Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:49

Mando schreef:
Vraagje weten jullie dit.

Ik ben werkloos en nu vroegen ze voor een tijdelijke baan
Prima maar hoe zit dat dan want ik heb een uurloon waar ik mijn uitkering over krijg
Als ik nu minder ga verdienen en maar bv een maand daar werk dan moet ik na die maand weer terug vallen op mijn uitkering dan wordt mijn uitkering toch ook weer lager of behoud ik mijn eerste uitkering dan?

Zover ik weet, gaan ze het dan weer opnieuw berekenen van de laatste 26 weken. Dus kan inderdaad zijn dat je dan weer lager uit komt inderdaad.

Mando

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:07

Dank je. Ik ga maandag even het uwv bellen maar omdat ze belde gisteren om een uur of 5 en ik in de auto zat met trailer erachter had ik geen tijd daar mee voor.

Maar ik dacht misschien weten jullie het.
Komt goed.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:19

Succes, ben benieuwd of het nou klopte wat ik zei, wil je het ons laten weten? :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:51

Tuurlijk laat ik het weten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 18:10

Stille meelezer, gefeliciteerd met de nieuwe banen en voor de werkzoekende........

Volhouden!! Het komt echt goed ook al lijkt het uitzichtloos. :(:)

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:36

Hier ook nog steeds op zoek. Mijn huidige baan staat me zo ontzettend tegen dat ik heb besloten om mijn contract niet te laten verlengen eind januari, dus nu ben ik hard op zoek naar iets anders.
Ik ben ontzettend slecht in het schrijven van sollicitatiebrieven en ben al 3 dagen bezig met dezelfde brief. pfff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:10

Ik heb nu 2 sollicitaties lopen, hoop deze week toch wel duidelijkheid te hebben.. Morgen bij 1 een 2e gesprek, maar de andere heeft eigenlijk mijn voorkeur ivm de afstand..

Nu heb ik in maart een vakantie geboekt, zouden jullie dat al doorgeven in de gesprekken?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:49

Hier helaas nog niks maar in december is het toch niks.... januari weer nieuwe ronde,nieuwe kansen....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:56

Waaauw Snorlex! Wat onwijs gaaf zeg!!!

Ik heb vorige week te horen gekregen dat er een nieuwe ik komt straks, ik zal haar binnenkort ontmoeten. Ze willen het nogmaals proberen voor een tijd en met het oog op eventuele verkoop in de toekomst. Ik begreep dat wel eigenlijk. Beetje jammer dat de nieuwe ik waarschijnlijk veel meer zal verdienen dan ik deed. (ook wel een berg meer ervaring hoor)
Zelf ben ik een paar dagen weg geweest en heb ik nu een week vrij, dus moet maar even kijken wat er allemaal geboden wordt momenteel. Vorige week nog wel een sollicitatie verstuurd, maar nog niets van gehoord terwijl deze week de gesprekken zijn, dus dat zal ook wel niets worden.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:00

Wat zoek je precies? Ik weet nog een leuke vacature (administratief/receptie).
Wilde ik op solliciteren totdat mijn werkervaringsplek opeens een baan werd. :')
Stuiter nog steeds haha.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:47

Ik had gebeld naar het uwv met de vraag of als ik tijdelijk werk aanneem met een lager uurloon dan ik in het verleden had dus waar mijn uitkering op gebaseerd is of ik dan als het tijdelijk was daarna recht had op mijn oude hogere uurloon of mijn laatst verdiende lagere uurloon.

