Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_kimm schreef:Zo mijn lokaal is klaar voor het nieuwe schooljaar. Voor het eerst groep 4 dus dat zal wel even wennen zijn. Nu eerst nog een lekker lang weekend en dan gaan we knallen. Nog meer collega's die alweer aan het werk zijn?
lisanne87 schreef:Ik heb nog 2 weken vakantie, maar al wel de beruchte eerste-schooldag-en-ik-ben-niet-voorbereid droom gehad
PSvanLot schreef:Wanneer krijgen de vo docenten hier hun rooster?
Sheran schreef:Eeuwige vraag, nu wel benieuwd: melden jullie je ziek als je geen stem hebt? Ik heb dat vrij snel (en dan geen hese stem, maar echt NUL). En dan ben ik verder niet ziek ofzo. Maar iets uitleggen kan eigenlijk niet. Of iemand goed aanspreken. Ook als je helemaal niks zegt kun je nog wel iets doen (communicatie via het bord en gebaren) maar het is best wel vervelend.
Wat doen jullie in zo'n situatie?
Sheran schreef:Eeuwige vraag, nu wel benieuwd: melden jullie je ziek als je geen stem hebt? Ik heb dat vrij snel (en dan geen hese stem, maar echt NUL). En dan ben ik verder niet ziek ofzo. Maar iets uitleggen kan eigenlijk niet. Of iemand goed aanspreken. Ook als je helemaal niks zegt kun je nog wel iets doen (communicatie via het bord en gebaren) maar het is best wel vervelend.
PSvanLot schreef:Sheran schreef:Eeuwige vraag, nu wel benieuwd: melden jullie je ziek als je geen stem hebt? Ik heb dat vrij snel (en dan geen hese stem, maar echt NUL). En dan ben ik verder niet ziek ofzo. Maar iets uitleggen kan eigenlijk niet. Of iemand goed aanspreken. Ook als je helemaal niks zegt kun je nog wel iets doen (communicatie via het bord en gebaren) maar het is best wel vervelend.
Als het regelmatig voorkomt, ben je weleens bij een logopedist of huisarts hiervoor geweest? Lijkt me echt onhandig als docent zijnde.
Ik zou inderdaad in overleg gaan met je leidinggevende, misschien kun je met een lesassistent erbij prima lesgeven?
Goof schreef:Oh, wat irritant.
Ik heb dat ooit eens gehad, maar wij hadden een onderwijsassist op school en die heeft toen eigenlijk voor mijn stem gespeeld. Dus ik was er, ook in de les, maar zij startte de lessen op en deed de communicatie. Was handig!
Sheran schreef:Goof schreef:Oh, wat irritant.
Ik heb dat ooit eens gehad, maar wij hadden een onderwijsassist op school en die heeft toen eigenlijk voor mijn stem gespeeld. Dus ik was er, ook in de les, maar zij startte de lessen op en deed de communicatie. Was handig!
Oh, dat klinkt super handig! Handig dat dat kon. Hoe kan hij je stem zijn als hij niet weet wat hij uit moet leggen? Of hoe ging dat? De klassen 2-6 krijg ik prima aan het werk hoor, maar klas 1 kan nog niks zonder uitleg.