[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:47

Cynn schreef:
Super tof als het zo kan, zo rijd je veel relaxter en maakt het ook leuk inderdaad. En als het rijden leuk is dan gaat alles een stuk makkelijker :D
Ik heb gelest bij Verkeersschool Theo :j

Hmm die ken ik dan weer niet :))
En ja klopt, dat scheelt zo veel.. Ik was eerder altijd zo zenuwachtig als ik moest autorijden, nu heb ik er elke keer echt zin in. Vind het leuk om te rijden en dat het zo gezellig is met m'n instructeur scheelt ook enorm

loveu_p

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:09

'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige bent die moeite heeft met het autorijden. ;) Ik ben inmiddels 3x afgereden waarvan 1 faalangst examen. Ik had een onbeperkt aantal lessen tot 3 X examen doen en heb ontzettend veel lessen gehad maar helaas.. Heeft iemand nog goede tips? Ik was de laatste keer vooral heel erg teleurgesteld omdat ik het voor mijn gevoel echt moest halen omdat in mijn omgeving veel mensen het al wel hadden gehaald.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:52

ik raak soms vooral gefrustreerd mals ik hoor hoe snel grotendeels van mijn vrienden hun rijbewijs had (in minder als 25u, maar die konden wel al trekkerrijden, behalve 1, die is nu ook bezig, had 0 rijervaring en zij zei dat der instructeur had geegd dat ze t wws met 20 u wel gaat redden ) maar dan denk ik weer ach, alles op zen tijd

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:26

loveu_p schreef:
'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige bent die moeite heeft met het autorijden. ;) Ik ben inmiddels 3x afgereden waarvan 1 faalangst examen. Ik had een onbeperkt aantal lessen tot 3 X examen doen en heb ontzettend veel lessen gehad maar helaas.. Heeft iemand nog goede tips? Ik was de laatste keer vooral heel erg teleurgesteld omdat ik het voor mijn gevoel echt moest halen omdat in mijn omgeving veel mensen het al wel hadden gehaald.

Wat waren de advies punten van de examinator?
Ik vind dat soort constructies met zoveel keer examen doen en daarna betalen altijd wat vaag, dat bedrijf moet toch winst maken, en nu moet je betalen.
Hoeveel lessen heb je gehad?

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:59

Polly schreef:
loveu_p schreef:

Wat waren de advies punten van de examinator?
Ik vind dat soort constructies met zoveel keer examen doen en daarna betalen altijd wat vaag, dat bedrijf moet toch winst maken, en nu moet je betalen.
Hoeveel lessen heb je gehad?

Ik was heel blij met dit pakket want ik zat ver over de gewone prijs heen inmiddels. Ik heb 60 X 1.5 u gehad.. Aan de hoeveelheid lessen ligt het dus niet in ieder geval. De eerste keer was het kijkgedrag, 2e keer had ik een ingreep en de laatste keer ging het fout op de snelweg, ik ging onbewust te langzaam rijden door op de borden te letten en juist weer te hard in een bocht.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:19

Nog 1 poging gedaan om een reactie te krijgen bij mijn rijschool en anders doe ik een paar lessen bij een ander, dit is ook maar niks.
Straks loopt mn theorie ook nog af :P

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:37

Een rijles topic!!!
Mijn goede voornemen dit jaar is mijn rijbewijs halen. Dus daar ben ik maar mee begonnen :+

Ik heb nu 3 lessen gehad en vind het tot nu toe erg leuk.
Op dit moment is mijn grootse punt van kritiek dat ik te grof ben met schakelen. Maar dit schijnt gelukkig heel normaal te zijn :+

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:37

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:40

Succes Jilletje!
Ik zaterdag les bij nieuwe instructeur! Eigen verklaring ingevuld en examen gaat ie volgende week aanvragen! Jippie, eindelijk weer een beetje positief vooruitzicht

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:52

Succes jilletje!
Rijbewijs halen is ook mijn goede voornemen dit jaar :') teminste een voornemen wat is wws wel kn gaan behalen

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:53

Ik heb dinsdag mijn laatste simulator les gehad. En toen stond ik aan de balie om rijles te plannen kon ik diezelfde middag al! Was erg leuk en moest gelijk een moeilijke maneurve maken :p
Vanmiddag opnieuw lessen!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:01

Wat is dat een Simulator? :)

Ik heb 14 februari mijn TTT. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:38

24 februari ga ik afrijden! :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:02

Succes!
Rijles vandaag ging weer mwa, ver vooruit kijke lukt nog steeds niet en aantal keer tegen de stoeprand aangereden/over de stoeprand gereden

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:56

LiannePuthzy schreef:
Succes!
Rijles vandaag ging weer mwa, ver vooruit kijke lukt nog steeds niet en aantal keer tegen de stoeprand aangereden/over de stoeprand gereden

Wow, super herkenbaar dit! Hoeveel uur les heb jij er op zitten?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:58

dreamheart schreef:
LiannePuthzy schreef:
Succes!

Wow, super herkenbaar dit! Hoeveel uur les heb jij er op zitten?

50 of 52u, lessen gaan over t algemeen nu matig/redelijk

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:00

Ik had vandaag een leerling mee op examen waarvoor ik het half uur voor het examen nog 3 levens heb gered door in te grijpen, volledig logisch is het dus niet gelukt

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:02

Polly schreef:
Ik had vandaag een leerling mee op examen waarvoor ik het half uur voor het examen nog 3 levens heb gered door in te grijpen, volledig logisch is het dus niet gelukt

Oh jeetje, dat lijkt mij echt zenuwslopend, als je naast zo iemand moet zitten :o
Kwam het door de zenuwen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:25

Het was al heel wisselend, hele goede lessen en wat mindere, dit was duidelijk een van de laatste categorie. Ik word daar niet zenuwachtig van hoor, zoek het natuurlijk extra op en zie het dus ook wel aankomen. Moet soms wel op m'n tong bijten om niet te zeggen dat ie wat moet doen...

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:03

Dit is een simulator! Om het schakelen en sturen onder de knie te krijgen! Heb er heel heel naar bij gehad
Afbeelding

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:53

claudiadvx schreef:
Dit is een simulator! Om het schakelen en sturen onder de knie te krijgen! Heb er heel heel naar bij gehad
[ [url=m/NuqTHS.png]Afbeelding[/url] ]

Ben ook in de simulator begonzen, vond t zelf ook heel fijn, ben blij dat ik daarin begonnen ben en niet direct in een auto

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:16

Ja ik zelf ook! Instructeurs vinden het ook heel handig

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:02

Er zijn tegenwoordig ook simulators die kijktechniek registreren, die zijn pas handig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:05

Hoe gaat dat dan? Zit er nog wel een echte instructeur bij, of word je volledig geleid door het programma?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:08

Geleid doordat programma, dat ding had ook een camera ofzo waardoor die idd registreerde waar je keek, instructeur zat achter zijn pc, als ik iets niet snapte moest k m maar roepen