Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:06

Hoi Allemaal,

Ik had me al eerder gemeld in dit topic en nu heb ik advies nodig.

Ik had zelf per 1 november ontslag genomen bij mijn vorige werkgever, daar was ik tot 1 december in dienst en sinds 8 december een nieuwe baan...

Helemaal leuk zou je denken...., nee dus, het is tot nu toe helemaal niet wat ik ervan had verwacht en het blijkt kwa functie ook net even anders te zijn.
Ik baal als een stekker..., gister probeerde ik hier thuis over te praten maar werd door mijn vriend een beetje afgekapt onder het mom van gewoon wennen... vandaag weer gewerkt en ik weet dat ik hier niet gelukkig ga worden.

In november had ik ook nog ergens anders gesolliciteerd en niets gehoord, tot vandaag...
ik kreeg een mail of ik nog interesse heb en zo ja of ik dan op gesprek wil komen.

Ja, dat wil ik, maar ik vind het ook best lastig aangezien er door de baan waar ik nu ben wel tijd in mij word gestoken....

dus, wat zouden jullie doen?

alvast dank

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:11

@ Lotus, ik zou gewoon toch op gesprek gaan, als dit jammer genoeg niet lijkt wat je verwacht had. Wel je best blijven doen maar ook je opties open houden en dus op gesprek gaan als dit kan.

Ik ben op 22 juni aan mijn nieuwe baan begonnen, die loopt op 22 januari a.s. af en heb vandaag gehoord dat ik een jaarcontract krijg! Heel erg blij mee! Wilde het hier toch even delen!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:14

fargo schreef:
@ Lotus, ik zou gewoon toch op gesprek gaan, als dit jammer genoeg niet lijkt wat je verwacht had. Wel je best blijven doen maar ook je opties open houden en dus op gesprek gaan als dit kan.

Ik ben op 22 juni aan mijn nieuwe baan begonnen, die loopt op 22 januari a.s. af en heb vandaag gehoord dat ik een jaarcontract krijg! Heel erg blij mee! Wilde het hier toch even delen!

Van harte gefeliciteerd met je contract! Fijn vooruitzicht in het nieuwe jaar :j

Ik wil ook graag op gesprek maar ben vooral bang voor kritiek van buitenaf -O-
Maar dat ik nu toch een uitnodiging krijg voor een gesprek vind ik zelf wel positief en ik denk dat ik in die baan mogelijk meer mijn ei kwijt kan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:16

Je moet niet ergens uit angst blijven zitten, je kunt een inschattingsfout maken en dat word je echt wel vergeven hoor. Vergissen is menselijk en als je het kunt herstellen ben je juist dom als je dat niet probeert om het zo te herstellen. Succes!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:23

Ga alsjeblieft op gesprek Lotus... je bent ook maar een mens en soms maak je een vergissing of een inschattingsfout, blijven zitten waar je zit omdat iemand anders er iets van zou kunnen vinden :n dat moet je echt naast je neer leggen.

Als jij niet gelukkig gaat worden in je huidige functie dan kun je nog zo hard je best doen en nog zoveel tijd nemen om te wennen maar die functie is dan nog steeds hetzelfde.

Ga gewoon op gesprek, wie weet is dit wel een hartstikke toffe baan bij een heel leuk bedrijf, zonde om dat te laten schieten om wat wie dan ook er van zou moeten vinden.
Jij moet er werken, niet de rest van de wereld ;)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:27

Zeker op gesprek gaan! Als je niet happy bent in je huidige baan is het ook lastiger om je extra in te zetten. Dus dan steken ze helemaal voor niets tijd in je opleiding etc. We moeten met zijn alle nog zolang werken, als we de optie hebben moet je toch voor iets gaan waar je lekker je ding kan doen :).

Ik heb weer een onsuccesvolle sollicitatie ronde achter de rug. Kreeg als feedback op 1 echt leuke baan dat er andere waren die beter in het profiel pasten. Vind dat altijd een beetje mwah reden, maar goed. Ze zeiden wel dat ik een goede cv + motivatie had en dat ze konden zien dat ik me goed had ingelezen. Dus dat was wel fijn. Was er wel even klaar mee toen ik weer die afwijzingen krijg. Had echt geen zin meer om weer naar vacatures te zoeken, te schrijven en af te wachten.. Maar goed :)