Je mag niet meer dan 26 weken werken en dan kan je terug vallen op je oudere hogere uurloon.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:17

Okay, dus stel je werkt 3 a 4 weken, val je dus terug op je oudere (hogere) uurloon,
werk je 30 weken bv dan gaan ze opnieuw berekenen?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:12

Klopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:57

Ik weet weer waarom ik zo'n hekel had aan uitzendbureau's/werving en selectie.. :n Gisteren op 2e gesprek geweest, blijkt de functie toch heel anders te zijn en ze weten nog niet hoe ze het in gaan vullen. Lekkere verspilling van mijn en hun tijd.. Sowieso toch op uitzendbasis en dat ga ik dus echt niet doen, heb nu een vast contract.. Ben er alweer klaar mee.. :n

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:45

Relaxed, dat klinkt als een functie waarop ik ook heb gesolliciteerd.. Ik krijg na mijn vakantie een tweede gesprek. Functie was ook opeens anders dan dat ze zeiden.. Welke regio solliciteer jij?

Gefeliciteerd met jullie nieuwe banen, dames!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:48

Snorlex schreef:
Wat zoek je precies? Ik weet nog een leuke vacature (administratief/receptie).
Wilde ik op solliciteren totdat mijn werkervaringsplek opeens een baan werd. :')
Stuiter nog steeds haha.

Ben hier al een poosje :P
Maar ik heb HBO Bedrijfskunde gedaan, onlangs gesolliciteerd op een functie als schadebehandelaar, sindsdien weet ik een beetje welke richting ik op wil. Maar echt gericht zoeken lukt me nog niet. Dus als iemand hier een idee heeft van andere jobs die in de basis hetzelfde zijn als schadebehandelaar. Ik denk dus richting dienstverlenend. Echt heel commercieel is niet mijn ding denk ik.

Balen Relaxed! Bedrijf wist dus niet goed de functie van het bedrijf te vertalen?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:55

Ik kon je opleiding nergens vinden haha. Functie is niet heel "bedrijfskundig". Meer juridisch.
Hoewel als schadebehandelaar kom je daar natuurlijk ook mee in aanraking.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:00

Snorlex schreef:
Ik kon je opleiding nergens vinden haha. Functie is niet heel "bedrijfskundig". Meer juridisch.

Officieel heet het dan ook Bedrijfskunde MER (Management, Economie en Recht) ;)
Het juridische heeft me altijd heel erg aangesproken tijdens de opleiding.

Voor die functie had ik eerst nog wel mijn WFT basis en schade moeten behalen, maar dat had ik met plezier gedaan.

Maar ik wil niet verhuizen, en ik vrees dat jij niet in de buurt van Groningen zit. :o

Heerenveen - Leeuwarden - Groningen - Assen is een beetje de lijn waarin ik wel wil reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:04

Madison, dit bedrijf zat in Zwolle, financiele administratie..

Uitzendbureau had een functie op senior niveau en allround administratief.. Kom ik bij het bedrijf, blijkt er ineens nog een bedrijf te zijn waar ze ook administratie voor doen en dit betrof vooral projectadministratie (heb ik dus geen ervaring in) Hier had uitzendbureau helemaal niets over verteld.. Trok mij ook niet, de functie die het bedrijf aangaf. Beetje jammer dus :n

Janine, op zich is dat een hele brede opleiding toch? Kan je er niet zoveel mee nu?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:21

Relaxed schreef:
Madison, dit bedrijf zat in Zwolle, financiele administratie..

Uitzendbureau had een functie op senior niveau en allround administratief.. Kom ik bij het bedrijf, blijkt er ineens nog een bedrijf te zijn waar ze ook administratie voor doen en dit betrof vooral projectadministratie (heb ik dus geen ervaring in) Hier had uitzendbureau helemaal niets over verteld.. Trok mij ook niet, de functie die het bedrijf aangaf. Beetje jammer dus :n

Janine, op zich is dat een hele brede opleiding toch? Kan je er niet zoveel mee nu?

Is inderdaad heel erg breed :j En je kan er heel erg veel mee...
Maar je krijgt nooit duidelijk wat je er precies mee kan, dus dat is nu even zoeken. Heb de afgelopen twee en half jaar wel wat werkervaring opgedaan, maar of het nu heel erg relevant is, betwijfel ik. Er worden wel veel soortgelijke functies aangeboden, maar ik vind mezelf te weinig commercieel daarvoor. (gaat voornamelijk om webshops en daarvoor zoekmachine optimalisatie e.d.)

