereid.

Normaal is ons rooster ook echt pas een paar dagen voor de start van het nieuwe schooljaar bekend, maar nu waren ze echt heel snel en had ik het 11 augustus al.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:06

Hier echt al een week voor het schooljaar eindigde! Nu moet ik zeggen zo vroeg hebben we het nog nooit gehad.
Maar sinds vorig voor de vakantie en dat is echt wel fijn.
Hier ook nog twee weken vakantie en die heb ik nog wel nodig ;)

Veel succes voor de gene die bijna starten!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:13

Dat is toch wel lekker hoor, als je het gewoon op tijd hebt.

Hier is het standaard donderdag in de laatste week rond 1100. Iedereen irriteert zich daar aan en voor mensen met kleine kinderen die naar de opvang moeten echt een onmogelijke opgave nog wat te regelen in de eerste weken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:58

lisanne87 schreef:
Ik heb nog 2 weken vakantie, maar al wel de beruchte eerste-schooldag-en-ik-ben-niet-voorbereid droom gehad :P

Oh god, ik ook al meerdere keren.
Het maakt niet uit dat ik al 18 jaar voor de klas sta, die dromen blijven er zijn. Zo fokking irritant :')

Daffiduck, veel plezier!

PSvanLot schreef:
Wanneer krijgen de vo docenten hier hun rooster?

Dat komt ergens midden in de zomervakantie. Ik heb het net pas gecheckt, ik doe niet aan werkmail in mijn vakantie.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:13

Succes voor iedereen die maandag weer aan de bak gaat!

Ik kruip even onder de meeleessteen vandaan. Was er een tijdje uit, maar over 2 weken ga ik ook weer beginnen. Dan heb ik 6 maanden verlof gehad :Y) Lang leven de vakanties tussendoor :+

Inmiddels is onze tweede bijna 5 maanden oud. Heerlijk om zo lang te mogen genieten van de babytijd. Bij de eerste was dat ook, toen zat ook de zomervakantie ertussen. Ik heb sinds corona eigenlijk nog geen jaar compleet gewerkt. Maar we houden het bij twee kindjes, dus ik mag er weer tegenaan ~~}>

Best zin in wel. Is ook goed om weer even dingen voor mezelf te hebben. Buiten de uitstapjes naar Joy heb ik niet heel veel zonder de kids gedaan de afgelopen periode.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:32

Eeuwige vraag, nu wel benieuwd: melden jullie je ziek als je geen stem hebt? Ik heb dat vrij snel (en dan geen hese stem, maar echt NUL). En dan ben ik verder niet ziek ofzo. Maar iets uitleggen kan eigenlijk niet. Of iemand goed aanspreken. Ook als je helemaal niks zegt kun je nog wel iets doen (communicatie via het bord en gebaren) maar het is best wel vervelend.
Wat doen jullie in zo'n situatie?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:11

Sheran schreef:
Eeuwige vraag, nu wel benieuwd: melden jullie je ziek als je geen stem hebt? Ik heb dat vrij snel (en dan geen hese stem, maar echt NUL). En dan ben ik verder niet ziek ofzo. Maar iets uitleggen kan eigenlijk niet. Of iemand goed aanspreken. Ook als je helemaal niks zegt kun je nog wel iets doen (communicatie via het bord en gebaren) maar het is best wel vervelend.
Wat doen jullie in zo'n situatie? :')

Altijd in overleg met mijn leidinggevende maar afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld niet lesgegeven maar wel andere werkzaamheden gedaan. Wat in mijn geval ook wel goed kan. Maar het is ook wel afhankelijk van je klassen. Havo 5 kon prima zonder stem, basis 3 is lastiger :')

Ik heb nogal extreme astma en mijn luchtwegen zijn nogal lastig..
Over het algemeen houd ik aan dat met een beetje stem ik nog voor de klas kan. Helemaal geen stem is niet lesgeven. Gelukkig is het mij de afgelopen 5 jaar maar 2x overkomen dat ik dus niet voor de klas kon…

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:12

Sheran schreef:

Als het regelmatig voorkomt, ben je weleens bij een logopedist of huisarts hiervoor geweest? Lijkt me echt onhandig als docent zijnde.

Ik zou inderdaad in overleg gaan met je leidinggevende, misschien kun je met een lesassistent erbij prima lesgeven?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:20

PSvanLot schreef:
Sheran schreef:

Als het regelmatig voorkomt, ben je weleens bij een logopedist of huisarts hiervoor geweest? Lijkt me echt onhandig als docent zijnde.

Ik zou inderdaad in overleg gaan met je leidinggevende, misschien kun je met een lesassistent erbij prima lesgeven?

Regelmatig is 1x per jaar een paar daagjes, dus op zich valt het ook nog wel mee, misschien vind ik het zelf gewoon te vaak :')
Ik heb klas 5 lesgegeven en het ging alleen maar minder daarna, dus toch even naar huis en hopen dat het morgen weer te doen is.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:40

Ik heb dat vorig jaar wel gedaan, en heb toen thuis gewerkt omdat ik ook 1,5 uur enkele reistijd heb. Op kantoor of bij de koffie ga je toch proberen te praten / mensen spreken je aan en je stembanden moeten echt rust hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:14

Oh, wat irritant.
Ik heb dat ooit eens gehad, maar wij hadden een onderwijsassist op school en die heeft toen eigenlijk voor mijn stem gespeeld. Dus ik was er, ook in de les, maar zij startte de lessen op en deed de communicatie. Was handig!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:35

Goof schreef:
Oh, wat irritant.
Ik heb dat ooit eens gehad, maar wij hadden een onderwijsassist op school en die heeft toen eigenlijk voor mijn stem gespeeld. Dus ik was er, ook in de les, maar zij startte de lessen op en deed de communicatie. Was handig!

Oh, dat klinkt super handig! Handig dat dat kon. Hoe kan hij je stem zijn als hij niet weet wat hij uit moet leggen? Of hoe ging dat? De klassen 2-6 krijg ik prima aan het werk hoor, maar klas 1 kan nog niks zonder uitleg.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:49

Wat lastig Sheran. Wanneer ik echt 0 stem heb maar niet ziek zzl ik proberen te werken met een collega naast mij, maar dat is in het basisonderwijs net iets makkelijker denk ik.

Mijn lokaal is aan kant, morgen laatste administratieve dingen doen, dan nog een vrije dag, weekend en maandag beginnen. Ik ben er klaar voor en heb er zin in.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 22:31

Sheran schreef:
Goof schreef:
Oh, wat irritant.

Oh, dat klinkt super handig! Handig dat dat kon. Hoe kan hij je stem zijn als hij niet weet wat hij uit moet leggen? Of hoe ging dat? De klassen 2-6 krijg ik prima aan het werk hoor, maar klas 1 kan nog niks zonder uitleg.

Mmm, ik kan me niet herinneren of ik nog een beetje kon fluisteren toen. Maar ik had sowieso de lesstof en werkdoelen gedeeld en als je daar een kort mailtje aan toevoegt kan een ander ze wel aan het werk zetten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:09

Ik had het anders begrepen denk ik, ik begreep uit je mail dat hij echt gewoon je les gaf terwijl jij erbij zat :+
Nee aan het werk zetten lukt meestal wel als ze al een beetje basis hebben.

Gelukkig is vandaag mijn stem terug genoeg om even een korte toelichting bij dingen te kunnen geven of een vraag te beantwoorden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 12:45

Nou ja, beiden.
Adhv de lesstof en leerdoelen heeft zij ze aan het werk gezet en de les gedraaid ja. Ik zat ernaast.