Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:19

Ben niet door met de selectie- en wervingsdag zou niet in het profiel passen en vanwege bezig zijn met opleiding zijn ze bang dat je eerder weg wil.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:21

Anoniem schreef:
Bedankt voor je uitleg, dat begrijp ik erg goed. Zelf werkte ik ook ergens (nog als bijbaan toen), waar ik het werk helemaal niet leuk vond of uitdagend... Ik zou het toch even een weekje aankijken en as vrijdag dat andere gesprek toch? wacht even wat ook daar uit komt. Straks sta je met lege handen en kan je dit werk even behouden en ondertussen weer opzoek gaan, mocht dat andere niet doorgaan.

Dat doe ik ook. Ik kijk het ook wel aan. Maar ben een gevoelsmens en ik heb het idee gewoon dat het me niet gaat passen hier. Ik wil daarom de ( behoorlijk impulsieve en op een vriendelijke manier opdringerige) directeur niet het idee geven dat ik het hier geweldig vind. Dat vindk gewoon oneerlijk. Hij slaat het alleen totaal in de wind... dus tsja. Hij weet ervan dat ik nog aan het solliciteren ben, dat heb ik nl gewoon gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:21

sorry bokkers... is wat mis met mijn internet...

Irene goed dat je nog even blijft, heb ik zelf ook even overheen gelezen.

Jammer Marcella...

Anoniem

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:29

Zo nu voel ik me toch wel weer ff stom hoor, ik moest even wat brieven afgeven bij mijn bazin en ik moest eigenlijk nog even wat laten zien aan haar wat ik fout had gedaan maar ze begon alweer zo ongeïnteresseerd tegen me te doen dat ik het niet durfde te zeggen, zo stom. Maar dat had een collega van mij gister ook, zo geïntimideerd. Dat moet toch niet kunnen, ik vind t echt stom.

Klaagmodus off

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:43

Joolien schreef:
Zo nu voel ik me toch wel weer ff stom hoor, ik moest even wat brieven afgeven bij mijn bazin en ik moest eigenlijk nog even wat laten zien aan haar wat ik fout had gedaan maar ze begon alweer zo ongeïnteresseerd tegen me te doen dat ik het niet durfde te zeggen, zo stom. Maar dat had een collega van mij gister ook, zo geïntimideerd. Dat moet toch niet kunnen, ik vind t echt stom.

Klaagmodus off

Maar waarom durf je dat dan niet? Je kunt het toch gewoon op een nette manier formuleren? en heeft zij niet nog een leidinggevende daarboven?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:56

Iemand die trouwens die online sollicitatie training gedaan heeft via UWV. :+

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:57

Ik had t als tip of aanrader ofzo. Maar vond t vreselijk ben er halverwege mee gekapt.. langdradig gedoe en heb ik op school gehad. Maar ik vind het wel goede tips als je nog nooit een training gedaan hebt dus zou het zeker doen als dat het geval is..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:00

Ik moest het doen als 1 van mijn taken en nu niet echt leerzaam. :=

Allemaal dingen die ik vroeger ook op school geleerd heb. Begon me alleen wel af te vragen wat ze dan tegenwoordig allemaal leren.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:53

Ik zou het wel gewoon doen als ik jou was. Vroeger is verouderd en er zitten wel goede tips bij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:59

Heb hem gedaan als 1 van mijn verplichtte taken, maar vond het geen toegevoegde waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:01

Leren een sollicitatie te geven is eigenlijk nuttiger. Daardoor leer je veel beter wat je moet doen als sollicitant en wat je in een CV moet zetten. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:03

Zo slim zijn ze nog ook weer niet bij het UWV, :+ maar dat zou ik wel goed vinden en heb je inderdaad ook veel meer aan. :j

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:57

Anoniem schreef:
Leren een sollicitatie te geven is eigenlijk nuttiger. Daardoor leer je veel beter wat je moet doen als sollicitant en wat je in een CV moet zetten. :=

