Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:33

Ik zou ze zelf ook niet kopen (ik ben van de tunnels en plugs), dus persoonlijk zou ik er helemaal niets aan uitgeven. Maar ik probeer mezelf voor te stellen als ik dat soort oorbellen zie hangen in de winkel, wat ze dan zouden kosten. Of naja, wat ik dan zou verwachten dat ze zouden kosten ;) Stel je koopt ze voor je moeder/vriendin/oma/whatever, waarvan je weet dat die wel van dat soort dingen houdt, wat zou je er dan aan uit willen geven? Maar ik heb verder geen drol verstand van sieraden, al denk ik dat Paan juist dat soort meningen graag wil horen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:02

Zelf vindt ik de kraaltjes er om heen niet zo mooi. Ik zie ook twee soorten prijzen op de website. Zoals hij nu is zou ik er 7,50 voor geven, en denk zonder de kraaltjes er omheen wel 14,-?
Ik heb er ook geen verstand van want koop nooit oorbellen haha :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:59

Dapnik schreef:
Ik zou ook echt max €15 betalen, prijzen blijft lastig.

Ik zit nu een week op cursus in Drenthe, zadels opvullen. Super leuk en inspirerend! En ik leer weer een hoop, wat een zooi zit er in de zadels zeg, niet normaal!

Grappig, volgens mij is een kennis van mij daar nu ook deze week! Ik zie iig wat dingen langskomen op facebook!

Ik ben ook geen oorbellen koopster. Draag er wel, maar heb al jaren dezelfde in mijn oren hangen. Maar ik denk dat 10 tot 15 euro wel een nette prijs is.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 13:29

15,- is zo ongeveer idd de prijs.
Swarovski klinkt duur maar de inkoop prijs aan spulletjes is voor de maakster niet veel. Toch x 2 of 2,5 plus uurprijs en btw gaat er overheen. Dat is nu eenmaal zo.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:12

Dapnik waar in Drenthe zit je dan?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:57

Nog aan het dubben welk pin mogelijkheid we gaan gebruiken. Bij payleven kun je een losse bonprinter er bij bestellen. Zelf doe ik niks met pinbonnen als ik een goede kassabon krijg. Hoe zit dat bij jullie? Willen jullie graag een losse pinbon als je ook een kassabon hebt? Of doe je er niks mee en gooi je die pinbon gelijk weg?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:36

Sorry, ik kan jullie niet bijhouden :o
Ik zie een supernet magazijn voorbij komen :wow: Je mag hier ook wel aan de slag :D
En ik zie iets over sieraden. Kan ik niets over zeggen, draag geen sieraden.

Gaan er nog mensen van hier naar Equiday?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:38

Mijn collega en vriend zijn aanwezig met een stand!
Ikzelf moest naar een ander evenement, dus druk weekend voor ons :)).

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:38

Paan schreef:
Nog aan het dubben welk pin mogelijkheid we gaan gebruiken. Bij payleven kun je een losse bonprinter er bij bestellen. Zelf doe ik niks met pinbonnen als ik een goede kassabon krijg. Hoe zit dat bij jullie? Willen jullie graag een losse pinbon als je ook een kassabon hebt? Of doe je er niks mee en gooi je die pinbon gelijk weg?

Ik bewaar alle bonnetjes om ze een half jaar later ongecontroleerd in de bak te pleuren _O-

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:33

Paan schreef:

Ik merk dat klanten eerder alleen de pinbon meenemen dan alleen de factuur,

nu sla ik de aankoopfacturen ook op in mijn programma dus die hebben ze niet perse nodig.

Maar zo'n bonprinter op welk formaat print die? Pinbon op a4 formaat is natuurlijk niet echt aantrekkelijk?

Oei zie nu de kosten per transactie, 2,75%, dat klinkt mij erg prijzig.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:20

11AFotograaf schreef:
Dapnik schreef:
Ik zou ook echt max €15 betalen, prijzen blijft lastig.

Ik zit nu een week op cursus in Drenthe, zadels opvullen. Super leuk en inspirerend! En ik leer weer een hoop, wat een zooi zit er in de zadels zeg, niet normaal!