Ik heb nu morgen een netwerkbijeenkomst van een neef van mij. Hij gaat me voorstellen aan een paar organisaties, dus het wordt een soort informele sollicitatie avond. Vind het wel spannend! Heb ook geen idee wat ik aan ga doen, want het is een soort borrel met een feestelijke openingen, maar waar ik ook met mensen over een mogelijke baan moet praten :). Ik duik me kledingkast maar weer even in :p

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:20

Ik heb jullie advies opgevolgd en ga op gesprek... Want praten kan altijd :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:00

Ik werd vanavond nog gebeld of ik morgen op gesprek wilde komen nav een open sollicitatie.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:56

Kijk! Beide goed nieuws! :D

Wat balen Oshaa, hopelijk komt er iets uit de netwerkbijeenkomst :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:05

Ik heb nu een leuke baan maar een tijdelijk contract dus blijf mijn ogen open houden. Onlangs gesolliciteerd op een hele toffe functie: veel op zee zitten, ook naar het buitenland enz.

Helemaal blij toen ik uitgenodigd werd op gesprek (is pas 5 januari) :D enkele dagen later kreeg ik een afwijzing op diezelfde functie? :?

Maar even gevraagd welke van de twee het nu was, gelukkig mag ik wel op gesprek komen, administratie foutje := maar dan sta je toch wel even raar te kijken, haha.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:34

:oo wat een fout. Gelukkig een foutje voor jou. Alvast heel veel succes!!!

En mensen. Blijf Open sollicitaties sturen. Wie weet is er een bedrijf op zoek naar iemand en dat scheelt advertentie kosten. ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:53

Ik kom mij ook weer melden. Voor een van mijn opdrachtgevers ben ik op zoek naar een administratief medewerker in Schiphol.

Voor een van mijn opdrachtgevers ben ik op zoek naar een administratief medewerker met bij voorkeur een logistieke en commerciële achtergrond. Je komt te werken binnen een dynamisch bedrijf op Schiphol, afwisselend werk op zowel import als export gebied.

Heb jij een flexibele instelling, pro actieve houding en hands-on mentaliteit? Ben je per direct beschikbaar en toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoek ik jou.

Functie eisen:

- Ten minste 2 jaar aantoonbare ervaring in export luchtvracht bij een expediteur op Schiphol.
- Goede communicatieve en commerciële vaardigheden.
- Minimaal MBO 4 niveau, bij voorkeur binnen de logistieke sector.
- Goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift.
- Flexibele instelling m.b.t. de werktijden.
- Pro actieve houding.

De volgende werkzaamheden horen bij de vacature:

- Eerste aanspreekpunt zijn voor zowel agents, leveranciers en luchtvaartmaatschappijen.
- Het aannemen van boekingen, zowel klanten als leveranciers.
- Registreren van goederen die binnen komen.
- Het correct afhandelen van zendingen voor klanten.
- Boeken van zendingen bij zowel luchtvaartmaatschappijen, als wegtransporteurs en zeevrachtkantoren.
- Opmaken van airway bills, CMR en B/L.
- AWBs maken en boeken bij airline.
- Opmaken van douane aangiften.
- Afrekenen van verzonden zendingen.

Wat bieden wij:

- Salaris conform CAO.
- Per direct aan de slag.
- Kans op vast dienstverband.

Branche: Logistiek.

Aantal uren: 40 uur per week.

Interesse gewekt? Neem dan contact op via 085-4873440 of mail naar patrick@alpdiensten.nl

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:55

kaatje77 schreef:
:oo wat een fout. Gelukkig een foutje voor jou. Alvast heel veel succes!!!

En mensen. Blijf Open sollicitaties sturen. Wie weet is er een bedrijf op zoek naar iemand en dat scheelt advertentie kosten. ;)

Dankje!

Ja gelukkig foutje in mijn voordeel, als het omgekeerd was, ben je echt niet blij..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:29

Heb net weer voor de half jaar bijgetekend :D en ook nog extra centen erbij :):) joehoe :):) zit tot de bouwvak iig onder de pannen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:29

Fijn Kaatje!

Ik heb echt geen idee tot wanneer ik kan blijven. Wat dat betreft is het echt slecht georganiseerd :') Heb van vorige maand ook mijn "overuren" nog niet gehad. Zijn er toch een stuk of 20. Eens zien hoe dat na deze maand gaat...

Ondertussen ben ik ook alweer toe aan vakantie. Echt erg werk er pas bijna 2 maanden. Ik ben iets teveel gewend aan het schoolritme. Niet heel gek na 11 jaar studeren. En het kriebelt om weer wat te gaan studeren. Maar ja het geld is op, dus zal toch op een andere manier aan ander werk moeten komen :+

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:25

Beter Kaatje77
Idinn je hebt wel een bepaalde duur van je contract toch?