Als het goed is is die training er ook met gesprekstips...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:04

iemand die mij kan helpen met een kort briefje voor huishoudelijke hulp?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:26

is het thuiszorg Alja?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:31

daar wil ik ook nog gaan solliciteren maar moet dan eerst de ziektewet uit zijn.
maar dit gaat om een particulier iemand

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:39

Sollicitatiebrief of voor bijv in de AH? :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:09

Ben er weer... nou ging volgens mij wel goed!!!! keeping my fingers crossed :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:13

doe ik met je mee ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:41

Jaa... snap dat mensen me veroordelen hier.. maar ik vind t echt zo vreselijk. De ICT past zo niet bij mij. Ik ben een beetje een rauwdouwer en dat past nou niet echt in de ICT. Er is niks mis met het bedrijf, maar ik word er niet gelukkig. En ja, dat kan ik zien na een paar dagen... Ik wou dat t anders was :(

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:47

Je kan in ieder geval zeggen dat je het een kans gegeven hebt en het geprobeerd hebt.

Ik heb op twee van mijn open sollicitaties een reactie terug. Ze redden het prima zoals het nu gaat, en/of werken met name met freelancers, dus mij in vaste dienst nemen is geen optie voor hen. Echter, ik word wel in het bestand opgenomen, vanwege mijn ervaring en CV. Niet helemaal wat ik gehoopt had, maar toch zeker geen slecht nieuws!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:09

PPPeet schreef:
Ik moet zelf zeggen dat ik daar nogal nalatig in ben. Ik heb al snel zoiets van als ze me echt hadden gewild hadden ze me wel gebeld.....
Zijn er mensen met positieve ervaringen nadat ze zelf achter een bedrijf zijn aangegaan omdat ze lang niks van hun sollicitatie hadden gehoord?

Jep omdat ik er destijds achteraan gegaan ben (ook al had ik de hoop al opgegeven) heb ik mijn huidige baan :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:51

Hier ook opnieuw ergens achteraan gemaild en nu mag ik volgende week nogmaals op gesprek. Was een half jaar geleden bij de laatste 3 voor dezelfde baan, blijkbaar is dat niks geworden dus nu een nieuwe poging :D. Ze waren iig enthousiast dat ik weer mailde!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:53

*meldt zich*

Over anderhalve maand studeer ik af, dus ik ben druk op zoek naar een baan. Vorige week heb ik een sollicitatie verstuurd voor de functie van research technician in het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht. Van de 112 sollicitanten worden er 10 uitgenodigd voor een gesprek en ik hoor voor 20 januari of ik bij die groep hoor. Spannend!
Ik ben ook eindelijk maar eens werk gaan maken van mijn LinkedIn account, want met slechts 13 connecties zal dat vast niet veel opleveren. Al was mijn profiel op zich al redelijk compleet, dus daar heb ik niet zoveel aan hoeven updaten.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:09

Hallo Chanen!

Heb je HLO gedaan of iets vergelijkbaars? Leuk, iemand die een beetje in mijn vakgebied zit misschien :D
Ik heb een master in de biomedische wetenschappen gedaan, zoek eigenlijk een PhD positie.
Het valt op het moment niet mee, de aantallen die je noemt hoor ik bij zo'n beetje elke vacature in dit gebied.
Je LinkedIn bijwerken kan verstandig zijn; ik zag laatst dat iemand waar ik op gesprek mag komen mijn profiel gecheckt had. We bleken ook verschillende gedeelde connecties te hebben en dat kan dan best positief werken.

Ik heb ondertussen wat open sollicitaties de deur uitgedaan voor huiswerk/bijles instituten (ik kreeg er eentje als tip per pb hier, erg handig :) )
Het lijkt me leuk om toch iets nuttigs te kunnen doen totdat ik eindelijk iets vind (en een salaris zou erg welkom zijn...)

Al kreeg ik vandaag nog een optie aangeboden om op iemand paard te rijden hihi, het begint de mensen op stal op te vallen dat ik altijd wel lekker veel tijd heb. Helaas dat het niets opbrengt, maar het is wel een ideale manier om wat te doen :))