Grappig, volgens mij is een kennis van mij daar nu ook deze week! Ik zie iig wat dingen langskomen op facebook!

Ik ben ook geen oorbellen koopster. Draag er wel, maar heb al jaren dezelfde in mijn oren hangen. Maar ik denk dat 10 tot 15 euro wel een nette prijs is.

Wat leuk, wie is het?

Ik zit in Dwingeloo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:29

Ik vraag nooit om 'n pinbon... En als ik ze toch mee krijg, gaan ze gelijk de prullenbak in.

@Duplo:
Die 2,75% is niet alleen voor 't pinnen, dat tarief blijft 't zelfde ook voor creditcard transacties.
Inderdaad, voor de pin is het redelijk veel, in verhouding met andere aanbieders...
Maar het voordeel hier is dat als je eens een maandje geen pinnende klanten hebt, dat je ook 0,0 aan kosten heb. Terwijl een normaal abonnement van gemiddeld 30,- euro per maand anders wel door blijft lopen.
€ 30,- euro x 12 is toch € 360,- euro per jaar voor alleen een PIN abo. Als je dan nauwelijks pinnende klanten hebt, is dat in verhouding nog heel erg veel duurder.

Als ik me niet vergis (ben niet heel handig met getallen...), moet ik bij Payleven voor € 13.090,- euro aan pinnende klanten hebben, voordat ik aan die € 360,- euro aan provisie zou komen die je normaal bij andere aanbieders standaard al betaald, ook als je helemaal geen klanten hebt op dat moment.

Voor ondernemers met minder pinnende klanten, is het dus juist extreem voordelig. Geen vaste kosten, maar wel de mogelijkheid als je eens af en toe een klant hebt die je graag de mogelijkheid van pinnen wil geven.

Heb zelf ook een vraagje...
De belastingdienst komt bij ondernemers af en toe langs voor een controle, startersbezoek, algemeen bezoek, etc.
Heeft iemand al eens zo'n bezoekje gehad van de fiscus? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:33

Hier nog nooit, alleen bij het starten een aardige man met wat tips maar nooit een controle gehad.
En ik sta nu 10 jaar ingeschreven :P

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:40

Femke schreef:
Ik vraag nooit om 'n pinbon... En als ik ze toch mee krijg, gaan ze gelijk de prullenbak in.

@Duplo:
Die 2,75% is niet alleen voor 't pinnen, dat tarief blijft 't zelfde ook voor creditcard transacties.
Inderdaad, voor de pin is het redelijk veel, in verhouding met andere aanbieders...
Maar het voordeel hier is dat als je eens een maandje geen pinnende klanten hebt, dat je ook 0,0 aan kosten heb. Terwijl een normaal abonnement van gemiddeld 30,- euro per maand anders wel door blijft lopen.
€ 30,- euro x 12 is toch € 360,- euro per jaar voor alleen een PIN abo. Als je dan nauwelijks pinnende klanten hebt, is dat in verhouding nog heel erg veel duurder.

Als ik me niet vergis (ben niet heel handig met getallen...), moet ik bij Payleven voor € 13.090,- euro aan pinnende klanten hebben, voordat ik aan die € 360,- euro aan provisie zou komen die je normaal bij andere aanbieders standaard al betaald, ook als je helemaal geen klanten hebt op dat moment.

Voor ondernemers met minder pinnende klanten, is het dus juist extreem voordelig. Geen vaste kosten, maar wel de mogelijkheid als je eens af en toe een klant hebt die je graag de mogelijkheid van pinnen wil geven.

De belastingdienst komt bij ondernemers af en toe langs voor een controle, startersbezoek, algemeen bezoek, etc.

Maar in een winkel zoals Paan wil gaan starten zal er lijkt mij meer gepind worden dan cash
Zeker als zometeen het pinnen zonder code in gaat voor kleinere bedragen (al weet ik niet in welke mate Paan goedkope sieraden heeft)

Voor ondernemen op locatie zoals fotoshoots zal er eerder cash betaald worden misschien maar in een stenen winkel is pin denk ik de meest gangbare betaalwijze, bij goedkopere artikelen is creditcard helemaal niet eens gewenst.