Ik zit inmiddels op 7,5 uur schoonmaak per week. Af en toe eens ergens invallen.. Zet geen zolen aan de dijk.. Helaas.. Inmiddels wel weer wat vacatures lopen, maar nog niet uitgenodigd =[ Word er lichtelijk depressief van..

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:24

Ik nog iemand die lichtelijk depressief word. Ik ben benieuwd wanneer ik nou eens uit de ww kan. Moet nog 2 maanden en dan is het afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:23

Judith, iig tm februari (mondeling over gehad). Maar contract trok echt (nog) op niks. Het ging allemaal beetje chaotisch zeg maar. Ach, ik zie het allemaal wel. Ben nu toch rustig beetje aan het verder oriënteren (februari emigratiebeurs is er daar 1 van :+). En ondertussen baal ik stiekem beetje verder over mn studiekeuzes haha.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:11

Ik heb wederom twee leuke vacatures open staan, mocht je interesse hebben dan hoor ik dit graag!

Online marketing & sales medewerker gezocht (Barneveld)

Functie omschrijving:

Wij zijn op zoek naar een ervaren en gedreven commerciele collega. Je volgt leads op, je maakt offertes en je zorgt ervoor dat de order wordt geplaatst. Toekomstige klanten/prospects vragen een offerte of informatie op via de website of telefonisch. Jij gaat deze aanvragen behandelen. Samen met je collega's zorg je voor de juiste afhandeling. Je neemt telefonisch contact op en je zorgt voor de algehele afwikkeling.

Jij wordt een belangrijk onderdeel van het verkoopteam, op een proactieve wijze klanten en verkopers ondersteunen is een belangrijk onderdeel van de functie. Dit doe je o.a. door uitwerken van offertes, levertijdbewaking, (klanten)vragen beantwoorden en op een correcte wijze de verkoopadministratie onderhouden.

Wat bieden wij:

- Salaris conform CAO.

Functie-eisen:

- Je hebt minimaal 2 jaar ervaring op commercieel/marketing gebied.
- Je bent sterk en correct aan de telefoon.
- Je bent woonachtig in of nabij Barneveld.
- Je hebt affiniteit met MVO.
- Ervaring met B2C contact.
- Je bent per direct beschikbaar.
- Je zoekt een baan voor 40 uur per week.
- Je zoekt een baan met toekomst.
- Je beschikt over mbo+ werk en denkniveau.

Branche: Commercieel.

Aantal uren: 40 per week.

A.L.P. is op zoek naar een administratief medewerker (Schiphol)

Functie omschrijving:

Heb jij een flexibele instelling, pro actieve houding en hands-on mentaliteit? Ben je per direct beschikbaar en toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoek ik jou.

Voor een van mijn opdrachtgevers ben ik op zoek naar een administratief medewerker met bij voorkeur een logistieke en commerciële achtergrond. Je komt te werken binnen een dynamisch bedrijf op Schiphol, afwisselend werk op zowel import als export gebied. Al de voorkomende werkzaamheden binnen de administratie komen aan bod. Ook de - online - marketing valt deels onder je verantwoordelijkheid.

Wat bieden wij:

- Salaris conform CAO.

Functie eisen:

- Ten minste 2 jaar aantoonbare ervaring in export luchtvracht bij een expediteur op Schiphol.
- Goede communicatieve en commerciële vaardigheden.
- Minimaal MBO 4 niveau, bij voorkeur binnen de logistieke sector.
- Goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift.
- Flexibele instelling m.b.t. de werktijden.
- Pro actieve houding.

De volgende werkzaamheden horen bij de vacature:

- Eerste aanspreekpunt zijn voor zowel agents, leveranciers en luchtvaartmaatschappijen.
- Het aannemen van boekingen, zowel klanten als leveranciers.
- Registreren van goederen die binnen komen.
- Het correct afhandelen van zendingen voor klanten.
- Boeken van zendingen bij zowel luchtvaartmaatschappijen, als wegtransporteurs en zeevrachtkantoren.
- Opmaken van airway bills, CMR en B/L.
- AWB's maken en boeken bij diverse airline aanbieders.
- Opmaken van douane aangiften.
- Afrekenen van verzonden zendingen.

Branche: Logistiek/administratief.

Aantal uren: 40 uur per week.