Helaas ligt de focus tegenwoordig meer op 'welke opleiding moet ik kiezen' dan op 'wat heeft de arbeidsmarkt te bieden in de toekomst?' Zo zou een opleiding kiezen veel makkelijker moeten worden.

Beetje jammer dat het uitzendbureau er zo vreselijk naast zat. Projectadministratie lijkt mij wel erg leuk, maar zal ook wel behoorlijk verschillen per project.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:38

Janine1990 schreef:
Snorlex schreef:

Officieel heet het dan ook Bedrijfskunde MER (Management, Economie en Recht) ;)
Het juridische heeft me altijd heel erg aangesproken tijdens de opleiding.

Voor die functie had ik eerst nog wel mijn WFT basis en schade moeten behalen, maar dat had ik met plezier gedaan.

Maar ik wil niet verhuizen, en ik vrees dat jij niet in de buurt van Groningen zit. :o

Heerenveen - Leeuwarden - Groningen - Assen is een beetje de lijn waarin ik wel wil reizen.

Meid: ik woon midden in Groningen ;)
Het is overigens wel MBO, nu vind ik dat niet zo'n struikelblok (ben nog deeltijd aan het studeren).
Intern schijnen er vaak wel "klimop" vacatures te zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:42

Ooooooh huldeee! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik weet niet waarom, maar ik was er van overtuigd dat jij ergens ver weg zat :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:46

Janine1990 schreef:
Ooooooh huldeee! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik weet niet waarom, maar ik was er van overtuigd dat jij ergens ver weg zat :')

Mocht de deurwaardersbranche je interesseren houd Bos Incasso dan even in de gaten.
Ze zijn eigenlijk altijd op zoek naar mensen voor incasso maar hebben nu dus receptie/admin openstaan.

Het is eigenlijk een hele dienstverlenende branche (ookzal ziet het gros van de mensen dat niet zo).
Doel is toch een oplossing vinden voor debiteur en crediteur. Het liefst win-win.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:54

Deurwaardersbranche weet ik niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Maar ik ga ze in de gaten houden!
Ik heb wel vacatures gezien in de schuldhulpverlening, wat me waanzinnig gaaf lijkt hoor. Maar dan wel op kantoor in de papieren. De emotionele kant van de schuldhulpverlening is niet aan mij besteedt. Zal bij elke cliënt zitten te janken :')

Overigens zie ik het beslist als dienstverlening, commercieel is wat mij betreft echt gerelateerd aan verkoop en verbeteren van de cijfers om het zo maar te zeggen. Het oplossende werk lijkt mij veel leuker dan in het duister tasten en verwachtingen wekken.

Ik ben momenteel dus nog werkzaam. Ik weet niet hoelang ik met de nieuwe ik mag werken, maar mijn baas gaf wel aan dat hij ons niet te veel wilde laten samenwerken omdat ze haar eigen weg moest vinden. Maar hoe doen jullie dat? Gaan jullie alvast dingen op FB en LinkedIn zetten? Ik vind het nogal lastig, ik heb mijn baas zowel op FB als op LinkedIn. Hij vraagt me wel regelmatig naar lopende sollicitaties e.d. en hoopt ook heel erg dat ik snel weer iets heb (heeft daar ook alle vertrouwen in en wil absoluut een goede referentie zijn en geven), maar voelt zich ook rot omdat hij mij de laan uit gaat sturen. Aan de ene kant denk ik: Meteen delen op FB en LinkedIn. Maar ik weet niet goed of dat wel zo charmant staat. :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:00

Gewoon doen! Je baas weet er ook van. Hier wisten ze ook van mijn "ambitie tot solliciteren".
Huidige baan is heeeeel leuk, maar sluit niet aan op mijn studie dus in dat opzicht zonde. Verder ook geen mogelijkheden tot groeien of persoonlijke ontwikkeling.

Grappig, ik ga werken in de schuldhulpverlening. Juridisch, financieel, administratief en sociaal :)