Word wel eens gevraagd bij mij maar is nog nooit een probleem geweest dat het niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:45

Daarom zal 't voor iedere ondernemer z'n eigen situatie afhankelijk zijn of 't gunstig is of niet.
Voor ondernemers die meer dan zo'n 10.000,- euro per jaar aan pin-transacties hebben, zal een automaat met abonnement via de bank inderdaad voordeliger uitpakken :j

Voor mij is de creditcard optie inderdaad juist ook ideaal. Met de grotere bedragen en de doelgroep waar ik me op richt, vinden mensen het heel prettig dat ze de optie hebben om met de creditcard te betalen. En het is voor mij 2 vliegen in 1 klap zonder extra kosten. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:40

Citaat:

Ik heb zelf twee maal controle gehad. En voor een aantal klanten ook. Ik snap niet welke criteria van uitkiezen een ondernemer te bezoeken er zijn, maar het gebeurt dus wel degelijk. En het kost je meteen een hele dag.....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:54

Volgens mij doen ze het steekproefsgewijs, of als er aanwijzingen zijn dat er ergens misschien iets niet klopt.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:18

Wie weet meer over auto op de zaak versus prive

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:36

Hier in 25 jaar pas 1 keer belastingcontrole thuis gehad, maar dat was vooral gericht op het personeel en de bedrijfsauto. Verder zijn ze ook een keer voor boekencontrole bij mijn accountant geweest.

Wat wil je weten Hilda?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:37

Hier ook nog geen controle gehad in de bijna 5 jaar dat ik nu onderneem. Had er 2 jaar geleden wel 1 verwacht toen ik een splinternieuwe auto kocht, maar niets gehoord.

Wat wil je weten, Hilda? Ik weet er best veel van.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:12

Hoe je kunt berekenen of het voor je uit kan om eentje op de zaak te nemen of toch privé te houden.
Ik weet van vorig jaar hoeveel km ik met de prive auto heb gereden maar als ik dat wegzet tegen wat ik nu al het eerste kwartaal heb gereden en bovendien wat ik allemaal dan nog in het vooruitzicht heb vraag ik mij af wat wijsheid is.
Zo heb ik nu al hetzelfde aantal newborns gedaan als over geheel 2013. Mijn bruiloften zijn al qua boekingen verdubbeld.
Gezien ik voor die Newborns nogal wat mee sleep en dat zo goed als niet in mijn 207 wil zijn we aan het kijken naar een andere. Plan is dan om deze weg te doen en voor het geld wat deze opbrengt een 2de hands bestelbusje of grotere personenauto te kopen.
Wat nou als je prive en zakelijk een rit hebt die je in 1 keer doet. Bijvoorbeeld ik moet enveloppen en ander kantoorspul hebben. Parkeer mijn auto en haal dat en loop ondertussen langs de supermarkt om het vergeten pakje boter te halen om maar wat te noemen. Hoe zit het dan?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:38

Jeetje, het gaat snel hier! :D

Joyce; ik heb gisteravond stempels besteld! :D Hopelijk wordt het snel geleverd. Hoe lang duurde dat bij jou?

Ik zit even na te denken over Payleven en de Masterclass. Denken jullie dat er ook nog wat mensen aan de deur zullen komen die nog niet hebben besteld via het internet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:39

Mijn busje staat gewoon op de zaak en ik rijd veel privé ermee.
Je moet zover ik weet (misschien niet actueel meer) gewoon de keuze maken of je wel of niet voor privé-gebruik wilt betalen.

Zo niet dan moest je onder de 500 km privé kms blijven en een ritten-administratie bijhouden als bewijs.
Geef je aan dat je hem ook privé gebruikt dan kun je gewoon doen en laten wat je wilt zonder gedoe :)

Maar een boekhouder die up-to-date is zal het vast beter uit kunnen leggen :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:21

Maar als je zakelijke auto prive gebruikt krijg je bijtelling prive en soms is dat onvoordelig.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:26

Daarom moet je eerst goed uitrekenen hoeveel je er privé mee gaat rijden. Voor mij zou dat nooit lukken, alleen al heen en weer naar mijn paard is meer dan 500 km per jaar.

Ik denk inderdaad dat je het beste met de boekhouder om tafel kan gaan zitten, misschien is lease nog een optie.