Interesse gewekt? Neem dan contact op via 085-4873440 of mail naar patrick@alpdiensten.nl

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 19:09

Ik meld me ook maar weer eens:

Als eerste Fargo......meid, super!!! Echt blij voor je. Je hebt het goed getroffen daar (en zij met jou)

Lotus........doen wat je hart je ingeeft met een kleine 'maar'.......ik moest ook vreselijk wennen en heb wekenlang volgehouden dat mijn huidige job niet voor langere termijn zal zijn. En dat is toch omgedraaid. Heb het naar mijn zin, heb mijn plekje en ze zijn stuk voor stuk super aardig. Blij dat ik heb doorgezet.
Waarom is dit niet wat je wilt?

Solleke, wat een fout zeg.......zo zie je maar weer hoe het soms kan lopen.

Leuke functie Ailill, daar gaat vast iemand voor komen! Die andere baan in Barneveld heb ik doorgestuurd naar een vriendin die hard een baan nodig heeft.

Kaatje, jij hebt het goed gedaan meid. Je zit zo fijn op de plek. Na alle oliebol die je op je dak hebt gehad. Hoe is het afgelopen met je vorige werkgever?

Hier alles relatief flex........heb mijn plekje echt gevonden. Hoop vrijheid in het werk, leuke collega's en kan telkens beter overweg met mijn manager :+
Of dit mijn laatste baan is........zeker niet, maar voorlopig zit ik goed. Veel geleerd over mijzelf en het vak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:40

Super fijn om te horen! Voorlopig zit je dus op een prettige plek. En dan heb je ooit met het zoeken van een volgende baan iig geen last meer van dat gat in je CV!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:26

Dimple fijn om te lezen dat het je nu goed afgaat :):)

Mijn vorige werkgever nooit meer wat van vernomen, hij wil geen juiste getuigschrift afgeven, zegt mij meer dan genoeg. Een recht zaak had ik zeker gewonnen, maar wil daar geen energie in stoppen, ben er echt klaar mee....

Oude werkgever wel tegengekomen bij de tandarts, hij wist zich geen houding te geven, nou dat zegt mij genoeg, heb hem netjes een fijne dag gewenst en toen ik buiten stond geld ik van woede, maar heb mij groot gehouden hoe moeilijk het ook is. Heb de eer aan mijzelf gehouden :D

Nieuwe baan bevalt super zelfs al loonsverhoging gehad en dat in de 4 jaar bij mijn vorige werkgever nooit gehad, zelfs overuren niet extra uitbetaald, maar zoals ik al zei, laat ze mooi in de stront zakken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:12

Dimple schreef:
Ik meld me ook maar weer eens:

Als eerste Fargo......meid, super!!! Echt blij voor je. Je hebt het goed getroffen daar (en zij met jou)

Lotus........doen wat je hart je ingeeft met een kleine 'maar'.......ik moest ook vreselijk wennen en heb wekenlang volgehouden dat mijn huidige job niet voor langere termijn zal zijn. En dat is toch omgedraaid. Heb het naar mijn zin, heb mijn plekje en ze zijn stuk voor stuk super aardig. Blij dat ik heb doorgezet.
Waarom is dit niet wat je wilt?

Solleke, wat een fout zeg.......zo zie je maar weer hoe het soms kan lopen.

Leuke functie Ailill, daar gaat vast iemand voor komen! Die andere baan in Barneveld heb ik doorgestuurd naar een vriendin die hard een baan nodig heeft.

Kaatje, jij hebt het goed gedaan meid. Je zit zo fijn op de plek. Na alle oliebol die je op je dak hebt gehad. Hoe is het afgelopen met je vorige werkgever?

Hier alles relatief flex........heb mijn plekje echt gevonden. Hoop vrijheid in het werk, leuke collega's en kan telkens beter overweg met mijn manager :+
Of dit mijn laatste baan is........zeker niet, maar voorlopig zit ik goed. Veel geleerd over mijzelf en het vak.
Fijn te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en leuke collega's maken het werk zoveel leuker :)

Het zijn beide leuke vacatures, voor meer vacatures kunnen jullie eens kijken op http://www.alpdiensten.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:13

Voor de account/project managers onder ons: http://www.decostayle.com/news/1747/

[woonplaats] ligt in de buurt van Zwolle. Uit ervaring kan ik zeggen dat je echt in een enorm leuk team komt te werken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:00

Hier weer genoeg gesolliciteerd, maar nog tevergeefs! :(